Minulla ollesani takapuskuri istui kuten pitikin. Kuopion liikkeestä vaan kyseltiin parin ilmeisesti rajumman koe-ajon jälkeen etulipan uudelleen kiinnityksestä kun auto ottanut hidastetyössystä kuulemma lentoa. Olisikohan samassa yhteydessä tapahtunut muutakin? Tiedä häntä. Tosin ei nykyisen ohjaukseen eikä yö-uniini pätkääkään
Heh, ei kun mietin aina että mitä helvettiä sillä oli tehty kun takapuskuri ja jopa se itse hinaustapinpaikka oli revenny, ilmeisesti jotain hinattu. No eipä se munkaan elämääni enää vaikuta
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Hmm, tätä "tumpsausta" esiintyy mulla SMG laatikon kanssa vaihtelevasti. Välillä tumpsahtelee enemmän, välillä vaihtaa nätisti. Tämäkin lienee normaalia ja siitä ei tarvitse huolestua? Toki täyskaasulla kun lämää seuraavaa sisään, se tumpsaus on "astetta" rankempi, mutta jotenkin mulla on semmonen kuva, että se kuuluu auton luonteeseen ja on normaalia.
Mutta onko tuolla jotain, mitä pitäisi etukäteen olla valvomassa, ettei pääse hajoamaan?
Yksi outous on se, että kylmänä kun lähtee liikkeelle, auto "nytkyttää" pienellä kaasulla. Ihan kun kytkin ei ottaisi kunnolla kiinni tms.. Itse en ole kauhean tekninen näiden suhteen, joten jos jollain on ideoita, mistä tuo voi johtua, niin otan mielelläni vinkkejä vastaan.. Kun auto siitä lämpeää hetken, niin ongelma katoaa. Liekö se normaalia ton SMG laatikon kanssa?
Auto on 2004 vuoden mallia, ajettu n. 109 000km. Jenkeistä tuotu. Kaikki huollot ja öljynvaihdot jne on tehty papereiden mukaan. Mulla auto on ollut vasta heinäkuusta lähtien, niin tää on kaikki vähän uutta ja ihmeellistä..
Mutta muutenhan tuo on vallan mahtava vekotin ja hauska peli ...
-P
Ihan normaalia tuo nytkyttäminen kylmällä. Ja mitä smg:n tulee: En ikinä osta enää manuaalia ämmää!
Subframesta sen verta, että kaks vaihtoehtoo vahvistaa: Foamaus tai lätkien koriliimaus peräkelkan alle. Lisätietoo foamauksesta. Hitsaamaan en menis mitään, kun ne ylimääräiset saumat ei ole oikein hyväksi runkorakenteelle..
M3forumilta löytyy tuota tietoo vaikka muille jakaa, jenkit jakaa sitä vähä enemmän mitä pihit tiedon omaavat suomalaiset Sori btcf väki
Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset, Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset. Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella
Tämän voi vain allekirjoittaa.. Tosin eipä BTCF ole ainoa autofoorumi täälläkään.
Subframe hommasta. Tosin kaikissa E46 M3 yksilöissä ei missään nimessä ole tuota takalattian / "perän" kiinnikekohtien repeämistä. Kyllähän siihen tietynlaiset olosuhteet ja ajotavat vaaditaan. Heikko kohta tosin on kyllä kyseessä - aivan selvä tyyppivika ja moka jälleen kerran BMW:ltä.. :think
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Onko kellään tietoa e46 m3:n moottorinlämmitysmahdollisuuksista? Omalla tulee jonkin verran ajelua talvella joten lämppäriä tarttis.
Säteilylämmittimen saanee ainakin mutta miten on letkun laita? Toisella foorumilla oli merkkiliikkeestä jollekin sanottu että saa letkun. Lähinnä kyse on kai siitä, meneekö auton anturit sekaisin ja onko edes sopivaa saatavilla. Jos on infoa niin kertokaahan.
Virallisestihan pitäs TWS käyttää aina, mutta epävirallisesti olen kuullut että on jopa suositeltu käytettäväksi muita viskositeetteja...
et viitsinyt kertoa mitä? tai että olisit jopa linkannut jonkun keskustelun tänne? kysyjä varmaan halusi FAKTAA ja KOKEMUKSIA. ei epämääräistä jossittelua. ANTEEKSI OT
Kerta kun tänään tupsahti moinen rakkine pihaan selvitin asiaa ohjekirjan avulla. Mikäli lämpötilat alle -20 on suositeltavaa käyttää vaihtoehtoista viskositeettia, i.e. 5W-50 & 10W-40 tai varmistaa asia marmoritiskiltä.
TWS on ohjekirjan mukaan kattava litku aina kahteenkymppiin saakka. Uskoisin että tänä talvena tuo raja rikotaan ainakin muutama kerta.
et viitsinyt kertoa mitä? tai että olisit jopa linkannut jonkun keskustelun tänne? kysyjä varmaan halusi FAKTAA ja KOKEMUKSIA. ei epämääräistä jossittelua. ANTEEKSI OT
Öljypohjan säteily lämppäri kiinni niin pärjää TWS:llä kesät/talvet.
Eikä tartte eri öljyjä puljailla. Vaikkakin pitäähän ne vaihtaa syksyllä sekä keväällä, vaikkei kilsoja kertyisikään 10:tä tuhatta.
Öljypohjan säteily lämppäri kiinni niin pärjää TWS:llä kesät/talvet.
Saako tuohon ihan vartavasten tehtyä säteilijää vai joku yleismalli?
Edit: tarvitsisiko joku S54:n venttiilien säätöön BMW:n alkuperäisen shimmisetin (11340031525) + magneettityökalun (83300493743), en taida noita enää tarvita. Nuohan voi myydä sitten taas eteenpäin kun on säädöt tehty.
No huh huh, onpa vääntöä! Virallisesti 10W-60 on ainoa oikea öljy S54 moottoriin. Mutta kovimmilla talvipakkasilla jotain 5W40 , 5W50 , 10W40 tms on siellä osa käyttänyt. Sopiva öljy riippuu käyttölämpötilasta, ajotavoista ja talvella myös siitä, onko loottorinlämmitintä käytössä. Jossain Lapin kovissa pakkasissa 10W-60 ei välttämättä ole kylmäkäynnistyksiin paras öljy. Helsingin leveysasteilla toiminee vielä ihan OK alle 20 asteen pakkasissa.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment