Originally posted by erese
View Post
E46, Saako ajotietokoneen autoon, jos vaihtaa vilkkukytkimen?
Collapse
X
-
Kävin Jyväskylän Laakkosella ja hinta sen mukainen. Lisäksi sain mahtavaa asiakaspalvelua, kuten aina, oli merkki/kaupunki sitten mikä tahansa. Missähän lie lähin toinen merkkiliike, niin voisi käydä jatkossa sielä jos tarvii?Originally posted by tiakri View Post
3) Olikohan ohjelmoijat vaan niin käsiä etteivät osanneet, ja sitä ajotietokonetta ei tosiaan ole kytketty päälle. Missä Laakkosella itse kävit?
btw. salakoodeista puheenollen, tuntuu, etten saa tuota lukitusta valikon 19 kautta pois..
varmistan vielä eli samma suomeks:
1. selataan nro 19 valikosta, ootetaan hetki, että on/off vilkkuu
2. kun off näkyy, painetaan nappia (1/4 sekuntia?) ja vapautetaan
3. menee takas valikkoon?
4. kun valikosta selataan joku numero listan mukaan, niin ko. tieto (esim. lämpötila) näkyy numeron kohalla?
ei näy. onkohan tällä nyt joku yhteys siihen viiksen toimimattomuuteen?
taidan luovuttaa, on nuita isompiaki ongelmia. jos nyt tiakri keksit ongelman, niin ilmottele!
Comment
-
Originally posted by jermu82 View Postvieläko joku tai jostain ois suomeks ku oon aika pökkelö ton englannin kans :think
1. Pidä trippimittarin resetnappia pohjassa ja käännä virrat päälle
2. OBC:n pitäisi näyttää teksti TEST
3. Käytä tripin resetnappia valitaksesi valikon 19.0 joka vapauttaa kaikki valikot
3. Odota että näytössä lukee "Off"
4. Paina uudelleen tripin resetnappia noin 1/4 sekuntia ja vapauta se
5. Ilman viivettä paina tripin resetnappia mennäksesi valikossa eteenpäin ja valitse haluamasi valikkoLast edited by erese; 23-07-2009, 22:18.F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
E36 "nokivasara" Touring -99
Comment
-
Juurikin näin kuin edellä mainittiin. Kannattaa myös kokeilla tuota kakkosfunktiota ihan huvin vuoksi, eli tripin resetti pohjassa virrat päälle, sitten sitä painamalla/vääntämällä (en nyt muista kumpi oli) asentoon 2.Originally posted by jermu82 View Postkiitti
..Kohta sitten lähtee mittaristo testaamaan itteensä, jolloin näet että toimiiko kaikki, mittaritkin muistaakseni vetää tappiin asti, tätä se on se elektroniikka
E90lci'09
Comment
-
Tää probleema on nyt tiakri:n autosta tsekattu ja vika oli sama kuin aikaisemmassakin tapauksessa elikkä BC:n retrofit-koodauksessa auton FA-listaukseen tuo BC on kyllä tullut lisää, mutta koodaus-ohjelma ei ole sitten loppupelissä laittanut sitä BC:tä päälle. Joku koodausohjelmien bugi tjsp tässä melkein on oltava tietyillä osa-kombinaatioilla, kun kerran taas oli tuo sama tilanne päälle ja kummassakin tapauksessa autot oli suunnilleen samoihin aikoihin valmistettuja.Originally posted by tiakri View PostMoi,
Itsellä lähes samankaltaisia huolia. Auto on 2003 316ti Compact, ilmastoinnilla.
Hommasin AVK:lta viiksen, ja asensin sen, sekä kävin Konalan Autokeskuksessa ohjelmoimassa tuon, ohjelmoivat samalla muutakin. Noh sanoivat että ajotietokone on kytketty päälle, mutta ei toimi, käskivät tarkastamaan kytkennät. Kävin kytkennät läpi, ja kaikki johdot menevät niinkuin pitääkin. Mittasin kuitenkin viikseltä mittariston tulevaa johtoa, josta tulee erittäin pieni jännite, jotain yhden voltin luokkaa kun nappia painaa. Muutama ajatus..
1) Kuuluuko tuon jännitteen olla noin pieni mikä siltä napilta tulee mittaristoon? Löytyisikö jostain speksiä?
2) Kun tietäisi millaista jännitettä tuosta BC-napista tulee, niin voisi käsin syöttää sellaista suoraan mittaristoon, ja katsoa toimiiko. Tällä varmistettaisiin oikeastaan se että onko vika ohjelmoinnissa vai jossain muualla.
3) Olikohan ohjelmoijat vaan niin käsiä etteivät osanneet, ja sitä ajotietokonetta ei tosiaan ole kytketty päälle. Missä Laakkosella itse kävit?
Tässä tapauksessa nyt sitten taas kaivoin plään-B:n esille elikkä toinen softa käyttöön, BC sillä päälle ja sen jälkeen se rupes pelittämään
.
BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
Plään "C" voisi olla ensi kerralla kokeilla irroittaa hetkeksi koodauksen jälkeen akunkengän.
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Täysin threasia lukematta:
Saako tota kulutus mittarin lukemaa kalibroitua kohdallee mitenkään??
9,5x18 palloilla kulutus huitelee todellisuudessa yli 7L/100km mutta OBC näyttää "optimaalisesti" 4,8-5,0L/100km.
Kaiken huippu oli kun oli vakio 16"x7 vanteet ja 205/55renkaat niin OBC näytteli alta 4L/100km lukemia. vaikka kulutus oli luokkaa 6,5L/100km
ja kyseessä on jälkiasennettu OBC. "merkkiliike Wetteri Rovaniemi"...
Comment
-
Joo, nyt toimii, kiitos jartsa02:n
Eli oma keissi yhteenvetona, kyseessä siis E46 2003
1) Ostin AVK:lta BC-napillisen viiksen 40eurolla.
2) Jätin auton konalan autokeskukseen ja pyysin koodaamaan OBC:n päälle. Ilmeisien parien tupakoiden ja kahvien jälkeen nostivat kädet pystyyn että "nyt se on ohjelmoitu päälle, muttei toimi. katotko vielä noi piuhat". Yritystä oli kuitenkin ollut, kun varustelistalta tuo nyt löytyi.
3) Akunkenkä irti (kuten Rahu ehdotti), ratti airbageineen veke, mittaristo irti, kaikkien johtojen läpikäynti, loppupeleissä ois varmaan riittänyt testata että mittariston siihen pienempään liittimeen 13-pesään tulee maa kun painaa nappia. Mutta kun ei vaa toimi.
4) Pari kuukautta tupakkaa ja kaljaa/kahvia, ihmettelyä mikä meni vikaan, arvelua pitäiskö viedä laakkoselle jossa ehkä voisivat auttaa ~140e:llä.. Env vienyt vielä kuitenkaan.
5) Asiantuntijan, eli tässä tapauksessa jartsa02:n kanssa käytiin asetukset läpi. Tosiaan OBC löytyi nyt varustelistalta, mutta jossain moduulissa sitä ei oltu kytketty päälle. Sen kun aktivoi niin johan rupes pelittää.
Muistan lukeneeni jostain e46fanaticsista että 2002/jotain uudemmissa autoissa noi piuhat on valmiina, ainakin jos on edes manuaali-ilmastointi. Helpointa testata on kuitenkin se, että ruuvaa mittariston irti (2 torxia yläreunassa) ja kattoo josko keltapunasta johtoa tulee siihen pienemmän liittimen 13-pesään. Itte testasin tupakansytyttimen kuoresta yleismittarilla että kyllä se reagoi kun nappia painelee.
En tiedä jos jartsa02 jaksaisi speksata lyhyet ohjeet mitä antaa koodaamolle mukaan, mutta hänen kauttaan ainakin onnistunee
ps. Nälkä kasvaa syödessä, oisko tämmönen seuraavaksi http://www.schmiedmann.de/685/produkt/A30668.htmE90lci'09
Comment
-
Tuon vaihtaminen ei kyllä maksa vaivaa..Originally posted by tiakri View Postps. Nälkä kasvaa syödessä, oisko tämmönen seuraavaksi http://www.schmiedmann.de/685/produkt/A30668.htmBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Joo tuosta vois ollakki hyötyä, ku itellä menossa uudestaan luakkoselle tarkistukseen, onko koodaus oikeesti menny vai ei. Katottiin kyllä tilannetta jo toisella softalla (merkkiä en tiiä), mutta sen mukaan ainakin OBC oli off. Ei vaan saatu koodattua sitä päälle.Originally posted by tiakri View Post
En tiedä jos jartsa02 jaksaisi speksata lyhyet ohjeet mitä antaa koodaamolle mukaan, mutta hänen kauttaan ainakin onnistunee
Luakkosella sovittiin, että jos ei ole koodaus mennyt listalle, en maksa mitään, mutta jos se siellä pojottaa, niin vika on viiksen asennuksessa ja minä maksan koodauksen uudestaan. Niin kai sitten. Sanovat jyväskylässä, ettei ole kyllä ikinä ollut mitään koodausongelmia, ensimmäinen laatuaan. Musta tuntuu, että laakkosella kaikki asiat ja autojen viat on uusia...
Comment
-
Heh. Kiitos PR-työstä, mutta se laatikko on täynnä viiksiä ilman BC-nappia. Yksi BC-napillinen viiksi ehkä löytyy. Nuo viikset on jääneet juurikin siitä, kun noita BC-viiksiä on asennettu.Originally posted by Convertible View PostTaisin nähdä Bullit in pajalla laatikollisen erilaisia viiksiä.
Comment
Comment