Kiitoksia paljon vastauksista, tuolla toisessa ketjussa myyös kehuttiin ajettavuutta m-sport iskareilla ja sportlineilla, voihan nuo iskarit vaihtaa sitten kun sanoo sopimuksen irti.
Kuulemma nuo Bilstein B4 ei oikein sovellu madallusjousien kanssa niinkään vaan ovat OEM jousille tarkoitettu, hieman jäykemmät vain. Spottasin illalla selaillessa myös Bilstein B12 + Sportlinet, tuo olisi varmaan aika priima setti vai ? https://www.ebay.de/itm/EIBACH-BILST...wAAOSwEzxYUUWj
Hieman tuo kyllä menee budjetin yli mutta bilsteineistä lukenut, että ovat laadukkaita ja sopivat hyvin eibachien kanssa...
Alustaltaan pidän Sportlinen madalluksesta ja sporttisuudesta mutta pintakovuus ei ole omia mieltymyksiäni, että jokainen töyyssy tuntuu perseessä ja tuntuu kun ajaisi mukulakivillä jokapaikassa (suomen tiet)...
Eli sporttisuutta kyllä ja näkyvä madallus. Pintakovuutta ei niinkään paljoa ja olisihan se mukavuuskin ihan kiva normiajossa, m-sport iskarit tuntuu hieman pintakovilta itselle, mutta kaarteessa ei ole niinkään sporttisia...
E46 Madallus?
Collapse
X
-
Eibach sportlinet toimii hyvin m-sport iskareiden kanssa.
225/40-18" rengas tulee aikalailla sopivasti kaarelle ja katsastuksestakin menee läpi.
Itse olen mennyt tällä setillä 250tkm, toiset sportline jouset jo menossa, tulee kolmannetkin.
Leave a comment:
-
Osti sitten Sachsit, Bilsteinit tai Koni Sportit niin ei mene metsään, kaikki ovat hyviä, pieniä eroja vain. Samalla kun iskareita uusii niin yleensä iskarin yläpäätkin kannattaa laittaa uusiksi, ei niidenkään laakerointi ikuinen ole.
Leave a comment:
-
Kiitoksia tästä, osaatko sanoa noista Bilstein B4 iskareista, että sopivatko noitten Eibach sportlinen kanssa ? Ja mitä osaa tulisi vaihtaa myös jos vaihtaa jouset ja iskarit ? Tarkoitan, että pitääkö ostaa lisäksi jotain muuta, ett saa tuon Eibach sportline + B4 setin toimimaanOriginally posted by juha77 View PostSe mikä jonkun mielestä on hyvä ei välttämättä sun mielestä ole ollenkaan hyvä. Mieti mitä ominaisuuksia itse haluat painottaa. Onko esim. mukavuus tärkeämpää kuin madalluksen määrä vai haluatko tosi jämäkän ja matalan alustan. Itse olen laittanut kaikkiin bemareihini uudet Eibach ProKit jouset sekä M-sport vastaavat (Sach) iskarit. Näin myös ex e46 coupeen ja e46 tourinkiin. M-sport iskareilla kyydistä tulee jäykempi kuin vakio iskareilla. Nyt e90 johon laitettiin vakio iskarit Eibachien kaveriksi ja itse tykkään enemmän näin kun on vähän pehmeämpi. ProKit on hieman kunnossa olevaa M-sporttia matalampi. Oot varmaan jo googlannutkin kuvia eri alustoilla olevista e46 sedaneista ja eri vannekoolla, näinhän saat käsityksen madalluksen määräästä ja lookista. Mutta jos sulla on vielä alkuperäinen alusta alla niin varmaankin mikä tahansa noista sun vaihtoehdoista on hyvä parannus.
Leave a comment:
-
Se mikä jonkun mielestä on hyvä ei välttämättä sun mielestä ole ollenkaan hyvä. Mieti mitä ominaisuuksia itse haluat painottaa. Onko esim. mukavuus tärkeämpää kuin madalluksen määrä vai haluatko tosi jämäkän ja matalan alustan. Itse olen laittanut kaikkiin bemareihini uudet Eibach ProKit jouset sekä M-sport vastaavat (Sach) iskarit. Näin myös ex e46 coupeen ja e46 tourinkiin. M-sport iskareilla kyydistä tulee jäykempi kuin vakio iskareilla. Nyt e90 johon laitettiin vakio iskarit Eibachien kaveriksi ja itse tykkään enemmän näin kun on vähän pehmeämpi. ProKit on hieman kunnossa olevaa M-sporttia matalampi. Oot varmaan jo googlannutkin kuvia eri alustoilla olevista e46 sedaneista ja eri vannekoolla, näinhän saat käsityksen madalluksen määräästä ja lookista. Mutta jos sulla on vielä alkuperäinen alusta alla niin varmaankin mikä tahansa noista sun vaihtoehdoista on hyvä parannus.Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia tästä, onko muilla kokemusta noista muista vaihtoehdoista/mitä mieltä tuosta ensimmäisestä vaihtoehdosta ?
Oliko kestävä setti tuo H&R + Konit ?Last edited by juha77; 14-06-2018, 22:03.
Leave a comment:
-
Kiitoksia, monet kyllä kehunut noita koneja. Katsotaan muiden kokemuksia/mielipiteitä.Originally posted by jluoma View PostTaisi ehkä 3-vuotta olla, n. 50tkm, ja täysin kunnossa kun auto lähti seuraavalle omistajalle. Alusta oli sen auton paras osa, josta koe-ajajat tykkäsi, jos muuten pientä laittoa kaipasikin.
Leave a comment:
-
Taisi ehkä 3-vuotta olla, n. 50tkm, ja täysin kunnossa kun auto lähti seuraavalle omistajalle. Alusta oli sen auton paras osa, josta koe-ajajat tykkäsi, jos muuten pientä laittoa kaipasikin.Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia tästä, onko muilla kokemusta noista muista vaihtoehdoista/mitä mieltä tuosta ensimmäisestä vaihtoehdosta ?
Oliko kestävä setti tuo H&R + Konit ?
Leave a comment:
-
Kiitoksia tästä, onko muilla kokemusta noista muista vaihtoehdoista/mitä mieltä tuosta ensimmäisestä vaihtoehdosta ?Originally posted by jluoma View PostOmassa 316i:ssä oli H&R jouset + Koni STR. T iskarit, + 6-sylinterisen m-sport kallistuksenvakaajat, erittäin hyvä ja jämäkkä ajettava oli. Nykyisessä on vakio m-sport alusta, ja tämä tuntuu ehkä aivan hivenen pehmeämmältä. Kuka mistäkin tykkää.
Oliko kestävä setti tuo H&R + Konit ?
Leave a comment:
-
Omassa 316i:ssä oli H&R jouset + Koni STR. T iskarit, + 6-sylinterisen m-sport kallistuksenvakaajat, erittäin hyvä ja jämäkkä ajettava oli. Nykyisessä on vakio m-sport alusta, ja tämä tuntuu ehkä aivan hivenen pehmeämmältä. Kuka mistäkin tykkää.
Leave a comment:
-
Elikkäs olisi tarkoitus ostaa vähintäänkin uudet jouset omaan E46 330i (Sedan) bimmeen.
Autossa on M-Sport II paketti, eli jouset ja iskarit on normaalia matalammat.
Mitä luultavimmin vasen takajousi on katkennut, kun ottaa kaari kiinni pyörään tasaisella pinnalla.
Olisi seuraavanlaisia vaihtoehtoja auton kanssa:
Eibach Sportline: https://www.autodoc.fi/eibach/1930416 + Bilstein B4 iskarit: 2X https://www.autodoc.fi/bilstein/638549 ja https://www.autodoc.fi/bilstein/632161 + https://www.autodoc.fi/bilstein/633287 Tarvitseeko tähän settiin vielä jotain lisäksi, jos tarvitsee niin mitä ? Olisi edullisempi kuin H&R tai Konin kitit ja kuitenkin laadukkaat osat kai ?
Pelkät jouset, joko Eibach Sportline tai Eibach Pro-kit, tämä olisi suotuisa lompakolle, joka on jo muutenkin hieman väljä...
Ebaysta Koni Str.t- kit : https://www.ebay.de/itm/KONI-STR-T-K....c100705.m4780
Ebaysta H&R Cup-Kit: https://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-...cAAOxyaTxRQadX
Kiitoksia vastanneille! Renkaina on 19" 265/30 taakse ja 19" 235/35 eteen.Last edited by Sisäänajettu; 14-06-2018, 19:32.
Leave a comment:
-
Odottelen oikeat takajouset tehtaalta. Muut rojut jo paikallaan.
Leave a comment:
-
Multa saat tarvittaessa sopuhintaan 325i Touringin M-Sport jouset eteen ja taakse..
Ajettu huimat 130tkm, eli eiköhän ne hetken vielä mene. Saman satsin saman verran ajetut ehjät etuiskarit saa halutessaan kaupan päälle.
Leave a comment:
-
Ja vituiksi se meni. Ei riittäny että toinen etuiskarin alapultti katkesi, mutta lisäksi paketissa oli väärät takajouset. E39 jouset niin eihän ne istu viereenkään. Muutoin auto nipussa jo ja jälkitarkastus/muutoskatsastus aika lähenee.
Leave a comment:

Leave a comment: