E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wespa
    replied
    On se näköjään tehtävissä: https://www.e46fanatics.com/threads/...hanism.722963/

Leave a comment:

• TESTO
    replied
    Moro!

Olisi mahdollisuus hankkia e46 sporttinahat yhteen 2-oviseen projektiini. En pääse tutkimaan istuimia vielä, niin kyselen että onkohan noihin mahdollisuus rakentaa kippi toimintaan että sinne takaistuimelle olisi matkustajien mukava kömpiä?

Yrittänyt etsiä coupen sporttinahkoja, mutta beigejä ei ole hirveästi tarjolla. Ja vielä harvemmin sähkösäätöisenä.

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    Katso myös sillä silmällä että kehässä ei ole mitään kiilottumia, että anturi hinkkaisi sitä vasten. Toki anturistakin sen jälkeen helposti jos kehä on nirhannut, se taas johtuu ruosteesta.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by janycaa View Post
    Ei oo vika ollu koko omistusaikaa. Eikä vaihdettu pyöränlaakeria ei oo johtoja mitattu, ku en sitä osaa tehä
    Juu ei kalibrointi tuota korjaakkaan, mut enää ei antanu vikakoodia siitä ohjauskulma-anturista ja rattiki vihdoi suorassa.

Livedatalla kuulemma näytti siltä, et se anturi ns. "hyppis" siellä, että ilmesesti koittaa ottaa kontaktia muttei ota. Voisko se sit olla vähän liian kaukana kehästä?
    Kehää oon kattonu vaa siitä anturin reiästä ja näytti siitä kohdin ainaki olevan ok, mutten tiiä sitte onks koko kehä yhtä hyvän näkönen.
    Voi olla, että anturi on liian kaukana, kehässäkin voi olla vika tai ongelma voi olla anturissakin. Aloita sen kehän tarkistuksella.

Leave a comment:

• janycaa
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei anna omaa vikakoodia. Onko vika ollut koko sinun omistusajan? Onko pyöränlaakeria mahdollisesti vaihdettu? Onko mitattu johdot ehjiksi? Kalibrointi ei tuota anturikoodia korjaa, jos siellä on boksivika, niin menee kalibrointi ns. hukkaan. Aika simppeleitä laitteita nämä on kuitenkin onneksi.
    Ei oo vika ollu koko omistusaikaa. Eikä vaihdettu pyöränlaakeria ei oo johtoja mitattu, ku en sitä osaa tehä
    Juu ei kalibrointi tuota korjaakkaan, mut enää ei antanu vikakoodia siitä ohjauskulma-anturista ja rattiki vihdoi suorassa.

Livedatalla kuulemma näytti siltä, et se anturi ns. "hyppis" siellä, että ilmesesti koittaa ottaa kontaktia muttei ota. Voisko se sit olla vähän liian kaukana kehästä?
    Kehää oon kattonu vaa siitä anturin reiästä ja näytti siitä kohdin ainaki olevan ok, mutten tiiä sitte onks koko kehä yhtä hyvän näkönen.

Leave a comment:

• Wildchild
    replied
    Joo herjaa :/ ja paineilmalla suihkisin sinne reikään tuon anturin vaihdon yhteydessä, ja mitä siitä reiästä näin niin kehä vaikutti olevan ok. Monet sanoo, ettei kannata käyttää muita ku bemarin omia antureita just toimimattomuuden takia.

Mä oon näihin vaihtanu halvimpia mahdollisia abs antureita ja kaikki toistakset toiminut. Vanhin taitaa olla nyt neljävuotta vanha.

Tarkasta onko hammaskehä paikoillaan/ehjä, senkin johdosta voi alkaa valittamaan anturista. Emännän E46 oli hammaskehät niin täynnä kovettunutta paskaa että ihme että tunnisti edes mitään niistä.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Juu on. Ei oo poissuljettu kyllä boksivikakaan, kun sehän ei mitään omaa vikakoodia anna? Vikakoodit antaa just vaan tuon vasemman taka ’nopeussensorin’
    Vikakoodi tulee kans ohjauskulma-anturista ku tuoho vaihdettu edellisen omistajan toimesta alustaa osia eikä ilmesesti oo kulmia säädetty sen jälkee ku rattiki vinossa. Tänää illalla oon menos suuntaamaa pyörät ja sen jälkee sit kalibroimaa ohjauskulma-anturin.
    Ei anna omaa vikakoodia. Onko vika ollut koko sinun omistusajan? Onko pyöränlaakeria mahdollisesti vaihdettu? Onko mitattu johdot ehjiksi? Kalibrointi ei tuota anturikoodia korjaa, jos siellä on boksivika, niin menee kalibrointi ns. hukkaan. Aika simppeleitä laitteita nämä on kuitenkin onneksi.

Leave a comment:

• janycaa
    replied
    Onko auto DSC:llä? Ettei olisi abs-boksi vikaa?
    Juu on. Ei oo poissuljettu kyllä boksivikakaan, kun sehän ei mitään omaa vikakoodia anna? Vikakoodit antaa just vaan tuon vasemman taka ’nopeussensorin’
    Vikakoodi tulee kans ohjauskulma-anturista ku tuoho vaihdettu edellisen omistajan toimesta alustaa osia eikä ilmesesti oo kulmia säädetty sen jälkee ku rattiki vinossa. Tänää illalla oon menos suuntaamaa pyörät ja sen jälkee sit kalibroimaa ohjauskulma-anturin.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Mistä mun kannattaa ostaa abs-anturi? Orkkikset on pirun hintavia mun lompakolle. Vasen taka abs-anturi herjaa vikakoodia ja kerran jo vaihdoin sen boschilaiseen(?), jonka ostin kl-varaosast. Vanhassa samanmoisessa fl toukassa kyseinen boschilainen toimi, mut nyt tossa nykysessä ei ilmeisesti.:think
    Ja no, anturin kiinnityspultin reikä on porattu vituiks sillee, ettei siihen normikiinnityspulttia saa, mut tuskimpa sillä on vaikutusta millasella pultilla se on kiinni..?
    Onko auto DSC:llä? Ettei olisi abs-boksi vikaa?

Leave a comment:

• janycaa
    replied
    Originally posted by petteripatter View Post
    Siis herjaa uudellakin anturilla vikakoodia? Kannattaa kokeilla vähän suhuttaa paineilmaa siitä anturin reiästä. Omasta korjaantui vikakoodit tällä ja selvisi ilman anturin vaihtoa.

Joo herjaa :/ ja paineilmalla suihkisin sinne reikään tuon anturin vaihdon yhteydessä, ja mitä siitä reiästä näin niin kehä vaikutti olevan ok. Monet sanoo, ettei kannata käyttää muita ku bemarin omia antureita just toimimattomuuden takia.

Leave a comment:

• petteripatter
    replied
    Mistä mun kannattaa ostaa abs-anturi? Orkkikset on pirun hintavia mun lompakolle. Vasen taka abs-anturi herjaa vikakoodia ja kerran jo vaihdoin sen boschilaiseen(?), jonka ostin kl-varaosast. Vanhassa samanmoisessa fl toukassa kyseinen boschilainen toimi, mut nyt tossa nykysessä ei ilmeisesti.:think
    Ja no, anturin kiinnityspultin reikä on porattu vituiks sillee, ettei siihen normikiinnityspulttia saa, mut tuskimpa sillä on vaikutusta millasella pultilla se on kiinni..?
    Siis herjaa uudellakin anturilla vikakoodia? Kannattaa kokeilla vähän suhuttaa paineilmaa siitä anturin reiästä. Omasta korjaantui vikakoodit tällä ja selvisi ilman anturin vaihtoa.

Leave a comment:

• petteripatter
    replied
    Koodauta pois käytöstä kunnes saat korjattua?
    Joo näin täytyy tehdä. Kiitoksia vastauksista kaikille.

Leave a comment:

• janycaa
    replied

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by petteripatter View Post
    Kiitos vastauksesta!

Ensihätään varmaan täytynee repiä sulakkeita irti ettei vaan jää lasit alas näillä keleillä. Sen verta väsyneitä nuo ikkunannostimet on.
    Onko tuon mikrokytkimen korjaamiseen mitään oikotietä onneen vai pitäneekö tuo koko mekanismi oven sisältä uusia että se toimisi normaalisti?
    Koodauta pois käytöstä kunnes saat korjattua?

Leave a comment:

• ErikFinn
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    .
    Ne kromatut osat muuten siellä umpionlasin sisällä ei kestä minkäänlaista kosketusta, kromaus lähtee hipaisemalla jo pois ja sitten valo paistaa läpi - ei näytä kovin kivalle
    Komppaan. Niihin ei tosiaan taida voida koskea ollenkaan tai irtoaa kuin pöly vanhan kaapin päältä.

Leave a comment:

Working...
X