Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    E46 on tyyppivikana lisäksi kontin kahvan sisäiset "johdotukset", jos on alkuperäinen kahva niin ovat paljaita kupariliuskoja --> hapettuvat ajan mittaan pois ja sopivassa kohtaa resistanssia riittävästi jotta tulkitaan palaneeksi. Päivitetyssä kahvassa edelleen paljaat metalliliuskat mutta nyt sentään pinnoitetut.

    Toinen tyyppivika on rungon takavalojen polttimolevy, maakarvan mitoitus liian pieni --> liitin sulaa --> ei kunnon kontaktia. Korjauksena ohitus maakarvasta polttimolevyn maapeltiin, siinä on abiko-liittimelle sopiva lirpukka. Googlelle "E46 rear light earth problem", esim. KLIK.

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Originally posted by MNi View Post
      E46 on tyyppivikana lisäksi kontin kahvan sisäiset "johdotukset", jos on alkuperäinen kahva niin ovat paljaita kupariliuskoja --> hapettuvat ajan mittaan pois ja sopivassa kohtaa resistanssia riittävästi jotta tulkitaan palaneeksi. Päivitetyssä kahvassa edelleen paljaat metalliliuskat mutta nyt sentään pinnoitetut.

      Toinen tyyppivika on rungon takavalojen polttimolevy, maakarvan mitoitus liian pieni --> liitin sulaa --> ei kunnon kontaktia. Korjauksena ohitus maakarvasta polttimolevyn maapeltiin, siinä on abiko-liittimelle sopiva lirpukka. Googlelle "E46 rear light earth problem", esim. KLIK.
      Kiitokset näistä. Tarkastan molemmat ja teen maajohtomuutoksen. Kontin mikrokytkimen johdotukset olen tehnyt uusiksi silloin pari vuotta sitten kun oli epämääräisiä liitoksia.

      Comment

      • Pete238
        Newbiemmer
        • Jun 2020
        • 1
        • KELLOKOSKI

        N42 P0171 ja P0174

        Moro 318i tosiaan herjaa P0171 ja P0174 koodia (järjestelmä liian laihalla ) Jakopääremontti tehty juuri ja rikkoutunut imukaula vaihdettu. Olisiko ideoita mistä lähtee vikaa etsimään Vai onko järkevämpää vain viedä auto korjaamolle tutkittavaksi?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Pete238 View Post
          Moro 318i tosiaan herjaa P0171 ja P0174 koodia (järjestelmä liian laihalla ) Jakopääremontti tehty juuri ja rikkoutunut imukaula vaihdettu. Olisiko ideoita mistä lähtee vikaa etsimään Vai onko järkevämpää vain viedä auto korjaamolle tutkittavaksi?
          Riippuu siitä minkälaiset omat taidot on vian selvittämiseen ja välineita löytyy. Imuvuotojen tarkistus ensimmäisenä.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16457
            • Asikkala

            Originally posted by Pete238 View Post
            Moro 318i tosiaan herjaa P0171 ja P0174 koodia (järjestelmä liian laihalla ) Jakopääremontti tehty juuri ja rikkoutunut imukaula vaihdettu. Olisiko ideoita mistä lähtee vikaa etsimään Vai onko järkevämpää vain viedä auto korjaamolle tutkittavaksi?
            Koska n42 niin järkevää on viedä se purkaamolle.

            Comment

            • jluoma
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 685
              • Lappeenranta

              Onko ohjausvaihteissa paljon erilaisuuksia? Ilmeisesti senkin joutuu, kaikki muu on jo vaihdettu. Muistikuvat on mielessä, 316i:ssä oli tarkempi ohjaustuntuma, eli tahtoo samaa tähänkin.
              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

              Comment

              • Jesse93
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 939
                • Mustio

                320dööö ilmastointi ei toimi, magneettikytkin ei kytkeydy. Onko näissä joku mikä estää sen kytkeytymisen jos vaikka paineet karannut vai onko mulla viallinen magneettikytkin? Sulakkeet tsekattu jo
                E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Jesse93 View Post
                  320dööö ilmastointi ei toimi, magneettikytkin ei kytkeydy. Onko näissä joku mikä estää sen kytkeytymisen jos vaikka paineet karannut vai onko mulla viallinen magneettikytkin? Sulakkeet tsekattu jo
                  Joo. Jos ei ole painetta ei kytkin kytkeydy.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16457
                    • Asikkala

                    Originally posted by Jesse93 View Post
                    320dööö ilmastointi ei toimi, magneettikytkin ei kytkeydy. Onko näissä joku mikä estää sen kytkeytymisen jos vaikka paineet karannut vai onko mulla viallinen magneettikytkin? Sulakkeet tsekattu jo
                    Koska huollettu viimeksi ? Voi tosiaan olla myös se magneettikytkin rikki.

                    Comment

                    • Jesse93
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 939
                      • Mustio

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Koska huollettu viimeksi ? Voi tosiaan olla myös se magneettikytkin rikki.
                      Ei tietoa täyttöhuollosta, ollut 1.5v mulla eikä toiminut ostaessakaan nyt näillä helteillä hiukan alkanut harmittaa
                      E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                      Comment

                      • Jesse93
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 939
                        • Mustio

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Joo. Jos ei ole painetta ei kytkin kytkeydy.
                        Kiitos vahvistuksesta, täytynee käyä ilmastointihuollossa
                        E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Eml

                          Ja nämä vikakoodit

                          engine throttle-position controller jammed briefly
                          engine throttle-position controller jammed permanently

                          Kone alkoi käydä wrouwrouwrou, sammutus ja käyntiin kaikki toimi taas. Ei tullut takaisin 200km matkalla enää.

                          Kaasuläppä vialla ?

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1838
                            • Karjaa

                            No jopas nyt saa koko ajan olla penaria korjaamassa. Nyt sitten puolestaan klassinen tyyppivika, eli ikkuna jumahti ala-asentoon, hantin puolen takaikkuna siis. Tosin kyseessä veivi-ikkuna, kun yleensä kai sähköikkunat ovat helpommin hajoavia näissä. Veivi-ikkuna tuntuu olevan sen verran eksoottinen Individual-varuste only for Germans että englanniksi googlettelemalla ei oikein löydy mitään tietoa. Irrottelin jo ovipahvin ja "vapor barrierin" ja sain mekanismin näkyville, mutta ainakaan päällisin puolin mikään ei vaikuta olevan rikki tai oudosti.

                            Vika alkoi siihen tapaan kun tuli runtattua kiireessä ehkä vähän turhan kovakouraisesti ikkuna yläasentoonsa että on varmasti kiinni. Ihan kuin joku pieni ääni olisi kuulunut, ja sen jälkeen veivi toimi enää alaspäin, ylöspäin kun yrittää vääntää niin jokin pistää vastaan. Tyhmänä sitten tietenkin veivasin ikkunan ihan ala-asentoon ennen kuin hoksasin tsekata diy-ohjeista että ikkunalasin irroitus vaatii sen että se on noin puolivälissä jotta sen saa irti mekanismista. Onko hyviä neuvoja mitä nyt? Älkääkä pliis sanoko että helpoin vaihtoehto on uusi ovi.
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by Wespa View Post
                              No jopas nyt saa koko ajan olla penaria korjaamassa. Nyt sitten puolestaan klassinen tyyppivika, eli ikkuna jumahti ala-asentoon, hantin puolen takaikkuna siis. Tosin kyseessä veivi-ikkuna, kun yleensä kai sähköikkunat ovat helpommin hajoavia näissä. Veivi-ikkuna tuntuu olevan sen verran eksoottinen Individual-varuste only for Germans että englanniksi googlettelemalla ei oikein löydy mitään tietoa. Irrottelin jo ovipahvin ja "vapor barrierin" ja sain mekanismin näkyville, mutta ainakaan päällisin puolin mikään ei vaikuta olevan rikki tai oudosti.

                              Vika alkoi siihen tapaan kun tuli runtattua kiireessä ehkä vähän turhan kovakouraisesti ikkuna yläasentoonsa että on varmasti kiinni. Ihan kuin joku pieni ääni olisi kuulunut, ja sen jälkeen veivi toimi enää alaspäin, ylöspäin kun yrittää vääntää niin jokin pistää vastaan. Tyhmänä sitten tietenkin veivasin ikkunan ihan ala-asentoon ennen kuin hoksasin tsekata diy-ohjeista että ikkunalasin irroitus vaatii sen että se on noin puolivälissä jotta sen saa irti mekanismista. Onko hyviä neuvoja mitä nyt? Älkääkä pliis sanoko että helpoin vaihtoehto on uusi ovi.
                              Turha sitä ovea nyt on tuon takia vaihtaa. En ole manuaali ikkunaa irroittanut, mutta paskoo sen ikkunaa ylös alas liikuttavan mekanismin, niin sen jälkeen ikkunan saa käsin nostettua sopivalla korkeudelle ja lasi pois. Sitten vaan uudet hilut tilalle ja kasaan.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • MPV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 1193
                                • Muhos

                                Originally posted by Wespa View Post
                                i.

                                Vika alkoi siihen tapaan kun tuli runtattua kiireessä ehkä vähän turhan kovakouraisesti ikkuna yläasentoonsa että on varmasti kiinni. Ihan kuin joku pieni ääni olisi kuulunut, ja sen jälkeen veivi toimi enää alaspäin, ylöspäin kun yrittää vääntää niin jokin pistää vastaan. Tyhmänä sitten tietenkin veivasin ikkunan ihan ala-asentoon ennen kuin hoksasin tsekata diy-ohjeista että ikkunalasin irroitus vaatii sen että se on noin puolivälissä jotta sen saa irti mekanismista. Onko hyviä neuvoja mitä nyt? Älkääkä pliis sanoko että helpoin vaihtoehto on uusi ovi.
                                E53:sen tyyppivika lienee myös sähköikkunan mekanismi, josta hajoaa muovikilkkeitä, jonka jälkeen ylöspäin laittaessa lasi menee vinoon, ja alkaa haraamaan vastaan. Pahimmassa tapauksessa, jos lasin ajaa täysin alas, ei enää nouse ylös ollenkaan. Tuossa tapauksessa lasia voi auttaa käsin, kun ottaa kärkipihdit, joihin laittaa kärkiin teippiä suojaamaan lasia. Pihdeillä saa otteen kokonaan alas lasketusta lasista, jolloin lasia voi auttaa samalla kun nostaa lasia ylös. Mahdollisesti sama keino voisi toimia tässä tapauksessa, riippuen toki siitä, mitä sieltä mekanismista on mennyt rikki.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎