Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jiberish
    Newbiemmer
    • Aug 2017
    • 20
    • Helsinki

    Apuja kaivattais
    Kuskinpuoleinen etujarru alkoi ilmeisesti laahaamaan nyt pahemman kerran (?). Jarrulevy ja vanne kuumenee todella kuumiksi ja haisee palaneelta. Kovemmassa vauhdissa alkoi yhtäkkiä vatkaamaan niin, että tuntui siltä kun rengas olisi ollut puhki. Lisäksi etupäästä lähtee aivan järkyttävän kovaääninen metallinen hankaava meteli.
    Tuntuu olevan varsin yleistä. Viime kesänä uusittu eteen levyt, palat ja letkut. Jarrusatulat putsattu myös, eivät olleet kovin uuden näköisiä enää

    Onkohan nyt edessä satuloiden uusiminen vai mistä moinem vika voi olla peräisin? Meneekö jarrulevy pilalle kokonaan tällaisesta elikkä meneekö myös suht uusi levy taas vaihtoon...?
    Last edited by Jiberish; 06-06-2020, 14:51.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Jiberish View Post
      Apuja kaivattais
      Kuskinpuoleinen etujarru alkoi ilmeisesti laahaamaan nyt pahemman kerran (?). Jarrulevy ja vanne kuumenee todella kuumiksi ja haisee palaneelta. Kovemmassa vauhdissa alkoi yhtäkkiä vatkaamaan niin, että tuntui siltä kun rengas olisi ollut puhki. Lisäksi etupäästä lähtee aivan järkyttävän kovaääninen metallinen hankaava meteli.
      Tuntuu olevan varsin yleistä. Viime kesänä uusittu eteen levyt, palat ja letkut. Jarrusatulat putsattu myös, eivät olleet kovin uuden näköisiä enää

      Onkohan nyt edessä satuloiden uusiminen vai mistä moinem vika voi olla peräisin? Meneekö jarrulevy pilalle kokonaan tällaisesta elikkä meneekö myös suht uusi levy taas vaihtoon...?
      Voi hyvinkin mennä pilalle ja kun tarpeeksi sitä kuumennat eivät laakeri ja satulan tiivisteet oikein tykkää.
      Satula / liukutapit jumissa ja nyt palat raudoilla mistä meteli lähtee. Sitten on levykin taas aika huonona äkkiä.

      Ainakin satulat kaipaavat remonttia ja taisi se vaihdattaa levyt ja palatkin kun ajoit noin kuumaksi / rahinan kera.

      Comment

      • Bnito
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 334

        Originally posted by Bnito View Post
        Löytyiskö ajatuksia missä mahdollinen vika voisi olla :

        Eli 2000 vm 330d manuaali, aika tarkalleen 55-60 kmh vauhdissa aavistuksen reippaammin kiihdyttämällä 2 tai 3 vaihteella, takaa (ehkä oikeelta) värisee ja tärisee. Jos kiihdyttää rauhallisesti ei mitään oireita, ei myöskään tärise tai värise muissa vauhdeissa.

        Kun tuon ekan kerran huomasin ajoin auton montun päälle ja koitin silmämääräisesti katsella kardaanin tukilaakeria sekä yleisesti perää.

        Kilsoja jo melkein 480tkm takana, takakelkan kaikki puslat vaihdettu n. 350tkm tienoilla, samoin kardaanin tukilaakeri, ja itse olen vaihtanut n. 390tkm kohdalla laatikon ja kardaanin välisen kumilimpun. Näissä ei silmämääräisesti mitään ihmeellisyyksiä näkynyt.

        Voisiko joku pyörän ripustuksen pusla olla sen verran väljä että kiihdyttäessä jumputtais vastaan.

        Pahahan näitä on arvuutella, mutta ideoita otetaan vastaan.
        Tähän tullut sen verran muutosta että aiemmin tuo tapahtui n.60kmh vauhdissa, sitten toimi esim eilen ilman oireita ja tänään nyt työpäivän aikana korostunut 40kmh vauhdissa, hitaasti kiihdyttäessä ei ole niin raju värinä.

        Tuntuma on kyllä nyt siirtynyt perseen viereen, eli ei ole kyllä kumpikaan takapyörä vaan selvästikin laatikko-kardaani-perä akselilla.

        Täytyy tuupata montulle ja käydä katsomassa. Jos oikein ymmärsin niin myös perän päässä on tuollainen vetareissa käytettävä cv joint ? Schmiedmanilta vilkasin niin oli kyl tolkuttoman kallis, 250€. Quibon olen itse vaihtanut 1.5 vuotta sitten ja tuo tukilaakerikin on jossain kohtaa vaihdeltu, että oisko se cv jointti sitten kuiva... Aikoinaan muistaakseni neliveto passatin kanssa vastaava ongelmaa fiksailin rasvaa lisäilemällä vetareihin kun täristeli...
        F11 525 3.0 -10

        Ex E46 330d Touring -00
        Ex 316/325 '85

        Comment

        • Bnito
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 334

          No joo, niinkin simppeli homma kun kardaanin tukilaakeri paskana.
          F11 525 3.0 -10

          Ex E46 330d Touring -00
          Ex 316/325 '85

          Comment

          • niiksu
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2014
            • 961
            • KPO/HKI

            Vm. 2002 M43-koneinen E46 kyseessä, latauksen merkkivalo palaa. Uusi jännitteensäädin hiilinen vaihdettu, liukurenkaat olivat urilla mutta kuparin värissä vielä. Merkkivalo hävisi hetkeksi tuon rempan jälkeen mutta tuli pian takaisin. Lataa kuitenkin n. 14,2V. Mikähän siinä mättää? Ihmetyttää erityisesti tuo että korjaantui jo hetkeksi.

            Toinen vika, katsastuksessa pomppasi OBD-testissä vikamuistissa olevan koodin p0418 takia. Motonetin lukijalla yritin nollata, mutta laite ei saanut yhteyttä autoon jostain syystä. Pitäisi olla ihan toimiva laite ja käydä tuohon, voiko liittyä laturiin tämäkin jotenkin? Moottorin häiriövalo palaa starttauksen jälkeen, mutta sammuu melkein heti.
            BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
            BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
            Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

            Comment

            • Bnito
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 334

              Originally posted by Bnito View Post
              No joo, niinkin simppeli homma kun kardaanin tukilaakeri paskana.
              Kysytääs pikaseen, ehtoolla pitäis tuo tukilaakeri vaihdella.

              Saako tuon tukilaakerin vaihdettua jos irroittaa vaan "Quibon" eli laatikon päässä olevan kumilipun ja tukilaakerin ja jättää perästä kiinni, irroittaa tukilaakerin viereisen nivelen ja naputtelee vanhan laakerin veke ja uus tilalle, ja nippuun ?
              F11 525 3.0 -10

              Ex E46 330d Touring -00
              Ex 316/325 '85

              Comment

              • Bnito
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 334

                Originally posted by Bnito View Post
                Kysytääs pikaseen, ehtoolla pitäis tuo tukilaakeri vaihdella.

                Saako tuon tukilaakerin vaihdettua jos irroittaa vaan "Quibon" eli laatikon päässä olevan kumilipun ja tukilaakerin ja jättää perästä kiinni, irroittaa tukilaakerin viereisen nivelen ja naputtelee vanhan laakerin veke ja uus tilalle, ja nippuun ?
                Saihan sen, tukilaakeri oli vaan niin jumissa että joutu rälläköidä irti.

                Yhen vian kun saa korjattua seuraava odottaa :

                Öljynpaine anturi vuotaa edelleen öljyä, on tarvike mallinen ja tuossa on metalli runko joka kiristetään paikoilleen, mutta tuo muovinen anturin runko pyörii liittimen kera paikoillaan, ja öljynoro tulee vissiin tuosta rungon läpi. Tarvinnee orkkis hommata tilalle.
                F11 525 3.0 -10

                Ex E46 330d Touring -00
                Ex 316/325 '85

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Bnito View Post
                  Saihan sen, tukilaakeri oli vaan niin jumissa että joutu rälläköidä irti.

                  Yhen vian kun saa korjattua seuraava odottaa :

                  Öljynpaine anturi vuotaa edelleen öljyä, on tarvike mallinen ja tuossa on metalli runko joka kiristetään paikoilleen, mutta tuo muovinen anturin runko pyörii liittimen kera paikoillaan, ja öljynoro tulee vissiin tuosta rungon läpi. Tarvinnee orkkis hommata tilalle.
                  Eikös orginaalikin ole saman mallinen?

                  Osa noista tarvikkeista on kyllä luokattoman huonoja nykyisin.
                  En ymmärrä miten niitä saa edes myydyksi kannattavasti.

                  Comment

                  • jj5
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1349
                    • pks

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Osa noista tarvikkeista on kyllä luokattoman huonoja nykyisin.
                    En ymmärrä miten niitä saa edes myydyksi kannattavasti.
                    On. Minä epäilen että sen vuoksi kun aina ei osata/ jakseta reklamoida.
                    sigpic

                    Comment

                    • >bemari<
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 239
                      • P-karjala

                      Mittariston pixelit bugas, oliko näihin jotain suoraa ohjetta korjaukseen?

                      Comment

                      • Bnito
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 334

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Eikös orginaalikin ole saman mallinen?

                        Osa noista tarvikkeista on kyllä luokattoman huonoja nykyisin.
                        En ymmärrä miten niitä saa edes myydyksi kannattavasti.
                        On samanmallinen.

                        Putsasin vanhan alkuperäisen ja ruuvasin paikoilleen ja näyttää nyt mystisesti toimivan ihan hyvin, vaikka aikanaan tuo vilkutteli öljynpaine valoa matalilla kierroksilla. Nyt kuitenkin pitää ja valot ei vilku...
                        F11 525 3.0 -10

                        Ex E46 330d Touring -00
                        Ex 316/325 '85

                        Comment

                        • wsq´_
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 458
                          • Lohja

                          Sigun e46 ei puhalla puhaltimista ollenkaan viileää ilmaa. Voiko vesiventtiilissä olla vika vai mistä lähtisi tutkimaan vikaa? Kojelaudan kylmä kuuma säätö kylmimmällä ja tulee melko lämmintä ilmaa, muuttuu kumminkin kuumaksi ilmaksi kun kääntää rulla kuumalle.
                          e36 m60

                          Comment

                          • alpine3
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2010
                            • 1272
                            • Kajjjaani

                            Onhan siellä kylmäainetta?
                            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                            Comment

                            • truibeli
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 188
                              • btcf

                              Passaako e36 iskarit ja jouset E46 alle?:think
                              Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16475
                                • Asikkala

                                Originally posted by truibeli View Post
                                Passaako e36 iskarit ja jouset E46 alle?:think
                                Takaiskarit pitkälti samoja, etuiskarit täysin eri rakenne alapäässä, jouset mennee takana mutta e36 taitaa olla kevyempi joten :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎