Ite olen päässyt 9-alkuisiin lukemiin E85:sella, kun vastaavasti bensalla 7-alkuisia. Paljonko sulla oli aiemmat luvut bensalla? Ehkä 90% minun kilometreistä tulee 6-tiellä normaalisti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kerkesin ajaa n.2tkm bensalla ja karvan yli 10 meni. Mun ajo tulee kehä3 sisällä ja työmatka kehä1 ruuhkissa. E85 softan ja kylmäkäynnistysten tuunaus alkoi tammikuussa. Kuvittelin että kun bensakartat alkoi olla kunnossa ja aamut hieman lämpimämpiä, että kulutus ois tippunut, mutta ehkä leveempi kesäkumi sit ottaa myös osansa kulutukseen.
Comment
-
-
Originally posted by jluoma View PostIte olen päässyt 9-alkuisiin lukemiin E85:sella, kun vastaavasti bensalla 7-alkuisia. Paljonko sulla oli aiemmat luvut bensalla? Ehkä 90% minun kilometreistä tulee 6-tiellä normaalisti.
Kuten jo tuossa sanoinkin niin 100km on niin lyhyt pätkä että siinä äkkiä tulee litran heitto lukemiin suuntaan tai toiseen.
Myös ajo mitä tulee vaikuttaa tuohon huomattavasti.
Paha siis sanoa meneekö ihuhtakalla liikaa jos lähes kaikki ajo on kehä I sisällä.
Enkä usko että wespallakaan kauheasti oikeasti tuosta pakosarjan vaihdosta on kulutukseen hyötyä. Ei se vakio koneessa nyt niin paljon ahdista.
Comment
-
-
Tähän ei kannata nyt kauheasti enää käyttää aikaa, mutta huomautan sen verran, että tuo 100km viittaus minulta oli ilmeisen huonosti artikuloitu. En siis nollaa mittaria ja katso kulutusta 100km pätkällä. Yritin tarkoittaa sitä, jos olen pääsääntöisesti pyörinyt vaikka nyt kehä1 sisällä parin viikon ajot ja kulutusmittari näyttää 14.2 ja lähden siitä sitten mittaria nollaamatta ajamaan maantiepainotteista ajoa, niin mielestäni yllättävän nopeasti kulutusmittari tippuu sinne esim 13.5 pintaan.
Selitän ajatukseni nyt vielä esimerkillä, mutta huomautan, että kyseiset luvut eivät ole todellisesta ajosta kirjattuja vaan esimerkki.
Oletetaan että 1000 km olisi tullut ajoa josta kulutusmittari olisi laskenut 14.2. Tässä pätkässä oltaisiin kulutettu 142 L polttoainetta. Jotta seuraavan 100 km mittaisen matka-ajon aikana tuo lukema tippuisi 13.5 arvoon, niin oltaisiin kuljettu 1100 km ja polttoainetta oltaisiin tuhlattu painottamattoman keskiarvon mukaan 148.5 L. Tämä tarkoittaa, että viimeinen 100 km maantiepätkän aikana oltaisiin kulutettu vain 6.5 L polttoainetta. Tämän kaltaiset havainnot siis sai minut ajattelemaan, että kulutusmittarissa olisi jonkun sortin painotus, joka antaisi isomman painoarvon viimeisen x kilometrin ajoille.
Todellista lukemaa en nyt vielä lähde tarkastelemaan, kun olen tällä ajanut vasta reilu 5tkm joka sisältää myös E85 karttojen tuunausta ja kylmäkäynnistysharjoituksia. Mutta toki minulla on kaikki tankkaukset kirjattu ylös myöhempää tarkastalua varten. Muiden autojen osalta jo vuodesta 2004
Ei muutaku kesää kohti!
Comment
-
-
Aiheeseen osittain liittyen; edellisellä pirssillä (330d E46) kulutusmittari näytti jatkuvasti ~0,5-0,7 l/100km liian vähän eli reilusti alle kulutuksen. Koodaamalla mittarivirheen näyttämää pystyi fiksaamaan muistaakseni +-5% joten sillä ei tuohon määrään pystynyt vaikuttamaan. Suutinremppa ei vaikuttanut asiaan.
Tämä siis havainnoitu 360tkm suoritteella tyyliin trippi ja toinen keskikulutusmittareista nolliin kun tankkaa piripintaan, seuraavalla tankilla taas täyteen, laskee kulutuksen tankatusta ja ajokilsoista sekä vertaa tankillisen OBC:n ilmoittamaan keskikulutukseen. Matkamittarin havainnoitu virhe kerran tietyllä kesärengastuksella Garminin käsi-GPS:n lukemaan oli 340 km matkalla luokkaa 300m joten ihan metsässä matkamittarin näyttämä ei liene.
Comment
-
-
Cäbistä pitäs saada katto auki, elikkä Punanen valo vilkkuu virrat päällä ja avausnappia painaessa palaa jatkuvaan. Mitään ei tapahdu. Testattu on tavaratilan lisätila kotelo, ulkoa lukkopesästä katon aukaisu, joku resetointi molemmat kattonapit yhtäaikaa painettuna, kontin johtosarja katsottu(mikrokytkin varmaan temppuilee kun ei aukea kun avaimesta), manuaalisesti myös kokeeltu ohjeen mukaan 6kolo avaimella mutta ei halua ne lukko salvat aueta kun siitä kattovalon vierestä yrittää kiertää? Tuntuu että alkaa pistää liikaa vastaan eikä kehtaa runnoa, vai kuuluuko siinä tulla selvää vastusta kääntäessä?
Comment
-
-
Originally posted by >bemari< View PostCäbistä pitäs saada katto auki, elikkä Punanen valo vilkkuu virrat päällä ja avausnappia painaessa palaa jatkuvaan. Mitään ei tapahdu. Testattu on tavaratilan lisätila kotelo, ulkoa lukkopesästä katon aukaisu, joku resetointi molemmat kattonapit yhtäaikaa painettuna, kontin johtosarja katsottu(mikrokytkin varmaan temppuilee kun ei aukea kun avaimesta), manuaalisesti myös kokeeltu ohjeen mukaan 6kolo avaimella mutta ei halua ne lukko salvat aueta kun siitä kattovalon vierestä yrittää kiertää? Tuntuu että alkaa pistää liikaa vastaan eikä kehtaa runnoa, vai kuuluuko siinä tulla selvää vastusta kääntäessä?
Comment
-
-
E46 2.0 diesel, käyntiinlähdön kanssa ongelma. Alkoi ilmeisesti vikavaloilla, ja mittarin sekoilulla. (Ei siis mun auto)
Yksi ongelma löytyi, poikki hapettunut kaapeli joka menee oikean iskaritolpan plussaan. Oli poikki ja ainakin käynyt maissa.
Moottorilla vikakoodi ews manipulation, ei muuta.
Ews ei vikakoodeja.
Pyörittää mutta ei lähde käymään.
Oon kokeillu inpalla synkata, mutta se ei onnistu. No response from control unit, tulee joka kerta kun yrittää. Olisko jollain joku mahti vinkki mitä pitäis seuraavaksi tehdä?
Comment
-
-
Originally posted by TeeKoo View PostE46 2.0 diesel, käyntiinlähdön kanssa ongelma. Alkoi ilmeisesti vikavaloilla, ja mittarin sekoilulla. (Ei siis mun auto)
Yksi ongelma löytyi, poikki hapettunut kaapeli joka menee oikean iskaritolpan plussaan. Oli poikki ja ainakin käynyt maissa.
Moottorilla vikakoodi ews manipulation, ei muuta.
Ews ei vikakoodeja.
Pyörittää mutta ei lähde käymään.
Oon kokeillu inpalla synkata, mutta se ei onnistu. No response from control unit, tulee joka kerta kun yrittää. Olisko jollain joku mahti vinkki mitä pitäis seuraavaksi tehdä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by PJS69 View PostLöytyiköhän noista aikaisemmista pohdinnoista jotain apua...:think
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=306720
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSaako kaikkiin purkkeihin yhteyden? Voi olla, että sulla olevassa inpa versiossa ei toimi synkkaus. Synkka sieltä on nyt kateissa.
Luullakseni kerran onnistui se reset, ja sain sen vikakoodin moottorilta kuitattua pois. Mutta siihen se sitten jäi. Ja hetken kuluttua vikakoodi tuli takaisin.
Comment
-
Comment