Bilstein Pro Kit (https://www.turnermotorsport.com/p-2...nsion-package/ asennettu ja nelipyöräsuuntauksessa käyty muutoskatsastusta varten. Ei sitten taka-akselilla auraus(toe) asetu tehtaan toleransseihin, asentajan mukaan 3 pultin takana oleva rear trailing arm kiinnityslevy ei liu'u enempää, tällä hetkellä vasemmalla +1,7mm ja oikealla -0,1mm (puolitettua)aurausta.
Kaikki muut arvot ovat tehtaan spekseissä. Jotta tilanne olisi mahdollisimman ärsyttävä, on auto ajokiellossa koska alustanvaihtojumppa on seurausta katsastuksessa hylätystä poikkinaisesta takajousesta sekä raidetankojen päiden välyksistä. Nämä ovat nyt siis korjattu, mutta uusi alusta ei mene muutoskatsastuksesta läpi nykyisellä suuntauksella...
Mitäs mää nyt teen?
Onko Turun seudulla harrastajaa tai pajaa, joka rahaa vastaan pystyy auttamaan?
Bilstein Pro Kit (https://www.turnermotorsport.com/p-2...nsion-package/ asennettu ja nelipyöräsuuntauksessa käyty muutoskatsastusta varten. Ei sitten taka-akselilla auraus(toe) asetu tehtaan toleransseihin, asentajan mukaan 3 pultin takana oleva rear trailing arm kiinnityslevy ei liu'u enempää, tällä hetkellä vasemmalla +1,7mm ja oikealla -0,1mm (puolitettua)aurausta.
Kaikki muut arvot ovat tehtaan spekseissä. Jotta tilanne olisi mahdollisimman ärsyttävä, on auto ajokiellossa koska alustanvaihtojumppa on seurausta katsastuksessa hylätystä poikkinaisesta takajousesta sekä raidetankojen päiden välyksistä. Nämä ovat nyt siis korjattu, mutta uusi alusta ei mene muutoskatsastuksesta läpi nykyisellä suuntauksella...
Mitäs mää nyt teen?
Onko Turun seudulla harrastajaa tai pajaa, joka rahaa vastaan pystyy auttamaan?
Alignment:
Onpa jännä. Onhan niissä "trailing arm" levyn pultin rei'issä liikkuma varaa useampi milli suuntaan ja toiseen. :think
E46 M3 '01 rata-prokkis
EX: E36 325i '91
Kaikkia audista tojotaan
(nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
+ perseestä perämoottoriin
"Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"
Onpa jännä. Onhan niissä "trailing arm" levyn pultin rei'issä liikkuma varaa useampi milli suuntaan ja toiseen. :think
Olisiko reikien ympärillä varaa tehdä lisätilaa esim. dremelillä, jotta levy liukuisi hieman pidemmälle? Voiko levyyn kiinnittyvän tukivarren puslan väsymisellä olla vaikutusta säädön riittävyyteen? Uutta puslaa sekä limiterkittiä on odottomassa asennusta, mutta haluaisin auton ensin leimaan ennen kuin alan takapään remppaan (tarkoitus tehdä homma isosti) syksymmällä.
Veikkaisin, että takakynkän etupusla on loppu. Tai siitä aloittaisin tutkimisen itse. Tuon jälkeen vaihtoehtoja ei taida olla, kuin isompi taka-akseliston puslaremppa tai se, että koko kynkkä on kiero? Ero on kuitenkin iso, joten kuulostais todella oudolta, jos vika ei löydy säätäjästä tai tuosta kynkän etupuslasta.
Säädön riittämättömyyden voi tietysti tarkistaa vaikka itse kurkkaamalla, mihin kohtaan tuo oikea puoli on säädetty vs. vasen puoli. :think
Tarkistaisin myös että pultit on varmasti avattu ja säätöä yritetty. Joskus nämä pultit on niin kovaa kiinni, että säätäjä ei niitä uskalla avata. Mutterimopolla toki melkein aina aukeavat.
Tarkistaisin myös että pultit on varmasti avattu ja säätöä yritetty. Joskus nämä pultit on niin kovaa kiinni, että säätäjä ei niitä uskalla avata. Mutterimopolla toki melkein aina aukeavat.
Tämän ajattelin tehdä kun vain duunikiireiltä ehdin. Akkukäyttöinen mutterimo olis apuna, merkkaan nykyisen kohdan ja katson saanko pihassa pukeilta itse säädettyä levyä suuntaan tai toiseen vai onko säätö tapissa. Btw Doni, tämä auto on ymmärtääkseni ollut sulla käsittelyssä edellisen omistajan toimesta Viron kilpisenä. Dokkareiden mukaan RTABit olis Powerflexeihin vaihdettu, joten en usko että olisi puslista kuitenkaan sitten tämä ongelma kiinni.
Onko ehdottaa osaavaa paikkaa, jossa osataan homma tehdä kerralla kuntoon ja toimittaa katsurille kelpaava todistus?
No niin eli kokeneemmat ja viisaammat...mikä on rikkoutunut autostani...:think
Siis E46 M3 lähtenyt tähän mennessä avaimesta käyntiin AIVAN heti, mutta tänään alkoi oireilemaan seuraavasti:
- vähän niin kuin miettii ennen käynistymistään eli semmoinen puolen-sekunnin viive ennen tulille hörähtämistä (sama oire muuten molemmilla virta-avaimilla)
- kun käynnistyy, resetoi melkein joka kerta myöskin radion asetukset ns.”nollille” ja jopa pari kertaa ajotietokoneen/kellon nollasi mittaristostakin...
- mielestäni hiukan myös tyhjäkäyntikin ”humppaa” enemmän jopa mitä normaalisti. Tasoittuu kyllä, mutta heti starttauksen jälkeen ei minusta käyttäydy kuten pitäisi
- autossa uusi akku eli 85ah Varta laitettu maaliskuussa paikoilleen
- samoin maaliskuussa tarkistettu laturin toimivuus, eli toimi / latasi
- kävin myöskin juuri ajamassa 100km kokeeksi ilman auton sammuttamista. Toimi ajossa normaalisti eikä yhtään varoitusvaloa syttynyt mittaristoon. Kuitenkin kun tallissa ajon jälkeen käynnistin viisi kertaa, joka kerta käynnistettäessä samat oireet ilmenivät....
Mikä osat tai osat mielestänne hajoamassa tai hajonneet?
Kiitos paljon taas jo etukäteen kommenteista / avusta!
No niin eli kokeneemmat ja viisaammat...mikä on rikkoutunut autostani...:think
Siis E46 M3 lähtenyt tähän mennessä avaimesta käyntiin AIVAN heti, mutta tänään alkoi oireilemaan seuraavasti:
- vähän niin kuin miettii ennen käynistymistään eli semmoinen puolen-sekunnin viive ennen tulille hörähtämistä (sama oire muuten molemmilla virta-avaimilla)
- kun käynnistyy, resetoi melkein joka kerta myöskin radion asetukset ns.”nollille” ja jopa pari kertaa ajotietokoneen/kellon nollasi mittaristostakin...
- mielestäni hiukan myös tyhjäkäyntikin ”humppaa” enemmän jopa mitä normaalisti. Tasoittuu kyllä, mutta heti starttauksen jälkeen ei minusta käyttäydy kuten pitäisi
- autossa uusi akku eli 85ah Varta laitettu maaliskuussa paikoilleen
- samoin maaliskuussa tarkistettu laturin toimivuus, eli toimi / latasi
- kävin myöskin juuri ajamassa 100km kokeeksi ilman auton sammuttamista. Toimi ajossa normaalisti eikä yhtään varoitusvaloa syttynyt mittaristoon. Kuitenkin kun tallissa ajon jälkeen käynnistin viisi kertaa, joka kerta käynnistettäessä samat oireet ilmenivät....
Mikä osat tai osat mielestänne hajoamassa tai hajonneet?
Kiitos paljon taas jo etukäteen kommenteista / avusta!
Haiskahtaa kyllä laturi vialta. Senhän voi testata ilman mittareita sieltä kojetaulun "asetuksista".
E46 M3 '01 rata-prokkis
EX: E36 325i '91
Kaikkia audista tojotaan
(nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
+ perseestä perämoottoriin
"Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"
Haiskahtaa kyllä laturi vialta. Senhän voi testata ilman mittareita sieltä kojetaulun "asetuksista".
No perskule, mutta osaako joku neuvoa ns.step by step, mitenkäs tuollainen toimenpide käytännössä toteutetaan? Itse en tuollaisesta kojetaulu asetuksista ole aikaisemmin kuullutkaan, eli käytännössä ”ulalla” ollaan, ja opastusta tarvittaisiin...
No perskule, mutta osaako joku neuvoa ns.step by step, mitenkäs tuollainen toimenpide käytännössä toteutetaan? Itse en tuollaisesta kojetaulu asetuksista ole aikaisemmin kuullutkaan, eli käytännössä ”ulalla” ollaan, ja opastusta tarvittaisiin...
Eli avaat salavalikon: http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?t=31204 , niin näet latausjännitteen ajossa. Tosin se, että laturi toimii, ei vielä tarkoita, että kaikki on kunnossa. Tunnissa akku ei lataudu ajamalla täyteen, kannattaisi tarkistaa ettei mikää kulutua akkua auton seisoessa. Lataa akku täyteen ja kokeile vieläkö nollaa kellon ym. Nuo yleensä johtuu siitä, että jännite tipahtaa liian alas.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Olisiko jollain mahdollisuutta mitata M3 peilin (lasin) mittoja. Leveys leveimmästä kohdasta ja korkeus korkeimmasta kohdasta, arvostaisin tätä. Kiitos.
Yritän arvuutella oman E46 330i:n peiliä. Vaikuttaa kovin M3 peililtä kun pitäisi sen lasi vaihtaa.
BMW i3 60Ah REx -14 Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Eli avaat salavalikon: http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?t=31204 , niin näet latausjännitteen ajossa. Tosin se, että laturi toimii, ei vielä tarkoita, että kaikki on kunnossa. Tunnissa akku ei lataudu ajamalla täyteen, kannattaisi tarkistaa ettei mikää kulutua akkua auton seisoessa. Lataa akku täyteen ja kokeile vieläkö nollaa kellon ym. Nuo yleensä johtuu siitä, että jännite tipahtaa liian alas.
Kiitos erittäin paljon ohjeistuksesta!
Latasin nyt tuossa viime yönä akun täyteen älylaturilla, ja niinhän siinä kävi, että täydellä akulla kaikki toimii täysin normaalisti eli kuten pitääkin. Niin starttaukset kuin että radion tai mittaristo kellon asetukset ei nollaannu ym.
Nyt pitää sitten selvittää ainakin seuraava(t) asiat:
- toimiiko laturi oikeasti kunnolla
- jos laturi toimii, mihin/miksi akusta katoaa ”vaivihkaa” virtaa sen verran paljon, että akku ei lataannu ajoissani riittävästi
Olisiko jollain mahdollisuutta mitata M3 peilin (lasin) mittoja. Leveys leveimmästä kohdasta ja korkeus korkeimmasta kohdasta, arvostaisin tätä. Kiitos.
Yritän arvuutella oman E46 330i:n peiliä. Vaikuttaa kovin M3 peililtä kun pitäisi sen lasi vaihtaa.
Moro. Omassani on melko tarkalleen levein kohta 18cm ja korkein 10cm.
Comment