ot/ Melkein pitäis jo pistää topic pystyyn missä oikeasti kannattaa suunnata autonsa, itellä on ainakin aika pirun monta huonoa kokemusta ja ehkä yksi hyvä paikka tiedossa Säästyis varmasti monelta pitkät pennit... /ot
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tuumas View Postot/ Melkein pitäis jo pistää topic pystyyn missä oikeasti kannattaa suunnata autonsa, itellä on ainakin aika pirun monta huonoa kokemusta ja ehkä yksi hyvä paikka tiedossa Säästyis varmasti monelta pitkät pennit... /otNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Ronsuu View PostJahas. Eli pitäskö sitä saada lähemmäs nollaa? Riittääköhän tossa säätövara vai pitääköhän tehä reikää enempi.
Pitää viiä sitte näköjää uusiks suuntautukseen. Onko noi tavoitetiedot edes hyvät vai pitääskö niiden olla jotain ihan muuta? Eli onko esim etucamberille -0.43hyvä vai mielummin vielä lähemmäs nollaa. Autohan on vakio msport2 alustalla
Originally posted by Hemi View PostEteen negatiivista camberia max.0.15`-astetta (siis -0.05`-0.15) ja taakse 1.20`-astetta(eli 1.10`-1.25`-astetta). Ongelma vain on siinä että ainakaan etupäästä ei sitä tulla näihin arvoihin saaman ilman etukäteistöitä.
Auraukset riippuu alustan kunnosta ja siitä onko powerflexit vai ei, mutta kunnossa olevaan alustaan auraukset lähelle toleranssialueen minimiä (edessä hyvin lähelle nollaa).
Comment
-
-
Uraherkkyys vai renkaat pyöreys prioriteettina
Terve,
Minulla oli uudet nangkang ns 2:set 225/40/18.
Nyt on contit sp3 225/40/18.
-Syy vaihtoon se, että nangkang ei ollut pyöreä. Ongelma ilmeni ravistuksena ratissa ja korissa. Pystyheittoa. Renkaan massoitus tuotannossa on hyvinkin epävakaa. Voit saada hyvät tai aivan paskat. Sain paskat.
- Kyseinen rengas ei ollut niin uraherkkä kuin conti, mutta kalliimpi rengas tasoittuu jo 1000km ajon jälkeen.
- Kalliimpi conti taas ei täristä. On hiukan epämukavampi rakenteen vuoksi mutta taas tarkempi ajaa ja reakoi hyvin. Mitä halutaan?
Hintaa 900€ vastaan 400€.
Halutaan halvalla hyvät. Onko niitä? ei.Limits in life
Comment
-
-
Originally posted by Limit View PostTerve,
Minulla oli uudet nangkang ns 2:set 225/40/18.
Nyt on contit sp3 225/40/18.
-Syy vaihtoon se, että nangkang ei ollut pyöreä. Ongelma ilmeni ravistuksena ratissa ja korissa. Pystyheittoa. Renkaan massoitus tuotannossa on hyvinkin epävakaa. Voit saada hyvät tai aivan paskat. Sain paskat.
- Kyseinen rengas ei ollut niin uraherkkä kuin conti, mutta kalliimpi rengas tasoittuu jo 1000km ajon jälkeen.
- Kalliimpi conti taas ei täristä. On hiukan epämukavampi rakenteen vuoksi mutta taas tarkempi ajaa ja reakoi hyvin. Mitä halutaan?
Hintaa 900€ vastaan 400€.
Halutaan halvalla hyvät. Onko niitä? ei.
Eli sen takia ei tarvitse conteihin vaihtaa.
Comment
-
-
http://u.vitutus.info/u/joo_1.jpg
Tuossa yhessä pultissa ei paljoa mahu siirtämään enää. Ei taida riittää että sais nuihin arvoihin?
Comment
-
-
Viilaa reikiin lisää säätövaraa. Iskaritornit on sen verran pehmoista materiaalia, että on esim. moottorisahan teräketjuviilalla hetkessä tehty. Tuon lähinnä kaulusta olevan mutterin voi vaihtaa tavalliseen mutteri-aluslevy kokoonpanoon. Aluslevystä kannattaa vielä viilata yksi sivu suoraksi, niin yläpäästä saa niin paljon säätöä kuin mahdollista.
Em. tavalla ja H&R 35/20 -madaltavalla sarjalla minun 320D:ssä camberin sai -0.06' ja toisella puolella -0.24'. Toki kannattaa säädättää symmetriseksi.E91 325d -10 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Ronsuu View Posthttp://u.vitutus.info/u/joo_1.jpg
Tuossa yhessä pultissa ei paljoa mahu siirtämään enää. Ei taida riittää että sais nuihin arvoihin?
Jos se ei sitten riitä, on etupäässä jotain hajalla/vääntynyt?
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostSelittäkääs nyt tyhmälle, että miten se prikattomaan vaihto auttaa? Eihän tuo sisemmän mutterin kiinteä prikka estä säätämistä? Vai onko siellä alapuolella jotain joka estää säätämistä?"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostEstäähän se kun sinne on viilattu lisää säätöä. Itselläkin on H&R:n 55/35 alusta ja edessä on sisemmät mutterit vaihdettu prikattomiin jotta camberit saadaan tarpeeksi pystyyn.
Comment
-
Comment