Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    Teet ihan niin että kierrokset 5000RPM ja pidät kierrokset siinä hetken, kohta kuuluu *plumps* kun ilmatasku täytyy. Täytä ensin jäähdytysnestettä maksimiin, koska tuo imaisee aikalailla minimiin, tietysti riippuu ilmataskun koosta. Lämmöt lämpösäätimestä tietysti täysille. Näin oon tehnyt omaan autoon useasti ja aina toiminut
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • amfe
      BTCF Member
      • Apr 2008
      • 281
      • 54500

      Originally posted by Dani View Post
      Teet ihan niin että kierrokset 5000RPM ja pidät kierrokset siinä hetken, kohta kuuluu *plumps* kun ilmatasku täytyy. Täytä ensin jäähdytysnestettä maksimiin, koska tuo imaisee aikalailla minimiin, tietysti riippuu ilmataskun koosta. Lämmöt lämpösäätimestä tietysti täysille. Näin oon tehnyt omaan autoon useasti ja aina toiminut

      pitääkö olla jäähyttimen korkki auki vai kiinni?
      BMW 325 sedan vm 2005


      ex-BMW 330i touring vm.2002
      ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

      ex-BMW 320i coupe vm.92
      ex-BMW 316 sedan vm.91

      Comment

      • K2Ri
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1829
        • London, UK & Germany

        Miten E46 cabrion sportti etupenkeistä lähtee niskatuet irti?

        Tarkoitus olisi vaihtaa osa numero 2 (isohko musta muovikuori), koska vanha on kuluneen näköinen.

        Siellä on kaksi ruuvia muovikuoren ja niskatuen välissä. Alemman saisi jotenkuten irti, mutta ylempää ei millään. Vaihdettavan mustan muovikuoren ja nahkaisen niskatuen väliin kun saa juuri ja juuri sormet työnnettyä väliin. Ruuvi kokonaisuudessaan ja ruuvimeisseliä sinne ei saisi mitenkään väliin, joten tuo koko niskatuki tulisi saada pois tieltä.
        sigpic
        BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

        Comment

        • Remolux
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 294

          316 -02 sedan aj. 240tkm.
          takapäästä kuskin puolelta kuuluu 60 - 98km nopeudessa jurinaa, epäilin että kuuluu kuskinpuolen pyörän laakerista ja vaihdoin uuden. samalla tuli huomattua et käkkärihihnojen kitkapinnat oli irti satuloista ja kaikki hilppeet jumissa, nyt siel ei oo mitään käkkäriin liittyvää paikoillaan paitti vaijeri.
          mut ääni kuuluu edelleen, myös hienojakoista tärinää havaittavissa. jarrut ei laahaa..
          periaatteessa perän mennessä äänen pitääs olla kovempaa ja kuulua alhaisemmissakin nopeuksissa?
          rättinivelestä ei väljyyttä..
          murros oli yhellä kohalla nätisti liikkuva mut ääri laidoissa oli pientä takkuamista molemmista päistä..
          mistä osaas tutkia tarkemmin?
          Last edited by Remolux; 14-10-2010, 20:49.

          Comment

          • DannyBoy
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 720

            Jos haluaa jälkiasentaa alkuperäiset xenon valot. Autossa ny normi valot. Niin riittääkö tuo pelkkä xenon umpioiden hankinta, vai tarviiko tuohon vielä jotain muuta palikkaa hankii?
            Kokovartalokyrpä

            Nyt ajossa:
            BMW X5 E45 M-Sport -20
            BMW X5 Sport package -07
            EX: Pirusti Pemareita

            Comment

            • kanja
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 60

              Originally posted by DannyBoy View Post
              Jos haluaa jälkiasentaa alkuperäiset xenon valot. Autossa ny normi valot. Niin riittääkö tuo pelkkä xenon umpioiden hankinta, vai tarviiko tuohon vielä jotain muuta palikkaa hankii?
              Jos laillisen haluaa, niin vaatii lampunpesimet ja
              ajovalojen automaattisen korkeudensäädön.

              Comment

              • janne320d
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1342
                • jns

                mikähän mahtais olla vikana kun kuskinpuolen pissapojasta ei tule vettä kummastakaan suuttimesta,apukuskinpuolelta kyllä tulee.letkut...näyttäis olevan paikallaan ja päälisin puolin ehjät?
                ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                Comment

                • riuska
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1160
                  • Lahti

                  Originally posted by janne320d View Post
                  mikähän mahtais olla vikana kun kuskinpuolen pissapojasta ei tule vettä kummastakaan suuttimesta,apukuskinpuolelta kyllä tulee.letkut...näyttäis olevan paikallaan ja päälisin puolin ehjät?
                  Suuttimet tukossa:think
                  F30 320d
                  F30 320i
                  E46 320i
                  E36 325i
                  E30 316

                  Comment

                  • Tuoppo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 558
                    • Joensuu

                    Meneekö E46 coupeen taakse 10mm spacerit vaikkapa 16" ET42 205/55/16 tai 18" ET50 255/35/18?
                    G30 530e xDrive iPerformance -20
                    E70 X5 xDrive40d -10

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      ^menee molempiin.
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • vilho
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2010
                        • 34
                        • Joutseno

                        Kysytäänpäs nyt sitten täällä elikkäs uutta alusta sarjaa oon hommaamassa autooni ja samalla hommaan siihen sitten lyhyemmät koiranluut niin pitääkö hommata ne koiranluut eteen ja taakse vai riittääkö vaan eteen? en oo ihan perillä näistä asioista!

                        Comment

                        • alpine3
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2010
                          • 1265
                          • Kajjjaani

                          Originally posted by vilho View Post
                          Kysytäänpäs nyt sitten täällä elikkäs uutta alusta sarjaa oon hommaamassa autooni ja samalla hommaan siihen sitten lyhyemmät koiranluut niin pitääkö hommata ne koiranluut eteen ja taakse vai riittääkö vaan eteen? en oo ihan perillä näistä asioista!
                          Et välttämättä kumpaankaan. Kun saat ne uudet tolpat käsiisi niin tarkastat onko niissä luitten kiinnityskohdat samoilla paikoilla kuin vanhoissa. Esim. ite kun laitoin H&R:n cupkitin niin oli puhetta että tarvitsisin eteen lyhyemmät koiranluut kun muutama muu saman kitin laittanu oli tarvinnu. Mulla kuitenki kiinnityskohdat oli samoissa paikoissa kun alkuperäisissä tolpissa eli niihin niitä lyhyempiä koiranluita mitkä olin valmiiksi hommannu ei saanut edes kiinni.
                          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                          Comment

                          • Rankka Ankka
                            Bimmer Rookie
                            • May 2007
                            • 157
                            • MYRSKYLÄ

                            Moi.
                            Onko kokemuksia moottorinpesusta? 320 -01 alko syömää öljyä vähä ku öljynvaihdosta oli reilu 10tkm, mobilit tais olla sisällä. Paikallinen korjaamo ehdotti et laittais sinne jotku putsaavat öljyt et lähtis karstat pois, epäili että se paska imis sitä öljyä ja paakkuuntuis moottoriin ku ei sitä sieltä vuodakka mistää.Aika kallis operaatio tulis olemaa, noin 400e jos männänpäälliset ja venttiilitki putsattais. Toisaalta tuli vinkkiä että vaihtais castroilin paremmat öljyt ja vaihtais 10tkm välein. castroilin jotku öljyt kuulemma pitää sen koneen siistimpänä. Ja autossa on nyt 145 tkm mittarissa ja joka päivä tulee reilu 100km ajettua ni tekis mieli pitää kone kunnossa.

                            Eli onko näin "vähän" ajettuun autoon tarvetta vielä sille moottorin putsaukselle ? meniskö rahat hukkaa .:think
                            sigpic

                            Comment

                            • Heksula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 2285
                              • Porvoo

                              Originally posted by Rankka Ankka View Post
                              Moi.
                              Onko kokemuksia moottorinpesusta? 320 -01 alko syömää öljyä vähä ku öljynvaihdosta oli reilu 10tkm, mobilit tais olla sisällä. Paikallinen korjaamo ehdotti et laittais sinne jotku putsaavat öljyt et lähtis karstat pois, epäili että se paska imis sitä öljyä ja paakkuuntuis moottoriin ku ei sitä sieltä vuodakka mistää.Aika kallis operaatio tulis olemaa, noin 400e jos männänpäälliset ja venttiilitki putsattais. Toisaalta tuli vinkkiä että vaihtais castroilin paremmat öljyt ja vaihtais 10tkm välein. castroilin jotku öljyt kuulemma pitää sen koneen siistimpänä. Ja autossa on nyt 145 tkm mittarissa ja joka päivä tulee reilu 100km ajettua ni tekis mieli pitää kone kunnossa.

                              Eli onko näin "vähän" ajettuun autoon tarvetta vielä sille moottorin putsaukselle ? meniskö rahat hukkaa .:think
                              Paljonko se syö öljyä? M54 on kovin kuuluisa tästä öljynsyönnistä, esimerkiksi jotkut 3 litraiset saattavat viedä puoli litraa per 1000 kilometriä ja tuo on tehtaan mukaan ihan normaalia. Meidän 325i vie litran öljyä 25tkm vaihtovälillä. Parempi vaan kun et yritä pestä sieltä mitään, voi kone mennä enemmän rikki kun moskat lähtee öljynkiertoon mukaan. Näillä on kumminkin todistettavasti ajeltu 500tkm ilman sen kummempia huolia. En myöskään ymmärrä mitä saavuttaisit ylimääräisillä öljynvaihdoilla, kyllä noilla nykyisillä longlife öljyillä voi ihan huoletta ajella sen huoltonäytön mukaan.
                              2020 G20 320i xdrive

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Originally posted by BMWjunkie View Post
                                Et välttämättä kumpaankaan. Kun saat ne uudet tolpat käsiisi niin tarkastat onko niissä luitten kiinnityskohdat samoilla paikoilla kuin vanhoissa. Esim. ite kun laitoin H&R:n cupkitin niin oli puhetta että tarvitsisin eteen lyhyemmät koiranluut kun muutama muu saman kitin laittanu oli tarvinnu. Mulla kuitenki kiinnityskohdat oli samoissa paikoissa kun alkuperäisissä tolpissa eli niihin niitä lyhyempiä koiranluita mitkä olin valmiiksi hommannu ei saanut edes kiinni.
                                Aijaa, itse kuvittelin että olisivat olleet eri paikoissa nämä kiinnityskohdat?
                                Itse tilasin V-Maxx:n lyhyemmät koiranluut ja paikoilleen ne meni niin että löysäsin kallistuksenvakaajan puslien kinnityksiä että tankoa sai väännettyy hitusen ylemmäs. Sit koiranluut kiinni ja puslien pultit takas momenttiin.
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎