Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hiace
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2011
    • 1203
    • Helsinki/Joensuu

    Oisko tarvis perustaa E46 M3:lle omaa tukivarsi/pusla/alusta-keskustelua vai mennäänkö tässä?

    Omasta siis oikealta edestä tukivarren alapallonivel on väljä ja kolisee. Paikallisessa huollossa tekivät diagnoosia, ja uusi tukivarsi heidän listoillaan n.500-600e / kpl Sanoivat itsekin että hinta aika suolainen, eli jos löydän netistä halvemmalla niin vaihtavat mielellään. Palloniveltä ei taida irtonaisena saada. Eli sanokaahan vinkkiä tahvolle:

    -Kannattaisko vaihdattaa samalla tukivarret molemmille puolelle (osa 5 yläkuvassa)?
    -Onko järkeä vaihtaa samalla jotain muuta eli, puslat (osa 7 ylhäällä?) ja kallistuksenvakaajan pystytangot (osa 5 alhaalla?)
    -Powerflexiä? Riittääkö eteen vaan tuo osa 7 ylhäällä?
    -Raidetangon päät samalla?
    -Mistäs noita kannattas katsoa? Ebaystä jotain ehdokkaita:

    Eka Ebay Uk
    Toka Ebay.de

    Vinkkejä otetaan vastaan

    Edittiä: Löytyikin tämä ketju E46 alapallot ja tukivarret jossa ihan hyvää asiaa...



    Last edited by Hiace; 21-11-2012, 17:39.
    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

    Comment

    • Squamish
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 260
      • HEL

      Originally posted by Hiace View Post
      -Mistäs noita kannattas katsoa?

      Vinkkejä otetaan vastaan



      Ks. ainakin genuine parts GmbH, ja mahdollisesti myös pielmeier.com
      Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

      Comment

      • Messier
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 631
        • Savo

        Itse ottaisin tukivarret (molemmat kerralla) saksalaiselta marmorilta, takapuslat Powerflexinä ja samalla vakaajan kumit myös Pf:nä.
        Vakaajan luut myös originellinä jos on aihetta, eihän ne maksakaan kuin muutaman kympin.
        G05 X5 45e
        KM9 ///M1000XR

        Ex:
        F10 ///M5
        K49 S1000XR
        E90 ///M3
        E46 ///M3

        Comment

        • Hiace
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2011
          • 1203
          • Helsinki/Joensuu

          Originally posted by Messier View Post
          Itse ottaisin tukivarret (molemmat kerralla) saksalaiselta marmorilta, takapuslat Powerflexinä ja samalla vakaajan kumit myös Pf:nä.
          Vakaajan luut myös originellinä jos on aihetta, eihän ne maksakaan kuin muutaman kympin.
          Taitaa olla tosiaan sama pistää kaikki kuntoon kerralla etupäästä. Genuinepartsilta kaikki muut ehkä tilailen, mutta mistä Powerflexit, saako Suomesta järkihintaan? Ja mites raidetangon päät, oisko hyvä samalla pistää uusiksi vai onko noissa yleensä mitään kulumisoiretta?
          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

          Comment

          • Messier
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 631
            • Savo

            OEM osat saat halvimmalla saksalaiselta marmorilta.
            Pf:t US-Partsilta tai ebaystä.

            Raidepäitä turha vaihdella jos ei ole välystä. Varsinkin jos et tiedä pidätkö autoa +5v./100t.km.
            G05 X5 45e
            KM9 ///M1000XR

            Ex:
            F10 ///M5
            K49 S1000XR
            E90 ///M3
            E46 ///M3

            Comment

            • tuumas
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2564
              • Lapland, Finland

              Ite en laittais powerflexiä ellei ole puhtaasti rata-ajoa :think

              Comment

              • Hiace
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2011
                • 1203
                • Helsinki/Joensuu

                Rata-ajoa ei juurikaan tule. Muuttuuko ajotuntuma tai kovuus paljonkin powerflexeillä? Minua ei kyllä jämäkkyys haittaisi kun kyseessä on kuitenkin m-auto.
                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                Comment

                • Messier
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 631
                  • Savo

                  Erot on niin pieniä ettei niitä monikaan edes huomaa.
                  Mutta jokainen välys tai kumilurttana minkä saa alustasta pois on askel parempaan. Sitten kun alusta on riittävän tiukka niin renkaalla + pyöränkulmilla voi passata mieleisekseen.
                  G05 X5 45e
                  KM9 ///M1000XR

                  Ex:
                  F10 ///M5
                  K49 S1000XR
                  E90 ///M3
                  E46 ///M3

                  Comment

                  • Hiace
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2011
                    • 1203
                    • Helsinki/Joensuu

                    Originally posted by Messier View Post
                    Erot on niin pieniä ettei niitä monikaan edes huomaa.
                    Mutta jokainen välys tai kumilurttana minkä saa alustasta pois on askel parempaan. Sitten kun alusta on riittävän tiukka niin renkaalla + pyöränkulmilla voi passata mieleisekseen.
                    Ok, kiitos vinkeistä kaikille. H&R-alustahan tuossa minulla on joten taidan kallistua powerflexeihin, ehkä turha laittaa kumilutteroa jäykähkölle alustalle. Joskus sitten takapään pusliin kunhan tili antaa myöten
                    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                    Comment

                    • Ässä
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 374
                      • Nokia

                      Originally posted by Hiace View Post
                      Rata-ajoa ei juurikaan tule. Muuttuuko ajotuntuma tai kovuus paljonkin powerflexeillä? Minua ei kyllä jämäkkyys haittaisi kun kyseessä on kuitenkin m-auto.
                      Omassa autossa kaikki alustan puslat ovat Powerfleksiä ja mitä nyt olen sillä muutaman sata kilometriä ajellut erilaisilla teillä, niin ei todellakaan mikään "kivireki" vaikka näin voisi kuvitella.
                      Porsche Cayman S
                      MB 200cdi W203

                      ex: BMW F36 420xd M-sport
                      ex: BMW e46 M3
                      ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
                      ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
                      ex: e36 M3 sedan
                      ex: e90 320d
                      ex: e30 320i (2.6) -87
                      ex: e39 520i -97

                      Comment

                      • Harrison
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 1525
                        • Iisalmi

                        Originally posted by Messier View Post
                        Erot on niin pieniä ettei niitä monikaan edes huomaa.
                        Mutta jokainen välys tai kumilurttana minkä saa alustasta pois on askel parempaan. Sitten kun alusta on riittävän tiukka niin renkaalla + pyöränkulmilla voi passata mieleisekseen.
                        Eikös mielellään lähettäs siltä pohjalta ensiksi liikenteeseen, että valitaan sopiva rengastus + kulmat sen jälkeen puslat + alusta päätökset?


                        Itsellä alla ground controllin alusta(eibach+koni), säädettävillä etukulmilla ja iskareilla. Saa kyllä mieleisen asetuksen alle aina, kun on tarvinnut
                        Ei powerflexejä ole uskaltanu laittaa, mutta varmaan seuraavaks tulee, kun ei pellin alle enää saa euroja laitettua
                        Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                        Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                        Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                        Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                        Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                        EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                        Comment

                        • Messier
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 631
                          • Savo

                          Originally posted by Harrison View Post
                          Eikös mielellään lähettäs siltä pohjalta ensiksi liikenteeseen, että valitaan sopiva rengastus + kulmat sen jälkeen puslat + alusta päätökset?
                          Ei vaan just toisinpäin.
                          Jos sulla on väljä ja löysä alusta niin ei sitä pelasta mikään rengas.
                          Mutta vaikka olis apurungot jäykkänä korissa ja kaikki nivelet/puslat teräsniveliä, niin renkaalla saa pehmeyttä jos tarttee. Ja kulmathan säädetään renkaan mukaan, käyttötarkoitus huomioiden.
                          G05 X5 45e
                          KM9 ///M1000XR

                          Ex:
                          F10 ///M5
                          K49 S1000XR
                          E90 ///M3
                          E46 ///M3

                          Comment

                          • Harrison
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 1525
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Messier View Post
                            Ei vaan just toisinpäin.
                            Jos sulla on väljä ja löysä alusta niin ei sitä pelasta mikään rengas.
                            Mutta vaikka olis apurungot jäykkänä korissa ja kaikki nivelet/puslat teräsniveliä, niin renkaalla saa pehmeyttä jos tarttee. Ja kulmathan säädetään renkaan mukaan, käyttötarkoitus huomioiden.
                            Niin ei pelasta, siksi rengas valitaan ensiksi ja siitä säädät alustan.
                            Ei nyt renkailla haeta mitään pehmennystä->(ylimääräistä kuormaa renkaille, jos muu alusta ei anna periksi), kaikki hyvässä suhteessa?

                            Ainakin kilpa-autoilussa homma pelaa justiinsa näin.
                            Autoteollisuuskin valitsee "sportti versioihin" oikean mahd hyvän Vanne/rengastuksen ja siitä säätää muunkin alustan.
                            Vähä kaks piippunen juttu sanoisin minä...

                            Kyllä kulmat säädetään ajo mukaan. Sattu vähä väärään väliin tuo kulmat aiemmassa postuksessa.
                            Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                            Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                            Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                            Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                            Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                            EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                            Comment

                            • Messier
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 631
                              • Savo

                              Tässähän tarinoitiin pelkistä puslista, että onko uretaani liian kova, tuleeko värinät perslihakseen asti.
                              Iskarit + jouset sit ihan erikseen.
                              G05 X5 45e
                              KM9 ///M1000XR

                              Ex:
                              F10 ///M5
                              K49 S1000XR
                              E90 ///M3
                              E46 ///M3

                              Comment

                              • Harrison
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 1525
                                • Iisalmi

                                Originally posted by Messier View Post
                                Tässähän tarinoitiin pelkistä puslista, että onko uretaani liian kova, tuleeko värinät perslihakseen asti.
                                Iskarit + jouset sit ihan erikseen.
                                Kyllä kyllä ihan asia puhetta mutta....

                                Originally posted by Messier View Post
                                Sitten kun alusta on riittävän tiukka niin renkaalla + pyöränkulmilla voi passata mieleisekseen.
                                Tämä pisti silmään ja tähän vastasin
                                Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                                Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                                Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                                Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                                Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                                EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎