Teet ihan niin että kierrokset 5000RPM ja pidät kierrokset siinä hetken, kohta kuuluu *plumps* kun ilmatasku täytyy. Täytä ensin jäähdytysnestettä maksimiin, koska tuo imaisee aikalailla minimiin, tietysti riippuu ilmataskun koosta. Lämmöt lämpösäätimestä tietysti täysille. Näin oon tehnyt omaan autoon useasti ja aina toiminut
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Dani View PostTeet ihan niin että kierrokset 5000RPM ja pidät kierrokset siinä hetken, kohta kuuluu *plumps* kun ilmatasku täytyy. Täytä ensin jäähdytysnestettä maksimiin, koska tuo imaisee aikalailla minimiin, tietysti riippuu ilmataskun koosta. Lämmöt lämpösäätimestä tietysti täysille. Näin oon tehnyt omaan autoon useasti ja aina toiminut
pitääkö olla jäähyttimen korkki auki vai kiinni?BMW 325 sedan vm 2005
ex-BMW 330i touring vm.2002
ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau
ex-BMW 320i coupe vm.92
ex-BMW 316 sedan vm.91
Comment
-
-
Miten E46 cabrion sportti etupenkeistä lähtee niskatuet irti?
Tarkoitus olisi vaihtaa osa numero 2 (isohko musta muovikuori), koska vanha on kuluneen näköinen.
Siellä on kaksi ruuvia muovikuoren ja niskatuen välissä. Alemman saisi jotenkuten irti, mutta ylempää ei millään. Vaihdettavan mustan muovikuoren ja nahkaisen niskatuen väliin kun saa juuri ja juuri sormet työnnettyä väliin. Ruuvi kokonaisuudessaan ja ruuvimeisseliä sinne ei saisi mitenkään väliin, joten tuo koko niskatuki tulisi saada pois tieltä.
Comment
-
-
316 -02 sedan aj. 240tkm.
takapäästä kuskin puolelta kuuluu 60 - 98km nopeudessa jurinaa, epäilin että kuuluu kuskinpuolen pyörän laakerista ja vaihdoin uuden. samalla tuli huomattua et käkkärihihnojen kitkapinnat oli irti satuloista ja kaikki hilppeet jumissa, nyt siel ei oo mitään käkkäriin liittyvää paikoillaan paitti vaijeri.
mut ääni kuuluu edelleen, myös hienojakoista tärinää havaittavissa. jarrut ei laahaa..
periaatteessa perän mennessä äänen pitääs olla kovempaa ja kuulua alhaisemmissakin nopeuksissa?
rättinivelestä ei väljyyttä..
murros oli yhellä kohalla nätisti liikkuva mut ääri laidoissa oli pientä takkuamista molemmista päistä..
mistä osaas tutkia tarkemmin?Last edited by Remolux; 14-10-2010, 20:49.
Comment
-
-
Originally posted by DannyBoy View PostJos haluaa jälkiasentaa alkuperäiset xenon valot. Autossa ny normi valot. Niin riittääkö tuo pelkkä xenon umpioiden hankinta, vai tarviiko tuohon vielä jotain muuta palikkaa hankii?
ajovalojen automaattisen korkeudensäädön.
Comment
-
-
Originally posted by janne320d View Postmikähän mahtais olla vikana kun kuskinpuolen pissapojasta ei tule vettä kummastakaan suuttimesta,apukuskinpuolelta kyllä tulee.letkut...näyttäis olevan paikallaan ja päälisin puolin ehjät?F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by vilho View PostKysytäänpäs nyt sitten täällä elikkäs uutta alusta sarjaa oon hommaamassa autooni ja samalla hommaan siihen sitten lyhyemmät koiranluut niin pitääkö hommata ne koiranluut eteen ja taakse vai riittääkö vaan eteen? en oo ihan perillä näistä asioista!BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Moi.
Onko kokemuksia moottorinpesusta? 320 -01 alko syömää öljyä vähä ku öljynvaihdosta oli reilu 10tkm, mobilit tais olla sisällä. Paikallinen korjaamo ehdotti et laittais sinne jotku putsaavat öljyt et lähtis karstat pois, epäili että se paska imis sitä öljyä ja paakkuuntuis moottoriin ku ei sitä sieltä vuodakka mistää.Aika kallis operaatio tulis olemaa, noin 400e jos männänpäälliset ja venttiilitki putsattais. Toisaalta tuli vinkkiä että vaihtais castroilin paremmat öljyt ja vaihtais 10tkm välein. castroilin jotku öljyt kuulemma pitää sen koneen siistimpänä. Ja autossa on nyt 145 tkm mittarissa ja joka päivä tulee reilu 100km ajettua ni tekis mieli pitää kone kunnossa.
Eli onko näin "vähän" ajettuun autoon tarvetta vielä sille moottorin putsaukselle ? meniskö rahat hukkaa .:thinksigpic
Comment
-
-
Originally posted by Rankka Ankka View PostMoi.
Onko kokemuksia moottorinpesusta? 320 -01 alko syömää öljyä vähä ku öljynvaihdosta oli reilu 10tkm, mobilit tais olla sisällä. Paikallinen korjaamo ehdotti et laittais sinne jotku putsaavat öljyt et lähtis karstat pois, epäili että se paska imis sitä öljyä ja paakkuuntuis moottoriin ku ei sitä sieltä vuodakka mistää.Aika kallis operaatio tulis olemaa, noin 400e jos männänpäälliset ja venttiilitki putsattais. Toisaalta tuli vinkkiä että vaihtais castroilin paremmat öljyt ja vaihtais 10tkm välein. castroilin jotku öljyt kuulemma pitää sen koneen siistimpänä. Ja autossa on nyt 145 tkm mittarissa ja joka päivä tulee reilu 100km ajettua ni tekis mieli pitää kone kunnossa.
Eli onko näin "vähän" ajettuun autoon tarvetta vielä sille moottorin putsaukselle ? meniskö rahat hukkaa .:think2020 G20 320i xdrive
Comment
-
-
Originally posted by BMWjunkie View PostEt välttämättä kumpaankaan. Kun saat ne uudet tolpat käsiisi niin tarkastat onko niissä luitten kiinnityskohdat samoilla paikoilla kuin vanhoissa. Esim. ite kun laitoin H&R:n cupkitin niin oli puhetta että tarvitsisin eteen lyhyemmät koiranluut kun muutama muu saman kitin laittanu oli tarvinnu. Mulla kuitenki kiinnityskohdat oli samoissa paikoissa kun alkuperäisissä tolpissa eli niihin niitä lyhyempiä koiranluita mitkä olin valmiiksi hommannu ei saanut edes kiinni.
Itse tilasin V-Maxx:n lyhyemmät koiranluut ja paikoilleen ne meni niin että löysäsin kallistuksenvakaajan puslien kinnityksiä että tankoa sai väännettyy hitusen ylemmäs. Sit koiranluut kiinni ja puslien pultit takas momenttiin.
Comment
-
Comment