Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AnttiJuhani
    replied
    No doubt. M-sport on vaan pirun mukava. Ajateltiin nyt että saa sopivan madalluksenkin samalla kun on isot vanteetkin, ja m jäis hieman ehkä liian korkeaksi. Tänään tuli AP:n setti ja loppuviikosta paikalleen olis laitettava.
    Last edited by AnttiJuhani; 01-10-2017, 21:53.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Väittäsin omien kokemusten perusteella että Eibach on mukavampi tuossa -35/15mm sarjassa kun H&R.
    Jos haluaa vielä mukavemman, M-Sport jouset ja esim. Bilstein B4 tolpat. Laittelin just tuohon omaan pikkukoneiseen alkuperäsen M-Sport jousien kaveriksi Bilsteinin B4 ja tosi hyvä ajella.

    Leave a comment:


  • AnttiJuhani
    replied
    AP kiinteä 40/20 tuli tilattua. Katotaan millainen se on.

    Leave a comment:


  • AnttiJuhani
    replied
    Ebay.de löytyy bilstein b4 + h&r jouset sarjana alle 400e, en nyt muista oliko m-sport iskareilla mutta luulisi sellainenkin setti löytyvän. Eikös ne ole himpun verran lyhkäsemmät ne m-sportin ja voisi paremmin kestää madallusjousien kanssa?

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by AnttiJuhani View Post
    Mietin tässä myös h&r jousia ja msportin iskareita tarvikkeena. Olisiko hyvä?
    Samanlaista pohdintaa ollut itelläkin... Profiteilesta Sachs Advantege iskarit eteen noin 155€. Taakse ei profiteilella sitten advantegea ollutkaan, joten jos M-sport alustan iskarit haluaa, niin sitten vaikka TRW noin 120 ja pari kymppiä rahteihin = 295€. Noitten lisäksi tuohon vielä ne pelkät H&R jouset ebaysta noin 175 euroa, niin hinta on 470€ koko sarjalle. Tietenkin jos jostain hommaa halvimmat mahdolliset iskarit...

    Kokonainen H&R komfort kit ebaysta kotiin kannettuna noin 500€ (touring, sedaniin taitaa saada alle 450 euron), joten muutama kymppi H&R:n mainospuheeseen siitä että kitin iskarit on speksattu juuri noille jousille...

    Toisaalta ebaysta saisi ainakin sedaniin settiä, jossa H&R jouset ja Bilstein B4 iskarit, hintaan 399€ +15euroa rahtiin...

    Leave a comment:


  • AnttiJuhani
    replied
    Vogtlandin sarja joka tarkoitettu 316i maksimiakselimassa edessä on 860kg. Meillä se on 875kg otteessa. Meillä facelift, eli onko sitten prefaceliftissä tuo -15kg painoero? Noh, ei huvita laittaa kutoskoneisen sarjaa joten eiköhän tuohon AP:n kittiin kallistuta. Joku maininnut että ne on Gabrielin iskareilla mikä ei mulle kerro mitään, mutta lukemani perusteella voisivat olla paremmatkin. Mietin tässä myös h&r jousia ja msportin iskareita tarvikkeena. Olisiko hyvä?

    Leave a comment:


  • AnttiJuhani
    replied
    Heps! Emännän kauppakassiin tarttis alustasarja tilata ja nopeasti. Hylsy tuli leimalla iskarista niin päätimme laittaa uusiksi joka kulman samalla kertaa ja mieto madallus olisi mukava saada. Ajoltaan saisi pysyä pehmeähkönä. Kaksi vaihtoehtoa olen etsinyt joista kaipaisin lisää tietoa. Toki muitakin saa tarjota n.300€ luokassa sarjaa kohti. Enempää ei raski laittaa kun muutakin rahareikää on tällä hetkellä.

    AP 40/20 alustasarja olisi kiinnostavin. Olettaisin että kyyti on kohtuullisen hyvää tuohon rahaan ja perse ei jäisi roikkumaan liiaksi. Muuan kehunkin olen kuullut joskus.

    Vogtland 40/40 olisi toinen mutta ei löydy oikein kuvaa millaiseen asentoon se toukan tiputtaisi. Volvo piireissä aikoinaan ainakin kehuttu laadukkaaksi.

    Tietty myös m-sport iskarit ja jouset tarvikkeena kiinnostaisi mutta meneekös ne tollaiseen karvalakki toukkaan ilman muita muutoksia, ja mistähän ne saisi edullisesti ja helposti?

    Mitäkäs raati on mieltä?

    Leave a comment:


  • pomo
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Kaipaisin E46 320 faceliftiin kevyttä madallusta, joka olisi myös mahdollisimman mukava ajaa (yhtä pehmeä/kovakuin orggisalusta).

    Luin muutaman sivun taaksepäin ja kehuttiin mm. H&R comfort kittiä:think
    Pitääkö tämä sisällään myös iskarit? Eli hintaa ~500€? Vai voiko vaihtaa vain orggisiskareiden tilalle H&R:n jouset (noin 100€)?

    Noin 500€ hintaan saat iskarit ja jouset, ei oo ihan hirveen kova, mutta madalsi kyllä enemmän kuin mitä ilmoitetaan. Tietenkin lopputulos riippuu lähtötilanteesta.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ei ehkä tilalle mutta kaveriksi ?
    Juuri näin

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Vai voiko vaihtaa vain orggisiskareiden tilalle H&R:n jouset (noin 100€)?
    Ei ehkä tilalle mutta kaveriksi ?

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Kaipaisin E46 320 faceliftiin kevyttä madallusta, joka olisi myös mahdollisimman mukava ajaa (yhtä pehmeä/kovakuin orggisalusta).

    Luin muutaman sivun taaksepäin ja kehuttiin mm. H&R comfort kittiä:think
    Pitääkö tämä sisällään myös iskarit? Eli hintaa ~500€? Vai voiko vaihtaa vain orggisiskareiden tilalle H&R:n jouset (noin 100€)?

    edit. Eli orggisjousien tilalle tietenki H&R:n jouset^
    Last edited by QUASIMODO; 17-07-2017, 07:23. Reason: edit. jouset / iskarit tms

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Mulla on parissa Audissa ollut Vogtlandin korkeussäädettävä ja niiden perusteella uskaltaisin kyllä suositella. Yhdestä tolpasta tuli kyllä mehut reilun vuoden jälkeen, mutta muutoin ei moitteen sijaa. Ainakin mitä TA-technixiin yms vertailee, niin roimasti parempi.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Kun laitat 50e enemmän niin saat Vogtlandin alustan ebaysta. Pitäis olla paremmat iskarit verrattuna AP:n settiin.
    Mulla oli tommonen setti e36 compactissa ja voin kyllä suoraan sanoa, että niin paskaa alustaa ei oo ollu yhdessäkään mun autossa ennen eikä jälkeen noiden. Ihan kamala pomppulauta.

    Leave a comment:


  • Convertible
    replied
    Msport haikailijoille tiedoksi, että Bilsteinin B14 sarjalla (coupe sedan) saa compacin vakio M sport korkeuteen etupään ollessa yläasenossa ja takapään jossakin puolivälissä säätöä.

    Leave a comment:


  • ram1
    replied
    https://www.trafi.fi/filebank/a/1464...Versio_2_0.pdf

    Isoimmat pointit. 80mm ja 51mm. Tuvia ei tarvita jos alustan valmistajalta vaan lappu mistä ilmenee, että käy kyseiseen autoon akselipainojen suhteen. Kulmat pakolliset. Ja tuo 51mm on johtanut ilmeisesti muutamiin hylsyihin, vaikka ei olisi edes madallettu niin paljon. Johtuen coilien mahdollisuudesta pudottaa enemmän, eikä myöskään tietoa paljonko mitta kaareen on ollut ennen madallusta. Tällöin tulisi varmistaa ettei siitä enempää pysty madaltamaan.
    Tästä niuhoaminen on tullut viime vuodesta lähtien kun tuo viimeinen Trafin säädöslappu tuli voimaan.
    Kuten muissakin autoihin liittyvissä katsastuksissa. Joissain menee ja joissain ei. Eli paikkaa voi joutua vaihtamaan jos niuho katsuri.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎