ot/ Melkein pitäis jo pistää topic pystyyn missä oikeasti kannattaa suunnata autonsa, itellä on ainakin aika pirun monta huonoa kokemusta ja ehkä yksi hyvä paikka tiedossa
Säästyis varmasti monelta pitkät pennit... /ot
Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ääni tälleOriginally posted by tuumas View Postot/ Melkein pitäis jo pistää topic pystyyn missä oikeasti kannattaa suunnata autonsa, itellä on ainakin aika pirun monta huonoa kokemusta ja ehkä yksi hyvä paikka tiedossa
Säästyis varmasti monelta pitkät pennit... /ot
!
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Itseäni viimeksi sivulta 59 lainaten:Originally posted by Ronsuu View PostJahas. Eli pitäskö sitä saada lähemmäs nollaa? Riittääköhän tossa säätövara vai pitääköhän tehä reikää enempi.
Pitää viiä sitte näköjää uusiks suuntautukseen. Onko noi tavoitetiedot edes hyvät vai pitääskö niiden olla jotain ihan muuta? Eli onko esim etucamberille -0.43hyvä vai mielummin vielä lähemmäs nollaa. Autohan on vakio msport2 alustalla

Originally posted by Hemi View PostEteen negatiivista camberia max.0.15`-astetta (siis -0.05`-0.15) ja taakse 1.20`-astetta(eli 1.10`-1.25`-astetta). Ongelma vain on siinä että ainakaan etupäästä ei sitä tulla näihin arvoihin saaman ilman etukäteistöitä.
Auraukset riippuu alustan kunnosta ja siitä onko powerflexit vai ei, mutta kunnossa olevaan alustaan auraukset lähelle toleranssialueen minimiä (edessä hyvin lähelle nollaa).
Comment
-
Uraherkkyys vai renkaat pyöreys prioriteettina
Terve,
Minulla oli uudet nangkang ns 2:set 225/40/18.
Nyt on contit sp3 225/40/18.
-Syy vaihtoon se, että nangkang ei ollut pyöreä. Ongelma ilmeni ravistuksena ratissa ja korissa. Pystyheittoa. Renkaan massoitus tuotannossa on hyvinkin epävakaa. Voit saada hyvät tai aivan paskat. Sain paskat.
- Kyseinen rengas ei ollut niin uraherkkä kuin conti, mutta kalliimpi rengas tasoittuu jo 1000km ajon jälkeen.
- Kalliimpi conti taas ei täristä. On hiukan epämukavampi rakenteen vuoksi mutta taas tarkempi ajaa ja reakoi hyvin. Mitä halutaan?
Hintaa 900€ vastaan 400€.
Halutaan halvalla hyvät. Onko niitä? ei.Limits in life
Comment
-
Jos se NS2 ei tosiaan ollut "pyöreä", niin kyseessä on vika ja takuun alainen asia. NS2:sta koskee euroopassa myytävänä renkaana ihan samat vaatimukset kuin muitakin, joten tämän laatuinen pyöreysongelma ei kuitenkaan ole NS2 ominaisuus vaan vika joka voi myös olla siinä contissa.Originally posted by Limit View PostTerve,
Minulla oli uudet nangkang ns 2:set 225/40/18.
Nyt on contit sp3 225/40/18.
-Syy vaihtoon se, että nangkang ei ollut pyöreä. Ongelma ilmeni ravistuksena ratissa ja korissa. Pystyheittoa. Renkaan massoitus tuotannossa on hyvinkin epävakaa. Voit saada hyvät tai aivan paskat. Sain paskat.
- Kyseinen rengas ei ollut niin uraherkkä kuin conti, mutta kalliimpi rengas tasoittuu jo 1000km ajon jälkeen.
- Kalliimpi conti taas ei täristä. On hiukan epämukavampi rakenteen vuoksi mutta taas tarkempi ajaa ja reakoi hyvin. Mitä halutaan?
Hintaa 900€ vastaan 400€.
Halutaan halvalla hyvät. Onko niitä? ei.
Eli sen takia ei tarvitse conteihin vaihtaa.
Comment
-
Tuossa yhessä pultissa ei paljoa mahu siirtämään enää. Ei taida riittää että sais nuihin arvoihin?
Comment
-
Viilaa reikiin lisää säätövaraa. Iskaritornit on sen verran pehmoista materiaalia, että on esim. moottorisahan teräketjuviilalla hetkessä tehty. Tuon lähinnä kaulusta olevan mutterin voi vaihtaa tavalliseen mutteri-aluslevy kokoonpanoon. Aluslevystä kannattaa vielä viilata yksi sivu suoraksi, niin yläpäästä saa niin paljon säätöä kuin mahdollista.
Em. tavalla ja H&R 35/20 -madaltavalla sarjalla minun 320D:ssä camberin sai -0.06' ja toisella puolella -0.24'. Toki kannattaa säädättää symmetriseksi.E91 325d -10 M-Sport
Comment
-
Tuohon saa vaikka kuinka paljon vielä lisää, kun vaihdat tuon sisimmäisen mutterin prikattomaksi.Originally posted by Ronsuu View Posthttp://u.vitutus.info/u/joo_1.jpg
Tuossa yhessä pultissa ei paljoa mahu siirtämään enää. Ei taida riittää että sais nuihin arvoihin?
Jos se ei sitten riitä, on etupäässä jotain hajalla/vääntynyt?
Comment
-
Estäähän se kun sinne on viilattu lisää säätöä. Itselläkin on H&R:n 55/35 alusta ja edessä on sisemmät mutterit vaihdettu prikattomiin jotta camberit saadaan tarpeeksi pystyyn.Originally posted by Antsah View PostSelittäkääs nyt tyhmälle, että miten se prikattomaan vaihto auttaa? Eihän tuo sisemmän mutterin kiinteä prikka estä säätämistä? Vai onko siellä alapuolella jotain joka estää säätämistä?"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Niin minä käsitin, että ilman viilaamista. Tietysti silloin jos tuo prikka ottaa kiinni tuohon laitaan viilauksen jälkeen.Originally posted by NokiLeka View PostEstäähän se kun sinne on viilattu lisää säätöä. Itselläkin on H&R:n 55/35 alusta ja edessä on sisemmät mutterit vaihdettu prikattomiin jotta camberit saadaan tarpeeksi pystyyn.
Comment
-
Nämä ovat ok, eli jos pilkkua viilataan niin ei ihan optimit, mutta riittää kyllä Kumhon Ku31.lle.
Jonkin verran näillä vielä takarenkaan sisäkantti kuluu nopeammin, mutta jos alusta muuten on kunnossa, ei uraherkkyyttä juuri enään 19":kaan pitäisi olla.
Comment
Comment