Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Uskaltaisin olla asiasta eri mieltä. Tuo alempi kuva on facelift coupesta missä umpio on erilainen kuin facelift sedanissa/touringissa. Esim. Xenonkungen (http://www.xenonkungen.com/fi/art/bm...angel-eyes.php)tarjoaa jälkiasennusenkeleitä facelift projektoreihin pelkästään halkaisijalla 131 mm x4, kun taas facelift heijastinumpioihin onkin sitten tarjolla kahta eri variaatiota, 145mm x4 ja 145mm x2 + 131mm x2. MTT-tradingkään ei kerro mihin sedan/touring facelift umpioon nuo CCFL-rinkulat on tarkoitettu.
    Tottakai saa olla eri mieltä ja parempi niin jos on parempaa tietoa. Ite oon aatellu että ne on samankokoset ja erikokoset kaikissa facelift-umpioissa.
    Hyvä että selvyys siihenkin. Tosiaa tuota mtt-tradingiäkin tullu selattua jonku verra ni aattelin että siellä totuus
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Originally posted by kaikkone View Post
      Jahas
      Lueskelin tuossa kaverin autosta tommosta vikakoodia vielä tyhjennyksen jälkeenkin.
      Kaveri valittelee ettei tahdo lämmetä sisältä auto.
      Ihmettelin kanssa inpalla että sisäänmeno ilma oli +20 asteista vaikka ulkona oli 0.

      Code:
      ECU: MS420DS0
      JobStatus: OKAY
      Variant: MS420DS0
      -------------------------------------------------------------
      RESULT: 1 errors in error memory !
      -------------------------------------------------------------
      123 avtivate grid-controlled cooling
      Error frequency : 1
      Logistic counter: 40
      Engine speed 0.00 1/min
      load 0.00 mg/Hub
      temperature cooling water 26.25 Grad C
      Battery Voltage 11.32 V
      appear before (rel.) 0.00 h
      Kurzschluss gegen Masse oder Leitungsunterbrechung
      CARB-Fehler
      Fehler nach Entprellung gespeichert
      Fehler momentan vorhanden
      statischer Fehler
      Termostaatin lämmitysvastus rikki. Tuo ei kyllä estä autoa lämpeämästä, mutta estää ecua laskemasta lämpöjä kun otetaan tehoa ulos. Varsinaista imuilman lämpötilamittausta näissäkään ei enää tainnut olla, ja jos olikin niin on normaalia että se ulkoilmaa korkeampi lämpötila, kone lämmittää.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by Petteri75 View Post
        Pahuksen vehkeessä vikavalo alkoi palamaan, 1. kerralla 2 x ilmoitus lambda-katkoksesta. Kun vikavalo kuitattiin Vaasassa, niin lambda-arvot olivat aivan normaalit. Sitten cruise päällä monen tunnin ajon jälkeen, TAAS se valo tuli palamaan.

        Onko kenelläkään muulla ollut lambda-harmeja? Poistuvatko ne vain lambdat vaihtamalla? Johdot ja liittimet ovat ilmeisesti alkuperäiset, ei ulkoisia vikoja.

        Motonet tarjoaa kahta vaihtoehtoa mutta vain 316/318 -malleihin, onko 320-330 -malleilla sitten eri lambdat? Mitään muuta vaihtoehtoa kuin latoa todella monta satasta tiskiin ja vaihtaa kaikki lambdat (4 kpl)? Kaksi päällimmäistä ovat hyvin esillä, mutta entä loput?

        Väsyttää ja harmittaa. Xenonitkin alkoivat välkkymään, ei havaittavia sävymuutoksia. Lisäksi E39 on hiljaisempi.


        Lambda Probe Fixings - BMW parts catalog
        Testeri , joka on minkään väärti , yksilöi mikä lambda on kyseessä.
        Eihän sieltä tarvi olla kuin vaikka lämmityspiiri poikki...
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17837
          • PKS

          Originally posted by Mikozu View Post
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=190981

          Koosteena linkin pähkäilyt, sedan/touring tapauksissa:

          E46 pre-facelift, EI xenon: 130mm ja 145mm
          E46 pre-facelift, xenon: 145mm
          E46 facelift, EI xenon: 145mm
          E46 facelift, xenon: 130mm
          Yes, tämä on hyvää infoa, kiitos vaan!
          Oma usko meinasi loppua kun samaan autoon minulle on myyty kaksi erilaista sarjaa. Tämän mukaan mitä ilmeisemmin 130mm on oikea ja aiemmin ostettu 145mm sarja on minulle väärä.

          Huomioitavaa tässä on, että coupet on jälleen eri tarina - jos joku jäi sitä pohtimaan.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            Originally posted by petrolhead View Post
            Testeri , joka on minkään väärti , yksilöi mikä lambda on kyseessä.
            Eihän sieltä tarvi olla kuin vaikka lämmityspiiri poikki...
            Doni diagnosoi eilen, samaa kuin aiemminkin. Bank 1:ssä ilmoitusta, mutta nyt ei ole vikavaloa syttynyt. Ei aiemminkaan, mutta nyt olikin takana 1-3h yhtämittaista ajoa cruise päällä.

            Vanos-tiivisteet vaihdettu, en tiedä onko eroa (ehkä 1000rpm:n tienoilla pikkuisen parempaa vääntöä?), mutta voi jummijammi kun huolto-ohjelman mukaisilla öljynvaihtoväleillä menee likaiseksi. Itse kyllä vaihdan edelleen min. 2krt/vuosi, 7-10tkm välein.

            Peräöljyn tilavuus? 1L? 1.1L?
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • Ronsuu
              Bimmer Rookie
              • Nov 2010
              • 75
              • Helsinki

              Originally posted by Ravermeister View Post
              Joo, on nimeltään pakosarjan tiiviste ja on kannen ja pakosarjan välissä.
              Luulisi että pitää muutakin ylimääräistä pörinää jos pakosarja on löysällä
              Kattelin sitä ni toi "lippa" vaikutti olevan kiinni popniiteillä kiinni tossa "rungossa" mikä tulee pakosarjan ja motin väliin.. Osa niiteistä ilmeisesti löysällä ku rämisee

              Comment

              • Throttle
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 793
                • -

                Kiinnostaako tietää montako e46 farkku nelivetoa on suomessa kun porukat osti sellaisen :think

                Comment

                • Olsberg
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 349
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Throttle View Post
                  Kiinnostaako tietää montako e46 farkku nelivetoa on suomessa kun porukat osti sellaisen :think
                  Nettiautossakin myynnissä vähintään 17, joten lienee satoja.


                  Edit. Ai siis siulta löytyy tietoa? No kerro nyt kun aloitit
                  Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                  Comment

                  • Peteyz
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 614
                    • 05

                    Mikä sulattaa katolla semmoset kaks viiva poikittain kun katto o jäässä tai lumessa. Ihmettelin tota jo aiemman auton kanssa.

                    Comment

                    • Rankka Ankka
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 157
                      • MYRSKYLÄ

                      Originally posted by Peteyz View Post
                      Mikä sulattaa katolla semmoset kaks viiva poikittain kun katto o jäässä tai lumessa. Ihmettelin tota jo aiemman auton kanssa.
                      Siin menee keskellä sellanen paksumpi tukipalkki, ei lämpene niin nopeesti ku reunoilta missä ei oo muutaku peltiä... Arvaus.
                      sigpic

                      Comment

                      • asay
                        Newbiemmer
                        • Mar 2009
                        • 10
                        • Raahe

                        [QUOTE=KooHoo;2237239]Nuo kaikki lämpöpellit tuli tsekattua jo kesälla ja muutaman joutui pulttaamaan ison prikan kanssa kiinni, kun olivat hapettuneet ruuvin kannan ympäriltä. Pitäs käyttää noissa ruuveissa eri pinnotteita, kun syöpi tuon ”arvokkaamman” alumiiniseoksen nuiden ruosteruuvien ympäriltä, muuten suojapellit täysin virheettömiä. Katselin nosturilla käydessä kaikki pellit vielä läpi ja katsoin jokaisen putkiston kohdan erikseen, että ei osu mihkään aina kun lämppärin virransyöttö katkeaa eli putkisto ”pärähtää”. Missään ei tosin ollut jälkeäkään osumista, että ei se taida mihkään osua ”ääritilanteissakaan”. Sieltä konehuoneen päästä se kuullostais rämisevän ainakin, tiedä sitten aiheuttaako sama lähde tuon turraamisen tietyillä kierrostaajuuksilla veto päällä. Hämäävästi se ääni kuullostais tulevan persauksen seutuvilta, mutta auton alla tuo räminän lähde on selvästi paikannettavissa enämpi keulan seutuville.


                        Itsellä -03 320d. Laturin remmi piti pärisevää ääntä. Pärin kuului vain kuormituksessa n. 1500rpm:n kohdalla. Viaksi paljastui löysällä oleva värinänviamennin kampiakselin päässä (kampiakselin pulttia ei oltu laitettu oikeaan momenttiin remontin yhteydessä). Sinulla tuskin sama vika, mutta oisko laturin remmi vaihtokunnossa ?
                        Pärinän olen saanut tosiaan pois mutta tuo turraaminen kuulostaa tutulta.
                        Esiintyy mulla 4 ja 5 vaihteella kiihdyttäessä ja varsinkin kelkkakärryä vedettäessä. Eli raskaassa kuormituksessa. Onko tähän löytynyt ratkaisua ?
                        Haitariliitosta epäilen mutta se näyttää päällisin puolin hyväkuntoiselta. Ei myöskään ole nokinen mistään kohdasta. Testattu myös siten että pakoputkea tukittu tyhjäkäynnillä, liitos ei tunnu vuotavan.

                        Comment

                        • Krynx
                          BTCF Member
                          • Sep 2006
                          • 908
                          • á la Temmes

                          m47d20 kampura menee poikki? wtf? miksi? kuka käskee ja milloin?
                          E39 525d -00
                          E39 523i-96
                          E30 316 -86

                          Comment

                          • Ronsuu
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2010
                            • 75
                            • Helsinki

                            Kierroksista..

                            Olen huomannu että jos koskee esim: ikkunanavaus vipuun / kääntää rattia / laittaa valot päälle yms.. ni kierrokset notkahtaa johoki 500 niin että täristää ja sit korjaantuu :think Ja jotenki laiskan olonen pakilla liikkeelle lähdöissä. Tyhjäkäynnillä voisin väittää että jostain kuuluu pientä suhinaa?

                            Vinkkejä?

                            Auto 325/04 ja oon kattonu haitariletkut / kumitulpat imusarjanpäästä / huohotin vaihettu.

                            Comment

                            • Kurre
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2003
                              • 384
                              • Veteli

                              Originally posted by Krynx View Post
                              m47d20 kampura menee poikki? wtf? miksi? kuka käskee ja milloin?
                              Muistelisin kuulleeni huollosta (ja täällä foorumillakin on joku tainnut mainita joskus), että syynä olisi hajonnut värinävaimennin..eli revennyt vulkanointi jonka seurauksena tärinät vain pahenevat. Huhuja moisista olen kuullut..ja ehkä foorumillakin ollut joskus kauan sitten joku tapaus?
                              sigpic
                              Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                              ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                              Comment

                              • Pred
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 442
                                • E-Pohjanmaa

                                Originally posted by Kurre View Post
                                Muistelisin kuulleeni huollosta (ja täällä foorumillakin on joku tainnut mainita joskus), että syynä olisi hajonnut värinävaimennin..eli revennyt vulkanointi jonka seurauksena tärinät vain pahenevat. Huhuja moisista olen kuullut..ja ehkä foorumillakin ollut joskus kauan sitten joku tapaus?
                                Itsekin nähnyt koneen josta kampura poikki. Lastutettu oli, mutta lieneekö merkitystä...
                                Tesla Model 3 Performance
                                EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
                                EX: VW Touran 2.0 TDI
                                EX: VW R6 Polo GTI
                                EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
                                EX: BMW E91 325dA M-sport
                                EX: BMW E46 320d touring M-sport
                                EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
                                EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
                                EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
                                EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎