Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    Arvot näyttävät muuten ihan hyviltä vakioalustaiselle autolle, mutta etupään cambereihin eivät (YLLÄTYS YLLÄTYS) ole koskeneet, joten ne ovat raja-arvojen ulkopuolella. Muutoinhan nuo näyttävät olevan ihan Ok. Vetely on varmaankin rauhoittunut osaksi renkaiden ja osaksi taka-aurauksen johdosta.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by NokiLeka View Post
      Arvot näyttävät muuten ihan hyviltä vakioalustaiselle autolle, mutta etupään cambereihin eivät (YLLÄTYS YLLÄTYS) ole koskeneet, joten ne ovat raja-arvojen ulkopuolella. Muutoinhan nuo näyttävät olevan ihan Ok. Vetely on varmaankin rauhoittunut osaksi renkaiden ja osaksi taka-aurauksen johdosta.
      Nimenomaan näin, eli rengasmerkki/malli on ko.vetelyn poistumisen takana(vaikka Pirelli "premium" renkaanahan ei kuulemma vetele...), ei siis ko."suuntaus"=valohoito. No ok, aurauksia on hieman vähennetty edestä ja takaa joten ehkä pieni vaikutus sillä toki on ajon rahoittumiseen.

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        Oletko Hemi informoinut jo Münchenia siitä, että rengastaa 2010 mallinsa nankang ja linglong renkailla? Tekevät taas pahan virheen, jos laittavat alle brigestonea tai michelinia..
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • jpx81
          Newbiemmer
          • Oct 2009
          • 20
          • Tampere

          Originally posted by NokiLeka View Post
          Arvot näyttävät muuten ihan hyviltä vakioalustaiselle autolle, mutta etupään cambereihin eivät (YLLÄTYS YLLÄTYS) ole koskeneet, joten ne ovat raja-arvojen ulkopuolella. Muutoinhan nuo näyttävät olevan ihan Ok. Vetely on varmaankin rauhoittunut osaksi renkaiden ja osaksi taka-aurauksen johdosta.
          Tyhmä kysymys vielä tähän väliin, kun haluaisin varmistaa, että olen ymmärtänyt asian oikein...
          Onko siellä etupään cambereissä säätövaraa ILMAN niiden pulttien vingutusta tai jotain muita "erikoistemppuja"?

          t. nimim. Reklamoinko?
          E46 328i -98

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            Originally posted by jpx81 View Post
            Tyhmä kysymys vielä tähän väliin, kun haluaisin varmistaa, että olen ymmärtänyt asian oikein...
            Onko siellä etupään cambereissä säätövaraa ILMAN niiden pulttien vingutusta tai jotain muita "erikoistemppuja"?


            t. nimim. Reklamoinko?

            On, siellä on ihan "virallinen" säätö jonka mm. autodata ja hunter tuntevat. Se stoppari tappi vaan pitää lyödä pois..
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              Originally posted by Peltsii View Post
              On, siellä on ihan "virallinen" säätö jonka mm. autodata ja hunter tuntevat. Se stoppari tappi vaan pitää lyödä pois..
              Kuplastopparin lyö pois iskarin yläpäistä niin saa hiukan säädettyä ja koska kyseessä on vakioalustainen auto, niin se säätö riittää kyllä. Mutta jos menet reklamoimaan niin siellä ollaan silmät ymmyrkäisinä ja ihmetellään, että mikä etupään camber, ei sitä voi säätää.. Eli lyöt stopparit pois ja käyt valittamassa ettei säätöä ole tehty oikein
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Peltsii View Post
                Oletko Hemi informoinut jo Münchenia siitä, että rengastaa 2010 mallinsa nankang ja linglong renkailla? Tekevät taas pahan virheen, jos laittavat alle brigestonea tai michelinia..
                Ranskiksien ikioma markkinamies....älyn puolivuotias....

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by Peltsii View Post
                  On, siellä on ihan "virallinen" säätö jonka mm. autodata ja hunter tuntevat. Se stoppari tappi vaan pitää lyödä pois..
                  Tämä nyt taas kerran on BS:ää. Säätöä ei suinkaan ole jokaisessa e46:ssa, vaan niitä löytyy ihan pyöreilläkin perssonin kiinnityksreijillä.

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4623
                    • Lahti.

                    Omia kokemuksia pirelli p zero nero 4-5mm kp 225/40 edessä ja 235/40 sekä 255/35 ollut takana 8x18 bbs le mans vanteilla ja eibachin madallusjouset motorsport e46 330d msport 2 farkun alla.

                    -> Erittäin voimakas uraherkkyys. Ostin jo tavanomaiset msport jouset varalle kun luulin se oleva siitä kiini.

                    Nyt alle uudet ultragrip 500 225/45/17 nastarenkaat vakio 17" msport vanteilla. Ei minkäänlaista uraherkkyys..ihanaa!
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Tämä nyt taas kerran on BS:ää. Säätöä ei suinkaan ole jokaisessa e46:ssa, vaan niitä löytyy ihan pyöreilläkin perssonin kiinnityksreijillä.
                      En tiedä, mutta itselläni on ollut kaikissa.. Lisäksi hunter näyttää säätöpaikaksi iskarin yläpään 3-kiinnityspulttia, ja samoin autodata. Mutta sinähän olet oikeassa, niinkuin aina ennenkin..
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • Kurre
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 384
                        • Veteli

                        onhan täällä foorumillakin joku joskus kysellyt, että miksi hänen autossaan ei ole pitkiä reikiä etutolpissa..taisi olla ihan kuvan kanssa. Eli eiköhän niitäkin löydy (alkupään malleja ehkä?)
                        sigpic
                        Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                        ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          Originally posted by Kurre View Post
                          onhan täällä foorumillakin joku joskus kysellyt, että miksi hänen autossaan ei ole pitkiä reikiä etutolpissa..taisi olla ihan kuvan kanssa. Eli eiköhän niitäkin löydy (alkupään malleja ehkä?)
                          Voi olla, sitä en kieltänyt. Sanoin vaan, että pyöränsuuntauskoneiden ym. muun informaation mukaan E46 iskarin yläpäässä on virallinen camber säätö.
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Peltsii View Post
                            En tiedä, mutta itselläni on ollut kaikissa.. Lisäksi hunter näyttää säätöpaikaksi iskarin yläpään 3-kiinnityspulttia, ja samoin autodata. Mutta sinähän olet oikeassa, niinkuin aina ennenkin..
                            Niin........... Se ongelmahan näissä sinun jutuissasi vain on siinä, että sinä et koskaan tajua puhuvasi paskaa, kuten et taas tapasi mukaan nytkään.
                            Eli en tosiaan tiedä kuinka monta e46:n perssonin yläpäätä olet avannut, mutta et ilmeisesti kovin montaa mikäli eteen ei ole vielä tullut yhtään pelkillä pyöreillä reijillä olevaa tornia.
                            Eli ihan turha minulle on tästäkin asiasta alkaa kiukuttelemaan kuin Ville
                            5-vuotta, jos sinulla tämäkin asia on hakusessa.
                            Niistä rengasvalmistajien mainosesitteistä ja hunter/autodatan jutuista ei ihan välttämättä sitä absoluuttista totuutta kuitenkaan ei löydy....vaikka uskosi olisi kuinka vahva tahansa. Aikuisena toki tämänkin voit...huom.Voit tajuta.
                            Taitaa olla parempi että käyt kellottamassa nakkikioskikierroksen Michelin huippurenkaillasi, onanoit itsesi Michelinukko mielessäsi uneen ja jätät nämä tekniset jutut muille.

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Taitaa olla parempi että käyt kellottamassa nakkikioskikierroksen Michelin huippurenkaillasi, onanoit itsesi Michelinukko mielessäsi uneen ja jätät nämä tekniset jutut muille.
                              Menisin, mutta michelinit on tallissa talviteloilla..
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Peltsii View Post
                                Menisin, mutta michelinit on tallissa talviteloilla..
                                WTF...?
                                Kuljetko talvisin fillarilla, kun kuitenkin uudessa nastamisukassa on jopa
                                10% lyhyemmät jarrutusmatkat kuin edellisessä misukan mallissa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎