Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • streetti
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 44
    • Ii

    Originally posted by Ackbar View Post
    Hommasitko mistä tuohon settiin sopivat koiranluut? Varmaan sama operaatio edessä..


    tuolta löyty ja aika nopeasti tuli. varmaan sais jostain tarvike liikkeestäki mutta ei jassanu lähtiä kiertää ympäri kyliä
    BMW E91 320d -09

    ex BMW E46 328 -98

    Comment

    • Tuoppo
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 558
      • Joensuu

      Koiranluiden lyhynnyksessä pääse aika hyvälle tuntipalkalle, jos itsellä pysyy hitsaus-ja laikkakone käsissä. Tavalliset pitkät mallit kun saa parhaillaan reilulla 12e/kpl tarvikeliikkeestä.

      Itse olen nyt ajellut H&R 55/35 jousilla ja m-sport tolpilla pari kuukautta. Alusta on kyllä 18" vanteiden kanssa vähän liian race henkinen minusta ja seuraavaksi ajattelin kokeilla tuo 35/20 comfort kittiä. Ongelmaksi muodostunee varmaankin ulkonäkö mikä nykyisellä pudotuksella on varsin sopiva, mutta ehkä sitä saisi korjattua vaikka madaltavilla jousilautasilla jälkeenpäin...
      G30 530e xDrive iPerformance -20
      E70 X5 xDrive40d -10

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        Originally posted by streetti View Post
        http://www.tuningkauppa.com/epages/K...Products/62536

        tuolta löyty ja aika nopeasti tuli. varmaan sais jostain tarvike liikkeestäki mutta ei jassanu lähtiä kiertää ympäri kyliä

        Tuolta tilasin itse viimeksi ja oli nopea toimitus ja vakaajat paksut.
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • vilho
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 34
          • Joutseno

          Elikkäs nyt ois tuohon omaan e46.seen 328i madallus eessä ja tälläsen säädettävän alustasarjan löysin schmiedmannilta---> http://suomi.schmiedmann.com/3_sarja...ivu9.htm#14286 Tuon sivun alimmainen sarja olis tarkotus näillä näkymin hommata eli se korkeussäädettävä max70/60mm.
          Onko kellään kokemuksia kyseisestä sarjasta?

          Ja sitten eikös uuden alustasarjan kanssa kannattaisi uusia ne yläpääntukilaakerit eteen ja taakse? ja sitten lyhyemmät koiranluut? Ja ne taitaa löytyä tästä linkistä?
          http://suomi.schmiedmann.com/14286/u...en-kanssa.aspx eli sivun osat 2,3ja4 vai onko noista osista kyse?

          Ja oliko vielä jotain muuta mitä kannattaisi uusia kyseisen sarjan kanssa?
          Last edited by vilho; 29-08-2010, 20:28.

          Comment

          • Tuoppo
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 558
            • Joensuu

            Originally posted by vilho View Post
            Ja oliko vielä jotain muuta mitä kannattaisi uusia kyseisen sarjan kanssa?
            Yleisimmät mitä näistä menee on koiranluut, alapallot, etutukivarsien puslat ja raidentangon päät. Samoin takaa voi olla ne takakelkan isot puslat aika nopeasti finaalissa, jos niitä ei koskaan ole vaihdettu ja pudotat autoa reilusti. Omassa oli nuo iskunvaimentimien yläpäät vielä kaikki samoin suojakumit. Kaikkia tuskin tarviaa uusia, mutta jotain voi olla uusissa.
            G30 530e xDrive iPerformance -20
            E70 X5 xDrive40d -10

            Comment

            • streetti
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 44
              • Ii

              Originally posted by Tuoppo View Post
              Koiranluiden lyhynnyksessä pääse aika hyvälle tuntipalkalle, jos itsellä pysyy hitsaus-ja laikkakone käsissä. Tavalliset pitkät mallit kun saa parhaillaan reilulla 12e/kpl tarvikeliikkeestä.

              Itse olen nyt ajellut H&R 55/35 jousilla ja m-sport tolpilla pari kuukautta. Alusta on kyllä 18" vanteiden kanssa vähän liian race henkinen minusta ja seuraavaksi ajattelin kokeilla tuo 35/20 comfort kittiä. Ongelmaksi muodostunee varmaankin ulkonäkö mikä nykyisellä pudotuksella on varsin sopiva, mutta ehkä sitä saisi korjattua vaikka madaltavilla jousilautasilla jälkeenpäin...
              joo kyllä ensimäinen viikko ajettiinki hitsatuilla kun ei luita ollu mutta katsastukseenhan se ei kelpaa...jonne suunta oli heti kun alusta oli kunnossa..
              BMW E91 320d -09

              ex BMW E46 328 -98

              Comment

              • alpine3
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2010
                • 1270
                • Kajjjaani

                Originally posted by Tuoppo View Post
                Yleisimmät mitä näistä menee on koiranluut, alapallot, etutukivarsien puslat ja raidentangon päät. Samoin takaa voi olla ne takakelkan isot puslat aika nopeasti finaalissa, jos niitä ei koskaan ole vaihdettu ja pudotat autoa reilusti. Omassa oli nuo iskunvaimentimien yläpäät vielä kaikki samoin suojakumit. Kaikkia tuskin tarviaa uusia, mutta jotain voi olla uusissa.
                Jos tekis vimpan päälle niin vaihtas madalluksen yhteydessä kaikki puslat, koiranluut ja alapallot, varsinki paljon ajetussa autossa. Tulee vaan äkkiä lisähintaa ja työtä madallukselle vaan eipähän tarvis arvailla mikä sieltä alustasta madalluksen jälkeen seuraavaksi menee
                Last edited by alpine3; 01-09-2010, 08:13.
                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                Comment

                • crusty
                  Newbiemmer
                  • Sep 2009
                  • 17
                  • suomi

                  Autossani on ac schnitzer alusta, paljonhan tuossa on madallusta verrattuna vakio-alustaan? :think

                  Comment

                  • hoikkas
                    BTCF Member
                    • Oct 2005
                    • 1579
                    • TURKU

                    BMW E46 330Cd man. madaltavat jouset?

                    Millasia madallusjousia olette laittaneet ko. autoon? Paljonko on todellisuudessa madaltanut jo valmiiksi vakiota noin 20mm matalampaa alustaa. Onko muuten coupessa samat iskarit kuin vakioissa vai onko nekin jotkin sport -malliset, ei kuitenkaan ole M-sport kun se on sitten asia erikseen.
                    Vaihtoehtoja olisi seuraavanlaisia:
                    H&R 35/20 eli madaltaa tuota coupea edestä 15mm takaa ei yhtään
                    AP 40/20 eli madaltta edestä 20mm ja takaa ei yhtään
                    Eibach prokit 25/20 eli madalla juuri ollenkaan, edesta teoriassa 5mm
                    - Eibachilla ei muita jousia+
                    KAW 40/20 eli madaltta edestä 20mm ja takaa ei yhtään
                    KW 40/30 siinä madallus teoriassa paras näistä omaan makuun, mutta ei mitään hajua millaiset on ko. madallusjouset!?

                    Olisko muita vinkkejä? Käyttöautoon ne tulee ja ei saa mennä ihan tonttiin, että pystyy ajamaan parkkihalleihin sekä talvellakin niin ettei ihan joka **tun nokare kolise pohjassa! You now?

                    Olisin kiitollinen vinkeistä ja kommenteista!

                    Laitan fotot kehiin kun saan autoni käsiin viikonloppuna
                    Last edited by hoikkas; 01-10-2010, 18:30.
                    BMW i4M50

                    Comment

                    • Valitsijamies
                      Newbiemmer
                      • May 2009
                      • 18
                      • Helsinki

                      Millaisia kokemuksia Schmiedmannin myymistä Lowtec-jousista?

                      Päätellen kommenteista ovat Lowtecin iskarit aika heikko esitys.

                      Iskareiksi olen ajatellut Konin sportteja ja niille saisi kätevästi samasta Schmiedmannilta kavereiksi Lowtecin 30/20 jouset, jolloin Ci:n keula kaiketi tippuisi 10 mm lisää ja takaa ei ollenkaan.

                      Jos jousetkin ovat silkkaa kuraa, niin eipä niitä sitten viitsi harkita.

                      Kun iskarit vaihdattaa, niin mitäs kaikkea kannattaa samalla tehdä? E46 fanaticsin foorumeilla tuntuvat laittavan samalla jotain kiinnikkeitä, mitä lienevätkään suomeksi..?


                      Ei kellään olisi suositella Schmiedmanin lisäksi jotain muuta pajaa PK-seudulta, josta mahdollisesti saisi kaikki osat ja asennettuna samalla kertaa?

                      Comment

                      • Ozzy #69#
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1642
                        • Pirkanmaa

                        Mitkäs olisi passelit jouset tuohon sigun toukkaan, kun madallusta olisi hakusessa sellaiset 40-50mm eteen ja taakse 15-30mm?

                        Tarviiko tuollaisella madalluksella vaihtaa jo muitakin osia?
                        G20 330e M-Sport sunset orange

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Esim. H&R CupKit (55/35)
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • alpine3
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2010
                            • 1270
                            • Kajjjaani

                            Originally posted by Dani View Post
                            Esim. H&R CupKit (55/35)
                            Ääni tälle, ei ole vielä ollu pahaa sanottavaa.
                            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              Sais vaan tiputtaa 5mm edestä alemmas, paitsi sitten olis kyllä aikamoinen etukeno

                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • Ozzy #69#
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 1642
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Dani View Post
                                Sais vaan tiputtaa 5mm edestä alemmas, paitsi sitten olis kyllä aikamoinen etukeno
                                Muistatko paljon sulla on mitat vanteen keskiöstä kaareen?
                                Kiinnostaisi tietää paljonko tuo madaltaa tuohon normi M-sporttiin verrattuna. :think
                                G20 330e M-Sport sunset orange

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎