Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Onnellinen46omistaja
    Bimmer Rookie
    • Jul 2019
    • 37
    • Suomi

    E46 käynnistysongelma

    Elikkäs potilaana vm03 e46 n42b18 motilla. Heti ajon jälkeen käynnistys tuottaa hieman ongelmia. Ei tahdo lähteä, mutta odottelun jälkeen (15-30min), lähtee käyntiin ongelmitta. Mistä ruveta vikaa selvittelemään? Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu joka auttoi hieman asiaa.

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      Originally posted by >bemari< View Post
      Sedanin kontin mikrokytkin niin jäässä aina ettei saa painettua konttia siitä auki, nappi toimii kyllä kun sulattelee aikansa. Olisko tuohon jäiseen nappiin jotain talvifiksiä jolla tuo kumi notkeentuis?
      Ota se kumi irti ja putsaa kunnolla sisäpuolelta mikrokytkin sekä kumilirpake, varmaan paskaa täynnä. Kuivaa paikat ja kumi takas.
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • Sansq
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 54
        • Espoo/Lahti

        Mitäs kaikkea pitää ottaa huomioon kun alkaa löpösuodatinta vaihteleen? Uudet klemmarit nyt ainakin?

        Sitten vielä pari kyssäriä; saako noita sumareita säädettyä mitenkään, näyttää ihan liian alas toinen noista.. ja saako noita pyyhkijöiden ajotusta säädettyä, pysähtyvät nyt väärälle kohdalle lepoasentoon. Tulevat siis ala-asennosta vähän ylöspäin ennenkuin pysähtyvät ja niin, mitenkäs tuo neulanopeusmittari näyttää noin 5kmh enemmän kuin salavalikon kautta digimittari (näyttää samaa gepsiin), voiko tuota kalibroida jotenkin vaikka INPA:lla?

        Potilaana M57N faceliftinä ilman ämmäläisen puskureita
        E46 330d touring '03

        Comment

        • BiltemaMotorWork
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2013
          • 460
          • Joensuu

          Originally posted by Sansq View Post
          Mitäs kaikkea pitää ottaa huomioon kun alkaa löpösuodatinta vaihteleen? Uudet klemmarit nyt ainakin?

          Sitten vielä pari kyssäriä; saako noita sumareita säädettyä mitenkään, näyttää ihan liian alas toinen noista.. ja saako noita pyyhkijöiden ajotusta säädettyä, pysähtyvät nyt väärälle kohdalle lepoasentoon. Tulevat siis ala-asennosta vähän ylöspäin ennenkuin pysähtyvät ja niin, mitenkäs tuo neulanopeusmittari näyttää noin 5kmh enemmän kuin salavalikon kautta digimittari (näyttää samaa gepsiin), voiko tuota kalibroida jotenkin vaikka INPA:lla?

          Potilaana M57N faceliftinä ilman ämmäläisen puskureita
          Itekin pitäisi vaihtaa suodatin vaan eipä oo saanut aikaiseksi. Eipä kai ihmeellistä, virtoja pitää päällä 30sek jotta täyttyy polttoainelinja uudestaan tai jotkut ovat täyttäneet suodattimen ennen paikalleen laittoa.

          Sumuvalojen säätöruuvi on yläosassa.

          Jos pyyhkijöistä ei ole mitään rikki, siirtäisin vivustoa akselilla pari booria ja testiä.

          Comment

          • goatpenis69
            Newbiemmer
            • May 2015
            • 7
            • asd

            Bmw e46 m43 termostaatti aukeneminen

            Vaihdoin tuossa uuden termarin, vesipumpun nii tuntuu ettei aukea termari ollenkaan lämpöviisari keskellä ja ylävesi letku kuumana alavesiletku ihan kylmä. 105 asteinenhan se on. Mites tuo sähköisesti ohjattu termari niiku tarkalleen tekee?

            Comment

            • MPV
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1193
              • Muhos

              Originally posted by goatpenis69 View Post
              Vaihdoin tuossa uuden termarin, vesipumpun nii tuntuu ettei aukea termari ollenkaan lämpöviisari keskellä ja ylävesi letku kuumana alavesiletku ihan kylmä. 105 asteinenhan se on. Mites tuo sähköisesti ohjattu termari niiku tarkalleen tekee?
              Onko siis tilanne seuraava?
              Lämpömittarin viisari näyttää suoraan ylöspäin
              Ylävesiletku on kuuma
              Alavesiletku on kylmä

              Jos tilanne on yllä mainittu, niin eikös se silloin toimi ihan oikein?

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16460
                • Asikkala

                Originally posted by MPV View Post
                Onko siis tilanne seuraava?
                Lämpömittarin viisari näyttää suoraan ylöspäin
                Ylävesiletku on kuuma
                Alavesiletku on kylmä

                Jos tilanne on yllä mainittu, niin eikös se silloin toimi ihan oikein?
                Toimii.

                Lisäkysymys 1: tuleeko lämppäristä kuumaa ? 2: miten letkujen lämmöt pitäisi kysyjän mielestä olla ?

                Comment

                • kukkakeppi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2020
                  • 38
                  • Joensuu

                  Hei
                  Mikähän mahtaa olla vikana, m54b30 käy tyhjäkäyntiä huonosti ja ravistaa. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan pala. Matalilla kieroksilla tuntuu että vedot hukassa, korkeimmilla (siinä yli 2500 likimain vetää ihan hyvin) Inpalla lukasin antoi seuraavat koodit:

                  104
                  106
                  Nämä ilmeisesti viittaisivat vanokseen ja pakonokkaan. Huoltokirjan mukaan vanos 10tkm sisään rempattu (tiivisteet ilmeisesti) ja kummatkin, sekä pako- että imunokan asentotunnistimet vaihdettu. Näytti olevan kylläkin tarvike ainakin tuo pakonokan (febi). Irrotettu myöskin pakonokan solenoidi ja testattu paristolla toimivaksi.

                  Lisäksi pukkaa koodeja
                  238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
                  240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
                  243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
                  239 Verbrennungsaussetzer Zylinder 2
                  241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
                  240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3

                  Elikkäs siis ilmeisesti misfireä joka pytyllä. Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu myöskin alle 10 tkm sitten.

                  Mistäköhän alkaisi vikaa seuraavaksi tutkimaan?

                  Comment

                  • goatpenis69
                    Newbiemmer
                    • May 2015
                    • 7
                    • asd

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Toimii.

                    Lisäkysymys 1: tuleeko lämppäristä kuumaa ? 2: miten letkujen lämmöt pitäisi kysyjän mielestä olla ?
                    Joo tuleehan sieltä lämmintä kai se normaali o. Toi o vaa toi termostaatti nii iso asteinen et saa piru kaua lämmetä et termari aukeaa.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5270
                      • Pirkkala

                      Originally posted by kukkakeppi View Post
                      Hei
                      Mikähän mahtaa olla vikana, m54b30 käy tyhjäkäyntiä huonosti ja ravistaa. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan pala. Matalilla kieroksilla tuntuu että vedot hukassa, korkeimmilla (siinä yli 2500 likimain vetää ihan hyvin) Inpalla lukasin antoi seuraavat koodit:

                      104
                      106
                      Nämä ilmeisesti viittaisivat vanokseen ja pakonokkaan. Huoltokirjan mukaan vanos 10tkm sisään rempattu (tiivisteet ilmeisesti) ja kummatkin, sekä pako- että imunokan asentotunnistimet vaihdettu. Näytti olevan kylläkin tarvike ainakin tuo pakonokan (febi). Irrotettu myöskin pakonokan solenoidi ja testattu paristolla toimivaksi.

                      Lisäksi pukkaa koodeja
                      238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
                      240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
                      243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
                      239 Verbrennungsaussetzer Zylinder 2
                      241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
                      240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3

                      Elikkäs siis ilmeisesti misfireä joka pytyllä. Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu myöskin alle 10 tkm sitten.

                      Mistäköhän alkaisi vikaa seuraavaksi tutkimaan?
                      Ne legendaariset inuvuodot tutkisin aivan ensiksi
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • kukkakeppi
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2020
                        • 38
                        • Joensuu

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Ne legendaariset inuvuodot tutkisin aivan ensiksi
                        Niitäkin on koitettu paikantaa, mutta ei ole toistaiseksi löytynyt. Putsarilta lähtevät kumit näyttivät ehjiltä. Lisäksi hiljattain on vaihdettu mm. imusarjan tiivisteet, disa, separaattori, ja imm.

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by kukkakeppi View Post
                          Hei
                          Mikähän mahtaa olla vikana, m54b30 käy tyhjäkäyntiä huonosti ja ravistaa. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan pala. Matalilla kieroksilla tuntuu että vedot hukassa, korkeimmilla (siinä yli 2500 likimain vetää ihan hyvin) Inpalla lukasin antoi seuraavat koodit:

                          104
                          106
                          Nämä ilmeisesti viittaisivat vanokseen ja pakonokkaan. Huoltokirjan mukaan vanos 10tkm sisään rempattu (tiivisteet ilmeisesti) ja kummatkin, sekä pako- että imunokan asentotunnistimet vaihdettu. Näytti olevan kylläkin tarvike ainakin tuo pakonokan (febi). Irrotettu myöskin pakonokan solenoidi ja testattu paristolla toimivaksi.

                          Lisäksi pukkaa koodeja
                          238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
                          240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
                          243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
                          239 Verbrennungsaussetzer Zylinder 2
                          241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
                          240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3

                          Elikkäs siis ilmeisesti misfireä joka pytyllä. Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu myöskin alle 10 tkm sitten.

                          Mistäköhän alkaisi vikaa seuraavaksi tutkimaan?
                          Vilkase livedataa lambdoilta. Ja kurkkaa tulpan monttuihin, onko öljyä tai vettä. Kuinkas ne puolan natsat.

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5270
                            • Pirkkala

                            Originally posted by kukkakeppi View Post
                            Niitäkin on koitettu paikantaa, mutta ei ole toistaiseksi löytynyt. Putsarilta lähtevät kumit näyttivät ehjiltä. Lisäksi hiljattain on vaihdettu mm. imusarjan tiivisteet, disa, separaattori, ja imm.
                            Maffin tilalle esim jääkiekko jossa reikä tai paineilmaventtiili. Puhallat painetta niin imuvuodot löytyy
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • veikko666
                              Newbiemmer
                              • Mar 2021
                              • 5
                              • Kerava

                              e46 N42B20

                              Tätä on tiedusteltu täällä varmaan tuhanteen kertaan, mutta kysytään vielä kerran. Nettiautosta löysin hyvällä huoltohistorialla ja vähän ajettuna (210tkm) 318 nelikuution. Muuten hyvä yksilö, mutta isot pojat ovat kertoneet, että tuota N42 moottoria on syytä välttää kuin ruttoa. Mitä kannattaa katsoa/ottaa huomioon koeajolla? Eikö näissä ollut jakoketjun venyminen heikko lenkki? Uskaltaako ostaa, jos ei ole jakopäätä koskaan rempattu?

                              Kiitos jo etukäteen vastauksista!

                              Comment

                              • veikko666
                                Newbiemmer
                                • Mar 2021
                                • 5
                                • Kerava

                                Originally posted by veikko666 View Post
                                Tätä on tiedusteltu täällä varmaan tuhanteen kertaan, mutta kysytään vielä kerran. Nettiautosta löysin hyvällä huoltohistorialla ja vähän ajettuna (210tkm) 318 nelikuution. Muuten hyvä yksilö, mutta isot pojat ovat kertoneet, että tuota N42 moottoria on syytä välttää kuin ruttoa. Mitä kannattaa katsoa/ottaa huomioon koeajolla? Eikö näissä ollut jakoketjun venyminen heikko lenkki? Uskaltaako ostaa, jos ei ole jakopäätä koskaan rempattu?

                                Kiitos jo etukäteen vastauksista!
                                Update: Luin tätä e46 topicia vähän eteenpäin ja tulin siihen tulokseen että jätän n42 koneiset visusti rauhaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎