Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |auri
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 198
    • Helsinki

    Tuli nyt luettua koko threadi läpi, mutta jäi kyllä vähän vaivaamaan tää madallus. Eli kesäks pitäisi autoa madaltaa, tämän ketjun lukeminen taisi vain enemmän sekottaa pakkaa kuin selventää. Hakusessa olisi sellanen setti, että auto muuttuisi huomatavasti jämäkämmäksi kuin orkkis alustalla, mutta silti säilyisi arki ajeluissa mukavana. Orkkisalusta tuntuu niin hemmetin löysältä, varsinkin kun tuli 2000km ajeltua E61 missä m-sport alusta. Eli sellanen sarja hakusessa mikä madaltaa autoa niin, että pystyy ajella suht normaalisti ettei tarvitse kokoajan varoa töyssyjä ja samalla jämäkkä, mutta arki-ajossa toimiva. Onko mahdoton yhtälö? Hinta tietysti niin halpa kun mahdollista, mutta ei tohon mitään 100e kiinasarjaakaan viitsi ruuvata alle. Niin ja auto on 207tkm ajettu 328, uudet iskarit varmasti kannattaa hommata. Jos viitsitte niin laittakaa vaikka suora linkki sopivaan sarjaan ja suotavaa olisi jotain kokemuksia kuulla.

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      Pikkuveljellä on ollu 2 kpl E46 compacteja ja molempiin on tehty sama alusta. Eibachin maltillisesti tiputtavat jouset (edestä max 40 mm ja takaa max 20 mm) Sachsin normaalialustaan tarkoitetuilla iskareilla. Huomattavasti jämäkämpi kuin alkuperäinen, normaalikäytössä normaalin mukava, kovemmassa kurvailussa toimii myös erittäin hyvin, madallus maltillinen eli käytettävyys säilyy, ei tarvi varoa jokaista pattia ja kuoppaa ryömittämällä. Jos olis itellä E46, niin ehdottomasti laittaisin nuo vehkeet kiinni. Maksaa enemmän kuin halpis tai halpa säädettävä alusta, mutta varmasti hintansa väärti.

      Yks kaveri teki suosituksestani tuon set-upin myös E46 320d touringiin ja sanoin, että tuli loistava ajettava.

      Tuohon vielä lisäksi etutukivarsien takimmaiset puslat ja takatukivarsien etummaiset puslat Powerflexeiksi, niin avot. Näin tehtiin myös pikkuveljen autoihin. Ja kaikki kerralla tietysti. Ja taispa siinä samassa rykäyksessä minnä iskari ylätukilaakeritkin uusiksi.

      Jouset tilattiin molemmilla kerroilla fahrwerkebilliger.de :stä ja iskarit tuli paikallisesta varaosaliikkeestä.
      E61 525d LCI

      Comment

      • |auri
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 198
        • Helsinki

        Tuli nyt vähän lueskeltua lisää foorumeita ja päädyin siihen tulokseen, että tilaan tollasen H&R Cup Kit 55/35 sarjan. Näyttäis kuvien perusteella olevan korkeudeltaan just sellanen mitä ajattelinkin ja ei pitäis mikään ihan huono sarja ollakkaan? Sellanen tuli vaan mieleen, että tarviiko ton sarjan kanssa lyhyemmät koiranluut?

        Comment

        • Iltsu
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 778
          • Espoo

          Kyllä tarvii lyhyemmät koiranluut. Jatkokysymys: tarviiko h&r 35-20mm comfort kit ne myös? Ite ajattelin laittaa vähemmän madaltavan, tiet kun on täynnä reikiä.
          Tesla Model Y Performance
          E36 318iS "jäärata/rallicross"

          Comment

          • Tuoppo
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 558
            • Joensuu

            H&R ilmoittaa todella sekavasti madallukset E46 Sedanin ja Coupen välillä. 55/35 setti madaltaa sedania tuo luvatun ja coupea 35/15 alkuperäisestä, koska coupe on -20 mm sedania matalampi aina.

            korkeampaa (15/+5)= 35/15 settiä ei taideta myydä edes coupeen, koska se on se on tavallaan "korkeampi" kun alkuperäinen. Itse ostin aluksi vahingossa tuon enemmän madaltavan, mutta alkuperäiset m-sport iskunvaimentimet loppuivat puolikkaassa kesässä. Tämän jälkeen ostin tuo 35/15 sedanin sarjan eli "Comfort Cupkittin" iskunvaimentimien kanssa. Iskunvaimentimet muuten molemmissa cupkit sarjoissa on samanlaiset ja käytännössä identtiset m-sport tolppien kanssa. Ajettuvuudelta nuo molemmat madallussarjat ovat todella samantyyliset ja eroa tuskin huomaa, jos ei tiedä. Madallus on mielestäni todella sopiva molemmilla sarjoilla, mutta tämä korkeampi sarja antaa reilun sentin pelivaraa etupäässä.
            G30 530e xDrive iPerformance -20
            E70 X5 xDrive40d -10

            Comment

            • Tupelex
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 153
              • --

              m-sport jousista

              En tiedä onko noissa sedanin ja coupen takajousissa jotain eroa kun laiton coupen m-sport jousisarjan tuohon sedaniin ja takapää meni jotenkin todella löysäksi.
              takapää oli muutenki matalempana kuin keula.
              Päätin vaihtaa alkuperäiset jouset taakse je eteen jäi coupen m-sport jouset, auto muuttui todella mielyttäväksi ajaa. On muutenki sopivan jämäkkä.
              Ajateltuna coupen takapää on hieman kevyempi kuin sedanin, tässäkö löysyyteen syy.
              Nyt auto juuri samalla korkeudella edestä ja takaa, mukavan näkönen muutenki.
              F11 523i
              Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

              Comment

              • Bouma
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 3108
                • Tampere

                Originally posted by Iltsu View Post
                Kyllä tarvii lyhyemmät koiranluut. Jatkokysymys: tarviiko h&r 35-20mm comfort kit ne myös? Ite ajattelin laittaa vähemmän madaltavan, tiet kun on täynnä reikiä.
                Minun tietojeni mukaan ei tarvi. Asiasta oli puhetta joskus jonkun kanssa foorumilla jolla oli tuo 35/20 cupkit ja sillä oli normi koiranluut.
                MB CLS-12 350CGI AMG

                MYSTINEN.FI

                Comment

                • Tuoppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 558
                  • Joensuu

                  Originally posted by Bouma View Post
                  Minun tietojeni mukaan ei tarvi. Asiasta oli puhetta joskus jonkun kanssa foorumilla jolla oli tuo 35/20 cupkit ja sillä oli normi koiranluut.
                  Joo, minullakin on tuo 35/15 "korkeampi" cupkit ja ihan delphin normaalit koiranluut. noista muuten lyhentää todella helposti tarvittaessa, jos omistaa rautasahan ja hitsasuskoneen.
                  G30 530e xDrive iPerformance -20
                  E70 X5 xDrive40d -10

                  Comment

                  • Iltsu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 778
                    • Espoo

                    Onko millanen ajaa toi comfort kit? Miten jämäkkä, kallisteleeko mutkissa vrt esim orkkis sport-alusta?
                    Tesla Model Y Performance
                    E36 318iS "jäärata/rallicross"

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      Originally posted by Iltsu View Post
                      Kyllä tarvii lyhyemmät koiranluut. Jatkokysymys: tarviiko h&r 35-20mm comfort kit ne myös? Ite ajattelin laittaa vähemmän madaltavan, tiet kun on täynnä reikiä.
                      Originally posted by Bouma View Post
                      Minun tietojeni mukaan ei tarvi. Asiasta oli puhetta joskus jonkun kanssa foorumilla jolla oli tuo 35/20 cupkit ja sillä oli normi koiranluut.
                      Ei tarvitse lyhyempiä koiranluita, iskarit ovat kuitenkin ihan normaalit. Ainoastaan Coilien kanssa tarvitaan lyhyemmät luut, koska jousen lautanen tulee paljon alemmas jolloin luun kiinnityskohtaa on ollut pakko laskea.

                      Ja mulla oli H&R:n 55/35 ihan normaaleilla luilla.
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • joni_t
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 108
                        • Esbo

                        Originally posted by NokiLeka View Post
                        Ei tarvitse lyhyempiä koiranluita, iskarit ovat kuitenkin ihan normaalit. Ainoastaan Coilien kanssa tarvitaan lyhyemmät luut, koska jousen lautanen tulee paljon alemmas jolloin luun kiinnityskohtaa on ollut pakko laskea.

                        Ja mulla oli H&R:n 55/35 ihan normaaleilla luilla.

                        Onko tämä nyt varma tieto, että H&R 55/35 alustasarja ei tarvitse lyhyempiä koiranluita? Ei viitsisi turhaan tilata niitä jos ei tarvitse.
                        F30 320iA xDrive M-Sport Edition

                        Comment

                        • Ravermeister
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1508
                          • Melkeen Turkkuses

                          Originally posted by joni_t View Post
                          Onko tämä nyt varma tieto, että H&R 55/35 alustasarja ei tarvitse lyhyempiä koiranluita? Ei viitsisi turhaan tilata niitä jos ei tarvitse.
                          Ei se koiranluun kiinnityspisteiden väli muutu miksikään vaikka jättäisi jouset kokonaan pois.
                          Ainoastaan coilover-alustan kanssa tarvitaan lyhyemmät vakaajantangot.
                          -Turku Connection-
                          HDJ80 4.2TD
                          ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            Originally posted by joni_t View Post
                            Onko tämä nyt varma tieto, että H&R 55/35 alustasarja ei tarvitse lyhyempiä koiranluita? Ei viitsisi turhaan tilata niitä jos ei tarvitse.
                            Originally posted by NokiLeka View Post
                            Ei tarvitse lyhyempiä koiranluita, iskarit ovat kuitenkin ihan normaalit. Ainoastaan Coilien kanssa tarvitaan lyhyemmät luut, koska jousen lautanen tulee paljon alemmas jolloin luun kiinnityskohtaa on ollut pakko laskea.

                            Ja mulla oli H&R:n 55/35 ihan normaaleilla luilla.
                            Tuossa lopussahan se varmuus seisoo.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6325
                              • P-Pohjanmaa

                              Kuinkahan matala alusta tuossa meidän kakkosautossa on rek.otteessa 320mm kaaresta napaan molemmissa päissä.

                              Alla jokin Konin setti,on hemmetin hyvä ajaa eikä edes kovakaan mutta meille liika matala,vapautuu kohta ja -40mm eibachit tulee tilalle.

                              Jos kiinnostaa niin luovun noista koneista kohtuu korvauksella
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Iltsu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 778
                                • Espoo

                                Miksi TIS sanoo että vetarit pitää irrottaa kun on jousia vaihtamassa?
                                Tesla Model Y Performance
                                E36 318iS "jäärata/rallicross"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎