Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Weuli
    BTCF Member
    • Feb 2008
    • 1169
    • Turku

    Originally posted by Antsah View Post
    Kai se pitäisi olla samanlainen kaikissa e46, joissa on ASC
    ASC ja DSC on eri asia. Toinen on periaatteessa vetoluiston esto ja toinen on ajonvakautus joka osaa jarrutella autoa joka nurkasta tarpeen mukaan. Jos on pelkkä ASC (esim. itsellä nykyisessä) löytyy vaan ON/OFF asennot, eli DSC ja DTC puuttuu.
    Edellisessä autossani (e61) oli tämä uudempi DSC josta on kytkettävissä lyhyellä napinpainalluksella DTC ja pidempään painaessa DSC kokonaan pois. Tässä nykyisessä (vanhemmassa) ei siis ole kun on/off. ABS on päällä kaikissa asennoissa.



    Tajuaako tosta enää mitään.. :think

    EDIT:
    e46 ASC on ollut vakiona ja DSC lisävarusteena (paitsi M3) mutta on saattanut muuttua vakiovarusteeksikin jossain vaiheessa?
    Last edited by Weuli; 24-01-2011, 21:27.
    F10 530da xDrive -14
    ----------------
    E92 330d -09
    E93 325i -08
    E92 330d -08
    E61 535d -06
    E91 320d -08
    E46 330Ci -01
    E61 525d -06
    E90 320i -05
    E46 325i -01
    E46 318i -99
    E36 316i -91

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17509
      • Turku

      Originally posted by JKK View Post
      330Xd tourinkiin jouset TÄSTÄ 170 euroa

      330Xd sedaniin jouset TÄSTÄ 161 euroa/satsi

      Xd-Iskarit taakse TÄSTÄ 230 euroa/pari

      Xd-Iskarit eteen TÄSTÄ 380 euroa/pari

      Eli semmoinen 800 euron satsi tuollaisesta tulee. Kaverin 330XdA sedaniin laitettiin tuollainen paketti (Bilsteinin B8 iskareilla) ja lopputulos oli todella priima. Parempaa ei sovi toivoa. Bilsteinin iskareilla tuo setti tulee vajaan satasen kalliimmaksi. Tuskin nuo Konit juurikaan sen huonommat on? Tuolta olen tilannut paljon tavaraa, ja asiallinen putiikki on.
      Originally posted by Hanza View Post
      Eiköhän se Koni kuiteskin ole parhain ja laadukkain.
      Olen monasti tännekirjoittanut kokemuksistani. 2006 alkuvuodesta autooni laitetttiin Eibachin jouset, jotka eivät etenkään edestä mielestäni tiputtaneet riittävästi. Samalla joka kulmaan Bilsteinin Spintit eli B8:t. Takaiskarit hajosivat viime talven pakkasilla ja keväällä ne uusittiin Koneilla. Koko autosta tuli huomattavasti pehmeämpi. Takabilsteineilla oli sairaan kova ja pintakova. Vieläkin toki mukulatiellä ja polanteilla hampaat kalisee.

      Suosittelen siis Koneja noista vaihtoehdoista.
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        Originally posted by van_gils View Post
        Tarkoituksena olisi laittaa kesällä "19 tuuman vanteet ja veikkaanpa että tuo lokarin ja renkaan väli jää liian SUUREKSI ja tulisi tökerön näköinen
        Eikai se lokarin ja renkaan väli mihinkään muutu vanne/rengaskokoa muuttamalla, jos valittu uusi koko vastaa sitä mikä autoon kuuluu? Väärä rengaskoko voi aiheuttaa mm. automaattivaihteiston sekoilua yms.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2314
          • Uusimaa

          Originally posted by van_gils View Post
          Tyhmä kun olen ja viisaat sanovat että kysyvä ei tieltä eksy, niin......
          Onko tuo touringin jousien kappale hinta? Niin juu ja kiitoksia linkistä
          170 euroa on koko 4kpl kierroksen hinta.
          BMW G30 530e X-Drive

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • van_gils
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 117
            • keski-suomi

            Originally posted by Esal View Post
            Eikai se lokarin ja renkaan väli mihinkään muutu vanne/rengaskokoa muuttamalla, jos valittu uusi koko vastaa sitä mikä autoon kuuluu? Väärä rengaskoko voi aiheuttaa mm. automaattivaihteiston sekoilua yms.
            No juu, mut siis tarkoitin että kun tulee isompi vanne niin luonnollisesti renkaan profiili muuttuu matalemmaksi ja sit tuo "rako" renkaan ja lokasuojan reunan välillä oikein HYPPÄÄ silmille

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              Originally posted by Weuli View Post
              ASC ja DSC on eri asia. Toinen on periaatteessa vetoluiston esto ja toinen on ajonvakautus joka osaa jarrutella autoa joka nurkasta tarpeen mukaan. Jos on pelkkä ASC (esim. itsellä nykyisessä) löytyy vaan ON/OFF asennot, eli DSC ja DTC puuttuu.
              Edellisessä autossani (e61) oli tämä uudempi DSC josta on kytkettävissä lyhyellä napinpainalluksella DTC ja pidempään painaessa DSC kokonaan pois. Tässä nykyisessä (vanhemmassa) ei siis ole kun on/off. ABS on päällä kaikissa asennoissa.



              Tajuaako tosta enää mitään.. :think

              EDIT:
              e46 ASC on ollut vakiona ja DSC lisävarusteena (paitsi M3) mutta on saattanut muuttua vakiovarusteeksikin jossain vaiheessa?
              Ei kyllä pidä paikkaansa, minulla on 1/03 ASC ja sen saa kahdessa osassa pois päältä, ainakin se antaa renkaiden sutia enemmän. Pitempään painaessa lähteekin sitten kaikki avut pois ja syttyy se keltainen jarrujen merkkivalokin mittaristoon luistoneston valon kaveriksi. Tästä on ohjekirjassakin pitkät sepostukset, mutta en ole tarkemmin perehtynyt.

              Olen ollut siinä luulossa, että se olisi tuollainen kaikissa ASC E46:ssa, mutta onko tämä sitten tullut vasta facelifteihin? 6/03 on tietääkseni tullut sitten DSC vakiovarusteeksi.

              EDIT: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...6&postcount=12 tuollainen sattui silmään. Onko tuon oikea termi nyt sitten ASC+T.
              Last edited by Antsah; 25-01-2011, 08:38.

              Comment

              • zariz
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 249
                • Järvenpää

                Originally posted by Antsah View Post
                Ei kyllä pidä paikkaansa, minulla on 1/03 ASC ja sen saa kahdsessa osassa pois päältä eli mun mielestä siinä on just tuo DTC ekalla painalluksella, ainakin se antaa renkaiden sutia enemmän. Pitempään painaessa lähteekin sitten kaikki avut pois ja syttyy se keltainen jarrujen merkkivalokin mittaristoon luistoneston valon kaveriksi. Tästä on ohjekirjassakin pitkät sepostukset, mutta en ole tarkemmin perehtynyt.

                Olen ollut siinä luulossa, että se olisi tuollainen kaikissa ASC E46:ssa, mutta onko tämä sitten tullut vasta facelifteihin? 6/03 on tietääkseni tullut sitten DSC vakiovarusteeksi.

                EDIT: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...6&postcount=12 tuollainen sattui silmään. Onko tuon oikea termi nyt sitten ASC+T.
                Mulla ainakin -99 e46 320 on vaan just tää ACS, eli kun nappia painaa syttyy keltanen valo ja luistonesto pois, kun painaa uusiks valo hävii ja luistonesto taas pääl.

                Comment

                • riuska
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1160
                  • Lahti

                  Originally posted by van_gils View Post
                  Mitenkähän pelittäisi noilla vakio iskareilla? MSPORT näkyy olevan tai joku vastaava
                  Hyvin pelittää joku 20-40mm madallus vakio iskareilla ja koiranluilla..
                  F30 320d
                  F30 320i
                  E46 320i
                  E36 325i
                  E30 316

                  Comment

                  • Esal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1344
                    • Lempäälä

                    Originally posted by van_gils View Post
                    No juu, mut siis tarkoitin että kun tulee isompi vanne niin luonnollisesti renkaan profiili muuttuu matalemmaksi ja sit tuo "rako" renkaan ja lokasuojan reunan välillä oikein HYPPÄÄ silmille
                    En oikein vieläkään ymmärrä, mutta ei se mitään. Miksi vanteen täytyy sitten olla mahdollisimman iso, jos se rako sillä ei näytä hyvältä. Mun mielestä sivultapäin katsottuna näkyy itse vanne lokasuojan aukossa, ja musta rengas hukkuu siihen lokarin aukon mustaan eli isompi vanne "täyttää" aukon paremmin. Mustassa autossa tilanne voi olla toinen.
                    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                    Comment

                    • riuska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1160
                      • Lahti

                      Originally posted by Esal View Post
                      En oikein vieläkään ymmärrä, mutta ei se mitään. Miksi vanteen täytyy sitten olla mahdollisimman iso, jos se rako sillä ei näytä hyvältä. Mun mielestä sivultapäin katsottuna näkyy itse vanne lokasuojan aukossa, ja musta rengas hukkuu siihen lokarin aukon mustaan eli isompi vanne "täyttää" aukon paremmin. Mustassa autossa tilanne voi olla toinen.
                      tuota rakoa ilmeisesti tarkoitettiin..liian matala rengas tai autoa ei ole tiputettu niin korostuu isommalla vanteella tuo "rako" :think

                      F30 320d
                      F30 320i
                      E46 320i
                      E36 325i
                      E30 316

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        Originally posted by riuska View Post
                        tuota rakoa ilmeisesti tarkoitettiin..liian matala rengas tai autoa ei ole tiputettu niin korostuu isommalla vanteella tuo "rako" :think

                        http://www.seriouswheels.com/pics-20...l-1024x768.jpg
                        Totta, kyllähän se lähemmäs tuleva vanne voi korostaa tuota enemmän.

                        Minulla maavarasta ihan päinvastaiset ongelmat, 2 etummaista pohjamuovia säpäleinä, uusia odotellaan.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • Lkanasuo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2010
                          • 1495
                          • Turgu

                          Originally posted by lkanasuo View Post
                          tarttis saada tietokoneel jonkun näkönen yhteys -98 328Ci autoon, tarkotuksena nollailla vikakoodei, huolto ilmasinta ja mahdollisesti suorittaa joitain ohjelmointeja?

                          autossa se 20-pin liitin missä kontakteja 8

                          kaverilla elm327 purkki ja piuha on obd:stä bmw20-pin muuttava toimiiko edes tällä kombolla?

                          mitä tarvitaan? mahdollisesti oku toinen purkki? millä ohjelmalla?

                          viisait neuvoja kiitos, merkkihuollossa kun kaikki on kallista
                          onko näin että kukaan ei tiedä?

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            Originally posted by lkanasuo View Post
                            onko näin että kukaan ei tiedä?
                            Onhan noita vikakoodinlukuvehkeistä n+1 topicia ja varmaan tuohonkin löytyy ohje. Kokeile hakua
                            Inpa ja sopivat ajurit niin ehkä toimii ehkä ei

                            Ja tuossa:


                            Ketjuun vastannut jartsa02 osaa auttaa jos tarvitset toimivan piuhan
                            Last edited by _nixu_; 25-01-2011, 14:06.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Weuli
                              BTCF Member
                              • Feb 2008
                              • 1169
                              • Turku

                              Originally posted by Antsah View Post
                              Ei kyllä pidä paikkaansa, minulla on 1/03 ASC ja sen saa kahdessa osassa pois päältä, ainakin se antaa renkaiden sutia enemmän. Pitempään painaessa lähteekin sitten kaikki avut pois ja syttyy se keltainen jarrujen merkkivalokin mittaristoon luistoneston valon kaveriksi. Tästä on ohjekirjassakin pitkät sepostukset, mutta en ole tarkemmin perehtynyt.

                              Olen ollut siinä luulossa, että se olisi tuollainen kaikissa ASC E46:ssa, mutta onko tämä sitten tullut vasta facelifteihin? 6/03 on tietääkseni tullut sitten DSC vakiovarusteeksi.

                              EDIT: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...6&postcount=12 tuollainen sattui silmään. Onko tuon oikea termi nyt sitten ASC+T.
                              Kyllä nuo pitävät paikkaansa mutta tietoja näköjään puuttu. Ilmeisesti on sitten olemassa vielä joku välimalli josta ei tullut edelliseen kirjoitettua. Tämä hetkisessä autossa 330Ci (12/00 e46) sama systeemi kun mulla aikaisemmin olleessa 325i (05/01 e46) eli ASC jossa vaan ON/OFF asennot.
                              F10 530da xDrive -14
                              ----------------
                              E92 330d -09
                              E93 325i -08
                              E92 330d -08
                              E61 535d -06
                              E91 320d -08
                              E46 330Ci -01
                              E61 525d -06
                              E90 320i -05
                              E46 325i -01
                              E46 318i -99
                              E36 316i -91

                              Comment

                              • Tuoppo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 558
                                • Joensuu

                                Originally posted by Weuli View Post
                                Kyllä nuo pitävät paikkaansa mutta tietoja näköjään puuttu. Ilmeisesti on sitten olemassa vielä joku välimalli josta ei tullut edelliseen kirjoitettua. Tämä hetkisessä autossa 330Ci (12/00 e46) sama systeemi kun mulla aikaisemmin olleessa 325i (05/01 e46) eli ASC jossa vaan ON/OFF asennot.
                                Minusta ASC+T on aina vaan päällä tai pois ja E46 DSC :tä löytyy sitten nuo kaksi eri asetusta. Käsittääkseni se mitä luistonesto nappulassa lukee ei aina pidä paikaansa varsinkin alkupään malleissa, joihin on ostettu DSC lisävarusteena.

                                Lieneeköhän millainen operaatio muuten päivittää ASC+T -> DSC jälkikäteen ???
                                Last edited by Tuoppo; 25-01-2011, 19:01.
                                G30 530e xDrive iPerformance -20
                                E70 X5 xDrive40d -10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎