Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by Bnito View Post
    Mitäs rajoja madaltamisessa yleisesti on?
    Laki sanoo että kiinteästä osasta mitattu maavara väh. 80 mm ja joustavasta (esim. muovipuskuri ?) 70 mm. Alkup. korkeutta saa muuttaa xx mm, olikohan 50 mutta tutkitaanko tuota koskaan :think

    Foorumilla on raja että auto on aina liian korkea...

    Leave a comment:


  • Bnito
    replied
    Mitäs rajoja madaltamisessa yleisesti on?

    Tuli täs loppu talvesta ruuvattua ap:n madallasjouset ruuvattua paikoilleen ja perä niillä tippu aikasta paljon, renkaan keskeltä kaareen n.320mm. Tuonne on vielä lisäksi laitettu 15mm vahvat jousikumit väliin.

    Pitäs muutoskatsastaa, mutta vähän venähtänyt kun pitäis keulaan vielä pari palasta vaihtaa ennen kulmien säätöä -> muutoskatsastus.

    Rengas ei ota kaareen kiinni, jää sinne vajaa 5mm väliin

    Leave a comment:


  • Kärkiväli
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Mikä mahtaa olla näissä vakio napa-kaari mitta? Mulla on nyt tuossa omassa 340mm edessä ja pitäis tietää, kuin paljon on madaltunut. Autossa alunperin sport alusta(ei siis m-sport). 330D sedan msport -03.
    Täällä 328i m-sport sedan. M-sport alustalla oli 360mm edessä ja 340mm takana. Tällä hetkellä h&r cupkit -55/-35 alustalla, edessä ja takana 330mm.

    Voisin veikata että sulla tällä hetkellä joku -40mm

    Kaverilla oli 318i sedan vakioalustalla. Ja siinä oli ~380 edessa ja ~360 takana. Ennenkuin siihen vaihdettiin säädettävä. Toisaalta se oli ~250tkm ajetuilla jousilla eli voinut pikkasen lässähtää tehdas uudesta

    Leave a comment:


  • DerMeister
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Mikä mahtaa olla näissä vakio napa-kaari mitta? Mulla on nyt tuossa omassa 340mm edessä ja pitäis tietää, kuin paljon on madaltunut. Autossa alunperin sport alusta(ei siis m-sport). 330D sedan msport -03.
    Mulla on touringissa orkkis m-sport ja mittasin siitä 360mm.
    ALPINASSA orkkis jouset oli 350mm ja laitoin siihen pro kit 30/25 ja sillä laski muistaakseni 330-335mm.

    Leave a comment:


  • Kojontti
    replied
    Originally posted by bigblock View Post
    Laitoin tuohon -01 330 toukkaan eibach prokit vieterit,muuten ok mutta tuntuu että takapää pohjaa kovin herkästi vai mikä siellä pamahtaa.

    Kehto on kiinni eikä kori ole revennyt.

    Voiko iskarin yläpää tehdä tuommoista?
    Voi, sitten kun se oikeasti hajoaa niin se tulee kertomaan sen kontin puolelle.
    Verhoilujen läpi

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Mikä mahtaa olla näissä vakio napa-kaari mitta? Mulla on nyt tuossa omassa 340mm edessä ja pitäis tietää, kuin paljon on madaltunut. Autossa alunperin sport alusta(ei siis m-sport). 330D sedan msport -03.

    Leave a comment:


  • bigblock
    replied
    Laitoin tuohon -01 330 toukkaan eibach prokit vieterit,muuten ok mutta tuntuu että takapää pohjaa kovin herkästi vai mikä siellä pamahtaa.

    Kehto on kiinni eikä kori ole revennyt.

    Voiko iskarin yläpää tehdä tuommoista?

    Leave a comment:


  • Kille88
    replied
    osaako joku sanoa että kuinka matalaksi tuon ta tecnixin peräpää menee sedanissa? kokeilumielessä nyt jom ja takaa jää aivan liian korkeaksi, myös edestä. auto tarkoitus saada siis ihan oikeasti tonttiin. onko ideoita?

    Leave a comment:


  • DerMeister
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Alpinassa on vakiona Alpinan spekseillä olevat Eibachin jouset ja Bilsteinin iskarit
    Onko mdalluksesta tietoa? Silmämääräisesti näytyäisi suurinpiirtein m-sport korkeudelta..

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by DerMeister View Post
    Kiitos, tuo voisi sitten olla aika sopiva!
    Alpinassa on vakiona Alpinan spekseillä olevat Eibachin jouset ja Bilsteinin iskarit

    Leave a comment:


  • DerMeister
    replied
    Originally posted by Amigo View Post
    Tuossa arvostelu noista jousista: https://www.tirerack.com/suspension/...bach_hr_rd.jsp

    Eli suht mukavat ja ajettavuudenkin pitäisi parantua. Vakio sporttialusta tiputtaa n. 15/15 ja m-sport ymmärtääkseni saman verran, eli tosiaan pienestä madalluksesta olisi kyse. Itsekin nuo juuri ostanut mutta en ole saanut vielä alle.
    Kiitos, tuo voisi sitten olla aika sopiva!

    Leave a comment:


  • Amigo
    replied
    Originally posted by DerMeister View Post
    Onko porukalla kokemuksia Eibach pro-kit jousista? Tuosta 30/25 kyse.. paljonko laskee esim. M-sport jousiin verrattuna? Millainen ajettavuus?
    Sigun auto kaipailis 1-2 sentin madallusta nykykuosiin verrattuna..
    Tuossa arvostelu noista jousista: https://www.tirerack.com/suspension/...bach_hr_rd.jsp

    Eli suht mukavat ja ajettavuudenkin pitäisi parantua. Vakio sporttialusta tiputtaa n. 15/15 ja m-sport ymmärtääkseni saman verran, eli tosiaan pienestä madalluksesta olisi kyse. Itsekin nuo juuri ostanut mutta en ole saanut vielä alle.

    Leave a comment:


  • DerMeister
    replied
    Onko porukalla kokemuksia Eibach pro-kit jousista? Tuosta 30/25 kyse.. paljonko laskee esim. M-sport jousiin verrattuna? Millainen ajettavuus?
    Sigun auto kaipailis 1-2 sentin madallusta nykykuosiin verrattuna..

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Miulla oli Ta-technixin alusta tuossa omassa bemussa ostaessa paikallaan, yllätti pehmeydellään, säädöt oli vaan jumissa niin ostin uuden setin (halvat kiinalaiset).
    Jos säädettävää alustaa meinaa laittaa niin kannattaa katella semmosta missä on korkeussäätö erikseen.

    Leave a comment:


  • Seworday
    replied
    Originally posted by Jarge92 View Post
    Tuossa ei ainakaan ole mitään mainintaa koiranluista?
    Ei olekkaan, mutta siellä ne oli kun avasin paketin.. Voihan sen tietysti vielä myyjältä varmistaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎