Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i (Sedan) Huoltoa/Kunnostusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #46
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Oliko nämä ne osat mistä kannattaa vaihtaa, jos vaihtaa iskarit ja jouset (siis molemmat) Pitääkö vaihtaa vaan jos vaihtaa vaan jouset vai pitääkö vaihtaa aina kun jouset vaihtaa ?

    Jousijalan tukilaakeri (eteen) : Febi Bilstein: https://aeromotors.fi/root/121026-jo...kilaakeri.html

    Jousijalan tukilaakeri ja tiiviste (taakse) : Lemförder: https://aeromotors.fi/root/126931-jo...kilaakeri.html

    Kiitoksia, tilataan siis tuolta. Ainoan hämmennyyksen aiheutti nuo vaihteisto- ja peräöljy, eli onko Castrol Syntrax peräöljy ja Castrol Syntrans vaihteistoöljy ?

    Ja sitten tuo ohjaustehostinöljy, tuo atf öljy on oikea ? Jäähdytysnesteitäkin oli kolme vaihtoehtoa:

    83192211191
    83192218347
    83192211914

    Ohjaustehostin öljyt:

    81229400272
    83290429576

    Castrol Syntrax peräöljy -> perään, Castrol Syntrans -> vaihdelaatikkoon, katso esim. Castrolin öljysuositukset: https://applications.castrol.com/oil...30i-(2000-2006) Korkissa lukee ATF, niin silloin ATF sinne. 83290429576 ei ole ATF, vaan se on CHF (lukee ihan siellä BMW-varaosaluettelossa).

    Jos ne iskarin yläpään laakerit on hyvässä kunnossa, niin ei ole pakko vaihtaa. Itse kyllä aina vaihtaisin, jos ei ole tiedossa milloin on vaihdettu. Oli vaihtamassa sitten jouset tai jouset ja iskarit. Sama purkaminen molemmissa. Noiden yläpäiden vaihto kun vaatii aina sen iskari+jousi paketin irroittamisen ja purkamisen, niin aika työlästä homma vaihtaa pelkästään se yläpää, jos se alkaakin pitämään ääntä esim 5tkm jälkeen..

    Jäähydytin nesteeksi sitä febin sinistä eli 83192211191, sitä saa tosin myös 5l tonkassa numerolla 22268. Litrahinta suunnilleen sama.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Sisäänajettu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2018
      • 507
      • Helsinki

      #47
      Originally posted by HTK12 View Post
      Castrol Syntrax peräöljy -> perään, Castrol Syntrans -> vaihdelaatikkoon, katso esim. Castrolin öljysuositukset: https://applications.castrol.com/oil...30i-(2000-2006) Korkissa lukee ATF, niin silloin ATF sinne. 83290429576 ei ole ATF, vaan se on CHF (lukee ihan siellä BMW-varaosaluettelossa).

      Jos ne iskarin yläpään laakerit on hyvässä kunnossa, niin ei ole pakko vaihtaa. Itse kyllä aina vaihtaisin, jos ei ole tiedossa milloin on vaihdettu. Oli vaihtamassa sitten jouset tai jouset ja iskarit. Sama purkaminen molemmissa. Noiden yläpäiden vaihto kun vaatii aina sen iskari+jousi paketin irroittamisen ja purkamisen, niin aika työlästä homma vaihtaa pelkästään se yläpää, jos se alkaakin pitämään ääntä esim 5tkm jälkeen..

      Jäähydytin nesteeksi sitä febin sinistä eli 83192211191, sitä saa tosin myös 5l tonkassa numerolla 22268. Litrahinta suunnilleen sama.
      Kiitoksia todella paljon!

      Nyt on osat kasassa ja laitetaan tilaukseen. Laitetaan nuo yläpäät vaihtoon samalla niin ei tarvitse niistä huolehtia kun ei tietoa iästä.

      Kiitoksia kaikille avusta tähän asti!

      Edit: Tuo 85Ah akku on varmaan ihan tarpeeksi suuri ? Ja Exide Excell on laadultaan ihan ok ?
      Last edited by Sisäänajettu; 16-06-2018, 14:38.

      BMW i3 60Ah REx -14
      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #48
        Originally posted by Sisäänajettu View Post
        Kiitoksia todella paljon!

        Nyt on osat kasassa ja laitetaan tilaukseen. Laitetaan nuo yläpäät vaihtoon samalla niin ei tarvitse niistä huolehtia kun ei tietoa iästä.

        Kiitoksia kaikille avusta tähän asti!

        Edit: Tuo 85Ah akku on varmaan ihan tarpeeksi suuri ? Ja Exide Excell on laadultaan ihan ok ?
        Sulla ei ilmeisesti ole webastoa, niin akun koolla/tyypillä ei ole juuri merkitystä. Tuo Exide on toimiva akku, jokaisella on oma mielipide mikä akku kannattaa tai ei kannata ostaa. Tunnettujen valmistajien kuten Exide akut toimii siinä kun muittenkin valmistajien akut.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Sisäänajettu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2018
          • 507
          • Helsinki

          #49
          Originally posted by HTK12 View Post
          Sulla ei ilmeisesti ole webastoa, niin akun koolla/tyypillä ei ole juuri merkitystä. Tuo Exide on toimiva akku, jokaisella on oma mielipide mikä akku kannattaa tai ei kannata ostaa. Tunnettujen valmistajien kuten Exide akut toimii siinä kun muittenkin valmistajien akut.
          Ei ole webastoa, joten mennään sillä. Kiitos

          BMW i3 60Ah REx -14
          Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

          Comment

          • Sisäänajettu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2018
            • 507
            • Helsinki

            #50
            Vaihdoin tuon Jousijalan tukilaakerin eteen Lemförderiin, kun ei hintaero ollut huima.

            Katselin tuossa muita ketjuja ja suositeltiin vaihtamaan kaikki jäädytysjärjestelmän putket ja letkut, onko näin, että saattaa haljeta milloin vain ? Suositteletteko niiden vaihtoa, onko se välttämätöntä, jos vaihtaa paisuntasäiliötä ja sensoria sieltä ?

            Tässä on kuitenkin valmiiksi nuo osat mitä siihen tarvitsisi, olisi n.120€ paukku lisää osia jos lähtee kaikki vaihtamaan ja lämpötilasensorin myyös.

            - Jäähdytysjärjestelmän letkut ja putket (Febi Bilstein: https://aeromotors.fi/root/111499-ja...men-letku.html + https://aeromotors.fi/root/130640-ja...men-letku.html + BMW OEM: https://aeromotors.fi/root/141535-11531705210-bmw.html + Vaico: https://aeromotors.fi/root/140474-ja...esteputki.html + Febi Bilstein: https://aeromotors.fi/root/130638-ja...men-letku.html)

            - Jäähdytysnesteen lämpötilasensori (Febi Bilstein: https://aeromotors.fi/root/141536-tu...lampotila.html)

            Luin jotain, että Febi ei tee kovin laadukkaita kumitiivisteitä, miten nämä letkut ja putket ? Voiko laatuun luottaa ja ei sen parempaa merkkiä tuolta löytynyt, toinen vaihtoehto olisi ollut Swag.

            Sitten olisi kysymyys vielä paisuntasäiliön korkista. Meneekö sinne 1,4bar korkki (tälläinen olis iinä tällähetkellä kiinni) vai 2,0bar korkki ? Edit: 2,0bar korkki menisi BMWvin perusteella, aika outo, että sinne on laitettu 1,4bar korkki kiinni...
            Last edited by Sisäänajettu; 16-06-2018, 22:08.

            BMW i3 60Ah REx -14
            Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #51
              Originally posted by Sisäänajettu View Post
              Vaihdoin tuon Jousijalan tukilaakerin eteen Lemförderiin, kun ei hintaero ollut huima.

              Katselin tuossa muita ketjuja ja suositeltiin vaihtamaan kaikki jäädytysjärjestelmän putket ja letkut, onko näin, että saattaa haljeta milloin vain ? Suositteletteko niiden vaihtoa, onko se välttämätöntä, jos vaihtaa paisuntasäiliötä ja sensoria sieltä ?

              Tässä on kuitenkin valmiiksi nuo osat mitä siihen tarvitsisi, olisi n.120€ paukku lisää osia jos lähtee kaikki vaihtamaan ja lämpötilasensorin myyös.

              - Jäähdytysjärjestelmän letkut ja putket (Febi Bilstein: https://aeromotors.fi/root/111499-ja...men-letku.html + https://aeromotors.fi/root/130640-ja...men-letku.html + BMW OEM: https://aeromotors.fi/root/141535-11531705210-bmw.html + Vaico: https://aeromotors.fi/root/140474-ja...esteputki.html + Febi Bilstein: https://aeromotors.fi/root/130638-ja...men-letku.html)

              - Jäähdytysnesteen lämpötilasensori (Febi Bilstein: https://aeromotors.fi/root/141536-tu...lampotila.html)

              Luin jotain, että Febi ei tee kovin laadukkaita kumitiivisteitä, miten nämä letkut ja putket ? Voiko laatuun luottaa ja ei sen parempaa merkkiä tuolta löytynyt, toinen vaihtoehto olisi ollut Swag.

              Sitten olisi kysymyys vielä paisuntasäiliön korkista. Meneekö sinne 1,4bar korkki (tälläinen olis iinä tällähetkellä kiinni) vai 2,0bar korkki ? Edit: 2,0bar korkki menisi BMWvin perusteella, aika outo, että sinne on laitettu 1,4bar korkki kiinni...
              Vilkaisin nyt tuon aloitusviestin. Vuotaako siellä nyt jäähdytysjärjestelmä? Ellei vuoda, ehkä kannattaisi vaan antaa olla, vaihtaa ne jäähdytysnesteet, mutta osia alkaa vaihtamaan sitten kun vuotoja löytyy. Toki kaikkea voi ennakoivasta huoltaa, mutta ellei mitään vikaa ole, niin ehkä kannattaa säästää ne rahat siihen kun vikaa tulee. Periaatteessa kaikkilla konehuoneen kumi ja muoviosilla varmaan alkaa olla jo ikä täynnä. Samoin kytkin ja vauhtipyörä voivat vaatia vaihtoa milloin vaan noilla kilometreillä, venttiilikoppa voi haljeta ja alkaa vuotamaan (on muovia ja monilla on haljennut, jolloin ei pidä uusillakaan tiivisteillä). Alustasta voi alkaa kuulumaan kolinaa kun nivel/pusla tulee vaihtokuntoon, pyöränlaakerit voi alkaa pitämään ääntä, jarrulevyt & palat voi tarvita vaihtoa, tiivisteet voi alkaa vuotamaan... Lista on loputon. Itse säästäisin rahaa tuleviin korjauksiin sitten kun on vikaa. Tuon ikäisessä autossa noilla kilometreillä on hyvä varautua jo kuluvien alustan, jarru ym. osien vaihtoon.

              Jos haluaa ennakoivasti kaiken huoltaa 300tkm ajetussa, niin pelkkiin osiin ei pari tonnia riitä.. Öljyt, nesteet, akku, iskarit yläpäät (kun ne jouset vaihtuu), tulpat, suodattimet kannattaa vaihtaa ja ehkä vesipumppu jos sen vaihdosta ei ole tietoa. Muiden kanssa ehkä vielä miettisin. Letkuja kannattaa vaihtaa kun päässä oleva muovi liittimen väri alkaa vaihtumaan, paisarin korkiksi laittaisin sen 2bar mitä BMW on suunnitellut. Matalammalla paineella ottaa riskin, että tietyissä olosuhteissa auto saattaa keittää kun korkki päästää paineita liian aikaisin. Porukka luulee jotenkin lisäävänsä jäähdytysjärjestelmän osien kestoa tuolla 1.4bar korkilla. Korkki ei määrää järjestelmän painetta, se päästää vaan liian pois jos sinne jostain syystä tulee liikaa painetta. Liikaa painetta voi tulla vain kun lämmöt nousee koneessa normaalia korkeammalle. Neste jos pääsee kannessa keihumaan sitä kohtaa ei neste enää kunnolla jäähdytä -> kansipahvi voi pettää, kansi mennä kieroksi ja kierteet antaa periksi jne. Itse valitsen mieluummin sen hajoavan paisarin kun kansirempan..

              ABS liittyen mittaa anturit. Lukijalla et pysty sanomaan onko vika anturissa vai boksissa. BMW kanssa kannattaa käyttää BMW omia softia, eli INPA ja ISTA. Voittavat tuollaset C110 tapaiset kädessä pidettävät halpikset 100-0. Jos itse asentaa softat (nämä saa ladattua netistä ilmaiseksi) ja tilaa itse kaapelin, niin halvammalla selviää kun tuo C110. Toki vaatii windows läppärin toimiakseen.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Sisäänajettu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2018
                • 507
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by HTK12 View Post
                Vilkaisin nyt tuon aloitusviestin. Vuotaako siellä nyt jäähdytysjärjestelmä? Ellei vuoda, ehkä kannattaisi vaan antaa olla, vaihtaa ne jäähdytysnesteet, mutta osia alkaa vaihtamaan sitten kun vuotoja löytyy. Toki kaikkea voi ennakoivasta huoltaa, mutta ellei mitään vikaa ole, niin ehkä kannattaa säästää ne rahat siihen kun vikaa tulee. Periaatteessa kaikkilla konehuoneen kumi ja muoviosilla varmaan alkaa olla jo ikä täynnä. Samoin kytkin ja vauhtipyörä voivat vaatia vaihtoa milloin vaan noilla kilometreillä, venttiilikoppa voi haljeta ja alkaa vuotamaan (on muovia ja monilla on haljennut, jolloin ei pidä uusillakaan tiivisteillä). Alustasta voi alkaa kuulumaan kolinaa kun nivel/pusla tulee vaihtokuntoon, pyöränlaakerit voi alkaa pitämään ääntä, jarrulevyt & palat voi tarvita vaihtoa, tiivisteet voi alkaa vuotamaan... Lista on loputon. Itse säästäisin rahaa tuleviin korjauksiin sitten kun on vikaa. Tuon ikäisessä autossa noilla kilometreillä on hyvä varautua jo kuluvien alustan, jarru ym. osien vaihtoon.

                Jos haluaa ennakoivasti kaiken huoltaa 300tkm ajetussa, niin pelkkiin osiin ei pari tonnia riitä.. Öljyt, nesteet, akku, iskarit yläpäät (kun ne jouset vaihtuu), tulpat, suodattimet kannattaa vaihtaa ja ehkä vesipumppu jos sen vaihdosta ei ole tietoa. Muiden kanssa ehkä vielä miettisin. Letkuja kannattaa vaihtaa kun päässä oleva muovi liittimen väri alkaa vaihtumaan, paisarin korkiksi laittaisin sen 2bar mitä BMW on suunnitellut. Matalammalla paineella ottaa riskin, että tietyissä olosuhteissa auto saattaa keittää kun korkki päästää paineita liian aikaisin. Porukka luulee jotenkin lisäävänsä jäähdytysjärjestelmän osien kestoa tuolla 1.4bar korkilla. Korkki ei määrää järjestelmän painetta, se päästää vaan liian pois jos sinne jostain syystä tulee liikaa painetta. Liikaa painetta voi tulla vain kun lämmöt nousee koneessa normaalia korkeammalle. Neste jos pääsee kannessa keihumaan sitä kohtaa ei neste enää kunnolla jäähdytä -> kansipahvi voi pettää, kansi mennä kieroksi ja kierteet antaa periksi jne. Itse valitsen mieluummin sen hajoavan paisarin kun kansirempan..

                ABS liittyen mittaa anturit. Lukijalla et pysty sanomaan onko vika anturissa vai boksissa. BMW kanssa kannattaa käyttää BMW omia softia, eli INPA ja ISTA. Voittavat tuollaset C110 tapaiset kädessä pidettävät halpikset 100-0. Jos itse asentaa softat (nämä saa ladattua netistä ilmaiseksi) ja tilaa itse kaapelin, niin halvammalla selviää kun tuo C110. Toki vaatii windows läppärin toimiakseen.
                Kiitoksia tästä. Vaihdetaan korkki 2bar versioon.

                Ei vuoda jäähdytysjärjestelmä, ehkä ihan hyyvä tapa tuo korjailla jos jotain menee, eipä tarvitse "turhaan vaihdella". Katselen letkut ja putket vielä silmämääräisesti läpi niin näkee hieman kuntoa.

                Bmw:n sivut asntoi peräöljyksi Febiä, onko tuo suunniteltu kyseiselle koneistolle ? Olisiko tuo Castrol Syntrax parempi vaihtoehto ?

                Tälläistä Febiä tuli osanumerolla: 33117695240

                BMW i3 60Ah REx -14
                Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                Comment

                • huupi
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 1196
                  • Tyrnävä

                  #53
                  Tästä tulee kyllä heittämällä parhaiten speksattu e46, ja miksei muutkin korimallit huomioiden, huollon suunnittelu koskaan. Nuo kaikki listatut kun vaihtaa, niin pääsee hyvillä mielin e46:n varsinaisen perusongelman pariin eli ruostumiseen. Itse en tekisi mitään pakollisia huoltoja enempää ennen kuin kori on siinä kunnossa, että ennakoivaa ylihuoltoa kannattaa jatkaa. En ole tavannut japanilaisia e46:ia lukuunottamatta yhtään mätäviatonta nelikutosta tällä vuosikymmenellä, joten uskoakseni tässäkin yksilössä sitä herkkua on jossain tarjolla, sikäli mikäli tämä ei nousevan auringon maasta ole kotoisin. Ei sillä, todella asiallista kirjoittelua ja asennetta langan aloittajalta, mutta mielestäni paukkuja ollaan käyttämässä liian innolla ennakoivaan ylihuoltoon ennen kuin auton peruskunto on kartoitettu.

                  Edit: Ketjun 1.viestiin kommenttina, että faceliftihän tuo on kuvienkin perusteella, ja valmistuskuukauden myös - 9/2001 -> facelift.
                  Last edited by huupi; 17-06-2018, 00:29.
                  I01 i3s 94

                  Comment

                  • Sisäänajettu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2018
                    • 507
                    • Helsinki

                    #54
                    Originally posted by huupi View Post
                    Tästä tulee kyllä heittämällä parhaiten speksattu e46, ja miksei muutkin korimallit huomioiden, huollon suunnittelu koskaan. Nuo kaikki listatut kun vaihtaa, niin pääsee hyvillä mielin e46:n varsinaisen perusongelman pariin eli ruostumiseen. Itse en tekisi mitään pakollisia huoltoja enempää ennen kuin kori on siinä kunnossa, että ennakoivaa ylihuoltoa kannattaa jatkaa. En ole tavannut japanilaisia e46:ia lukuunottamatta yhtään mätäviatonta nelikutosta tällä vuosikymmenellä, joten uskoakseni tässäkin yksilössä sitä herkkua on jossain tarjolla, sikäli mikäli tämä ei nousevan auringon maasta ole kotoisin. Ei sillä, todella asiallista kirjoittelua ja asennetta langan aloittajalta, mutta mielestäni paukkuja ollaan käyttämässä liian innolla ennakoivaan ylihuoltoon ennen kuin auton peruskunto on kartoitettu.

                    Edit: Ketjun 1.viestiin kommenttina, että faceliftihän tuo on kuvienkin perusteella, ja valmistuskuukauden myös - 9/2001 -> facelift.
                    Kiitoksia tästä todella paljon

                    Vaihdellaan listatut osat ja sitten päästään ruoste ongelmien kimppuun, tarkoituksena olisi joko maalauttaa ruostuneet osat virossa (tietysti pohjatyöt ensin) tai teipata auto, mutta näistä ei vielä sen enempää. Katsotaan josko tälle löytyy jo valmiiksi täältä jostain ketjua tai sitten päivitellään tänne tai muualle ketjuun mihin päädytään.

                    BMW i3 60Ah REx -14
                    Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                    Comment

                    • huupi
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 1196
                      • Tyrnävä

                      #55
                      Originally posted by Sisäänajettu View Post
                      Kiitoksia tästä todella paljon

                      Vaihdellaan listatut osat ja sitten päästään ruoste ongelmien kimppuun, tarkoituksena olisi joko maalauttaa ruostuneet osat virossa (tietysti pohjatyöt ensin) tai teipata auto, mutta näistä ei vielä sen enempää. Katsotaan josko tälle löytyy jo valmiiksi täältä jostain ketjua tai sitten päivitellään tänne tai muualle ketjuun mihin päädytään.
                      Eihän siinä sitten, suunnitelma tuntuu olevan tehtynä. Sen verran vielä noihin mätäjuttuihin, että ne eivät mitä luultavimmin tule teippaamalla kuntoon, kun ovat niin sanotusti piilon puolella. Mutta joo, jatkahan kirjoittelua auton osalta, että miten asiat etenevät.
                      I01 i3s 94

                      Comment

                      • jluoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2015
                        • 685
                        • Lappeenranta

                        #56
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Vilkaisin nyt tuon aloitusviestin. Vuotaako siellä nyt jäähdytysjärjestelmä? Ellei vuoda, ehkä kannattaisi vaan antaa olla, vaihtaa ne jäähdytysnesteet, mutta osia alkaa vaihtamaan sitten kun vuotoja löytyy.

                        Ehkä olisin itse samoilla linjoilla tuolta osin.
                        Keskity ensin siihen mikä on jo rikki, ja sitten askel kerrallaan varallisuuden mukaan.


                        Ylimääräistä aikaa ja rahaa voi kulua kun yllätyksiä löytyy, helposta hommasta voi tulla vaikea kun pultti ei irtoa ehjänä jne.
                        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16420
                          • Asikkala

                          #57
                          Originally posted by Sisäänajettu View Post
                          Kiitoksia tästä. Vaihdetaan korkki 2bar versioon.

                          Ei vuoda jäähdytysjärjestelmä, ehkä ihan hyyvä tapa tuo korjailla jos jotain menee, eipä tarvitse "turhaan vaihdella". Katselen letkut ja putket vielä silmämääräisesti läpi niin näkee hieman kuntoa.

                          Bmw:n sivut asntoi peräöljyksi Febiä, onko tuo suunniteltu kyseiselle koneistolle ? Olisiko tuo Castrol Syntrax parempi vaihtoehto ?

                          Tälläistä Febiä tuli osanumerolla: 33117695240
                          https://aeromotors.fi/home/35207-transmissioonioli.html
                          Se nyt on ihan sama mitä sinne perään laittaa kunhan on GL5. Koneisto on normaali hypoiditasauspyörästö, ilman lukkoa varmaankin jolloin ei tarvitse lukkoperäöljyä.

                          Comment

                          • Sisäänajettu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2018
                            • 507
                            • Helsinki

                            #58
                            Originally posted by huupi View Post
                            Eihän siinä sitten, suunnitelma tuntuu olevan tehtynä. Sen verran vielä noihin mätäjuttuihin, että ne eivät mitä luultavimmin tule teippaamalla kuntoon, kun ovat niin sanotusti piilon puolella. Mutta joo, jatkahan kirjoittelua auton osalta, että miten asiat etenevät.
                            Jees, jatkellaan kirjoittelua ja päivitellään kun asiat edistyy.

                            BMW i3 60Ah REx -14
                            Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                            Comment

                            • Sisäänajettu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2018
                              • 507
                              • Helsinki

                              #59
                              Originally posted by jluoma View Post
                              Ehkä olisin itse samoilla linjoilla tuolta osin.
                              Keskity ensin siihen mikä on jo rikki, ja sitten askel kerrallaan varallisuuden mukaan.


                              Ylimääräistä aikaa ja rahaa voi kulua kun yllätyksiä löytyy, helposta hommasta voi tulla vaikea kun pultti ei irtoa ehjänä jne.
                              Tehdään näin, tällä tavalla varmaankin paras tapa lähteä liikkeelle. Korjaillaan jos jokin hajoaa ja niin edespäin.

                              BMW i3 60Ah REx -14
                              Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                              Comment

                              • Sisäänajettu
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2018
                                • 507
                                • Helsinki

                                #60
                                Originally posted by jr66 View Post
                                Se nyt on ihan sama mitä sinne perään laittaa kunhan on GL5. Koneisto on normaali hypoiditasauspyörästö, ilman lukkoa varmaankin jolloin ei tarvitse lukkoperäöljyä.
                                Selvä homma, laitetaan kuitenkin tuota castrolia sisään, kun hieman "tunnetumpi" merkki omaan korvaan.

                                BMW i3 60Ah REx -14
                                Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎