Originally posted by ämkolme
View Post
e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...
Collapse
X
-
Joo se raccnan vanhan E46 M3 Coupen takapuskurin hinauskoukun kohta kyllä herätti aikamoisia epäilyksiä, että ketä on hinattu ja miksi..
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Ihan normaalia tuo nytkyttäminen kylmällä. Ja mitä smg:n tulee: En ikinä osta enää manuaalia ämmää!Originally posted by dinin View PostHmm, tätä "tumpsausta" esiintyy mulla SMG laatikon kanssa vaihtelevasti. Välillä tumpsahtelee enemmän, välillä vaihtaa nätisti. Tämäkin lienee normaalia ja siitä ei tarvitse huolestua? Toki täyskaasulla kun lämää seuraavaa sisään, se tumpsaus on "astetta" rankempi, mutta jotenkin mulla on semmonen kuva, että se kuuluu auton luonteeseen ja on normaalia.
Mutta onko tuolla jotain, mitä pitäisi etukäteen olla valvomassa, ettei pääse hajoamaan?
Yksi outous on se, että kylmänä kun lähtee liikkeelle, auto "nytkyttää" pienellä kaasulla. Ihan kun kytkin ei ottaisi kunnolla kiinni tms.. Itse en ole kauhean tekninen näiden suhteen, joten jos jollain on ideoita, mistä tuo voi johtua, niin otan mielelläni vinkkejä vastaan.. Kun auto siitä lämpeää hetken, niin ongelma katoaa. Liekö se normaalia ton SMG laatikon kanssa?
Auto on 2004 vuoden mallia, ajettu n. 109 000km. Jenkeistä tuotu. Kaikki huollot ja öljynvaihdot jne on tehty papereiden mukaan. Mulla auto on ollut vasta heinäkuusta lähtien, niin tää on kaikki vähän uutta ja ihmeellistä..
Mutta muutenhan tuo on vallan mahtava vekotin ja hauska peli
...
-P
Subframesta sen verta, että kaks vaihtoehtoo vahvistaa: Foamaus tai lätkien koriliimaus peräkelkan alle. Lisätietoo foamauksesta. Hitsaamaan en menis mitään, kun ne ylimääräiset saumat ei ole oikein hyväksi runkorakenteelle..
M3forumilta löytyy tuota tietoo vaikka muille jakaa, jenkit jakaa sitä vähä enemmän mitä pihit tiedon omaavat suomalaiset
Sori btcf väkiKoodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella
Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi
Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT
EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
Comment
-
Tämän voi vain allekirjoittaa..Originally posted by Harrison View Postjenkit jakaa sitä vähä enemmän mitä suomalaiset
Tosin eipä BTCF ole ainoa autofoorumi täälläkään.
Subframe hommasta. Tosin kaikissa E46 M3 yksilöissä ei missään nimessä ole tuota takalattian / "perän" kiinnikekohtien repeämistä. Kyllähän siihen tietynlaiset olosuhteet ja ajotavat vaaditaan. Heikko kohta tosin on kyllä kyseessä - aivan selvä tyyppivika ja moka jälleen kerran BMW:ltä.. :thinkAll good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Onko kellään tietoa e46 m3:n moottorinlämmitysmahdollisuuksista? Omalla tulee jonkin verran ajelua talvella joten lämppäriä tarttis.
Säteilylämmittimen saanee ainakin mutta miten on letkun laita? Toisella foorumilla oli merkkiliikkeestä jollekin sanottu että saa letkun. Lähinnä kyse on kai siitä, meneekö auton anturit sekaisin ja onko edes sopivaa saatavilla. Jos on infoa niin kertokaahan.
Comment
-
Mulla on Defan öljypohjaan tuleva säteiliä. Tyytyväinen olen ollut, vaikkei se Webaston veroinen olekkaan.
Letkulämppärin toimivuuteen en oikein luottaisi, jos on TWS 10W-60 koneessa.Last edited by Messier; 26-10-2012, 18:09.G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
Hehkutetaas tääläkin, että tuon CSL hiilariimusarjan+alpha-n jälkeen moottorin käytös muuttunut todellakin sellaiseksi kuin sen pitäisi olla!
Keskustelua imusarja modista löytyy e46 alueelta !Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella
Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi
Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT
EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
Comment
-
et viitsinyt kertoa mitä? tai että olisit jopa linkannut jonkun keskustelun tänne? kysyjä varmaan halusi FAKTAA ja KOKEMUKSIA. ei epämääräistä jossittelua. ANTEEKSI OTOriginally posted by raccna View PostVirallisestihan pitäs TWS käyttää aina, mutta epävirallisesti olen kuullut että on jopa suositeltu käytettäväksi muita viskositeetteja...
Comment
-
Kerta kun tänään tupsahti moinen rakkine pihaan selvitin asiaa ohjekirjan avulla. Mikäli lämpötilat alle -20 on suositeltavaa käyttää vaihtoehtoista viskositeettia, i.e. 5W-50 & 10W-40 tai varmistaa asia marmoritiskiltä.
TWS on ohjekirjan mukaan kattava litku aina kahteenkymppiin saakka. Uskoisin että tänä talvena tuo raja rikotaan ainakin muutama kerta.
Comment
-
Öljypohjan säteily lämppäri kiinni niin pärjää TWS:llä kesät/talvet.
Eikä tartte eri öljyjä puljailla. Vaikkakin pitäähän ne vaihtaa syksyllä sekä keväällä, vaikkei kilsoja kertyisikään 10:tä tuhatta.G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
Saako tuohon ihan vartavasten tehtyä säteilijää vai joku yleismalli?Originally posted by Messier View PostÖljypohjan säteily lämppäri kiinni niin pärjää TWS:llä kesät/talvet.
Edit: tarvitsisiko joku S54:n venttiilien säätöön BMW:n alkuperäisen shimmisetin (11340031525) + magneettityökalun (83300493743), en taida noita enää tarvita. Nuohan voi myydä sitten taas eteenpäin kun on säädöt tehty.Last edited by Terou; 06-11-2012, 10:13.E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
No huh huh, onpa vääntöä! Virallisesti 10W-60 on ainoa oikea öljy S54 moottoriin. Mutta kovimmilla talvipakkasilla jotain 5W40 , 5W50 , 10W40 tms on siellä osa käyttänyt. Sopiva öljy riippuu käyttölämpötilasta, ajotavoista ja talvella myös siitä, onko loottorinlämmitintä käytössä. Jossain Lapin kovissa pakkasissa 10W-60 ei välttämättä ole kylmäkäynnistyksiin paras öljy. Helsingin leveysasteilla toiminee vielä ihan OK alle 20 asteen pakkasissa.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
Comment