Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuumas
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2564
    • Lapland, Finland

    ot/ Melkein pitäis jo pistää topic pystyyn missä oikeasti kannattaa suunnata autonsa, itellä on ainakin aika pirun monta huonoa kokemusta ja ehkä yksi hyvä paikka tiedossa Säästyis varmasti monelta pitkät pennit... /ot

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17517
      • Turku

      Originally posted by tuumas View Post
      ot/ Melkein pitäis jo pistää topic pystyyn missä oikeasti kannattaa suunnata autonsa, itellä on ainakin aika pirun monta huonoa kokemusta ja ehkä yksi hyvä paikka tiedossa Säästyis varmasti monelta pitkät pennit... /ot
      Ääni tälle !
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by Ronsuu View Post
        Jahas. Eli pitäskö sitä saada lähemmäs nollaa? Riittääköhän tossa säätövara vai pitääköhän tehä reikää enempi.

        Pitää viiä sitte näköjää uusiks suuntautukseen. Onko noi tavoitetiedot edes hyvät vai pitääskö niiden olla jotain ihan muuta? Eli onko esim etucamberille -0.43hyvä vai mielummin vielä lähemmäs nollaa. Autohan on vakio msport2 alustalla

        Itseäni viimeksi sivulta 59 lainaten:

        Originally posted by Hemi View Post
        Eteen negatiivista camberia max.0.15`-astetta (siis -0.05`-0.15) ja taakse 1.20`-astetta(eli 1.10`-1.25`-astetta). Ongelma vain on siinä että ainakaan etupäästä ei sitä tulla näihin arvoihin saaman ilman etukäteistöitä.
        Auraukset riippuu alustan kunnosta ja siitä onko powerflexit vai ei, mutta kunnossa olevaan alustaan auraukset lähelle toleranssialueen minimiä (edessä hyvin lähelle nollaa).

        Comment

        • Limit
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 144
          • Tsuomi

          Uraherkkyys vai renkaat pyöreys prioriteettina

          Terve,

          Minulla oli uudet nangkang ns 2:set 225/40/18.
          Nyt on contit sp3 225/40/18.
          -Syy vaihtoon se, että nangkang ei ollut pyöreä. Ongelma ilmeni ravistuksena ratissa ja korissa. Pystyheittoa. Renkaan massoitus tuotannossa on hyvinkin epävakaa. Voit saada hyvät tai aivan paskat. Sain paskat.
          - Kyseinen rengas ei ollut niin uraherkkä kuin conti, mutta kalliimpi rengas tasoittuu jo 1000km ajon jälkeen.
          - Kalliimpi conti taas ei täristä. On hiukan epämukavampi rakenteen vuoksi mutta taas tarkempi ajaa ja reakoi hyvin. Mitä halutaan?

          Hintaa 900€ vastaan 400€.
          Halutaan halvalla hyvät. Onko niitä? ei.
          Limits in life

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Limit View Post
            Terve,

            Minulla oli uudet nangkang ns 2:set 225/40/18.
            Nyt on contit sp3 225/40/18.
            -Syy vaihtoon se, että nangkang ei ollut pyöreä. Ongelma ilmeni ravistuksena ratissa ja korissa. Pystyheittoa. Renkaan massoitus tuotannossa on hyvinkin epävakaa. Voit saada hyvät tai aivan paskat. Sain paskat.
            - Kyseinen rengas ei ollut niin uraherkkä kuin conti, mutta kalliimpi rengas tasoittuu jo 1000km ajon jälkeen.
            - Kalliimpi conti taas ei täristä. On hiukan epämukavampi rakenteen vuoksi mutta taas tarkempi ajaa ja reakoi hyvin. Mitä halutaan?

            Hintaa 900€ vastaan 400€.
            Halutaan halvalla hyvät. Onko niitä? ei.
            Jos se NS2 ei tosiaan ollut "pyöreä", niin kyseessä on vika ja takuun alainen asia. NS2:sta koskee euroopassa myytävänä renkaana ihan samat vaatimukset kuin muitakin, joten tämän laatuinen pyöreysongelma ei kuitenkaan ole NS2 ominaisuus vaan vika joka voi myös olla siinä contissa.
            Eli sen takia ei tarvitse conteihin vaihtaa.

            Comment

            • Ronsuu
              Bimmer Rookie
              • Nov 2010
              • 75
              • Helsinki

              http://u.vitutus.info/u/joo_1.jpg

              Tuossa yhessä pultissa ei paljoa mahu siirtämään enää. Ei taida riittää että sais nuihin arvoihin?

              Comment

              • Orvix
                BTCF Member
                • Sep 2008
                • 140
                • Akaa

                Viilaa reikiin lisää säätövaraa. Iskaritornit on sen verran pehmoista materiaalia, että on esim. moottorisahan teräketjuviilalla hetkessä tehty. Tuon lähinnä kaulusta olevan mutterin voi vaihtaa tavalliseen mutteri-aluslevy kokoonpanoon. Aluslevystä kannattaa vielä viilata yksi sivu suoraksi, niin yläpäästä saa niin paljon säätöä kuin mahdollista.

                Em. tavalla ja H&R 35/20 -madaltavalla sarjalla minun 320D:ssä camberin sai -0.06' ja toisella puolella -0.24'. Toki kannattaa säädättää symmetriseksi.
                E91 325d -10 M-Sport

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by Ronsuu View Post
                  http://u.vitutus.info/u/joo_1.jpg

                  Tuossa yhessä pultissa ei paljoa mahu siirtämään enää. Ei taida riittää että sais nuihin arvoihin?
                  Tuohon saa vaikka kuinka paljon vielä lisää, kun vaihdat tuon sisimmäisen mutterin prikattomaksi.
                  Jos se ei sitten riitä, on etupäässä jotain hajalla/vääntynyt?

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Selittäkääs nyt tyhmälle, että miten se prikattomaan vaihto auttaa? Eihän tuo sisemmän mutterin kiinteä prikka estä säätämistä? Vai onko siellä alapuolella jotain joka estää säätämistä?

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      Originally posted by Antsah View Post
                      Selittäkääs nyt tyhmälle, että miten se prikattomaan vaihto auttaa? Eihän tuo sisemmän mutterin kiinteä prikka estä säätämistä? Vai onko siellä alapuolella jotain joka estää säätämistä?
                      Estäähän se kun sinne on viilattu lisää säätöä. Itselläkin on H&R:n 55/35 alusta ja edessä on sisemmät mutterit vaihdettu prikattomiin jotta camberit saadaan tarpeeksi pystyyn.
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by NokiLeka View Post
                        Estäähän se kun sinne on viilattu lisää säätöä. Itselläkin on H&R:n 55/35 alusta ja edessä on sisemmät mutterit vaihdettu prikattomiin jotta camberit saadaan tarpeeksi pystyyn.
                        Niin minä käsitin, että ilman viilaamista. Tietysti silloin jos tuo prikka ottaa kiinni tuohon laitaan viilauksen jälkeen.

                        Comment

                        • arska86
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 309
                          • Helsinki

                          Itsellä tällaiset alustan säädöt ja Kumhon KU31 235/35 19 renkaat. Kulkee suoraan eikä vetele. Muutenkin olen ollut ihan tyytyväinen renkaisiin.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by arska86 View Post
                            Itsellä tällaiset alustan säädöt ja Kumhon KU31 235/35 19 renkaat. Kulkee suoraan eikä vetele. Muutenkin olen ollut ihan tyytyväinen renkaisiin.
                            Nämä ovat ok, eli jos pilkkua viilataan niin ei ihan optimit, mutta riittää kyllä Kumhon Ku31.lle.
                            Jonkin verran näillä vielä takarenkaan sisäkantti kuluu nopeammin, mutta jos alusta muuten on kunnossa, ei uraherkkyyttä juuri enään 19":kaan pitäisi olla.

                            Comment

                            • Ronsuu
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2010
                              • 75
                              • Helsinki



                              Niin.
                              Pitänee sit käydä ostaas tavallinen mutteri tuohon ja viila kans.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Ronsuu View Post


                                Niin.
                                Pitänee sit käydä ostaas tavallinen mutteri tuohon ja viila kans.
                                Moottorisahan teräketjuviila on paras/tehokkain.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎