Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1229
    • Kajjjaani

    Ajonestonhaan nuo koodit jotenkin liittyy, mutta sen enempää noista Autocomin koodeista ainakaan minä en pysty sanomaan. Sillä Inpalla tai Istalla onnistuisi se EWS-DME synkronointikin, Autocomista en osaa sanoa. Se synkronointi on puolen minuutin homma oikealla ohjelmalla, joten sitä ajonestoa ei vielä tässä vaiheessa kannata ruveta ohittelemaan.

    Voit kysellä tuolla oman alueen keskustelussa kenellä olisi em. ohjelmat ja voisi lukea vikakoodit. Kannattaa myös vaihtaa tuohon omaan "Location" kohtaan missä asut.
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16296
      • Asikkala

      Originally posted by Jippejoo View Post
      Tuli luettua autocomilla ku ei ollu mahollisuutta paremmilla vehkeillä, niin tuli vikakoodit avain 1 virheellinen salasana ja avain 2 virheellinen salasana ja ei tunnistettu. Onko neuvoja? Jostain katsoin ews ohituksen sulakkeen avulla että saisi starttaamaan mutta ei toiminut sekään.
      Originally posted by alpine3 View Post
      Ajonestonhaan nuo koodit jotenkin liittyy, mutta sen enempää noista Autocomin koodeista ainakaan minä en pysty sanomaan. Sillä Inpalla tai Istalla onnistuisi se EWS-DME synkronointikin, Autocomista en osaa sanoa. Se synkronointi on puolen minuutin homma oikealla ohjelmalla, joten sitä ajonestoa ei vielä tässä vaiheessa kannata ruveta ohittelemaan.

      Voit kysellä tuolla oman alueen keskustelussa kenellä olisi em. ohjelmat ja voisi lukea vikakoodit. Kannattaa myös vaihtaa tuohon omaan "Location" kohtaan missä asut.
      Nämä autocomit ja muut ei välttämättä edes pääse autoon kiinni saati sitten niillä saisi tehtyä tarvittavia asioita, oma ex e36:een ei päässyt kaikilla ohjelmilla, tietysti auto on eri mutta. Isojen poikien vehkeillä l. Mba-auto laittoi piuhan kiinni ja kaikki mitä voi löytää näkyi ruudulla, en tiedä mikä ohjelma se oli.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10923
        • Joensuu

        Originally posted by Jippejoo View Post
        Tuli luettua autocomilla ku ei ollu mahollisuutta paremmilla vehkeillä, niin tuli vikakoodit avain 1 virheellinen salasana ja avain 2 virheellinen salasana ja ei tunnistettu. Onko neuvoja? Jostain katsoin ews ohituksen sulakkeen avulla että saisi starttaamaan mutta ei toiminut sekään.
        Ei onnistu ews ohitus pelkästään sulakkeella, olisi melko hyödytön ajonesto jos noin helposti saisi ohitettua. Toki sen ajoneston voi poistaa, mutta aloittaisin nyt kuitenkin lukemalla ne koodit INPA/ISTA/DIS:llä. Ajoneston ohittaminen vaatii ecun softaan muutoksia. Autocom ei ole mikään hyvä BMW:n kanssa, toki se toimii kaikkien merkkien kanssa, mutta ei minkään kanssa hyvin.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Jippejoo
          Newbiemmer
          • Nov 2021
          • 4
          • Tuuri

          Originally posted by alpine3 View Post
          Ajonestonhaan nuo koodit jotenkin liittyy, mutta sen enempää noista Autocomin koodeista ainakaan minä en pysty sanomaan. Sillä Inpalla tai Istalla onnistuisi se EWS-DME synkronointikin, Autocomista en osaa sanoa. Se synkronointi on puolen minuutin homma oikealla ohjelmalla, joten sitä ajonestoa ei vielä tässä vaiheessa kannata ruveta ohittelemaan.

          Voit kysellä tuolla oman alueen keskustelussa kenellä olisi em. ohjelmat ja voisi lukea vikakoodit. Kannattaa myös vaihtaa tuohon omaan "Location" kohtaan missä asut.
          Joo pitää etsiskellä jos jollain olisi lähistöllä paremmat ohjelmat ja vermeet👍

          Comment

          • Sansq
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 54
            • Espoo/Lahti

            Voikohan viallinen valomoduuli syödä akun tyhjäksi auton yön yli seisoskellessa? Ja saako noita vielä jostain uutena vai tyydynkö käytettyyn, käytetyn toki saanee paljon halvemmalla, mutta se on koodattava? Multa löytyy autosta xenonit eli automaattisäätöset valot ja myöskin sadetunnistin ja automaattivalojen päällekytkentä. Noita tuollaisia moduuleja ei oo tullut kauheasti vastaan missä on automaattisetvalot ja pelkästään mittarivalojen säätörulla. Tarviiko sen uuden moduulin olla siis samanlainen kuin nykyinenkin on?
            E46 330d touring '03

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10923
              • Joensuu

              Originally posted by Sansq View Post
              Voikohan viallinen valomoduuli syödä akun tyhjäksi auton yön yli seisoskellessa? Ja saako noita vielä jostain uutena vai tyydynkö käytettyyn, käytetyn toki saanee paljon halvemmalla, mutta se on koodattava? Multa löytyy autosta xenonit eli automaattisäätöset valot ja myöskin sadetunnistin ja automaattivalojen päällekytkentä. Noita tuollaisia moduuleja ei oo tullut kauheasti vastaan missä on automaattisetvalot ja pelkästään mittarivalojen säätörulla. Tarviiko sen uuden moduulin olla siis samanlainen kuin nykyinenkin on?
              Voi hyvin aiheuttaa, mutta testaa nyt mikä se akun tyhjentää ennen osien vaihtoa. Tottakai saa uutena senkun menee mihin tahansa merkkihuoltoon ja tilaa osan. Uusi maksanee jotain 400-500€, joten en näe kyllä järkeä ostaa uutta. Käytetyn saa paljon halvemmalla ja noita löytyy ihan hyvin. Uusikin vaatii koodauksen ihan kuten se käytetty. Pitää olla samoilla varusteilla oleva kuin nykyinen. Xenonien kanssa pitää olla -03 autossa automaattinen tasonsäätö, joten siksi siinä on rulla vain mittaristovalojen säädölle.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • K_olli
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 267
                • Lappeenranta

                Morjenttes.

                Oman 325i e46sen kytkin luistelee satunnaisesti. ideana on vaihdella tilalle uusi. Nyt vaihteistona on Getragin 250G. Mahtaako olla 10 vai 22 boorisella kytkinakselilla? prod month 6/2003.

                Mielessä on käynyt kyllä swapata koko härveli gs6-37bz askille.
                "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

                Comment

                • samulis
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 440
                  • Helsinki

                  Öljyt ja suodattimen jalan tiiviste vaihdettu. Service light nollaaminen ei onnistu vasenta mittariston nappia painelemalla, kuinka se pitäis tehdä? Autona sigun -99 328ci.
                  ex:e46 328Ci, e36 318Ti

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10923
                    • Joensuu

                    Originally posted by samulis View Post
                    Öljyt ja suodattimen jalan tiiviste vaihdettu. Service light nollaaminen ei onnistu vasenta mittariston nappia painelemalla, kuinka se pitäis tehdä? Autona sigun -99 328ci.
                    Ainakin testerillä onnistuu, esim INPA.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • alpine3
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2010
                      • 1229
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by samulis View Post
                      Öljyt ja suodattimen jalan tiiviste vaihdettu. Service light nollaaminen ei onnistu vasenta mittariston nappia painelemalla, kuinka se pitäis tehdä? Autona sigun -99 328ci.
                      Kokeile laittaa konehuoneen 20-pinnisestä pistokkeesta pinni 7 maihin. Samalla kun pinni on maissa käytä sytytysvirtaa päällä 15 sekuntia.
                      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                      Comment

                      • Ronsuu
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2010
                        • 75
                        • Helsinki

                        E46 325 2004 Suuri öljynkulutus

                        Tervehdys, ajattelin kysyä jos täältä saisi apuja kyseisen auton suureen öljynkulutukseen. Auto siis e46 325 2004 bensa M54 koneella (ajettu 315tkm). Auto vie reilusti öljyä ehkä 1l 500km ajolla, Näkyy myös putkesta korkeilla kierroksilla sinisenä savuna, ei mitään kunnon savupilveä mutta erottuu kuitenkin. Öljyä ei tipu maahan eikä suojamuovin päälle.



                        Eristetty huohotin + putket vaihdettu 4-5v sitten, Venttiiliohjuri kumit vaihdettu kesällä 2021(ei mielestäni vaikutusta kulutukseen).


                        Onko nyt männänrenkaat kuluneet ja päästää sitä kautta läpi? Onko niille jotain painemittausta jos vie liikkeeseen? Vai voiko tuo huohotin olla jo tukossa? pystyykö sitä jollain testaamaan?



                        Vituttaa lisäillä öljyä joka viikko koneeseen, ja tulee sekin kalliiksi ja ilmasto kiittää

                        Comment

                        • Wespa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2016
                          • 1786
                          • Karjaa

                          Puristuspaine- ja ohivuotomittaukset olisi hyvä tehdä, mutta ensiapuna voit ottaa puolat ja tulpat pois ja kaataa joka pyttyyn puoli desiä tms. injector cleaneria tai vastaavaa. Anna vaikuttaa yön yli, ja sitten paineilmalla/imuroida pois se mitä saat, tulpat ja puolat paikoilleen ja kokeilet käyntiin oliko yhtään apua. Mulla on työn alla oma kone (sama M54B25, ajettu tosin vasta vähän päälle 200tkm) jossa männänrenkaat taitavat olla joka toisessa pytyssä niin pahasti karstoittuneet että puristukset hävöksissä..
                          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                          Porsche 944 -86 (DE)
                          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                          Comment

                          • Waffeli
                            BTCF Member
                            • Nov 2021
                            • 31
                            • Seinäjoki

                            Bmw e46 320d 1999vm obd luku

                            Elikkas milla laitteella saisin luettua vikakoodin 20 pin obd connectorista josta puuttuu pin 17 ja pin 15.
                            Pin 17 on toinen k line ja pin 15 on l line.
                            En saa autoa kommunikoimaan millaan vehkeella mita olen testannut, ja olen katsonut myos 20pin-->16pin obd adapterin olevan kunnossa.
                            Kyse on peltoautosta joka sammui kun kaveri laittoin vahingossa kolmosen ja koitti lahtea, akussa ei ollut virtaa laittaa kayntiin joten jatettiin olemaan, lisaksi avain katkesi ja uusi avain ja siru tilattiin ebaysta ja koodattiin.
                            Moottoti pyorii kiisselia lentaa mutta kayntii ei lahe

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10923
                              • Joensuu

                              Esim. INPA:lla onnistuu lukea koodit.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Sansq
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 54
                                • Espoo/Lahti

                                Tuohon edellisen sivun akunsyöntiongelmaan jatkoa; nyt mitattu yleismittarilla kulutus kun auto levossa ja näyttää noin 220mA menevän levossa ollessaan. Lisävalothan tuossa autossa on ja niitäkin jo epäilin ja niistä aloitinkin vian etsimisen, mutta niillä ei ollut vaikutusta kulutukseen. Kävin myös koko sulaketaulun yksitellen läpi ja minkään sulakkeen kohdalla ei kulutus tipahtanut. Mistähän seuraavaksi etsimään?
                                Ps. Mittarin mukaan kulutus tippuu samantien ovien lukkoon laiton jälkeen tuonne ~0.2A ja pysyy siinä ainakin seuraavan tunnin, eli jättääkö se jotain välistä kun eikö tuon pitäisi mennä sykleissä "nukkumaan" vajaassa parissa kymmenessä minuutissa?

                                E: jotain haikkaa ilmeisesti puhelimella postatessa kun ei aakkoset toimi...
                                E2: sulakkeet katsottu hanskalokeron sulakeboksista, onko tuolla vielä muualla sulakkeita?

                                E3: Virrankulutus tippui tuonne 20mA kieppeille kun otti konehuoneesta tuon 19mm mutterin irti siitä virransyötöstä. Siitä johdosta kaiketi menee startille, vesipumpulle ja laturille virrat? Seuraavaksi vissiin sitten noista yksitellen johdot pois ja katsomaan kuka on syypää. Onko noi silleen helposti saavutettavissa, että onnistuu kotikonstein napsia johtoja irti?
                                Last edited by Sansq; 29-11-2021, 11:35.
                                E46 330d touring '03

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎