Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ravermeister
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1508
    • Melkeen Turkkuses

    Originally posted by Iltsu View Post
    Miksi TIS sanoo että vetarit pitää irrottaa kun on jousia vaihtamassa?
    Jaa-a, onnistuu helposti ilman vetarien irrotustakin
    -Turku Connection-
    HDJ80 4.2TD
    ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

    Comment

    • rounders
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 113
      • helsinki

      no niin.
      itellä meni tilaukseen eibachin pro-system. oliko se nyt jotain -45/-20 tjsp.
      samalla saa jarrut kuntoon black diamondilla ja ferodolla.

      toivotaan et , ton sedanin ajettavuus paranis siinä , kun tuntuu ettei suostu menee suoraan sit millään.

      laitan kokemuksia ja vaikka kuvaa kun saatu alle.
      ja kiitos kaikille edellä postanneille kokemuksista.
      ex: 323i -99
      ex: 535i -91
      ex: 525i -89
      ex: 316i -88

      Comment

      • Rikke
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 579
        • Paimio

        Valaiskaapa tyhmempää, ovatkos nämä KLIKS pelkät etujouset? Kaverin volvoon meinattiin tuolta jouset tilata ja ajattelin että samassa ottaisi itselle tuollaiset.
        Menisivät tuohon toukkaan (linkki sigussa)
        Oon katsellut kuvia missä on H&R:n 35-20 setti alla ja näyttäisi omaan silmään juuri sopivalta. Nuo jouset madaltaa etupäätä varmaankin saman verran?
        Autossa kun on M-Sport alusta niin turhaan sitä mielestäni takajousia alkaa vaihtamaan, eikös tuo ole jo 20mm matalampi?

        Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
        Nyk. VW Golf '00
        Nyk. VW Golf '95
        Historiaa:x17 BMW +Muuta

        Comment

        • Bouma
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 3108
          • Tampere

          Originally posted by Rikke View Post
          Oon katsellut kuvia missä on H&R:n 35-20 setti alla ja näyttäisi omaan silmään juuri sopivalta. Nuo jouset madaltaa etupäätä varmaankin saman verran?
          Autossa kun on M-Sport alusta niin turhaan sitä mielestäni takajousia alkaa vaihtamaan, eikös tuo ole jo 20mm matalampi?
          Itse vaihdoin juuri sigun autoon H&R Cupkitin 35/20 jousilla ja etupää jäi aika lailla samankorkuiseksi mitä oli ja takapää myös. Vielä ei tietysti voi sanoa mitään ennen kuin jouset asettuvat kunnolla niin voihan tuo tippua vielä himpun. Itsellä siis oli jo vakiona M-Sport alusta.

          Kyllä minä ainakin laittaisin ne takajouset myös. Itse vaihdoin tietenkin iskarit myös mutta kyllä tuli hyvä ajettava kun sai sen väsyneen m-sport alustan helvettiin.
          MB CLS-12 350CGI AMG

          MYSTINEN.FI

          Comment

          • maukka86
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 490
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Bouma View Post
            Itse vaihdoin juuri sigun autoon H&R Cupkitin 35/20 jousilla ja etupää jäi aika lailla samankorkuiseksi mitä oli ja takapää myös. Vielä ei tietysti voi sanoa mitään ennen kuin jouset asettuvat kunnolla niin voihan tuo tippua vielä himpun. Itsellä siis oli jo vakiona M-Sport alusta.

            Kyllä minä ainakin laittaisin ne takajouset myös. Itse vaihdoin tietenkin iskarit myös mutta kyllä tuli hyvä ajettava kun sai sen väsyneen m-sport alustan helvettiin.
            Minkälainen autosta tuli ajaa tuolla cupkitillä? Onko liian kova alusta routavaurioisille teille? Entä verrattuna alkuperäiseen sporttialustaan? Itse olen kanssa suunnitellut vaihtaa tuon alustasarjan alle, sillä takajouset on poikki ja iskaritkaan ei enää ole parhaassa iskussa. Korkeus ei ilmeisesti hirveesti muutu verrattuna alkuperäiseen sport-alustaan (autossa siis varuste 226 sport suspension settings)? Autosta ei tarvitsisi hirveästi matalempi tulla, koska joutuu hiekkateitäkin sillä ajeleen.
            f22 220i

            Comment

            • Bouma
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 3108
              • Tampere

              Originally posted by maukka86 View Post
              Minkälainen autosta tuli ajaa tuolla cupkitillä? Onko liian kova alusta routavaurioisille teille? Entä verrattuna alkuperäiseen sporttialustaan? Itse olen kanssa suunnitellut vaihtaa tuon alustasarjan alle, sillä takajouset on poikki ja iskaritkaan ei enää ole parhaassa iskussa. Korkeus ei ilmeisesti hirveesti muutu verrattuna alkuperäiseen sport-alustaan (autossa siis varuste 226 sport suspension settings)? Autosta ei tarvitsisi hirveästi matalempi tulla, koska joutuu hiekkateitäkin sillä ajeleen.
              Itsellä on/oli myös tuo 226 SportSuspensionSettings. Kyllä tuosta etupäästä tuli hieman jämäkämpi mutta ei todellakaan mikään kivireki vaan parempi omasta mielestä. Myös taakse tuli jämäkkyyttä pilaamatta kuitenkaan ajomukaavuuksia. Tyytyväinen olen, ei ole kivireki ja ottaa vastaan routapätkien montut sulavasti vastaan mutta silti tuntuu että mutkaan voi mennä lujaa jos siltä tuntuu. Eilen tosiaan alustan ruuvasin kiinni niin ainakin vielä korkeus on lähes sama edestä ja takaa. Ehkä pieni silmällä havaittava tiputus edessä mut max se 15mm. En muistanut mitata kaaresta renkaan keskiöön mittaa M-Sport alustalla.
              MB CLS-12 350CGI AMG

              MYSTINEN.FI

              Comment

              • ///Jone
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2009
                • 1281
                • HKI

                Miten vakio iskareilla toimii H&R 35/20 madallusjouset? Ovat nimittäin lähes uudet niin ei viitsisi vaihtaa. Olisi omaan silmään juuri sopiva madallus.

                ______________________
                Nykyinen:
                Model 3

                BMW:t vuodesta 2009:
                i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                Comment

                • rounders
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 113
                  • helsinki

                  Epäilen ettei tipu noin paljon edestä tolla 35/20:sellä.:think
                  Mut korjatkaa joku jolla se on alla.
                  Itellä nyt m-sport alusta . Ja sen keulasta tohon kuvaan verrattuna n.40mm korkeempi eestä. Ja 10-15mm matalampi takaa.
                  Mutta siis takajouset ruosteessa ja pumput vuotaneet , joten......
                  ex: 323i -99
                  ex: 535i -91
                  ex: 525i -89
                  ex: 316i -88

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    Tossa kuvassa taitaa olla edessä H&R -55mm ja takana vakiot?

                    EDIT: tässä siis H&R CupKit 55/35
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • ///Jone
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2009
                      • 1281
                      • HKI

                      Edit: kävimpä mittaamassa uudelleen kunnolla ja varmasti tasaisella. Jouset ilmeisesti asettuneetkin hieman. Nyt edessä 350mm ja takana 360mm. Alkaa olemaan aika sopiva. Turhat huojumiset poisti pieni madallus. Ja alustana siis vakio iskarit+ H&R 35/25
                      Last edited by ///Jone; 16-05-2011, 17:31.
                      ______________________
                      Nykyinen:
                      Model 3

                      BMW:t vuodesta 2009:
                      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                      Comment

                      • rounders
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 113
                        • helsinki

                        no niin

                        vihdoin saatiin omaankin tuo eibachin sport system -40/-20 alle.
                        ja vaikka tuo nyt ei juurikaan tippunu M-sport alustaan nähden kuin tuon
                        arviolta 1-2cm niin on se ainakin sopusuhtaisemman näkönen ku se keuliva
                        M-sport.
                        ja ajossa tuntuu todella hyvältä. selkeen jämäkkä , eikä yhtään pintakova.
                        laitan kuvan kun saan kesärinkaat alle ohjauskulmiensäädön yhteydessä.
                        olen tyytyväinen kyllä ja voin ilomielin suositella
                        ex: 323i -99
                        ex: 535i -91
                        ex: 525i -89
                        ex: 316i -88

                        Comment

                        • Mikaeli
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2008
                          • 109
                          • Vaasa

                          Kokemuksia H&R vastaan muu maailma? Eli noin 500-700e hintaluokassa.

                          Katselin budjetille sopivia sarjoja ja toi H&R cup kit nyt näyttäisi sopivimmalta. 55/35 madalluksella ei pitäisi jäädä vakion korkuiseksi ainakaan edestä, mutta toivotaan ettei peräkään jäisi kovin ylös kun tykkään enemmän suorassa olevasta. Tällä hetkellä alla on HKS Hipermax RS coilover, mutta kun hyväksyntää ei löydy niin menee vaihtoon. On muuten mukava alusta ajaa, mutta ei varmaan huonommaksi muutu H&R:llä, kun käsittääkseni siinä on Sachsin tekeleet iskareina? Eli alkuperäislaatua, ainakin E39 m-sport alusta oli Sachsilta.

                          Comment

                          • rounders
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2005
                            • 113
                            • helsinki

                            tää eibach oli joku 730eur. tjsp
                            futurez.fi
                            suosittelen , kuten sanoin. mut H&R ei kokemusta joten en osaa vertaa.
                            ymmärtääkseni tästä saa myös matalamman vaihtoehdon kuin 40/20.
                            ex: 323i -99
                            ex: 535i -91
                            ex: 525i -89
                            ex: 316i -88

                            Comment

                            • Takalo_kari
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 1359
                              • tku

                              FK ak coilover mää sanon! sillä saa tonttiin asti, ja on vielä mukava ajaakkin (ei mikään kivireki) netissä settiä on myynissä siinä 300e paikkeilla, sisältää koiranluutkin.

                              itte olin tyytyväinen kun E46 oli..
                              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                              Kiitos ajastasi? :think

                              Comment

                              • Antza
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2143
                                • Espoo

                                H&R Cup Kit on hyvä "jokakelin" alusta: tukevampi kuin M-sport, muttei kivireki (progressiiviset jouset toimivat hyvin). Madallus on silmin huomattava, mutta kuitenkin täysin talvikelpoinen. Olen nyt vuoden verran ajanut ja todennut varsin passeliksi omiin tarpeisiin: auto on ympärivuotinen käyttöauto, käyn myös ratapäivillä. Alusta ei myöskään ole mielestäni kohtuuttoman kallis: maksoi tasan vuosi sitten Saksasta tilattuna 450 eur postikuluineen.

                                Ohessa talvivanteilla. Kuvakulmasta johtuen ehkä ei todellinen ryhti täysin välity - keula on mielestäni juuri sopivasti, ei liikaa, alempana kuin perä.


                                Uploaded with ImageShack.us
                                Current rides:
                                F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                                Previous rides:
                                E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎