E46 330i virittely?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• teemu.k
    replied
    328i imusarjan vaihdolla 28hp lisää??

Voiko tämmönen olla mahdollista?? jos on niin ois aika helppo lisäteho 328i bemariin:think hirveä hinta tuolla kyllä on.

Leave a comment:

• karitammi
    replied
    Originally posted by kani View Post
    ...
    Olen katellut tällaista ilmaisjakelu/donateware-ohjelmaa säätelyyn kuin TunerPro: http://www.tunerpro.net/ johon on saatavana XDF tiedosto e46 MS43 eculle karttojen tunnistamista/muokkausta varten.

Nämä löysin vasta äsken enkä ole niitä ehtinyt tutkailla vielä:

Onko joku jo testaillut tuota ohjelmaa säätöihin? Tai löytyykö muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
    Oletkos edennyt TunerPron kanssa? Kiinnostaisi kovasti, mutta paljon on opittavaa ja julkinen tieto vähän hajanaista.

Leave a comment:

• HSuomi
    replied
    Toi pakosarja/putkisto tulee kyllä hankintalistalle heti lukkoperän jälkeen.
    Nyt vaan tarttis tiedot että käykö e30 perän shimmit e46 perään. Pitäs varmaan soittaa ihan BMW:lle ja tiedustella sieltä. Täällä ei tunnu olevan tietoa.

Leave a comment:

• McBeast
    replied
    Originally posted by HSuomi View Post
    Minkälaiset mölyt on normiajossa? Alkaako vituttamaan kun ajaa aamulla töihin?

Kyllä tohon jotain mökää pitää saada kun ihan vakio on itellä, mutta ei kuitenkaan liikaa.
    Kävin btw. hakemassa Maniverilta tuollaisen peltisatsin ja siihen tulevan kattiputken. Katotaan keväämmällä, kuinka höpisee. Mulla on noiden kanssa vielä Eisenmannin Street.

Leave a comment:

• HSuomi
    replied
    Minkälaiset mölyt on normiajossa? Alkaako vituttamaan kun ajaa aamulla töihin?

Kyllä tohon jotain mökää pitää saada kun ihan vakio on itellä, mutta ei kuitenkaan liikaa.

Leave a comment:

• teemu.k
    replied
    Originally posted by ColdFusion View Post
    Itsellä meni noilla scmiedmannin pakosarjoilla ja kateilla aikanaan 328ci rimaa hipoen läpi päästöistä kun oli kuumaks ajanut ensin. Sai pitkään katsuri vielä polkea autoo mittauksessa että sai ne päästöt. Sano mulle myöhemmin kun kävin muutoskatsastaan alustaa, että periaatteessahan toi putkisto ei oo laillinen, mutta hänen mielestään hyvin tehty eikä mikään viritys joten ei näe mitään syytä alkaa siitä valittamaan.

Asennuksessa saa olla tarkkana ettei putki ota mihinkään kiinni, on aika lähellä katit koria.. Alkuun mulla piti kauheeta pärinää n.3000rpm kun resonoi ja otti johonkin vähän kiinni, mutta se korjattiin ja sen jälkeen ihan ok. Äänet oli kyllä aika messeät kun tuon putkiston perässä oli vielä e46 m3 eisenmann race takapönttö joka oli tyhjennetty

http://www.youtube.com/watch?v=i2_KkNVTW9M

Minulla nykyään tuo auto. Joo eipä tuo kovin hyviä päästöarvoja voi antaa jos lambda anturien lämmitys ei toimi. Moottorin vikavalo sytty kokoajan. Vikana oli konehuoneessa siellä moottorinohjaus kotelossa oli sulake palanu lämmitykseltä Ei ole kertaakaan sen jälkeen syttynyt moottorin vikavalo ja päästöt hyvät. Vanos tuli myös laitettua kuntoon... ym.

Leave a comment:

• jaki
    replied
    Originally posted by ColdFusion View Post
    rimaa hipoen läpi päästöistä kun oli kuumaksi ajanut ensin. Sai pitkään katsuri vielä polkea autoo mittauksessa että sai ne päästöt. Sano mulle myöhemmin kun kävin muutoskatsastaan alustaa, että periaatteessahan toi putkisto ei oo laillinen, mutta hänen mielestään hyvin tehty eikä mikään viritys joten ei näe mitään syytä alkaa siitä valittamaan.
    Tuossahan auton EURO luokka käsittääkseni putoaa yhdellä huonommaksi, jos katit ei ole enää pakosarjoissa kiinni = katit ei lämpiä tarpeeksi nopeasti. ja katsastusohjeissahan muistaakseni on joku maininta, etä auton päästöluokka ei saa huonontua; näyttää päästölappu mitä tahansa.
    Mutta: kun katselee minkänlaisia romuja on liikenteessä savua tuprutellen, tuo em ei todellakaan ole mikään saasteongelma täällä Suomessa, kun auto on muuten hyvässä kunnossa. Joku mulkvist katsuri kyllä tulevaisuudessa saattaa silti alkaa kenkkuilemaan.

Leave a comment:

• ColdFusion
    replied
    Itsellä meni noilla scmiedmannin pakosarjoilla ja kateilla aikanaan 328ci rimaa hipoen läpi päästöistä kun oli kuumaks ajanut ensin. Sai pitkään katsuri vielä polkea autoo mittauksessa että sai ne päästöt. Sano mulle myöhemmin kun kävin muutoskatsastaan alustaa, että periaatteessahan toi putkisto ei oo laillinen, mutta hänen mielestään hyvin tehty eikä mikään viritys joten ei näe mitään syytä alkaa siitä valittamaan.

Asennuksessa saa olla tarkkana ettei putki ota mihinkään kiinni, on aika lähellä katit koria.. Alkuun mulla piti kauheeta pärinää n.3000rpm kun resonoi ja otti johonkin vähän kiinni, mutta se korjattiin ja sen jälkeen ihan ok. Äänet oli kyllä aika messeät kun tuon putkiston perässä oli vielä e46 m3 eisenmann race takapönttö joka oli tyhjennetty

Leave a comment:

• Spetke
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Hmm.. No katotaan, kun jokupäivä tuun poikkeemaan, niin mulla on tämmöset kontissa odottelemassa.

Schmiedmannilta lainattua:
    "HUOM: Älä yritä pidentää lambdan johtoja, se ei ole tarpeen, vaan voit ottaa ne irti nykyisistä kiinnikkeistä ja vetää ne uudelleen vaihdelaatikon yli ! "
    No jos kontista löytyy peltisatsit, niin sitten ne väänetään kiini
    Empäs tuollaista tekstiä huomannutkaan lambda johdoista.
    Lambdojen liittimethän on viety "turvaan" moottorin päälle siihen imppasarjan ja venttiilikopan väliin muovien alle.
    Ja saattaahan ne kyllä saada venytettyä sieltä jos itse liittimetkin jättää vaihteiston päälle.
    Onhan ne liittimet onneksi sen verran laadukkaat ja roiskevesi suojatut, että kyllähän ne varmasti siellä kestää.

Leave a comment:

• McBeast
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Sehän on sanomattakin selvää, että ei noiden kiinakattien laatu pysty samaan mitä esim alkuperäisten BMW katalysaattoreiden, mutta varmaan hintaasa nähden on ihan toimivia pelejä ainakin jonkin aikaa.
    Moneen 90 lopun 2000 luvun alun Bemariin olen vuosien saatossa hitsaillut jos jonkun näkösiä halpis kiina katteja ties minkälaisilla merkinnöillä ja ilman merkintöjä ja vienyt leimalle sen jälkeen
    Hämeenlinnaan "vanhalle valtion konttorille" tiiriöön ja kantolaan eikä kertaakaan ole tullut mitään sanomista moisista asioista. Tärkeintä on ollut, että menee pakokaasu arvoista läpi.
    Mutta kertahan se on ensimmäinenkin kun joku virkaintoinen inssi rupeaa uutta kiiltävää kattia ihmettelemään...
    Sitä on vaikea mennä sanomaan, että toimiiko noi katit vuoden vai viisi :think mutta saahan niiden tilalle hitsattua uudet tarvike katit, joissa on hyväksynnät.
    Sitäkin kerran funtsittiin, että leikkaisi orkkiskatit irti vanhoista orkkis pakosarjoista ja vaihtaisi ne noiden merkittömien kiina kattien tilalle.
    Pakolämmöt kuitenkin alenee jo huomattavasti pidemmällä auton alla niin tokkopa ne orkkiskatit enään ahdistaa pätkääkään noin pitkällä auton alla.

Lambda anturin johtoja joutuu varmastikkin jatkamaan metrikaupalla kun tuossa sarjassa anturit on viety pitkälle auton alle.
    Ja se on totta, että päivä siinä äkkiä vierähtää kun M54 / M52tu motista pakosarja katti paketit ottaa pöydälle ja asentaa uudet, että kyllä siinä homma on kerrakseen. Tullu meinaan pariin kertaan todettua
    Hmm.. No katotaan, kun jokupäivä tuun poikkeemaan, niin mulla on tämmöset kontissa odottelemassa.

Schmiedmannilta lainattua:
    "HUOM: Älä yritä pidentää lambdan johtoja, se ei ole tarpeen, vaan voit ottaa ne irti nykyisistä kiinnikkeistä ja vetää ne uudelleen vaihdelaatikon yli ! "

Leave a comment:

• Spetke
    replied
    Laitoin kysymyksen Schmiedmannille tuosta SCM5254:sta.

Antoivat ymmärtää, että päästöjen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia, kun ajaa katit vaan kuumaksi ennen mittausta.

Ongelmaksi muodostuu tuo kattien E-hyväksymättömyys. Kattooko katsurit noita hyväksyntöjä noista? Varmaan kiinnostaa tietty enemmän, jos putket kiiltää uutuuttaan katsastukseen mennessä. :think

Jos heillä tuon asentaa, niin arvioivat työn hinnaksi noin 560e. Asennukseen menee koko päivä.

Sehän on sanomattakin selvää, että ei noiden kiinakattien laatu pysty samaan mitä esim alkuperäisten BMW katalysaattoreiden, mutta varmaan hintaasa nähden on ihan toimivia pelejä ainakin jonkin aikaa.
    Moneen 90 lopun 2000 luvun alun Bemariin olen vuosien saatossa hitsaillut jos jonkun näkösiä halpis kiina katteja ties minkälaisilla merkinnöillä ja ilman merkintöjä ja vienyt leimalle sen jälkeen
    Hämeenlinnaan "vanhalle valtion konttorille" tiiriöön ja kantolaan eikä kertaakaan ole tullut mitään sanomista moisista asioista. Tärkeintä on ollut, että menee pakokaasu arvoista läpi.
    Mutta kertahan se on ensimmäinenkin kun joku virkaintoinen inssi rupeaa uutta kiiltävää kattia ihmettelemään...
    Sitä on vaikea mennä sanomaan, että toimiiko noi katit vuoden vai viisi :think mutta saahan niiden tilalle hitsattua uudet tarvike katit, joissa on hyväksynnät.
    Sitäkin kerran funtsittiin, että leikkaisi orkkiskatit irti vanhoista orkkis pakosarjoista ja vaihtaisi ne noiden merkittömien kiina kattien tilalle.
    Pakolämmöt kuitenkin alenee jo huomattavasti pidemmällä auton alla niin tokkopa ne orkkiskatit enään ahdistaa pätkääkään noin pitkällä auton alla.

Lambda anturin johtoja joutuu varmastikkin jatkamaan metrikaupalla kun tuossa sarjassa anturit on viety pitkälle auton alle.
    Ja se on totta, että päivä siinä äkkiä vierähtää kun M54 / M52tu motista pakosarja katti paketit ottaa pöydälle ja asentaa uudet, että kyllä siinä homma on kerrakseen. Tullu meinaan pariin kertaan todettua

Leave a comment:

• HSuomi
    replied
    Mikäs tää E-juttu on? Mulla on autojen putket ollu ties mistä liikennemerkin tolpasta välillä tehty ja aina läpi. Vai onko tää joku näihin "uusiin" autoihin liittyvä juttu jostain vuosimallista lähtien tms?

Leave a comment:

• Juhaska
    replied

Antoivat ymmärtää, että päästöjen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia, kun ajaa katit vaan kuumaksi ennen mittausta.

Ongelmaksi muodostuu tuo kattien E-hyväksymättömyys. Kattooko katsurit noita hyväksyntöjä noista? Varmaan kiinnostaa tietty enemmän, jos putket kiiltää uutuuttaan katsastukseen mennessä. :think

Jos heillä tuon asentaa, niin arvioivat työn hinnaksi noin 560e. Asennukseen menee koko päivä.
    Harvoin olen törmännyt tapauksiin, että tuon vuoksi olisi hylsy tullut...
    Se on kyllä tosi, että katsuri kyllä kiinnittää uuteen ja kiiltävään putkistoon huomionsa, jos nyt ei ihan puusilmä ole.

Esimerkkinä oma ex-audi, niin asennutin siihen milltekin-catbackin kateilta taaksepäin ja minulla oli huoltamolta mittauslappu, että katsurin ei tarvitse päästöjä mitata ja niistä erikseen periä.
    No ukkeli kysyi, että "olet näemmä putkison vaihtanut", johon totesin, että näin olen tehnyt.
    Ja hetken aikaa putkistoa katsellessaan hän totesi, että "hänpä kuitenkin katsoo nuo päästöt", vaikka minulta lappu löytyykin...
    En tiedä oliko se hänelle suurikin pettymys, kun ei saanut minulle hylsyä antaa tuosta, kun päästöt olivat erinomaiset.

Nykyiseen pulkkaan tallista löytyy koko putkisto turbolta asti, kisakatilla ja ferritan tekemänä ja sen konttorille vieminen vähän jänskättää.
    Tiedän kyllä, että päästöt on ok silläkin, mutta kuitenkin...
    Eikä sitä putkea kehtaa rapaankaan sotkea huomion välttämiseksi, kun on niin hienon näköinen kiiltävänä.

Leave a comment:

• McBeast
    replied
    Originally posted by HSuomi View Post
    Kyllä ainakin mulla toimii toi linkki, tosin siinä kestää ehkä se 4 sekunttia että se kohdistaa oikeaan kohtaan sivua.

Tuotenumero
    SCM5254

Leave a comment:

• HSuomi
    replied
    Kyllä ainakin mulla toimii toi linkki, tosin siinä kestää ehkä se 4 sekunttia että se kohdistaa oikeaan kohtaan sivua.

Tuotenumero
    SCM5254

Leave a comment:

Working...