Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sampsaa
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 105
    • Seinäjoki

    Mistähän voisi johtua ABS + luistonesto valon palaminen kun menee lämpö pihalla plussan puolelle? Kun on muutama aste miinusta niin valo taas häviää
    3 x e39
    3 x e46
    E61 530d LCi

    Comment

    • Hanza
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1931
      • Juvan Shell. Requiescat in pace

      Originally posted by Ändi View Post
      Miten nää vehkeet toimii diiselissä?
      Ainakin omassa DSC:llä varustetussa tuntuu jarrut haisevan, lämpenevän ja rutisevan, kun kovasti poljeskelee ja viskoo.
      Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

      t: luft waffel

      "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

      Comment

      • Ändi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1292
        • Pori

        Originally posted by Hanza View Post
        Ainakin omassa DSC:llä varustetussa tuntuu jarrut haisevan, lämpenevän ja rutisevan, kun kovasti poljeskelee ja viskoo.
        Lähinnä hain vastausta siihen kaasuläpän aukomiseen.
        sigpic
        E46 2d 330 -02
        EX.
        E36 2d 328 -97
        e92 335d -07
        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
        Bmw 325 iA 2D -93
        Bmw 325 4d -92

        Comment

        • k0rppi
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 784
          • Varkaus

          Originally posted by Sampsaa View Post
          Mistähän voisi johtua ABS + luistonesto valon palaminen kun menee lämpö pihalla plussan puolelle? Kun on muutama aste miinusta niin valo taas häviää
          kosteutta kerää johonkin absin anturiin.

          Comment

          • Jukka_
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 156
            • finland Keski-suomi

            Oletteko vaihtaneet manual askiin öljyjä ? Millainen homma ja mitä öljyä ja paljonko sitä menee sinne :think
            Yritin ettiä Search napin kautta mutta kauheasti ei tietoa löytynyt.
            Bmw X5 3.0DA 2005

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              Castrolin sivuilta löytyy tilavuudet. Ei ole paha homma vaihtaa, oikeastaan helmpompi kuin öljynvaihto koneeseen.

              Menee samanlailla kuin tässä bensaversion ohjeessa:



              Itse käytin tuollaista uusien öljyjen laittamiseen:

              Last edited by Antsah; 01-02-2011, 08:39.

              Comment

              • antti79
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2499
                • Littoinen

                Originally posted by Jukka_ View Post
                Oletteko vaihtaneet manual askiin öljyjä ? Millainen homma ja mitä öljyä ja paljonko sitä menee sinne :think
                Yritin ettiä Search napin kautta mutta kauheasti ei tietoa löytynyt.
                Yllä olikin jo ohjeet vaihtoon, mutta öljyiksi uskallan suositella Redlinen tuotteita. Itselläni on laatikossa Redlinen MTL öljyt jä perässä Redlinen 75w90 öljyä. Käytin samanlaista pumppua kuin tuossa madrussianin ohjeessa. Pumpun löysin Biltemasta, maksoi jotain 2€.
                Edit: maksoikin 4€ ->http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=20718
                Last edited by antti79; 01-02-2011, 18:59.
                sigpic
                Originally Posted by jari kihlman
                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Itsellä myös Redlinen MTL, Redline kai suosittelee tähän dieselin laatikkoon ATF D4:sta mutta itse olen ainakin ajellut jo 120tkm noilla MTL:llä ja toimii tosi jouhevasti laatikko. Ajattelin vaihdella nyt öljyt tuoreempiin lähiaikoina.

                  Kyselin maahantuojalta ja sanoivat, että käyttää MTL jos toimii hyvin vaikka suositus on tuo ATF D4

                  Comment

                  • Tuoppo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 558
                    • Joensuu

                    Originally posted by Ändi View Post
                    Miten nää vehkeet toimii diiselissä?
                    Eiköhän siellä dieselistäkin sähköisen kaasupolkimen yhteydestä löydy potikka, jonka arvoja voidaan säätää, joka taas vaikuttaa "kaasun asentoon". Myös E46 bensamalleissa kaasupoljin on aina sähköinen vaikka kaasuläppä löytyy konehuoneesta.
                    G30 530e xDrive iPerformance -20
                    E70 X5 xDrive40d -10

                    Comment

                    • Ape
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 474
                      • Savonlinna

                      Tuli hommattua tuommonen e46 325 ruotsista ja nyt ois tarkotus teetättää jonkunnäköistä huoltoa tuohon kun viimeisin ruottalainen on huollellut itse tuota niin ei ole tarkempaa tietoa mitä on autoon viimeksi tehty.

                      Elikkäs mitä kaikkea tuohon nyt kannattas teetättää? Ainakin nyt öljyt koneeseen, laatikkoon ja perään, mutta mitäpäs muuta? Mitä kaikkea kuuluu inspektion 2 noiden lisäksi? Autolla ajettu 177tkm.
                      Id.4
                      ex: Toyota avensis
                      Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                      ex:Audi a6 avant 1.8t
                      ex: Suzuki gsx-r750 k6
                      ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                      ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                      ex: e36 320 coupe -93

                      Comment

                      • Tuoppo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 558
                        • Joensuu

                        Originally posted by Ape View Post
                        Tuli hommattua tuommonen e46 325 ruotsista ja nyt ois tarkotus teetättää jonkunnäköistä huoltoa tuohon kun viimeisin ruottalainen on huollellut itse tuota niin ei ole tarkempaa tietoa mitä on autoon viimeksi tehty.

                        Elikkäs mitä kaikkea tuohon nyt kannattas teetättää? Ainakin nyt öljyt koneeseen, laatikkoon ja perään, mutta mitäpäs muuta? Mitä kaikkea kuuluu inspektion 2 noiden lisäksi? Autolla ajettu 177tkm.
                        Vesipumppu, termostaatti ja syylarinkorkki on varmaan ne yleisimmät mitä ihmiset vaihtelee 200tkm lähestyessä perushuoltojen lisäksi, jos osat ovat vielä alkuperäiset. Samoin vanoksen tiivisteiden vaihtoa voi alkaa suunnitella pikkuhiljaa eikä ole tavatonta, että huohottimen ja muut alipaineletkut alkavat olla tiensä päässä. Tämän jälkeen auto on sellaisessa kunnossa, että sillä voi huoletta ajella koneen puolesta. Puslaremonttiahan näissä myöskin on jonkin verran viimeistään siinä vaiheessa, kun alle vaihtaa isot kesävanteet.
                        G30 530e xDrive iPerformance -20
                        E70 X5 xDrive40d -10

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Tuoppo View Post
                          Vesipumppu, termostaatti ja syylarinkorkki on varmaan ne yleisimmät mitä ihmiset vaihtelee 200tkm lähestyessä perushuoltojen lisäksi, jos osat ovat vielä alkuperäiset. Samoin vanoksen tiivisteiden vaihtoa voi alkaa suunnitella pikkuhiljaa eikä ole tavatonta, että huohottimen ja muut alipaineletkut alkavat olla tiensä päässä. Tämän jälkeen auto on sellaisessa kunnossa, että sillä voi huoletta ajella koneen puolesta. Puslaremonttiahan näissä myöskin on jonkin verran viimeistään siinä vaiheessa, kun alle vaihtaa isot kesävanteet.
                          Yksikään mainitsemistasi ei taida huolto-ohjelmaan kuulua , mitä kysyjä tiedusteli.
                          Ei nyt taas sekoiteta huoltoa korjaamiseen , eikä korjaamista siihen että vaihdellaan varuiksi palikkaa.

                          Ape:
                          Jos se korjaamo johon viet autosi huoltoon on mistään kotoisin , he tietävät mitkä työt autoosi pitää huollossa tehdä. Kun otat huoltokirjan ja rek otteen tiskille mukaan.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Tuoppo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 558
                            • Joensuu

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Yksikään mainitsemistasi ei taida huolto-ohjelmaan kuulua , mitä kysyjä tiedusteli.
                            Ei nyt taas sekoiteta huoltoa korjaamiseen , eikä korjaamista siihen että vaihdellaan varuiksi palikkaa.

                            Ape:
                            Jos se korjaamo johon viet autosi huoltoon on mistään kotoisin , he tietävät mitkä työt autoosi pitää huollossa tehdä. Kun otat huoltokirjan ja rek otteen tiskille mukaan.
                            On varmaan jokaisen henkilökohtainen asia miten käsittää 10 vuotta ja lähes 200tkm ajetun auton huoltamisen/korjaamisen. Pointtini on kuitenkin se, että tällaisillä kilometreillä useammat palikat alkavat olla käytännössä täysin lopussa, jos osia ei ole vaihdeltu. Omassa autossani vastaavilla kilometreillä jossa on Bmw täydellinen huoltokirja/historia mm. vesipumpussa laakerit olivat selvästi väljät ja pitivät ääntä sekä termostaattikotelo vuosi nestettä. Eräästä toisesta niinkin nuoressa kuin -04 mallisesta 325 useat alipaineletkut olivat hapertuneet ja rikkoutuneet.

                            Toki se auto kulkee eteenpäin ilman, että näihin tyypillisiin vikapaikkoihin ei puututa, mutta onko siinä mitään järkeä, jos muutaman satasen huollon/peruskunnostuksen takia autosta jäätyy huohottimet tai vesipumppu hajoaa, jonka seurauksena auto keittää aiheuttaen pahimmassa tapauksessa kansiremontin tai moottorin täystuhon ??? Ketään en myöskään kehota vaihtelemaan huvikseen ehjiä osia uusiin vaan saahan autosta huollossa pyytää, että asentaja tarkastaa onko palikoita vaihdeltu/tai ovatko ne kunnossa. Jos kaikki on priimaa niin siten laittaa takaisin ja kovaa ajoa .
                            G30 530e xDrive iPerformance -20
                            E70 X5 xDrive40d -10

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by Tuoppo View Post
                              On varmaan jokaisen henkilökohtainen asia miten käsittää 10 vuotta ja lähes 200tkm ajetun auton huoltamisen/korjaamisen.
                              Joo olen huomannut että jokainen ei hahmota mitä eroa on huollolla ja korjauksilla.

                              Omassa autossani vastaavilla kilometreillä jossa on Bmw täydellinen huoltokirja/historia mm. vesipumpussa laakerit olivat selvästi väljät ja pitivät ääntä sekä termostaattikotelo vuosi nestettä. Eräästä toisesta niinkin nuoressa kuin -04 mallisesta 325 useat alipaineletkut olivat hapertuneet ja rikkoutuneet.
                              No joo , vialliset komponentit kannattaa uusia.

                              Toki se auto kulkee eteenpäin ilman, että näihin tyypillisiin vikapaikkoihin ei puututa,
                              Oma M54B222 kulkee "eteenpäin" ihan kivasti vaikka olen tyytynyt uusimaan vain rikkoutuneet komponentit , en ehjiä varuiksi
                              mutta onko siinä mitään järkeä, jos muutaman satasen huollon/peruskunnostuksen takia autosta jäätyy huohottimet tai vesipumppu hajoaa, jonka seurauksena auto keittää aiheuttaen pahimmassa tapauksessa kansiremontin tai moottorin täystuhon ???
                              Ei nämä ihan niin rimpuloita ole. Omasta pommista halkesi paisari , ajelin kylmästi duunipaikalle ilmajäähdytteisellä koneella ja osat tilaukseen.
                              Ja vaikkapa Vanoksen tiivisteet menee tasan sitten vasta vaihtoon kun livedata sanoo että haluttu ja todellinen ajoitus ei täsmää tai oirehtii muuten.


                              Ketään en myöskään kehota vaihtelemaan huvikseen ehjiä osia uusiin ..
                              Vähän sen kuvan tuosta sai kumminkin.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • ///Jone
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2009
                                • 1281
                                • HKI

                                Vesipumppu, termostaatti ja syylarin korkkin todellakin kannattaa vaihtaa, jos 200tkm häämöttää. Ei ole kivaa odotella osia päiviä ja seisottaa auto, tai jäädä tienposkeen kesälomareissulla.
                                ______________________
                                Nykyinen:
                                Model 3

                                BMW:t vuodesta 2009:
                                i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎