Valaiskaapa tyhmempää, ovatkos nämä KLIKS pelkät etujouset? Kaverin volvoon meinattiin tuolta jouset tilata ja ajattelin että samassa ottaisi itselle tuollaiset.
Menisivät tuohon toukkaan (linkki sigussa)
Oon katsellut kuvia missä on H&R:n 35-20 setti alla ja näyttäisi omaan silmään juuri sopivalta. Nuo jouset madaltaa etupäätä varmaankin saman verran?
Autossa kun on M-Sport alusta niin turhaan sitä mielestäni takajousia alkaa vaihtamaan, eikös tuo ole jo 20mm matalampi?
Oon katsellut kuvia missä on H&R:n 35-20 setti alla ja näyttäisi omaan silmään juuri sopivalta. Nuo jouset madaltaa etupäätä varmaankin saman verran?
Autossa kun on M-Sport alusta niin turhaan sitä mielestäni takajousia alkaa vaihtamaan, eikös tuo ole jo 20mm matalampi?
Itse vaihdoin juuri sigun autoon H&R Cupkitin 35/20 jousilla ja etupää jäi aika lailla samankorkuiseksi mitä oli ja takapää myös. Vielä ei tietysti voi sanoa mitään ennen kuin jouset asettuvat kunnolla niin voihan tuo tippua vielä himpun. Itsellä siis oli jo vakiona M-Sport alusta.
Kyllä minä ainakin laittaisin ne takajouset myös. Itse vaihdoin tietenkin iskarit myös mutta kyllä tuli hyvä ajettava kun sai sen väsyneen m-sport alustan helvettiin.
Itse vaihdoin juuri sigun autoon H&R Cupkitin 35/20 jousilla ja etupää jäi aika lailla samankorkuiseksi mitä oli ja takapää myös. Vielä ei tietysti voi sanoa mitään ennen kuin jouset asettuvat kunnolla niin voihan tuo tippua vielä himpun. Itsellä siis oli jo vakiona M-Sport alusta.
Kyllä minä ainakin laittaisin ne takajouset myös. Itse vaihdoin tietenkin iskarit myös mutta kyllä tuli hyvä ajettava kun sai sen väsyneen m-sport alustan helvettiin.
Minkälainen autosta tuli ajaa tuolla cupkitillä? Onko liian kova alusta routavaurioisille teille? Entä verrattuna alkuperäiseen sporttialustaan? Itse olen kanssa suunnitellut vaihtaa tuon alustasarjan alle, sillä takajouset on poikki ja iskaritkaan ei enää ole parhaassa iskussa. Korkeus ei ilmeisesti hirveesti muutu verrattuna alkuperäiseen sport-alustaan (autossa siis varuste 226 sport suspension settings)? Autosta ei tarvitsisi hirveästi matalempi tulla, koska joutuu hiekkateitäkin sillä ajeleen.
Minkälainen autosta tuli ajaa tuolla cupkitillä? Onko liian kova alusta routavaurioisille teille? Entä verrattuna alkuperäiseen sporttialustaan? Itse olen kanssa suunnitellut vaihtaa tuon alustasarjan alle, sillä takajouset on poikki ja iskaritkaan ei enää ole parhaassa iskussa. Korkeus ei ilmeisesti hirveesti muutu verrattuna alkuperäiseen sport-alustaan (autossa siis varuste 226 sport suspension settings)? Autosta ei tarvitsisi hirveästi matalempi tulla, koska joutuu hiekkateitäkin sillä ajeleen.
Itsellä on/oli myös tuo 226 SportSuspensionSettings. Kyllä tuosta etupäästä tuli hieman jämäkämpi mutta ei todellakaan mikään kivireki vaan parempi omasta mielestä. Myös taakse tuli jämäkkyyttä pilaamatta kuitenkaan ajomukaavuuksia. Tyytyväinen olen, ei ole kivireki ja ottaa vastaan routapätkien montut sulavasti vastaan mutta silti tuntuu että mutkaan voi mennä lujaa jos siltä tuntuu. Eilen tosiaan alustan ruuvasin kiinni niin ainakin vielä korkeus on lähes sama edestä ja takaa. Ehkä pieni silmällä havaittava tiputus edessä mut max se 15mm. En muistanut mitata kaaresta renkaan keskiöön mittaa M-Sport alustalla.
Miten vakio iskareilla toimii H&R 35/20 madallusjouset? Ovat nimittäin lähes uudet niin ei viitsisi vaihtaa. Olisi omaan silmään juuri sopiva madallus.
Epäilen ettei tipu noin paljon edestä tolla 35/20:sellä.:think
Mut korjatkaa joku jolla se on alla.
Itellä nyt m-sport alusta . Ja sen keulasta tohon kuvaan verrattuna n.40mm korkeempi eestä. Ja 10-15mm matalampi takaa.
Mutta siis takajouset ruosteessa ja pumput vuotaneet , joten......
Edit: kävimpä mittaamassa uudelleen kunnolla ja varmasti tasaisella. Jouset ilmeisesti asettuneetkin hieman. Nyt edessä 350mm ja takana 360mm. Alkaa olemaan aika sopiva. Turhat huojumiset poisti pieni madallus. Ja alustana siis vakio iskarit+ H&R 35/25
vihdoin saatiin omaankin tuo eibachin sport system -40/-20 alle.
ja vaikka tuo nyt ei juurikaan tippunu M-sport alustaan nähden kuin tuon
arviolta 1-2cm niin on se ainakin sopusuhtaisemman näkönen ku se keuliva
M-sport.
ja ajossa tuntuu todella hyvältä. selkeen jämäkkä , eikä yhtään pintakova.
laitan kuvan kun saan kesärinkaat alle ohjauskulmiensäädön yhteydessä.
olen tyytyväinen kyllä ja voin ilomielin suositella
Kokemuksia H&R vastaan muu maailma? Eli noin 500-700e hintaluokassa.
Katselin budjetille sopivia sarjoja ja toi H&R cup kit nyt näyttäisi sopivimmalta. 55/35 madalluksella ei pitäisi jäädä vakion korkuiseksi ainakaan edestä, mutta toivotaan ettei peräkään jäisi kovin ylös kun tykkään enemmän suorassa olevasta. Tällä hetkellä alla on HKS Hipermax RS coilover, mutta kun hyväksyntää ei löydy niin menee vaihtoon. On muuten mukava alusta ajaa, mutta ei varmaan huonommaksi muutu H&R:llä, kun käsittääkseni siinä on Sachsin tekeleet iskareina? Eli alkuperäislaatua, ainakin E39 m-sport alusta oli Sachsilta.
tää eibach oli joku 730eur. tjsp
futurez.fi
suosittelen , kuten sanoin. mut H&R ei kokemusta joten en osaa vertaa.
ymmärtääkseni tästä saa myös matalamman vaihtoehdon kuin 40/20.
FK ak coilover mää sanon! sillä saa tonttiin asti, ja on vielä mukava ajaakkin (ei mikään kivireki) netissä settiä on myynissä siinä 300e paikkeilla, sisältää koiranluutkin.
itte olin tyytyväinen kun E46 oli..
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
H&R Cup Kit on hyvä "jokakelin" alusta: tukevampi kuin M-sport, muttei kivireki (progressiiviset jouset toimivat hyvin). Madallus on silmin huomattava, mutta kuitenkin täysin talvikelpoinen. Olen nyt vuoden verran ajanut ja todennut varsin passeliksi omiin tarpeisiin: auto on ympärivuotinen käyttöauto, käyn myös ratapäivillä. Alusta ei myöskään ole mielestäni kohtuuttoman kallis: maksoi tasan vuosi sitten Saksasta tilattuna 450 eur postikuluineen.
Ohessa talvivanteilla. Kuvakulmasta johtuen ehkä ei todellinen ryhti täysin välity - keula on mielestäni juuri sopivasti, ei liikaa, alempana kuin perä.
Comment