Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    Originally posted by McBeast View Post
    H&R Cup-Kit 55/35 oli joskus ekassa omassa autossa ja oli kyllä hyvä ja mukavan jämpti alusta. Tuollakin madallus kuitenkin vielä melko maltillinen.
    Toukassa vaan perseestä tulee liian pehmeä ja matala tuolla CupKitillä. Ottaa kiinni jo suht tavallisiin hidastetöyssyihin ja jos vaimo on hiukankaan samanlainen kuski kuin oma avokki, niin pohja on kovilla

    Mulla on tällä hetkellä edessä AP:n 40mm madaltavat ja takana M-Sportin OEM jouset Sachsin Advantageilla ja verrattuna esim CupKittiin niin suosittelen ehdottomasti näitä ennemmin. Ei ota kiinni hidasteisiin, perse kestää kuormausta eikä ole pintakova mutta silti jämäkkä ajaa. CupKitti on kyllä progressiivinen, mutta sen joustovara loppuu aivan liian nopeasti ja lyö ikävästi läpi.

    Tuossa joku kuva madalluksesta nykyisellään
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • mixout
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2011
      • 454
      • Keski-Suomi

      Originally posted by NokiLeka View Post
      Toukassa vaan perseestä tulee liian pehmeä ja matala tuolla CupKitillä. Ottaa kiinni jo suht tavallisiin hidastetöyssyihin ja jos vaimo on hiukankaan samanlainen kuski kuin oma avokki, niin pohja on kovilla

      Mulla on tällä hetkellä edessä AP:n 40mm madaltavat ja takana M-Sportin OEM jouset Sachsin Advantageilla ja verrattuna esim CupKittiin niin suosittelen ehdottomasti näitä ennemmin. Ei ota kiinni hidasteisiin, perse kestää kuormausta eikä ole pintakova mutta silti jämäkkä ajaa. CupKitti on kyllä progressiivinen, mutta sen joustovara loppuu aivan liian nopeasti ja lyö ikävästi läpi.
      Paljonko nuo M-sportit madaltaa verrattuna normijousiin? Onko tuossa kuvassa mikä rengastus (leveys, sarja)? Tuo kuva on aikalähellä sitä mikä miellyttäisi omaa silmää käyttöauton tapauksessa
      Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        Originally posted by mixout View Post
        Paljonko nuo M-sportit madaltaa verrattuna normijousiin? Onko tuossa kuvassa mikä rengastus (leveys, sarja)? Tuo kuva on aikalähellä sitä mikä miellyttäisi omaa silmää käyttöauton tapauksessa
        Muistaakseni jotain 15-20mm normiin. Vanteet on edessä 8x18 ET40 ja takana 9x18 ET40 ja rengastus 225/40 & 255/35-18. Mun projekti-topikista voi löytyä vielä kuvia H&R:n CupKitillä, niin että oli koko sarja alla. Mä vaihdoin aika nopeasti nuo M-Sportit takaisin takapäähän sillon jo. Ajelin vuoden verran vakio M-Sportilla, nelisen vuotta niin että mulla oli nuo CupKitin -55mm jouset edessä ja M-sportit takana ja nyt toista vuotta mennään noilla AP:n -40mm etujousilla.
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          Originally posted by NokiLeka View Post
          Toukassa vaan perseestä tulee liian pehmeä ja matala tuolla CupKitillä. Ottaa kiinni jo suht tavallisiin hidastetöyssyihin ja jos vaimo on hiukankaan samanlainen kuski kuin oma avokki, niin pohja on kovilla

          No toukasta ei itellä ole kokemuksia, kun olivat Sedanissa ja siinä pelitti ihan kivasti.

          Rengastus taisi olla 225-45R17
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • mixout
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2011
            • 454
            • Keski-Suomi

            Originally posted by NokiLeka View Post
            Muistaakseni jotain 15-20mm normiin. Vanteet on edessä 8x18 ET40 ja takana 9x18 ET40 ja rengastus 225/40 & 255/35-18. Mun projekti-topikista voi löytyä vielä kuvia H&R:n CupKitillä, niin että oli koko sarja alla. Mä vaihdoin aika nopeasti nuo M-Sportit takaisin takapäähän sillon jo. Ajelin vuoden verran vakio M-Sportilla, nelisen vuotta niin että mulla oli nuo CupKitin -55mm jouset edessä ja M-sportit takana ja nyt toista vuotta mennään noilla AP:n -40mm etujousilla.
            Onko noi Sachsit vastaavat kuin tehdasiskarit vai jäykemmät?
            Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              Originally posted by mixout View Post
              Onko noi Sachsit vastaavat kuin tehdasiskarit vai jäykemmät?
              Tehtaan M-Sportia vastaavat. OEM M-sportit on joko Sachsin tai BOGE:n valmistamat (Sama firma itse asiassa). Mulla siellä oli BOGE Turbo Gas iskarit vakiona ja nuo Advantaget on vastaavat. Eli tarkoitettu madalletulle alustalle ja mulla nuo meni oikein hyvin useamman vuoden CupKitin jousien kanssa ja samat iskarit siellä on edelleen.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • Madduli
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 395
                • -

                Minkälaista settiä kannattas laittaa e46 318i:hin jossa on edessä 8.5x18 et40 vanne ja takana 9.5x18 et40.Madallusjouset riittäis, iskarit on 2v vanhat eli niistä pitäis löytyy viellä puhtia. http://i469.photobucket.com/albums/r...i/DSC02524.jpg tollanen madallus ois hakusessa. Oiskohan eibachin prokit tai sportline mitää? Ainakin merkinpuolesta pitäs olla laatujouset ja noita saa 125eurolla joka sopii opiskelijanbudjettiin.
                E46 316 -99
                Ex:
                E39 523iA -98
                E46 316 -99
                E46 318 -99

                Comment

                • kani
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 699
                  • Espoo

                  H&R jousista hyvää kokemusta, joskaan ei ole BMW:ssä ollut alla. Varmaan joko Eibach tai H&R laadukkaana saksalaismerkkinä Bemariin.
                  E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                  Comment

                  • Squamish
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 260
                    • HEL

                    Eibach, jos ei halua kiila-lookkia, ts. että auton pohja ei ole edestä matalammalla kuin perä. H&R, jos haluaa minimoida raon renkaan ja kaaren välissä eikä auton kiilamainen stanssi häiritse. (nämä pätee näihin maltillisiin sarjoihin, esim. Eibachin pro-kit).

                    Tuossa linkkaamassasi kuvassa saattaa olla juuri Eibachin pro-kit. Omassa autossa on juuri tuo sarja ja tykkään kuin hullu puurosta.
                    Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                    Comment

                    • protoni
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2008
                      • 1365
                      • Tampere

                      Itsellä ollut neljä H&R:n sarjaa, joista kaksi E46:ssa. Kaikissa tapauksissa auto on asettunut täsmälleen vaateriin. Ei ole kiilamaisuuden kanssa ollut ongelmia, mutta hieman matalampi tuo taitaa olla kuin vastaava Eibach ja kuin tuo kuvan alusta.

                      Comment

                      • juxo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 301
                        • Jyväskylä

                        Ennenkin olen tätä pohtinut, mutta nyt jos jollakin "faktaa" nii kertokaa! Eli 330xd eteen säädettävät kohta alle, mutta kysymys kuuluu miten pahoilla vetarin kulmilla oikeasti uskaltaa ajaa? Nekun ovat näissä pikku madalluksellakin aika pahan näköset ainakin omaan silmään.:think Paljonko muilla kaaresta navan keskelle nelivetosissa?
                        G05 X5 45e Msport
                        E70 X5 35d
                        E36 Compact VR6T
                        E60 M5 VR6T
                        E92 VR6T Build

                        Comment

                        • gini
                          Newbiemmer
                          • Nov 2011
                          • 6
                          • Karstula

                          Tossa sigun autossa on edellisen omistajan toimesta otteessa 325 mm edessä ja takana kw var 1 alustalla. Vasen vetari menee vaihtoon, en tiedä onko madalluksella osuutta sen hajoamiseen.
                          E46 325xi -01

                          Comment

                          • juxo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 301
                            • Jyväskylä

                            Lukemani perusteella alkuperäiskorkeudellakin oleviin niitä vetareita on kyllä vaihdeltu, vaikuttaa siltä että voin huoletta tiputtaa ainakin tuolle 325mm korkeudelle. Löysin toki H&R coilit joissa e46 nelivetoseen max madallus 2,3"/57,5mm eli mentäis sinne 312,5mm napa-kaari tietämille(laskettu suhteessa kw madalluksesta). Voihan näitä korkeuksia tässä testata ja katsoa vetareitten kulmat.
                            G05 X5 45e Msport
                            E70 X5 35d
                            E36 Compact VR6T
                            E60 M5 VR6T
                            E92 VR6T Build

                            Comment

                            • Madduli
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2012
                              • 395
                              • -

                              Mites ku ois kaks sopivaa vaihtoehtoa e46 sedaniin, h&r 35/20 madaltavat ja eibachin pro-kit 30/20-25 madaltava niin onko noilla mitään muuta eroa kun merkki? Hinta noilla on about sama. Kokemuksia?
                              E46 316 -99
                              Ex:
                              E39 523iA -98
                              E46 316 -99
                              E46 318 -99

                              Comment

                              • bitzer223
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2011
                                • 78
                                • Oulu

                                Itse laitoin viime keväänä omaan Eibachin Prokitin ja olen ollut tyytyväinen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎