Saatko nyt siis INPA:lla yhteyden kaikille muille purkeille, mutta et airbag-modulille?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Morjesta morjesta, kysytääs taas pikainen:
Omassa N42, 316:ssa on alkanut tuntuun siltä, että kytkin ottaa vähän ylempää kuin aikaisemmin (eli todella ylhäältä).
Autolla ajettu kohta 290t ja tarkoitus nitkutella enää pari kesää (n. 10t tulee ajettua vuodessa tms.)
Kysymys kuuluu: Mitä veikkaatte, onko kytkin ihan loppumetreillä ja leviämässä vai jaksaisko se vielä pari vuotta?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostJos pari kesää on vielä tarkoitus ajella niin kytkin uusiksi, itse ainakin uusisin.
Kannattaako rahaa laittaa, jos edelleen liikkuu?Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
2004 316 kyseessä ja sisätilan puhallin ei pyöri millään nopeudella. Lakkas toimimasta seisonnan aikana. Mitä mieltä onko vika etuvastuksessa (siili) vai puhaltimen moottorissa? Autossa manuaali ilmastointi. Sulakkeet ehjät mikäli löytämäni sulakekaavio pitää paikkansa. Onko jossain joku rele mikä vois olla mahdollisesti syynä vikaan?
Comment
-
-
Servomoottorin ohjaus
Terve,
Apuja kaivataan, 316 1.8i e46 ja kyseessä tuon servomoottorin (valvetronicin säätömoottorin) ohjaus.
Osaako joku sanoa kun siihen liittimeen tulee 2 johtoa, musta ja oranssi, niin eikös tässä ihan normaalisti kuuluisi ajossa tulla virta, ainakin toiseen näistä?
Mulla on olemassa jo sähkökaavio autodatan kautta ja se näyttää, että ne johdot tulee suoraan ohjainlaitteelta.
Eli tarkoitus olisi selvittää, mitä niihin johtoihin kuuluu tulla, että pystyis mitata ja todeta tuleeko ohjausvirta tai että se puuttuu ja vika on jossain ennen sitä tai ohjainlaitteessa.
Sekä onko jollain tiedossa sen servomoottorin vastusarvoja eli voinko mitata sitä ja todeta sen vialliseksi? Kytkentäkaavion mukaan ohjainlaite saa virran sulakkeelta F4 (30A) myös tämän sulakkeen sijainti kiinnostaa, itsellä ei ainakaan sulake rasian kannessa ollut näin paikkoja merkattuna.
Ihan huvikseen ei viitsisi osia uusia ennen kuin kartoittaa hieman vikaa. Eli kaikki avut tuota servomoottorin ohjausta koskien kiinnostaa.Last edited by FirsteverE46; 08-04-2020, 13:16.
Comment
-
-
Originally posted by Pave407 View PostMorjesta morjesta, kysytääs taas pikainen:
Omassa N42, 316:ssa on alkanut tuntuun siltä, että kytkin ottaa vähän ylempää kuin aikaisemmin (eli todella ylhäältä).
Autolla ajettu kohta 290t ja tarkoitus nitkutella enää pari kesää (n. 10t tulee ajettua vuodessa tms.)
Kysymys kuuluu: Mitä veikkaatte, onko kytkin ihan loppumetreillä ja leviämässä vai jaksaisko se vielä pari vuotta?
Comment
-
-
E46 325 eml valo syttyy ja ei käynnisty
Moi
Otsikon mukainen ongelma ilmennyt vaimon -04 compactissa. Korjaantuu ja toimii n.viikon verran kun akun miinus kaapelin irroittaa. Startti pyörii nätisti mutta ei hörähdäkkään. Kaapelin kun käyttää irti niin toimii taas kuin kello monen startin ajan ja noin viikon verran kunnes taas yhtäkkiä jättää käynnistymättä. Kellään kokemusta ko viasta onko nopeaa fixiä vai helpointa viedä testeriin pajalle?
Epäilyttää tietty kun edellinen omistaja käyttänyt 95ta ja nyt meidän aikana nuo 3 tankillista mitä keritty tankkaamaan olleet 98ia...
Comment
-
-
Originally posted by Lode59 View PostTutkittu ja kuunneltu rautapuikon kanssa, en saanut mitään selvyyttä mistä pärinä tulisi. Sisälle resonassiääni kuuluu hyvin, mutta ei konehuoneeseen. Ääni alkaa kun moottori lämpenee. Autolla ajettu 200000 kilsaa. Voisiko tulla muualta kuin ketjusta?
Comment
-
Comment