Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karma
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 4
    • Järvenpää

    Mites kun hommasin tollasen halppis ta-technixin säädettävän alustan coupeen, siinä on näköjään etupäässä säätöholkki iskaritolpassa, jolla saa tietenkin tiputettua alemmaksi koko iskari tolppaa ja lisäksi kierresäätö+apujousi. Mikä tuon apujousen funktio on noin äkkiseltään? Kannattaako säätää molempia suhteessa kuhan laittaa auton alle vai säätää tuota apujousen kierresäätöä mahdollisimman ylös ja tiputtaa iskari tolpan holkilla autoa lähemmäks maankamaraa? :think

    Ei ole ollut tähän mennessä laitetuissa coilovereissa mitään tuollaisia säätöholkkeja tolpissa

    Comment

    • vize
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 96
      • Suomi

      Minkälainen tolppa se oikeen on? Jotaki uutta mallia vai joku "kalliimpi" ta-tecnnix? :think

      Tuo kuulostaa kyllä fiksulta jos saa sääjettyä erikseen korkeuden ja esijännityksen. Saattaa saada jopa siedettävän tuntoisen.

      Itse tilasin tuota jom/ta-tecnixiä vastaavan tosin farkkuun ja edessä saa säädettyä vain jousen esijännitystä, jolla ilmeisesti säätyy korkeuskin.

      Comment

      • karma
        Newbiemmer
        • Jun 2010
        • 4
        • Järvenpää

        Tuossa olisi kuvaa samanlaisesta setistä, ihan hinnat alkaen malli kyseessä.

        Comment

        • vize
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 96
          • Suomi

          Näyttää täysin samalta kuin omani, mutta omista puuttuu juuri tuo pelkkä korkeuden säätö.

          Tosin itsellä ei ta-tecnix vaan schmiedmannilta löytyvä "HD-value line" setti. Ei se kyllä maksanukkaan kun rapiat parisataa euroa. Tuli vielä koiranluutki mukana.


          Comment

          • hakala-
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 458
            • Tampere

            Originally posted by karma View Post
            Mites kun hommasin tollasen halppis ta-technixin säädettävän alustan coupeen, siinä on näköjään etupäässä säätöholkki iskaritolpassa, jolla saa tietenkin tiputettua alemmaksi koko iskari tolppaa ja lisäksi kierresäätö+apujousi. Mikä tuon apujousen funktio on noin äkkiseltään? Kannattaako säätää molempia suhteessa kuhan laittaa auton alle vai säätää tuota apujousen kierresäätöä mahdollisimman ylös ja tiputtaa iskari tolpan holkilla autoa lähemmäks maankamaraa? :think

            Ei ole ollut tähän mennessä laitetuissa coilovereissa mitään tuollaisia säätöholkkeja tolpissa


            Ite säädin juuri siten että ensiksi iskarin tolpassa olevalla. muutenkin vos haluaa enemmän tonttiin niin helpompi vaan niillä jousien säätömuttereil säätää korkeutta. reilu pari viikkoa sitten vaihdoin alle kyseisen setin. Iha hintalaatu suhde kohillaan ainakin omasta mielestä.. on jäykkä ja saa raapimaan maata jos haluaa. ei kolise tai kilise ja samalla vaihdoin lyhyemmät koiranluut
            F15 M50D
            E36 328 turbo
            E34 535 turbo

            Comment

            • karma
              Newbiemmer
              • Jun 2010
              • 4
              • Järvenpää

              Oorait, hyvä tietää. Joo ei kyllä hinnalla pilattu sarja ollut, keväämmällähän sen sitten näkee minkälainen mahtaa olla, kunhan saa alle laitettua

              Comment

              • Juu50
                Bimmer Fanatic
                • May 2012
                • 300
                • Kouvola

                Itelläni toi korkeuden säätö tapissaan ja tuossa esijännityksen säädössä noin 50mm kierrettä jälellä. Sisälokareiden etureunasta maahan hiukan alta 9cm. Saa nähdä kuinka alas tuolla kesällä todellisuudessa pääsee. :think
                Isona plussana tässä alustassa on tuo että perän saa yllättävän alas, toisin kun edellisessä FK AK streetissä.

                Comment

                • jesulapio
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2012
                  • 32
                  • Turku

                  Hei,

                  Tarkotus ois madaltaa e46 328ci vuodelta -99, ilmeisesti vakio alusta tällähetkellä, vaikkakin m-sport korisarja.

                  Selailin tossa vähä nettiä ja kattelin et vois alustaks laittaa h&R cupkiti tai eibach b12 sportline. Oks kokemuksia millasia alustoja nä on? Vähä sporttisempaa eli jäykempää alustaa ois hakusessa.

                  Auto on myös talviajossa, joten paljo kannattais madaltaa? Noi luvut ei mulle juurikaan mitään kerro.





                  Tos on noi vaihtoehdot mitä selailulla löysin. Eibachi puolee oon täl hetkel kääntymässä ja uskoisin ton 30-35/15 oleva riittävä.

                  Ois kiva jos sais jonkinäkösiä kuvia vastaavanlaisista autoista ja jotai lukuja paljo madallettu ni näkis vähä paljo haluu itekki.

                  Kiitos jo etukätee avusta!

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    Mulla on ollut CupKitti toukassa alla ja hyvä alusta se on. Madallusta 55/35mm mutta toukassa takajousien kantavuus on huono, joten omaani vaihdoin M-sportin vieterit takaisin. Tuossa kuvaa ensin H&R:n etujousilla ja M-sportin takasilla:


                    Ja tässä AP:n 40mm pudottavilla etusilla ja M-Sportin takasilla:
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • Juu50
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 300
                      • Kouvola

                      Originally posted by jesulapio View Post
                      Hei,

                      Tarkotus ois madaltaa e46 328ci vuodelta -99, ilmeisesti vakio alusta tällähetkellä, vaikkakin m-sport korisarja.

                      Selailin tossa vähä nettiä ja kattelin et vois alustaks laittaa h&R cupkiti tai eibach b12 sportline. Oks kokemuksia millasia alustoja nä on? Vähä sporttisempaa eli jäykempää alustaa ois hakusessa.

                      Auto on myös talviajossa, joten paljo kannattais madaltaa? Noi luvut ei mulle juurikaan mitään kerro.





                      Tos on noi vaihtoehdot mitä selailulla löysin. Eibachi puolee oon täl hetkel kääntymässä ja uskoisin ton 30-35/15 oleva riittävä.

                      Ois kiva jos sais jonkinäkösiä kuvia vastaavanlaisista autoista ja jotai lukuja paljo madallettu ni näkis vähä paljo haluu itekki.

                      Kiitos jo etukätee avusta!
                      Mutta miksi kiinteä alusta, kun coilovereita saa samalla rahalla, ja saa korkeuden säädettyä juuri mieleisekseen?

                      Comment

                      • protoni
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2008
                        • 1365
                        • Tampere

                        Itseäni ainakin miellyttää H&R:n korkeus, joten säädettävyys ei sinänsä toisi mitään lisäarvoa. Useamman säädettävän(kin) kokemuksella niitä ei tule koskaan ensimmäisen kerran jälkeen säädeltyä + ne ovat tyypillisesti vähän kovempia/epämukavampia kun kiinteät alustat. Toki jos kokee usein säätötarvetta ja saa kovemmasta kyydistä esim. radalla hyötyä, niin kannattaa satsaa kunnon säädettävään.

                        Comment

                        • jesulapio
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2012
                          • 32
                          • Turku

                          Originally posted by Juu50 View Post
                          Mutta miksi kiinteä alusta, kun coilovereita saa samalla rahalla, ja saa korkeuden säädettyä juuri mieleisekseen?
                          Ainaki mitä itte amatöörinä hintoja selaillu, ni säädettävät on muutaman sadan kalliimpia ? Ja itellä ei budjetti anna hirveesti myöde. Ja vähä sellane olo, että se on vaa parempi, ettei voi säätää. Tosi kivaha se ois ku vois just ite päättää korkeude mutta. Kerro toki, mistä niitä samalla hinnalla saa?

                          Comment

                          • jesulapio
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2012
                            • 32
                            • Turku

                            Sellane jatkokysymys muuteki, oon ruvennu kallistuu noitte H&R CupKiti puolee 55/35. Mutta mistä näitä oikeestaa kannattaa tilata? Yhe suomifirma sivu näin, mut vois kuvitella, että saksasta saa halvemmalla. Mikä ois luotettava firma ja hinnoiltaa hyvä?

                            Comment

                            • turbo325
                              Newbiemmer
                              • Dec 2005
                              • 4

                              Originally posted by jesulapio View Post
                              Sellane jatkokysymys muuteki, oon ruvennu kallistuu noitte H&R CupKiti puolee 55/35. Mutta mistä näitä oikeestaa kannattaa tilata? Yhe suomifirma sivu näin, mut vois kuvitella, että saksasta saa halvemmalla. Mikä ois luotettava firma ja hinnoiltaa hyvä?


                              Itse olen ajatellut ihan samaa sarjaa. Tuolla näyttäs olevan 464€ kotiin tuotuna.

                              Comment

                              • jesulapio
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2012
                                • 32
                                • Turku

                                Tulin hieman katuma päälle ton CupKiti kanssa jo. Ja ajattelin että hommaan einbachi koska oon kuullu siitä nii paljo pelkkää hyvää.



                                Tollane ois nyt siis mieles. Varmaa iha passeli mulle, ku ympäri vuode ajaa samalla autolla ja välillä ties missä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎