Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    Originally posted by Hemi View Post
    Nuo Falken:it vain ovat hiemankin matalaprofiilisimmissa kokoluokissa suoraan sanoen paska esitys. Oma hermo ei kestä edes nähdä 452:ia auton alla....vaikka ei olisi omakaan.
    Älä huoli en postaa kuvia omistani
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • Proppu
      Bimmer Rookie
      • Dec 2006
      • 176
      • Järvenpää


      Kulmat tarkastettiin tänään alkuvuonna sattuneen oikean takapään kanttaripusu -> kaskokorjaus -> kulmien säätämisen jälkeen. Muuten saatiin arvot suht samoihin mitä oli viime kesänä mutta takaoikealla loppu aurauksen säätövara 0.43 kun ohjearvo on 0.05<->0.11. Takavasen tällä hetkellä 0.05.
      Napakannatinko tuo nyt nimeltään on minkä päässä aurauksensäätö tapahtuu ottanut sekin näköjään kipeetä.
      Kysymys kuuluu vaikuttaako tuo 0.43 auraus renkaan kulumiseen merkittävästi madalletussa e46:ssa?
      Ei nappais navan vaihtoa mennä vaatimaan taas kertaalleen korjauksen tehneeseen liikkeeseen.. (oikean takalaakerin kävin jo vaihdattaa heti korjauksen jälkeen kun piti tajutonta huminaa)

      Nyt on GT Radial Champiro 328 koossa 225/40-18 + 255/35-18 alla ja ensifiilikset on ihan hyvät. Pahimmat pitkittäisurat näillä kyllä tuntee mutta muuten menee kuin juna. Ero kuluneisiin Falken 452:n aivan älytön, ei kyllä tule moisia gummeja ikinä enää alle..
      e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

      Comment

      • Smistik
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1130
        • Kanta-Häme

        Korotin paineita, nyt on 3 edessä ja 3,2 takana. Parani hiukan maantieajossa. Mutta edelleen tietää, että BMW on "ajajan auto", koska saa tosissaan ajaa, että pysyy tiellä.
        ex E91 320d käsiaskilla
        ex E46 330dat
        japski
        ranu

        ex E30 316i 4d

        Comment

        • Murska
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 382
          • Savo

          Originally posted by Hemi View Post
          Nuo Falken:it vain ovat hiemankin matalaprofiilisimmissa kokoluokissa suoraan sanoen paska esitys. Oma hermo ei kestä edes nähdä 452:ia auton alla....vaikka ei olisi omakaan.
          Onkos kokemuksia tuosta ZE912:sta...sellaset tuli tilattua, mut ei oo vielä tulleet
          e61 530i touring M-sport LCI -08
          Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
          Ex:e46 330i -01 Sedan
          Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

          Comment

          • tuumas
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2564
            • Lapland, Finland

            Täytyy sanoa että olen pirun tyytyväinen! Laitoin vihdoin kesätassut alle ja kietaisin päälle orkkis koossa (225/40, 255/35 19") Misukan Pilot Sport 2:set ja ei vetele! Vaikka tiedän että camberitkaan ei ole aivan kohillaan on ero kuin yöllä jä päivällä vrt. GY Eagle F1! Hiljasemmatkin ovat vaikka ovat tuuman isommat... Kohta vielä kulmat kohdilleen niin luulis olevan hyvä.

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5226
              • Hki 43

              huppis, väärä topic.
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • Proppu
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 176
                • Järvenpää

                Originally posted by Proppu View Post
                Kysymys kuuluu vaikuttaako tuo 0.43 auraus renkaan kulumiseen merkittävästi madalletussa e46:ssa?
                Hemi, anyone?
                e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                Comment

                • Pekuz
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 687
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by Proppu View Post
                  http://www.btcf.fi/forum/attachment....chmentid=70460
                  Kulmat tarkastettiin tänään alkuvuonna sattuneen oikean takapään kanttaripusu -> kaskokorjaus -> kulmien säätämisen jälkeen. Muuten saatiin arvot suht samoihin mitä oli viime kesänä mutta takaoikealla loppu aurauksen säätövara 0.43 kun ohjearvo on 0.05<->0.11. Takavasen tällä hetkellä 0.05.
                  Napakannatinko tuo nyt nimeltään on minkä päässä aurauksensäätö tapahtuu ottanut sekin näköjään kipeetä.
                  Kysymys kuuluu vaikuttaako tuo 0.43 auraus renkaan kulumiseen merkittävästi madalletussa e46:ssa?
                  Ei nappais navan vaihtoa mennä vaatimaan taas kertaalleen korjauksen tehneeseen liikkeeseen.. (oikean takalaakerin kävin jo vaihdattaa heti korjauksen jälkeen kun piti tajutonta huminaa)

                  Nyt on GT Radial Champiro 328 koossa 225/40-18 + 255/35-18 alla ja ensifiilikset on ihan hyvät. Pahimmat pitkittäisurat näillä kyllä tuntee mutta muuten menee kuin juna. Ero kuluneisiin Falken 452:n aivan älytön, ei kyllä tule moisia gummeja ikinä enää alle..
                  Originally posted by Proppu View Post
                  Hemi, anyone?



                  Tuo lappu ei oikein tue kertomaasi?

                  No kyllä sielä mun mielestä on liikaa aurausta, jos on niin kuin kerroit. Toisella puolella kun on vielä tuon verran poikkeamaa auraus kulmissa niin auto kulkee todennäköisesti hiukan ajokoiran lailla..
                  ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Proppu View Post
                    Hemi, anyone?
                    Siis parempia kulmia e46:een jossa on vähänkään isomman vannehalkaisijan pyörät saa hakea, mikäli tämä suuntaustodistus viittaa kertomaasi(siis en löydä lapusta viitettä kertomallesi)?
                    Takana aurausta saisi olla aavistuksen enemmän ja meno tien kallistuksissa vielä hieman rauhoittuisi?

                    Comment

                    • Tomba87
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 4029
                      • Imatra

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Nuo Falken:it vain ovat hiemankin matalaprofiilisimmissa kokoluokissa suoraan sanoen paska esitys. Oma hermo ei kestä edes nähdä 452:ia auton alla....vaikka ei olisi omakaan.
                      Minulle on sitten sattunut varmaan jotkut maanantaikappaleet noista Falkeneista, kun tuntuvat niin hyviltä. Kai nuokin sitten muuttuvat aivan surkeiksi kuluessaan?
                      Luukku auki ja risut kyytiin

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6936
                        • N/A

                        .. Ja tuon edellisen lapun mukaiseksi kulmat e46:ssa? Miten tuo ei oikein mene jakeluun kun nuo kaikki melkein ovat punasella loppumittauksessa.

                        Comment

                        • Proppu
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 176
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Siis parempia kulmia e46:een jossa on vähänkään isomman vannehalkaisijan pyörät saa hakea, mikäli tämä suuntaustodistus viittaa kertomaasi(siis en löydä lapusta viitettä kertomallesi)?
                          Takana aurausta saisi olla aavistuksen enemmän ja meno tien kallistuksissa vielä hieman rauhoittuisi?
                          Otin tuon viime kesän lapun verrokiksi, nyt kun säädettiin saatiin kaikki muut arvot about noihin samoihin mutta tuo auraus takaoikealla jäi 0.43 kun loppu säätövara kesken. Johtuen tuosta alkuvuoden kanttaripususta ja liike joka korjas tuon takakulman ei vaihtanu napakannatinta joka nähtävästi väänty samas rytäkässä.

                          Eli vaikuttaako tuo 0.43 auraus renkaan kulumiseen? Lievästi vetelee takapää tällä hetkellä mutta mitä tässä olis järkevin tehdä? Vinguttaa lisää säätövaraa tohon oikeanpuolen aurauksen säätöön vai säätää vasen samoihin 0.43 arvoihin (0.05 tällä hetkellä)?
                          Tota napakannatinta en saa enää kaskon piikkiin vaihdettua kun alkuperäisen korjauksenkin kanssa sai tapella et vakuutusyhtiö suostui korvaamaan kun tuli lunariraja melkein vastaan euromääräisesti.
                          e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                          Comment

                          • Proppu
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2006
                            • 176
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Tomba87 View Post
                            Minulle on sitten sattunut varmaan jotkut maanantaikappaleet noista Falkeneista, kun tuntuvat niin hyviltä. Kai nuokin sitten muuttuvat aivan surkeiksi kuluessaan?
                            Kyllä ne Falken 452:t hyvin toimi yhden kesäsesongin (bout 15tkm -08 kesä). Viime kesänä sitten alko vetelee ihan urakalla kun kulutuspintaa oli joku 4-5mm jäljellä, sai oikeesti pitää ratista kaksin käsin kiinni ettei lähteny lapasista..
                            e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                            Comment

                            • Petteri -81
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 34
                              • Kalajoki

                              Menee kyllä oikeasti hermot tuon vetelyn kanssa! Kulmat tarkistettu kahteen kertaan, alustan puslat vaihdettu. Mikään ei tunnu auttavan. Renkaina uudet Kumho Ecsta 225/40 R18 ja vanteet 8x18" ET 40. Aivan kauhea ajettava tuolla rengastuksella! Huomenna nykin nastat talvirenkaista ja nakkaan ne orkkisvanteineen alle, loppuu se saatanan vetely! Järki menee näiden kanssa. Onko tuossa rengasmerkissä vika, vai onko vika alkuperäisestä poikkeavasta ET lukemasta??
                              Nykyinen: Volvo V70 D5 -04

                              Ex: BMW 330 dA Touring -03 & BMW 525 Tds -93

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Mitkäs rengaspaineet sulla mahtaa olla edessä ja takana?

                                EDIT: ota kuvat sun suuntauslapuista ja laita ne tänne näytille.
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎