Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • inno.o
    replied
    Originally posted by MRX View Post
    Kellään kertoo kokemusta nuista etuiskarin säädettävistä yläpäistä? Pitäs semmoset ostaa niin sais alustan muutoskatastettua, ei pysyny keulan camberit sallituissa rajoissa
    Onko kiinnitys reikiä jo viilattu? Niin saa ainakin hieman yläpäätä säädettyä. Ja samalla se ohjuritappi pois, mikäli se vielä siellä on.
    Last edited by inno.o; 20-05-2016, 19:42. Reason: Lisättiin tietoa

    Leave a comment:


  • MRX
    replied
    Kellään kertoo kokemusta nuista etuiskarin säädettävistä yläpäistä? Pitäs semmoset ostaa niin sais alustan muutoskatastettua, ei pysyny keulan camberit sallituissa rajoissa

    Leave a comment:


  • MRX
    replied
    Mitenkäs väki on laittanu ta:ssa jousen jäykkyyden? Itsellö on nyt melkei alimmassa nii huomasin rttä säätömutterit ottaa melkei vanteesee kiinni, ei varmaan ole 5mm rakoa :think

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Luin tämän koko threadin läpi, kun uusia takajousia etsin.

    Mulla on Konin korkeus- ja jäykkyyssäädettävä yellow sport alustasarja kiinni. Takana on ollut Konin iskarit ja M-sportin jouset 7 vuotta (60 tkm).
    Otin nyt takaiskarit irti, kun ajattelin säätää jäykemmäksi ja toinen on näköjään ihan finaalissa. Itse jäykkyydensäätö toimii, eli mitä jäykempi niin sitä jäykempi se on, mutta kun iskarin painaa pohjaan niin se ei palaudu muuta kuin vetämällä, ihan sama onko säätö jäykässä vai löysässä.

    Nyt tarvitsen siis uudet taka-iskarit ja takajouset.
    Takana on 265/30r19 rengastus 10" leveellä vanteella. ET35 ja kaaret on levitetty. Silti aina on raapinut noilla konin iskareilla ja M-sportin jousilla.

    Mamasanilta saa noita BC Racingin vaihtojousia, mutta ei mulla ole hajuakaan mikä noista vastais suunnilleen M-sport-jousien madallusta, mutta olisivat jäykemmät. Tilaanko jotkut tuollaiset vai jotkut muut?

    Ja mitä takaiskareita suosittelisitte? Noi Konin sportit on aika hintavia, STR:ää saisi halvemmalla. Ei toki ole jäykkyyssäädettävät. Kai se olisi hyvä että olisi saman merkkiset iskarit myös takana? Etupää on ok, siihen ei tarvitse koskea.

    Auttakaa miestä hädässä
    Oisko kellään heittää vinkkiä?

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by Jygga View Post
    ^Oranssit iskarit?

    Mulla on ollut vajaan vuoden STR.T kitti H&R jousilla alla eikä valittamista.
    En sitten tiedä mihin olet tottunut. Mitä laitoit Konien tilalle jos oli kerran surkeat? :think
    Vaihdoin takaisin ehjät m-sport iskarit taakse.

    Edessä minullakin Konin STR iskarit pelaa hyvin, siellä on nytkin sellaiset.

    Leave a comment:


  • MRX
    replied
    Mites noussa ta tekniksissä on se ohjuri härdelli? Pitääjö sitä hioo pienemmäks vai miten?

    Leave a comment:


  • Jygga
    replied
    ^Oranssit iskarit?

    Mulla on ollut vajaan vuoden STR.T kitti H&R jousilla alla eikä valittamista.
    En sitten tiedä mihin olet tottunut. Mitä laitoit Konien tilalle jos oli kerran surkeat? :think

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Ja mitä takaiskareita suosittelisitte? Noi Konin sportit on aika hintavia, STR:ää saisi halvemmalla. Ei toki ole jäykkyyssäädettävät. Kai se olisi hyvä että olisi saman merkkiset iskarit myös takana? Etupää on ok, siihen ei tarvitse koskea.
    Mulla oli touringissa STR iskarit 20km paikallaan ja vaihdoin pois. Aivan kelvoton vaimennus teho.

    Leave a comment:


  • inno.o
    replied
    Originally posted by MRX View Post
    Ta alusta tuli kokeiluun niin oliko nyt niin että 98-03 aven takaluut menee suoraan tonne eteen?
    Juu, sopivat hyvin.

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Luin tämän koko threadin läpi, kun uusia takajousia etsin.

    Mulla on Konin korkeus- ja jäykkyyssäädettävä yellow sport alustasarja kiinni. Takana on ollut Konin iskarit ja M-sportin jouset 7 vuotta (60 tkm).
    Otin nyt takaiskarit irti, kun ajattelin säätää jäykemmäksi ja toinen on näköjään ihan finaalissa. Itse jäykkyydensäätö toimii, eli mitä jäykempi niin sitä jäykempi se on, mutta kun iskarin painaa pohjaan niin se ei palaudu muuta kuin vetämällä, ihan sama onko säätö jäykässä vai löysässä.

    Nyt tarvitsen siis uudet taka-iskarit ja takajouset.
    Takana on 265/30r19 rengastus 10" leveellä vanteella. ET35 ja kaaret on levitetty. Silti aina on raapinut noilla konin iskareilla ja M-sportin jousilla.

    Mamasanilta saa noita BC Racingin vaihtojousia, mutta ei mulla ole hajuakaan mikä noista vastais suunnilleen M-sport-jousien madallusta, mutta olisivat jäykemmät. Tilaanko jotkut tuollaiset vai jotkut muut?

    Ja mitä takaiskareita suosittelisitte? Noi Konin sportit on aika hintavia, STR:ää saisi halvemmalla. Ei toki ole jäykkyyssäädettävät. Kai se olisi hyvä että olisi saman merkkiset iskarit myös takana? Etupää on ok, siihen ei tarvitse koskea.

    Auttakaa miestä hädässä

    Leave a comment:


  • MRX
    replied
    Ta alusta tuli kokeiluun niin oliko nyt niin että 98-03 aven takaluut menee suoraan tonne eteen?

    Leave a comment:


  • juha77
    replied
    Originally posted by Vilpur View Post
    Itsellä tosiaa Coupe ja pitäs keula saada 25-30mm alaspäin ja perse pysyy noilla paikkeilla missä tällä hetkellä mutta jäykemmäksi eli eibachit tilaukseen
    Coupessa en muista enää kuinka madallus Pro Kitissä oli, mutta tossa kuva omasta 318Ci. Etujouset 6v ja takana takuuseen vaihdettu vuos sitten.
    Last edited by juha77; 07-11-2016, 19:26.

    Leave a comment:


  • Vilpur
    replied
    Originally posted by juha77 View Post
    Madallus vakio alustaan verrattuna touringissa on Eibachissa ilmoitettu 30/20-25mm. M-sport on muistaakseni jotakuinkin -15/10mm (viisaammat voi korjata) vakioon verrattuna. Tokihan vanhemmiten jouset vähän painuu niin madalluksen vertailu voi olla vähän vaikeaa uusiin jousiin.Tossa huonohko kuva 18" vanteilla. Aluksi jäi keulasta korkeemmalle mutta on pikkuhiljaa asettunut tohon korkeuteen.
    Itsellä tosiaa Coupe ja pitäs keula saada 25-30mm alaspäin ja perse pysyy noilla paikkeilla missä tällä hetkellä mutta jäykemmäksi eli eibachit tilaukseen

    Leave a comment:


  • juha77
    replied
    Tupla
    Last edited by juha77; 25-04-2016, 14:36. Reason: Tupla

    Leave a comment:


  • juha77
    replied
    Originally posted by Vilpur View Post
    Madaltaako paljon takaa verrattuna m-sport jousiin, entä minkä verran edestä :think
    Madallus vakio alustaan verrattuna touringissa on Eibachissa ilmoitettu 30/20-25mm. M-sport on muistaakseni jotakuinkin -15/10mm (viisaammat voi korjata) vakioon verrattuna. Tokihan vanhemmiten jouset vähän painuu niin madalluksen vertailu voi olla vähän vaikeaa uusiin jousiin.Tossa huonohko kuva 18" vanteilla. Aluksi jäi keulasta korkeemmalle mutta on pikkuhiljaa asettunut tohon korkeuteen.
    Last edited by juha77; 07-11-2016, 19:26.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎