Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Hihnapyörillä meinaat siis kiristimien ohjainrullia? Ne kannattaa vaihtaa jos haluaa varmuuden vuoksi laitella, mutta itse hydraulikiristintä on turha vaihtaa ellei ole selvästi rikki. Samaten viskon voi jättää vaihtamatta jos siinä ei ole vikaa, muuten menee rahat hukkaan kun on yleensä pitkäikäinen osa. Oliko hihna halkeillut kun vaihtokuntoiseksi päättelitte?

    Vanos-tiivisteiden vaihdossa tarvittavat osat pitäis pyöriä jossain päälle satasen, oliko toi hinta siis työ mukaanlukien?

    Ei ylihuoltamisessa mitään pahaa ole, kunhan ei rupea käytetyt rahamäärät hirvittämään
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Zeik88
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 300
      • Suonenjoki

      Missä sijaisee tuo lämpötila-anturi kun ilmastoinnin flekti huutaa koko ajan täysillä. ja auto on e46 330ci 2001
      chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
      ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

      Comment

      • tmee
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 63
        • 05-09

        ...........

        Comment

        • Benzi87
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 1106
          • Oulu

          E46 320d peräöljyt.

          No tuli nyt haettua ne uudet peräöljyt wetteriltä.
          Tuli vaan mieleen että missähän tässä mallissa on se huohotin reikä perämurikassa kun oli painetta kun ropun aukas.
          Vai onko tässä sitä reikää samallalailla kun on e36:ssä?
          Jos jollaki sattuis oleen kuvaa siitä missä se reikä on niin voisko laittaa tulemaan linkkiä tai kuvaa?
          Last edited by Benzi87; 09-02-2011, 23:06.

          Comment

          • riuska
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1160
            • Lahti

            Originally posted by Petteri75 View Post
            Autolla on 124tkm mittarissa. VANOS-tiivisteiden vaihdossa todettiin moniurahihnojen olevan vaihtokunnossa. Samalla tietenkin kannattaisi vaihtaa hihnapyörät ja kiristimet ja ehkä tuon 10-vuotiaan flektinkin voisi vaihtaa. Osia tilatessa laskenta loppui n. 600 euroon.

            Onko jotain vähemmän tärkeää (esim. ne hydrauliset kiristimet), vai kannattaako vain vetää syvään henkeä, sulkea silmänsä ja tilata osat..?
            F30 320d
            F30 320i
            E46 320i
            E36 325i
            E30 316

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Originally posted by riuska View Post
              Pointti oli? Suomiauto ja huoltokirjalla(vaikka ruuvataan niitä täälläkin).
              Katsos kun toiset huoltaa autoa ennen kuin se hajoaa. Toiset hinauttaa korjaamolle ja kiroaa
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Benzi87
                BTCF Member
                • Feb 2011
                • 1106
                • Oulu

                Originally posted by van_gils View Post
                pari kysymystä olisi! Elikkäs onko muilla ollut sellaista ongelmaa että radiosta häviää ääni välillä kun esim ajaa monttuun? Välillä menee pitkiäkin aikoja ettei ole mitään ongelmia ja yleensä radion ääni tulee takaisin kun sammuttaa siitä virran ja laittaa uudestaan päälle?! Eli siis radio ei sammmu vaan ääni häviää

                Sitten olisi ikävä kolaus mikä tulee kun on vaikka paikallaan ja vaihtaa D:tä R:le? Kolauksen saa myös silllein aikaan kun ajossa laskee kaasun pois ja sitten painaa kaasua taas päälle(klok) Olisiko tässä mahdollisesti kyse että kardaanin ristikkossa olisi väljää? Mistään muualta sitä ei ole löytynyt eikä katsastusmieskään toissa päivänä mitään huomautelllut
                Mukava olisi nämä pienet viat saada korjattua
                Mistä on porukka ostellu xenoneihin polttimoita? Kiitoksia kiitoksia etukäteen juu....
                Johtuukohan tuo kolahdus nyt siitä että on perämurikka revennyt irti korista? :think
                Ainakin niistä on paljon puhuttu täällä ja kutsuttua vikaa on ollut useammassa autossa.
                Tuossa linkkiä aiheeseen.

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2540
                  • Kirkkonummi

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Pointti oli? Suomiauto ja huoltokirjalla(vaikka ruuvataan niitä täälläkin).
                  Katsos kun toiset huoltaa autoa ennen kuin se hajoaa. Toiset hinauttaa korjaamolle ja kiroaa
                  Suomi-auto tarkoittaa huoltokirjaa Espoon Laakkosella, josta voi halutessaan käydä hakemassa kuitit ja huoltokertomukset. Ainiin, ja huonompaa varustelua.

                  Valitettavasti "huollettu huolto-ohjelman mukaan" tarkoittaa myös öljynvaihtoja huoltolaskurin mukaan jne. Ja se jälki ei ollut enää kovin hyvännäköistä edes 120tkm ajetussa moottorissa. Sisäilmansuodatin olisi pitänyt vaihtaa 6kk aiemmin. Ilmansuodatin oli OK, mutta on tullut vaihdettua vähemmänkin käytettyjä. Mitä tulee hihnoihin, niin ne ovat halkeilleet ja ne tulee vaihtaa seuraavan parin tuhannen aikana.

                  Flektikytkin on aina vähän mysteeri ollut. Kylmänä se on jäykähkö, en muista ollenkaan miten uuden pitäisi käyttäytyä - kylmänä täysin vapautettu? Ulkona on -19°C, mikä tahansa kone pysyy jäähdytettynä.

                  Kannattaako seuraavasta jättää siis osat #8 ja #21 vaihtamatta?



                  Kyllä, hiukan alkaa rahanmeno hirvittämään. Ex-E38:iin meni se 2k€ vuodessa, tässä aletaan tekemään uusia ennätyksiä.. Mutta autolla on 124tkm mittarissa, Suomi-auton varustelemattomuudesta huolimatta se tuntuu ja ajattelin nyt näin alkuvaiheessa panostaa korjauksiin, että pääsee itse edes vähän "nauttimaan". Kuitenkin menee vuoden kuluttua vaihtoon, varsinkin jos hyvä E39 540iA M-sport tulee vastaan.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    Flektikytkin on aina vähän mysteeri ollut. Kylmänä se on jäykähkö, en muista ollenkaan miten uuden pitäisi käyttäytyä - kylmänä täysin vapautettu? Ulkona on -19°C, mikä tahansa kone pysyy jäähdytettynä.

                    Kannattaako seuraavasta jättää siis osat #8 ja #21 vaihtamatta?
                    Ei ole täysin vapautettu, silikoniöljy ottaa hieman vastaan kun on täysin kylmä, mutta vetristyy äkkiä kun kone käy. Ei siis vielä tuolla perusteella kannata tehdä mitään.

                    Kannattaa jättää vaihtamatta huoltomielessä, sitten vain jos on jotain konkreettista vikaa (jousi poikki) mikä on aika harvinaista.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      Originally posted by Cell View Post
                      Ei ole täysin vapautettu, silikoniöljy ottaa hieman vastaan kun on täysin kylmä, mutta vetristyy äkkiä kun kone käy.
                      Mulla M57 ei ainakaan ilman hanskaa kannata yrittää pysäyttää edes tyhjäkäynnillä, sen verran lujaa lyö. Kuitenkin jos sen pyssää, ei voima ole kummoinen millä sitä paikoillaan pitää. Saisi olla varmaan vielä löysempikin.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • Zeik88
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 300
                        • Suonenjoki

                        voiko ilmastoinnin paineanturin vaihtaa ilman että ottaa paineet pois järjestelmästä? e46 330 2001
                        chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                        ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                        Comment

                        • van_gils
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2011
                          • 117
                          • keski-suomi

                          EElä nyt ihan oikeesti pelottele kai sen katsastusmieskin olisi huomannu jos noin vakavasta asiasta olisi kyse?! Mut juu, täytyy koittaa katsoa olisiko vika tässä...


                          Originally posted by Benzi87 View Post
                          Johtuukohan tuo kolahdus nyt siitä että on perämurikka revennyt irti korista? :think
                          Ainakin niistä on paljon puhuttu täällä ja kutsuttua vikaa on ollut useammassa autossa.
                          Tuossa linkkiä aiheeseen.
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=e46+per%E4

                          Comment

                          • Ravermeister
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1508
                            • Melkeen Turkkuses

                            Paljonkos M54B30 piti täyskaasukiihdytyksessä hörpätä bentsiiniä?
                            Testailin huvikseni äsken ja parhaimmillaan sain hetkellisen kulutuksen nousemaan lukemaan 68,4 l/100km (3-vaihteella juuri ennen rajoittaaa).
                            Eli onkos maffi kunnossa vaiko ei?
                            -Turku Connection-
                            HDJ80 4.2TD
                            ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                            Comment

                            • Jamppa1983
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 739
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Ravermeister View Post
                              Paljonkos M54B30 piti täyskaasukiihdytyksessä hörpätä bentsiiniä?
                              Testailin huvikseni äsken ja parhaimmillaan sain hetkellisen kulutuksen nousemaan lukemaan 68,4 l/100km (3-vaihteella juuri ennen rajoittaaa).
                              Eli onkos maffi kunnossa vaiko ei?
                              Vamaan olisi varmempi tapa seurara live data Etta mita se maf arvo oikeasti on.
                              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                              M3 e90 & "M3" e30 turbo

                              Comment

                              • Ravermeister
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 1508
                                • Melkeen Turkkuses

                                Originally posted by Jamppa1983 View Post
                                Vamaan olisi varmempi tapa seurara live data Etta mita se maf arvo oikeasti on.
                                Tottakai olisi, mutta kunhan tuli mieleen toikin kokeilla kun "salavalikossa" kikkailin... Muistan vaan kun jossain topikissa täällä oli noita eri arvoja postailtu, mutta ei nyt enää löydy millään tuota ketjua
                                -Turku Connection-
                                HDJ80 4.2TD
                                ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎