Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by 525iiäxä View Post
    1) Saako M54 ilmastoinnin hihnan kiristimen rullaa erikseen? Siis pelkkä rulla. Kataloogi ei tunne irrallista rullaa, mutta esim ebay tarjoaa vaikka minkälaisia pelkkiä rullia kiristimen numerolla.

    Päähihnan ohjamen rullan ja kiristimen rullan näyttäis saavan erikseen.

    2) Minkälainen on terveen ilmastoinnin kompuran hihnapyörän ääni vapaasti pyöritettäessä, ilman hihnaa siis? Omituista kahinaa ja surinaa siitä kuuluu...
    Virallisesti ei saa rullaa. Itse ratkaisin M62tu:n kohdalla saman ongelman mittaamalla rullan ja sen jälkeen inan kataloogista osanumero ja rullat tilaukseen.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Tertsi
      Newbiemmer
      • Mar 2020
      • 3
      • Ähtäri

      Akun vaihto meni käteen.

      Eli vaihdoin e46 320d tourinkiin akun. Ja nyt on niin, että muuten kyllä auto toimii, mutta kontti ei aukene enää ollenkaan..mittaristossa valo näyttää että kontti olisi auki, mutta tosin ei aukea kahvasta eikä myöskään kaukosäätimestä.. Mitähän tuolle osaisi tehdä?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Tertsi View Post
        Eli vaihdoin e46 320d tourinkiin akun. Ja nyt on niin, että muuten kyllä auto toimii, mutta kontti ei aukene enää ollenkaan..mittaristossa valo näyttää että kontti olisi auki, mutta tosin ei aukea kahvasta eikä myöskään kaukosäätimestä.. Mitähän tuolle osaisi tehdä?
        Tuskin tämä liittyy akunvaihtoon. Veikkaisin, että sieltä meni johtoja poikki kun konttia avattiin/suljettiin. Ihan yleinen vika. Itse tarkistaisin siis ensimmäisenä kontin johdot.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Tertsi View Post
          Eli vaihdoin e46 320d tourinkiin akun. Ja nyt on niin, että muuten kyllä auto toimii, mutta kontti ei aukene enää ollenkaan..mittaristossa valo näyttää että kontti olisi auki, mutta tosin ei aukea kahvasta eikä myöskään kaukosäätimestä.. Mitähän tuolle osaisi tehdä?
          Vedä auki manuaali avauksesta ja kokeile uudelleen.
          Toki voi olla luukun johtosarjakin juuri sopivasti vioittunut eikä liity akkuun mitenkään.

          Comment

          • Tertsi
            Newbiemmer
            • Mar 2020
            • 3
            • Ähtäri

            Originally posted by HTK12 View Post
            Tuskin tämä liittyy akunvaihtoon. Veikkaisin, että sieltä meni johtoja poikki kun konttia avattiin/suljettiin. Ihan yleinen vika. Itse tarkistaisin siis ensimmäisenä kontin johdot.
            Kai se voi noinkin olla.. Hyvä tuuri kyllä jos just meni, ei ikinä aiemmin mitään ongelmia.. pitää tutkia johdot kunhan ehtii..Onkohan tuolle avaus jutulle sulaketta erikseen? Kilven valot ja muutkin valot kontissa näyttää toimivan..


            Jep. Löyty vika, olihan sieltä tosiaan liitin irti.. ilmeisesti käynyt niin, kun oon irroittanut akun päältä sitä muovi asiaa, niin nykässy johtonippua ja lukolta liitin irti.
            Last edited by Tertsi; 26-03-2020, 10:39.

            Comment

            • Tertsi
              Newbiemmer
              • Mar 2020
              • 3
              • Ähtäri

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Vedä auki manuaali avauksesta ja kokeile uudelleen.
              Toki voi olla luukun johtosarjakin juuri sopivasti vioittunut eikä liity akkuun mitenkään.
              Joo availin manuaalisesti, ei eloa.. Täytyy tutkia lisää kun kerkiää..

              Comment

              • Syntinen
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 50
                • Liperi/Ylämylly

                Originally posted by Wespa View Post
                Oiskohan vaan joku anturi jäänyt irralleen tai huonosti kiinni? Itse kun joku vuosi takaperin käytin imusarjan irti huohotinrempassa niin kävi juuri niin ja auto sammuili randomisti ennen kuin hoksasin vian. Näissä on vaan jo niin julmasti kaikkea että väkisin tahtoo aina joku paikka unohtua kytkeä varsinkin jos vähänkin väsyneenä niputtaa.
                Originally posted by Muurahainen View Post
                Jestas noita carlyn koodeja

                Kääntäen tuon heksan desimaaliksi saadaan koodit:

                104 VANOS Error -Exhaust Camshaft
                Voinee siis tarkoittaa että pakonokan anturi viallinen tai sitten meni vanos rempassa jotain oheen ja nokan ajoitus ei ole kohdallaan / vanos jumissa?

                29 Ignition Coil Cyl 1
                ykkös sylinterin puola risa?

                8 Air Flow Meter (HFM)
                Tulihan piuha paikoilleen kuten pitää?



                Tuli purettua taas imusarja irti ja tarkistettua että kaikki onhan paikoillaan niinku pitääkin olla, ja olihan ne. Joten pistin tilaukseen uuden ilmamassamittarin, nokka-akselien asentotunnistajat ja sytytyspuolan. Piti samalla uusia imusarjan alla oleva jäähdytysneste putkikin kun ei auttanutkaan siihen tiivisteiden vaihto.

                Eilen tuli laitettua kone kasaan uusine osineen, ja tulille niin kuinkas ollakkaan nyt käy nätisti Kasatessa puhistelin myös varmuuden vuoksi kaikista pistokkeista enimpiä rasvoja pois.
                Tänään auto katsurille niin saa nähdä saisko ihan leimanki, vikakoodeja ei antanut enään koneen tiimoilta


                Kiitoksia vastauksista !
                "What doesn't kill you, makes you stronger"

                Words to live by

                Comment

                • Bnito
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 334

                  Tänään omasta e46 vm00 330d touringista painui jarrupoljin pohjaan. Selvittelyjen jälkeen repsinan puolelta takaa jarruputki halki.

                  Nyt pitäs sitten uusia taakse molemmat putket. Näytti aikas vittumaiselta hommalta. Onko pohjassa esim diesel siirtopumpun luona jatkos vai meneekö kokomatkan yhtenä putkena pyöräkoteloille asti?

                  Entä mistä saa e46 sopivat putket? Mielellään oikeilla liittimillä oikean mittaiset.

                  Käykö nämä motonetin?



                  Vai tämä schmiedmanin, toimitus aika kyl ikävän pitkä kun ei suomessa ole varastossa :

                  F11 525 3.0 -10

                  Ex E46 330d Touring -00
                  Ex 316/325 '85

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16457
                    • Asikkala

                    Originally posted by Bnito View Post
                    Entä mistä saa e46 sopivat putket? Mielellään oikeilla liittimillä oikean mittaiset.

                    Käykö nämä motonetin?


                    Ottaa ja etsii tuolta kuvat ja mitat ja vertailee http://bmwfans.info/parts-catalog

                    Comment

                    • WwillieE
                      Newbiemmer
                      • Mar 2020
                      • 4
                      • Kuopio

                      E46 Väylävika!?

                      Joo elikkä sattuisiko täällä olemaan E46 Gurua joka tietäisi mikä mahtaa olla vikana M3 2002.:think


                      Autossa on iso navi näyttö ja harman kardon audiosysteemit.

                      Ongelmana on että Mittariston vilkut, tausavalo, sumarit, pitkät valot, ja aukinaisten ovien valo ei toimi mutta ulkoapäin kaikki valot toimii normaalisti.
                      Samoin navigaattorin näyttö on pimeänä eikä mitään kuulu kaiuttimista.
                      Myös keskuslukitus ei toimi välillä avaimesta.

                      Olen yrittänyt löytää vikaa irroittamalla kaikki laitteet yksitellen mitkä voi aiheuttaa häiriötä (valomoduuli, radio, mittaristo, takakontin naviboxi ja cd vaihdin). K-väylän jännite on mitattu että näyttää 12 volttia. Akku on ladattu täyteen mutta ei vaikuttanut asiaan. Myös olen kokeillut irroittaa akun kengän ja pitää auton virrattomana päivän mutta tämäkää ei auttanut.



                      Välillä ongelma häviää ja kaikki toimii normaalisti mutta sitten saattaa yhtäkkiä kaikki mennä jumiin ( radio jää kuulumaan mutta navi näyttö jäätää paikalleen ja mitään ei saa säädettyä)

                      Comment

                      • -BMW-
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 179
                        • Klaukkala

                        Samoja ongelmia oli joskus E39, asiaan auttoi vain akun vaihto. Vanha oli niin loppu ettei pitänyt varausta vaikka kuinka latasi.
                        BMW 328 Ci -00

                        Comment

                        • WwillieE
                          Newbiemmer
                          • Mar 2020
                          • 4
                          • Kuopio

                          Originally posted by -BMW- View Post
                          Samoja ongelmia oli joskus E39, asiaan auttoi vain akun vaihto. Vanha oli niin loppu ettei pitänyt varausta vaikka kuinka latasi.
                          Akku on vaihdettu äskettäin niin siinä ei pitäisi olla vikaa.

                          Comment

                          • Ändy
                            Newbiemmer
                            • Jul 2019
                            • 10
                            • Laihia

                            318d, Ahdot, EGR ja DPF

                            Hei!

                            Eli rouvan E46 vm.2003 318d:ssä välillä kone ahtaa ja välillä ei?? MAF uusi ja MAP mitattu ja katottu, delphillä ja Boschilla, että mittaus näyttää edes jotain. Turbon alipaineventtiili oli joskus kauan rikki ja se tukki katin, mutta todennäköisesti myös DPF:n. Tässä mallissahan ei ole mitään polttoja tai antureita kun on näitä ensimmäisiä DPF:iä.

                            Ajattelin kokeilla vaihtaa turbon kun sain halvalla, EGR delete kitin ja laittaa DPF:n tilalle suora putki. Eli kysymys kuuluukin:

                            - Vaikuttaako katsastukseen suoraputki ja EGR delete kit??
                            - Delphi antaa vikakoodiksi EGR, mistä se voisi tulla?? (Ei ole Inpaa nyt millä voisi testata, toki jos jollakin on vaasa-seinäjoki akselilla niin olisin kiitollinen avusta)

                            Comment

                            • Wespa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2016
                              • 1838
                              • Karjaa

                              Originally posted by Ändy View Post
                              - Vaikuttaako katsastukseen suoraputki ja EGR delete kit??
                              Todennäköisesti katsuri ei noita huomaa, mutta kyllähän se hylsyn paikka olisi jos sattuisi huomaamaan.
                              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                              Porsche 944 -86 (DE)
                              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                              Comment

                              • 0vbie
                                BTCF Member
                                • Oct 2012
                                • 29
                                • vsa

                                -02 320D mikä on minimi rail paine että lähtee käyntiin? Jonkin verran näytti vuotavan ruikkareiden ympärillä, inpa näytti että rail painen nousee nopeasti 200 bariin ja kun vähän sahannut niin peak 285 bar. Antaako tästä koodin myös jos ei riittävä?

                                Ongelma on ettei auto lähde käyntiin, nokka anturi pimeenä mikä lienee isoin syy. Ostettu käyntivikaisena, oli toiminut ongelmitta kunnes ei lämpinä lähtenyt käyntiin enää, sen jälkeen kuollut. Startti toimii ja muutenkaan ei anna muita koodeja kuin nokka anturi, pari hehkua ja "elektrischer zuheirer"..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎