E46 Madallus?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sisäänajettu
    replied
    Kiitoksia paljon vastauksista, tuolla toisessa ketjussa myyös kehuttiin ajettavuutta m-sport iskareilla ja sportlineilla, voihan nuo iskarit vaihtaa sitten kun sanoo sopimuksen irti.

Kuulemma nuo Bilstein B4 ei oikein sovellu madallusjousien kanssa niinkään vaan ovat OEM jousille tarkoitettu, hieman jäykemmät vain. Spottasin illalla selaillessa myös Bilstein B12 + Sportlinet, tuo olisi varmaan aika priima setti vai ? https://www.ebay.de/itm/EIBACH-BILST...wAAOSwEzxYUUWj

Hieman tuo kyllä menee budjetin yli mutta bilsteineistä lukenut, että ovat laadukkaita ja sopivat hyvin eibachien kanssa...

Alustaltaan pidän Sportlinen madalluksesta ja sporttisuudesta mutta pintakovuus ei ole omia mieltymyksiäni, että jokainen töyyssy tuntuu perseessä ja tuntuu kun ajaisi mukulakivillä jokapaikassa (suomen tiet)...

Eli sporttisuutta kyllä ja näkyvä madallus. Pintakovuutta ei niinkään paljoa ja olisihan se mukavuuskin ihan kiva normiajossa, m-sport iskarit tuntuu hieman pintakovilta itselle, mutta kaarteessa ei ole niinkään sporttisia...

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Tässä autossa minulla oli H&R Comfort kit (-35/15mm). Paketti sisälti iskarit ja jouset. Hinta noin 400€ Saksasta.
    Pääsi mökille ja pystyi ajamaan täysin normaalisti.

Last edited by Antti O; 15-06-2018, 08:22.

Leave a comment:

• jani
    replied
    Eibach sportlinet toimii hyvin m-sport iskareiden kanssa.

225/40-18" rengas tulee aikalailla sopivasti kaarelle ja katsastuksestakin menee läpi.

Itse olen mennyt tällä setillä 250tkm, toiset sportline jouset jo menossa, tulee kolmannetkin.

Leave a comment:

• Wespa
    replied
    Osti sitten Sachsit, Bilsteinit tai Koni Sportit niin ei mene metsään, kaikki ovat hyviä, pieniä eroja vain. Samalla kun iskareita uusii niin yleensä iskarin yläpäätkin kannattaa laittaa uusiksi, ei niidenkään laakerointi ikuinen ole.

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by juha77 View Post
    Se mikä jonkun mielestä on hyvä ei välttämättä sun mielestä ole ollenkaan hyvä. Mieti mitä ominaisuuksia itse haluat painottaa. Onko esim. mukavuus tärkeämpää kuin madalluksen määrä vai haluatko tosi jämäkän ja matalan alustan. Itse olen laittanut kaikkiin bemareihini uudet Eibach ProKit jouset sekä M-sport vastaavat (Sach) iskarit. Näin myös ex e46 coupeen ja e46 tourinkiin. M-sport iskareilla kyydistä tulee jäykempi kuin vakio iskareilla. Nyt e90 johon laitettiin vakio iskarit Eibachien kaveriksi ja itse tykkään enemmän näin kun on vähän pehmeämpi. ProKit on hieman kunnossa olevaa M-sporttia matalampi. Oot varmaan jo googlannutkin kuvia eri alustoilla olevista e46 sedaneista ja eri vannekoolla, näinhän saat käsityksen madalluksen määräästä ja lookista. Mutta jos sulla on vielä alkuperäinen alusta alla niin varmaankin mikä tahansa noista sun vaihtoehdoista on hyvä parannus.
    Kiitoksia tästä, osaatko sanoa noista Bilstein B4 iskareista, että sopivatko noitten Eibach sportlinen kanssa ? Ja mitä osaa tulisi vaihtaa myös jos vaihtaa jouset ja iskarit ? Tarkoitan, että pitääkö ostaa lisäksi jotain muuta, ett saa tuon Eibach sportline + B4 setin toimimaan

Leave a comment:

• juha77
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Kiitoksia tästä, onko muilla kokemusta noista muista vaihtoehdoista/mitä mieltä tuosta ensimmäisestä vaihtoehdosta ?

Oliko kestävä setti tuo H&R + Konit ?
    Se mikä jonkun mielestä on hyvä ei välttämättä sun mielestä ole ollenkaan hyvä. Mieti mitä ominaisuuksia itse haluat painottaa. Onko esim. mukavuus tärkeämpää kuin madalluksen määrä vai haluatko tosi jämäkän ja matalan alustan. Itse olen laittanut kaikkiin bemareihini uudet Eibach ProKit jouset sekä M-sport vastaavat (Sach) iskarit. Näin myös ex e46 coupeen ja e46 tourinkiin. M-sport iskareilla kyydistä tulee jäykempi kuin vakio iskareilla. Nyt e90 johon laitettiin vakio iskarit Eibachien kaveriksi ja itse tykkään enemmän näin kun on vähän pehmeämpi. ProKit on hieman kunnossa olevaa M-sporttia matalampi. Oot varmaan jo googlannutkin kuvia eri alustoilla olevista e46 sedaneista ja eri vannekoolla, näinhän saat käsityksen madalluksen määräästä ja lookista. Mutta jos sulla on vielä alkuperäinen alusta alla niin varmaankin mikä tahansa noista sun vaihtoehdoista on hyvä parannus.
    Last edited by juha77; 14-06-2018, 22:03.

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Taisi ehkä 3-vuotta olla, n. 50tkm, ja täysin kunnossa kun auto lähti seuraavalle omistajalle. Alusta oli sen auton paras osa, josta koe-ajajat tykkäsi, jos muuten pientä laittoa kaipasikin.
    Kiitoksia, monet kyllä kehunut noita koneja. Katsotaan muiden kokemuksia/mielipiteitä.

Leave a comment:

• jluoma
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Kiitoksia tästä, onko muilla kokemusta noista muista vaihtoehdoista/mitä mieltä tuosta ensimmäisestä vaihtoehdosta ?

Taisi ehkä 3-vuotta olla, n. 50tkm, ja täysin kunnossa kun auto lähti seuraavalle omistajalle. Alusta oli sen auton paras osa, josta koe-ajajat tykkäsi, jos muuten pientä laittoa kaipasikin.

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Omassa 316i:ssä oli H&R jouset + Koni STR. T iskarit, + 6-sylinterisen m-sport kallistuksenvakaajat, erittäin hyvä ja jämäkkä ajettava oli. Nykyisessä on vakio m-sport alusta, ja tämä tuntuu ehkä aivan hivenen pehmeämmältä. Kuka mistäkin tykkää.

Leave a comment:

• jluoma
    replied
    Omassa 316i:ssä oli H&R jouset + Koni STR. T iskarit, + 6-sylinterisen m-sport kallistuksenvakaajat, erittäin hyvä ja jämäkkä ajettava oli. Nykyisessä on vakio m-sport alusta, ja tämä tuntuu ehkä aivan hivenen pehmeämmältä. Kuka mistäkin tykkää.

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Elikkäs olisi tarkoitus ostaa vähintäänkin uudet jouset omaan E46 330i (Sedan) bimmeen.

Autossa on M-Sport II paketti, eli jouset ja iskarit on normaalia matalammat.

Mitä luultavimmin vasen takajousi on katkennut, kun ottaa kaari kiinni pyörään tasaisella pinnalla.

Olisi seuraavanlaisia vaihtoehtoja auton kanssa:

Eibach Sportline: https://www.autodoc.fi/eibach/1930416 + Bilstein B4 iskarit: 2X https://www.autodoc.fi/bilstein/638549 ja https://www.autodoc.fi/bilstein/632161 + https://www.autodoc.fi/bilstein/633287 Tarvitseeko tähän settiin vielä jotain lisäksi, jos tarvitsee niin mitä ? Olisi edullisempi kuin H&R tai Konin kitit ja kuitenkin laadukkaat osat kai ?

Pelkät jouset, joko Eibach Sportline tai Eibach Pro-kit, tämä olisi suotuisa lompakolle, joka on jo muutenkin hieman väljä...

Ebaysta Koni Str.t- kit : https://www.ebay.de/itm/KONI-STR-T-K....c100705.m4780

Ebaysta H&R Cup-Kit: https://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-...cAAOxyaTxRQadX

Kiitoksia vastanneille! Renkaina on 19" 265/30 taakse ja 19" 235/35 eteen.
    Last edited by Sisäänajettu; 14-06-2018, 19:32.

Leave a comment:

• MPV
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Multa saat tarvittaessa sopuhintaan 325i Touringin M-Sport jouset eteen ja taakse..
    Jehna! Noi olis kelvannut mulle, mutta ehdin jo ostaa sen H&R:n setin...

Leave a comment:

• AnttiJuhani
    replied
    Odottelen oikeat takajouset tehtaalta. Muut rojut jo paikallaan.

Leave a comment:

• Wespa
    replied
    Multa saat tarvittaessa sopuhintaan 325i Touringin M-Sport jouset eteen ja taakse.. Ajettu huimat 130tkm, eli eiköhän ne hetken vielä mene. Saman satsin saman verran ajetut ehjät etuiskarit saa halutessaan kaupan päälle.

Leave a comment:

• AnttiJuhani
    replied
    Ja vituiksi se meni. Ei riittäny että toinen etuiskarin alapultti katkesi, mutta lisäksi paketissa oli väärät takajouset. E39 jouset niin eihän ne istu viereenkään. Muutoin auto nipussa jo ja jälkitarkastus/muutoskatsastus aika lähenee.

Leave a comment:

Working...
X