Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KooHoo
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 132
    • Oulu

    Itse myös kaipailisin tietoja, että mihkä tuon sisätilalämppärin tohtii ruuvailla, eli onko heti tuon verjoilun takana mitään kriittistä? Tokihan ne asennusruuvit ovat melko lyhkäset, mutta ei viittis ympimähkään niitäkään ruuvailla. Tuli vaan pöljyyksissään ostettua se Defan paksumpi kansainmalli, joten liekkö se jo tiellä tuossa konsolin kyljessä. Voisi esim. jo tuossa aiemmin mainittu lattiateline olla järkevämpi, saisi aina vänkäri tarpeen tullen puskea lämppärin pois tieltä penkin eteen.

    Koukun asennus olisi täälläkin edessä ja tosiaan mielellään ennen kelkkakauden alkua. Tuntuvat vaan pirulaiset olevan hinnoissaan. Käytettynäkin tuntuvat menevän kuin kuumille kiville. Näissä missään ei taida olla tuota johtosarjaa valmiutena jos ei ole koukkuakaan? Oiskohan tuo kuinka bolt-on homma, jos itse asentelis. Ei kellään satu olemaan kuvatuksia takapuskurin leikkelystä koukun asennuksen yhteydessä? Se pieni alalippa taitaa olla ainut näkyvä kohta, jota täytyy hieman puukottaa vai...?

    Oletteko törmänneet Alfamerin tai vastaavan julkaisijan suomenkieliseen korjausoppaaseen, jossa tarkasteltaisiin edes jossain määrin myös diesel-koneita? Nappasin tomerana e46-opuksen kainaloon Motonetistä ja kotona luin takakannesta sen pienellä präntätyn: "ei käsitellä diesel-moottoreita, coupen ja cabrioletin korin eroavaisuuksia jne jne..". Mietin vain, että jos muuta opusta ei ole tuota korvaamaan, niin kyllähän tuon pohjalta jo jarruremontteja yms. varten saa neuvoa-antavaa, joten lojukoot siinä tapauksessa kirjahyllyssä.

    Onko tälle M57 dieselille kovinkin ominaista korvakuulolla havaittava maltillinen nakutus kylmänä? Tiedän, että hydrauliset nostimet vaativat hetken öljynpaineiden nousua jne., mutta ajattelin vain, että onko tuo ominaisuus vai pitäiskö huolestua? Lähinnä vain VAG-dieselistä aiemmin kokemusta ja tässä ehkä ensimmäisen parin kilometrin matkalla nakutus kuuluu kyllä selvemmin, mutta häviää tyystin melko pikaiseen. Kelit ollut nollan pinnassa ja auto ei vielä roikan jatkeena. Öljyt melko vasta vaihdeltu jne.
    Last edited by KooHoo; 08-10-2010, 02:34.

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      Juubi on tehnyt hyvin kattavan selostuksen tuosta koukun asennuksesta. -> http://juubi.hlan.net/index.php?page...railercoupling
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        Originally posted by KooHoo View Post
        Itse myös kaipailisin tietoja, että mihkä tuon sisätilalämppärin tohtii ruuvailla, eli onko heti tuon verjoilun takana mitään kriittistä? Tokihan ne asennusruuvit ovat melko lyhkäset, mutta ei viittis ympimähkään niitäkään ruuvailla.
        Peltiä sielä on alla, ei johtojasarjoja eikä muutakaan mikä vois mennä solmuun.
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • KooHoo
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 132
          • Oulu

          Originally posted by antti79 View Post
          Juubi on tehnyt hyvin kattavan selostuksen tuosta koukun asennuksesta. -> http://juubi.hlan.net/index.php?page...railercoupling
          Olipa hyvät ohjeet ja muutenkin todella asialliset kotisivut projekteineen! Hyvä, että joku jaksaa näitä kyhätä! Ei tuo koukun asennus ihan parin tunnin homma ensikertalaiselle tosiaan ole...

          Comment

          • Juuzmo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 339

            Mikäs mahtaisi ollaa syynä, kun autolle on hirveän hankalaa tuo takaperin liikkumien? :think Ilman kaasua auto ei edes liikahda, ja muutenkin sammuu kovin herkästi jos koittaa peruutella pikkuhiljaa, esim parkkiruutuun... Kierroksia saa olla ainakin pari tuhatta että peruuttaminen sujuu, ei ainakaan mun mielestä normaalia mutta...? Vähän epäilisin että liittyiskö tohon se vanoksen tiiviste mikä aiheuttaa tehottomuutta alakierroksilla :think

            Comment

            • Ändi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1292
              • Pori

              Originally posted by Sampza View Post
              Vetokoukku+sähkösarja e46 sedaniin...

              Mitä maksaa, mistä kannattee tilata? Ideana olis asennuttaa irroitetta koukku omaani kun tuli tuo peräkärrykin ostettua kelkankuskaamiseen.

              Aiheesta on varmasti ollut juttua paljonkin vaan ei mun söörtsi paljon löytänyt.

              Onkohan tää nyt aivan tosi et töineen (8h työtä) asennettuna hintaa koukulle tulee noin 950€? Kävin kysymässä just täällä Rovaniemellä eräästä varaosaliikkeestä.
              Porilainen marmori tahtoi 1500€irrotettavasta asennuksineen.
              sigpic
              E46 2d 330 -02
              EX.
              E36 2d 328 -97
              e92 335d -07
              330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
              Audi S4 -99 (324hp/497nm)
              Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
              Bmw 325 iA 2D -93
              Bmw 325 4d -92

              Comment

              • Ändi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1292
                • Pori

                Originally posted by Juuzmo View Post
                Mikäs mahtaisi ollaa syynä, kun autolle on hirveän hankalaa tuo takaperin liikkumien? :think Ilman kaasua auto ei edes liikahda, ja muutenkin sammuu kovin herkästi jos koittaa peruutella pikkuhiljaa, esim parkkiruutuun... Kierroksia saa olla ainakin pari tuhatta että peruuttaminen sujuu, ei ainakaan mun mielestä normaalia mutta...? Vähän epäilisin että liittyiskö tohon se vanoksen tiiviste mikä aiheuttaa tehottomuutta alakierroksilla :think
                Kulkeeko auto takaperin työntämällä?
                voisko olla käsijarru jumissa? kengät kiilautuu kun pyörimissuunta vaihtuu.
                sigpic
                E46 2d 330 -02
                EX.
                E36 2d 328 -97
                e92 335d -07
                330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                Bmw 325 iA 2D -93
                Bmw 325 4d -92

                Comment

                • Haggis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1570
                  • Wackyland

                  Originally posted by KooHoo View Post
                  Itse myös kaipailisin tietoja, että mihkä tuon sisätilalämppärin tohtii ruuvailla, eli onko heti tuon verjoilun takana mitään kriittistä? Tokihan ne asennusruuvit ovat melko lyhkäset, mutta ei viittis ympimähkään niitäkään ruuvailla. Tuli vaan pöljyyksissään ostettua se Defan paksumpi kansainmalli, joten liekkö se jo tiellä tuossa konsolin kyljessä. Voisi esim. jo tuossa aiemmin mainittu lattiateline olla järkevämpi, saisi aina vänkäri tarpeen tullen puskea lämppärin pois tieltä penkin eteen.
                  Itse tuli laitettua tollainen ohut Defa ruuveilla hansikas lokeron kanne pohjaan,puhaltaa suunnilleen vänkärin selkänojaan mutta kaippa toimii. Ei tule pahasti polvien eteen. Hansikas lokeroon siksi kiinni,että ei jää ainakaan näkyviä ruuvinreikiä.
                  Käyttis:Kia Optima TF

                  Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                  Comment

                  • janne320d
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1342
                    • jns

                    Originally posted by Haggis View Post
                    Itse tuli laitettua tollainen ohut Defa ruuveilla hansikas lokeron kanne pohjaan,puhaltaa suunnilleen vänkärin selkänojaan mutta kaippa toimii. Ei tule pahasti polvien eteen. Hansikas lokeroon siksi kiinni,että ei jää ainakaan näkyviä ruuvinreikiä.
                    itse juuri ruuvailin sen kiinni ihan siihen jalkotilan kankaaseen vasemmallepuolelle.ei siellä mitään hirmukovaa ainakaan alla ole mutta tulihan tuo siihen ihan tukevasti kiinni.
                    ei tollaseen kankaaseen kyllä juuri jälkiä jää vaikka lämppärin joskus purkaisikin pois siitä,muoviin kyllä jäljet jää
                    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                    Comment

                    • Juuzmo
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2007
                      • 339

                      Originally posted by Ändi View Post
                      Kulkeeko auto takaperin työntämällä?
                      voisko olla käsijarru jumissa? kengät kiilautuu kun pyörimissuunta vaihtuu.
                      Kevyesti kiikku työntämällä kumpaankin suuntaan, ei ollut käkkäri :think

                      Sellasen havainnon tein, että ei kai nyt mitään perkeleen imuvuotoa ole? tyhjäkäynnillä konepelti auki kuuluu jokin suhinantapainen vaimea lisä-ääni, ja kun auton sammuttaa niin pari sekuntia jotain surinaa ja sitten ihmeellinen huokaisu/pieni tsuhaus kuuluu jostain päin konehuoneesta Jokupäivä jouduin käyttämään ilmanputsarin koteloa irti, jos asialla on merkitystä... Ja 325 -02 kyseessä tosiaan.

                      Comment

                      • Juubi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 999

                        Originally posted by Dani View Post
                        Peltiä sielä on alla, ei johtojasarjoja eikä muutakaan mikä vois mennä solmuun.
                        Lyödään tähän vielä kuva kylkeen, tosin tätä asiaa ajatllen hieman huonosta kuvakulmasta:



                        Eli vastassa on joko pelti tai takajalkatilan ilmaputki. Tosin tuurilla voi osua tuohon maadoituskampaankin.

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Otetaan vielä huomioon että ruuvit jotka tulee mukaan eivät ole kovin pitkiä ja niitten väliin tulee vielä kiinnityskehikko + muoviprikat, ruuvien pituus on kaiketi suunniteltu niin että se tarttuu tohon kankaaseen eikä niinkään peltiin/johtoihin.
                          ..mutta huonolla tuurilla voi toki tapahtua vaikka mitä

                          Yksi sivukuva olis kyllä ollut hyvä, mutta autosi taitaa jo olla läjässä?:think
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Juubi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 999

                            Originally posted by Dani View Post
                            Yksi sivukuva olis kyllä ollut hyvä, mutta autosi taitaa jo olla läjässä?:think
                            Kaivelin kuvia kamerasta, mutta sellaista kuvaa ei näemmä tullut otettua. Kuskin puolelta on kuva hieman sivummasta, mutta eipä siitä juuri enempää iloa ole.

                            Auto ei ole vielä nipussa mutta lattiamatto on jo aseteltu paikalleen, joten kuvan ottaminen ei onnistu (aika ei riitä enää purkuun kuvaa varten).

                            Comment

                            • KooHoo
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 132
                              • Oulu

                              Onko kellään tietoa, että passaako e46 sedanin koukku samanikäiseen farkkuun (-00)!?

                              Comment

                              • amfe
                                BTCF Member
                                • Apr 2008
                                • 281
                                • 54500

                                Nyt ois jäähdytysnesteet vaihettu , ilmailtu ja ei kun viileetä pukkaa vaan ..
                                ajossa tulee vähän lämpimämpää varsinkin keskimmäisistä puhaltimista..tyhjäkäynnillä viileää.
                                mites tuon ilmaamisen kanssa? ilmasin niin kuin neuvotaan ilmaamaan e36.. onko tuossa joku automaattinen ilmaushässäkkä?

                                Joku epäilikin tuota vesiventtiiliä että olis särki.. minkähän hintainen se mahtaa olla?

                                lämmöt nousee normikohtaan mittarissa.. et eikös sen pitäs keittää ja oireilla muuten jos vesipumppu / termostaatti olis rikki?? :think
                                BMW 325 sedan vm 2005


                                ex-BMW 330i touring vm.2002
                                ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

                                ex-BMW 320i coupe vm.92
                                ex-BMW 316 sedan vm.91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎