Mulla on joku Eibachin jousisarja, joka mielestäni suhteessa pudotti takapäätä enemmän kuin etupäätä. Jäi vähän keulimaan . Kyllä sitä reilusti voi tiputtaa, jos löydät siihen sopivat vieterit. Mutta harkita kannattaa riippuen millaisilla teillä ajelet ja kuinka usein haluat etupään osia uusia.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Kattelin kuitteja ja löysin laput missä sanotaan, että ois 40/30 jouset. Saishan tota keulaa tiputettua vielä madaltavilla jousilautasilla, mutta taitaa sen jälkee etuvetarit tykätä kyttyrää...
Niin, etuvetarit meni mullakin 150tkm:n jälkeen uusiksi. Tiedä sitten, johtuiko madalluksesta :think.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Vasen etuvetari miltei uus(~15tkm ajettu) ja oikeenpuoleisen vaihto on kohta eessä, jos sitä sitten malttais oottaa että iskari(t) sanoo ittensä irti nii on hyvä syy panostaa säädettävään alustaan.
Hinta/laatu suhde kohdallaan, itselläni lowtec jouset coupessa ollut nyt vuoden eikä mitään valittamista mutta noista iskareista en uskalla sanoa mitään.
Btw muistaakseni schmiedmannin Tonilla on tai oli e46 coupessaan tuo Lowtec:in täysi alustasarja kysy siltä miten toiminut.
Last edited by mikkis; 07-03-2012, 15:54.
Reason: lisäys tekstiin
Meinaa toi nykyinen alusta olla sen verran matala, että raapii töyssyissä ja muissa pateissa. Lisäksi nyt kun laitto kesärenkaat alle ni vetelee vähän turhan rajusti. Camberia varmaan 1,4 astetta edessä ja säädöt on tapissaan. Ajattelin jos saisi normaalimmaksi vähän autoa nostamalla. :think
BMW E39 ///M5 -99
BMW G21 330e M-sport individual -21
Mulla on tollanen 01- 320d touring missä on jotku mallia pilipali madallusjouset. Takajouset alkaa oleen jo aika väsähtäneet ja tekis mieli saada takapäätä n.10mm ylöspäin. Mitat tällä hetkellä edessä n. 350mm kaaresta napaan ja takana n. 320mm.. Kysyisinkin, että sopiiko tohon tilalle suoraan m-sport jouset taakse, jos vaihtais siihen sellaiset kun yhdet olis sopivasti tyrkyllä. Niin ja m-sport jouset tosiaan olis sedanista. Onko niissä eroja sedanin ja touringin välillä?
Olen kuullut, että m-sport jouset olis vähän jämäkämpiä kuorman kanssa, kun välillä tavaraa kyydissä + vaunun vetoa..
Mulla on tollanen 01- 320d touring missä on jotku mallia pilipali madallusjouset. Takajouset alkaa oleen jo aika väsähtäneet ja tekis mieli saada takapäätä n.10mm ylöspäin. Mitat tällä hetkellä edessä n. 350mm kaaresta napaan ja takana n. 320mm.. Kysyisinkin, että sopiiko tohon tilalle suoraan m-sport jouset taakse, jos vaihtais siihen sellaiset kun yhdet olis sopivasti tyrkyllä. Niin ja m-sport jouset tosiaan olis sedanista. Onko niissä eroja sedanin ja touringin välillä?
Olen kuullut, että m-sport jouset olis vähän jämäkämpiä kuorman kanssa, kun välillä tavaraa kyydissä + vaunun vetoa..
Osaako kukaan vastata? Reloemista en löytänyt ollenkaan jousien varaosanumeroita.. taka iskarit näytti sen mukaan olevan samat m-sport alustalla olevissa sedaneissa ja touringeissa, mutta vakioalustalla varaosanumerot eri touringissa ja sedanissa.
Moro, tartteis tilaa säädettävä alustasarja e46 320d faceliftiin (sedan)
d2 ajattelin, mutta nettisivuilla luki ettei sarjalla ole autokohtaista hyväksyntää mitä tarvitsee muutoskatsastuksessa. Voi tulla ongelmia leimalla siis.. Mikähän sarja ois passeli 600e-1000e hintaluokassa seuraavilla kriteereillä:
Menee muutoskatsastuksesta läpi
Madalluskapasiteettia riittää
Pelkkä korkeus-säädettävä riittää jos on tarpeeksi jämäkkä painavaan diesel autoon
onko kukaan kokeillut e34:n jousia sovittaa e46:n alle? olis ylimääräsenä meinaa yks kaw:n 60\20 sarja jonka soveltuvuus olis 540 e34:een.. Tekis mieli kokeilla sitä oman coupen alle mut jos joku kokeillut tai tietoa meneekö jouset sinnepäinkään niin ei tarttis lähtee mielenkiinnosta purkamaan ja toteamaan itse ettei käy :think
Etujousen soveltuvuudesta ei hajuakaan,velipojalla tosin lojuis jossain e46 jouset,et pääsis kyl vertaamaan.
Villi veikkaus ois et ei madaltais :think
Takajousituksethan on näissä rakenteeltaankin aivan erillaiset,eli ei toivoakaan sopivuudesta.
Sitä tässä on pähkäilty itsekkin että tuskin madaltaa ja toinen on että kuinka jäykkä siitä keulasta tulee kun 540 kuitenkin hitusen enemmän massaa keulassa? :think jos jättää suosiolla kokeilematta ja laittaa ne jouset sinne minne ne on tarkoitettukkin
Comment