Mikä on mittaristossa pinnin numero, mihin tämä puuttuva viiksen johto pitää kytkeä, mikäli sitä ei autosta löydy?
E46, Saako ajotietokoneen autoon, jos vaihtaa vilkkukytkimen?
Collapse
X
-
Originally posted by kanikune View PostMikä on mittaristossa pinnin numero, mihin tämä puuttuva viiksen johto pitää kytkeä, mikäli sitä ei autosta löydy?
Comment
-
-
Originally posted by eizzi View PostAsensin tänään BC-napillisen viiksen ja koodaus suoritettu paikallisessa merkkiliikkeessä jo aiemmin. Nappi ei kuitenkaan toimi.
Auto on 316i 10/2002 mallia jossa manuaali ilmastointi.
Löytyisikö pohjanmaalta asiantuntijaa joka voisi laittaa NCS:llä tms tuon toimimaan???
Tänään palasin ongelmaan pitkästä aikaa. Purin viiksen ja avasin sen. Johdot on kunnossa ja nappi toimii viiksessä. Onko joku pohjanmaalla jolla vehkeet koodata tuota kun vikaa ei löydy viiksestä, johdoista tms. Kuljen viikottain ainakin kokkola-vaasa välillä..
Comment
-
-
Originally posted by dsl Bimmer View PostVälipiuha mittarilta viikselle puuttuu vissiinkin aika usein. Onko piuha olemassa selviää seuraavasti: Tutkii viiksen liittimeltä lähtevää johtoa. Jos siinä on vain 3 johdinta näkyvissä (ruskea/musta, sininen, valkoinen), ajotietokoneen käyttämä johtin puuttuu. Homma on kunnossa, jos siinä on 4 johdinta. Ajotietokoneen johto oli muistaakseni kelt/punainen ja lähtee pinnistä 1.
Mulla on sopivaa johdinmateriaalia ja liittimiä.
Tuleeko tuon yksinapaisen johdon molempiin päihin samanlaiset, onko ne ny Molex-liittimet?
Ts. Mittariston päähän tulee liitin 1, tuleeko myös viiksen päähän?Range Rover 2004 M62TUB44
BMW 325i 2008 N53-B30A
Comment
-
-
Mihin tuota tietoa tarvitsee? Tietääkseni se uusi punakeltainen johto laitetaan niihin olemassa oleviin liittimiin.
Originally posted by eizzi View PostEli muille jatkoa ajatellen. Jos viikseltä lähtee vain 3 johtoa täytyy vetää mittaristolle vielä yksi johto vilkkuviiksen 1 nastasta mittariston valkoiseen X11176 liittimen 13 nastaan.
Comment
-
-
Kertokaas paremmin tietävät, kuka ja missä tekis tälläsen koodauksen kun viiksi löytyy ja se on jo paikallaa johtoineen päivineen. Satakunta olisi alueena, ja jos joku tietää mahdollisesti Raumalta, Porista tai pienemmiltä paikkakunnilta, ehkä Turusta kuka koodais, viestiä tänne niin saisin ajotietokoneen toimimaan.
Samaan syssyyn kysyn vaikkei tähän threadiin kuulu, mutta missä Satakunnassa sais autoon tummennukset. Autona siis toimii E46 316. Hintatiedot olis kummassakin tapauksessa kiva saada tietää
Comment
-
-
nostellaas ylös.. Eli autona on 318i -99 e46 jos autom. ilmastointi. Vuosi sitten hajos vilkkuviiksi,jolloin vaihdatin toisen viiksen paikalle,jossa on kyseinen bc-nappi. Silloin ei ainakaa kytketty autoon sitä johtoa mielestäni kiinni.. Joten kyselisinkin että oliko se niin helppoa että se johto vain kiinni ja ohjelmointi esim Laakkosella?
Toisena kyselisin juuri tätä ohjelmointia,että missä olis halvinta suorittaa Tampereen suunnalla? Samalla voisi kytkeä sen kyseisen johdon jos se sieltä löytyy ja ohjelmoida myös vilkkujen välähtämisen kun lyö ovet lukkoon? Kiitoksia vaivannäkijöille jos auttajia/tietäjiä löytyy!
Comment
-
-
Ensinnäkin päivää vain kaikille tämän foorumin käyttäjille. Näin ensimmäiseksi viestikseni ajattelin seuraavaa.
Hommailin siis Briteistä 2002 320D autooni BC stalkin ja itse viiksen asennushan onnistuu todella helposti alle tuntiin, vaikka ei ole koskaan bemareita purkaillutkaan ei siinä mitään. Tuossa mallissa muuten oli neljänapainen liitäntä viikselle ja anturi puskurissa, vaikka on ihan manuaali-ilmastoinnilla. Ihan noin tiedoksi vain jos joku ihmettelee.
Niin siis itse aiheeseen, eli pitkien taisteluiden jälkeen sain tuon SSS-Progman (meniköhän oikein? No lähellä kuitenkin) toimimaan ja retrofit ohjelmointi meni mukamas ihan ok läpi (bägin valot vilahteli pariin otteeseen ja vaikutti kyllä toimivan ihan täydellisesti päivityksen aikana), mutta antoi loppuun virheen ilmeisesti avainmuistista (taisi olla CKV? Tämä ei varmaan mennyt oikein..). No luinkin sitten täältä ja pääsin käsitykseen, että tuossa SSS-softassa on joku bugi joka estää päivityksen. No ei siinä ajattelin kokeilla tuota DIS V57 ohjelmaa ja siinähän ei -insert paha sana- ole ohjelmointimahdollisuuksia sitten e46-sarjaan.
Taas muutamia tunteja netin käyttöä ja pääsin jyvälle, että NCS Expert ohjelmalla ainakin onnistuu ja se tuli soppelisti kylkiäisenä, mutta tuon ohjelman käyttö meikäläiselle niin hepreaa kyllä, että ei ole ihan tosikaan. Yritin muutamia tunteja etsiä kuukkelilla jotain suoraa ohjetta touhuun, mutta en löytänyt mistään sopivaa. Tuolta bmwcoding foorumeilta kyllä löytyy paljon juttua, mutta "perusteet" topicin aloitusviestikin on tyyliin kymmensivuinen. Eikä yhtään lohduttanut kun jotain sain purkista revittyä, niin kaikki tieto taisi olla heksadesimaaleina jos oikein katsoin. Ei paljon auta tekstiä alkaa survoon sinne sekaan
Niin ja sitten oikein kysymykseen. Onko olemassa joku muu ohjelma tähän suunnitelma c. versiooni? Siis joku muu toimiva ohjelma aktivointiin kuin tuo NCS Expert? Tai oletteko törmänneet jossain rautalangasta väännettyihin ohjeisiin? Noita tee-se-itse Expertillä ketjuja löytyy tuolta bmwcoding sivuiltakin vaikka kuinka, mutta eihän niitä oikein voi soveltaa mitenkään kun kaikki tuntuu olevan eri moduuleissa. *keleen helppiohjelmakin kyseisessä softassa saksaksi, joka ei taivu meikäläisellä.
Älkää viitsikö vastata "käytä googlea". Vastaan aina itsekin kaikille niin....
*edit*
Eipä täältä mitään kuulunut, mutta ongelma ratkaistu eri DIS-versiolla.E46 320D 2002
Comment
-
-
Eikö kukaan Satakunnan alueella osais tehdä tota hommaa? Voin kyllä ajella auton kanssa Turkuunkin jos osaava henkilö löytyy sieltä. Maksaisin toki jos joku sais ajotietokoneen toimimaan mun autossa, vilkkuviiksi kun löytyypi jo mut ohjelmointi puuttuu..
Kuka osaa, ilmoittaudu tänne tai privaatilla. thaaanks
Ps. Voin tarjota myös kaffet jos joku vaivautuu tuon homman autooni tekemään
Comment
-
-
Kerrompa oman tarinan tähän topikkiin.
Ostin tuossa kesällä 320d -03 ja autossa ei ollut ajotietokonetta. Selailin täällä näitä viestejä ja innostuin sitten hommaamaan AVK:lta viiksen ja tilasin Dealextremeltä BMW scannerin. Viiksen asennus ja ohjelmointi kävi foorumin ohjeiden ja vinkkien avulla näppärästi.
Kiitokset teille kaikille hyvistä vinkeistä ja ohjeista!
Seuraavana vuorossa monitoimiratin hankinta... :thinkBMW 318D touring -10
Ex: BMW 320D Touring -03
Comment
-
-
kokeillaas aiheen tiimoilta vanhassa threadissa...
autona 2000vuotinen e46 1.9l koneella ja viiksi ja välijohto ois asennettu. nyt pitäs saaha ohjelmoitua viiksi kii ni mahtasko tollane setti toimia tässä härpäkkeessä
konehuoneesta en äkkiseltää löytäny tota pyöreetä 20-napasta johtoo et ilmeisesti se pitää obd-töpselin kautta tehä?
tai mahollisesti oisko imatran lähellä ketää halukasta softan omaavaa täppäämää tuon päälle?
edittiä
kävi merkkiliikkeen testerin jatkeena ja homma tökkäs eka ku ei ollu originellisoitin, no soittimen vaihon jälkee tuliki ropleemaks ku ilmeisesti takuuna vaihettu mittaristo aikanaa ja jääny identiteetti tiedot jääny menemättä perille tai jotai... seuraavaks kokeiltava et tajuuks tuo scannerkaa sitä ohjelmoidaLast edited by 0201346; 24-05-2013, 08:58.
Comment
-
Comment