Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    Nyt tarttisi e46 facelift m-sport puskuriin sumarit. Ebaystä kattelin jotain 40€ pari, tekeeköhän noilla mitään? Orginaalit maksaa lähes 200€ joten ne on poissuljetut heti.


    Noille jäisi hintaa 36.10€ + 22.90€ postitus.
    Last edited by Antti O; 23-05-2011, 08:36.

    Comment

    • JTP
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 506
      • Hpj

      Originally posted by e46 Individual View Post
      Kiitoksia! Tilasin tuolta. Toivottavasti auttaa savutukseen.
      Vinkkejä vaihtoon?
      Ilmeisesti ihan bolt-on meiningillä, eikä tarvitse koodailla mitään?
      Tuo kaaviokuva selvittää vaihto-operaatiota aika paljon http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ir_mass_meter/
      Eli ekaksi moottorin päältä suojamuovi pois, jolloin paljastuu kuvan kaltainen näkymä, jossa massamittari on merkitty numerolla 1.
      Seuraavaksi massamittarin sähköliitin irti. Sitten irrotetaan massamittarilta turbolle menevä putki (4) joka on kiinni kahdella ruuvilla (3) joista alempi on aika ahtaassa välissä.
      Lopuksi irrotetaan massamittarin muoviset kiinnitysruuvit (2), jonka jälkeen mittari irtoaa. Ja kasaus luonnollisesti päinvastaisessa järjestyksessä!
      Mittaria ei tarvitse koodata kun kyseessä on M57N -moottorityyppi.

      Ja toivotaan että auttaa savutukseen. Jos ilmanputsari ei ole tukossa ja turbo ahtaa riittävästi, niin silloin syy savutukseen löytyy yleensä massamittarista..
      Last edited by JTP; 23-05-2011, 08:18. Reason: Kirjoitusvirhe
      e90 330i lci -09
      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

      Comment

      • Kaimann
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1214
        • Karigasniemi

        Originally posted by JTP View Post
        Kuuluuko sieltä startin suunnalta sellainen karmea rääkäisy, vai vaimeampaa hurinaa kun yrittää startata?
        Jos rääkäisee, niin vauhtipyörän hammaskehältä puuttuu pari-kolme peräkkäistä hammasta. Tai jos kuuluu "siedettävämpää" hurinaa, niin silloin starttimoottorin bendix hurttaa.
        Tuon bendixlaitteen vaihtaminen ei ole mikään mahdoton homma, vaikka vaatii toki startin purkamisen atomeiksi...
        Kyllä se nyt kuulostaa tuolta bendixlaitteelta. Mistä niitä saa?
        Realoemista löytyy solenoid switch, samako asiako?
        Last edited by Kaimann; 23-05-2011, 09:47.
        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

        Comment

        • jorda
          BTCF Member
          • Dec 2010
          • 143
          • -

          paljonko 325 kuuluisi kuluttaa öljyä? oma auto huollettu veholla 10tkm sitten ja nytten syttyi keltanen öljynmerkkivalo mittaristossa, tikusta kattelin niin öljymäärä on aivan alarajan kohdalla ja auto siis on -05 ja ajettu 83tkm :think

          MB GL 450cdi '11
          Nissan Skyline R34 GT-T ´99
          Ex:
          e61LCI Touring 530d '09
          MB Vito 122cdi '11
          e36 318i Touring ´96
          e30 316 ´85
          volvo 940 ´91
          Ibiza Cupra ´08
          e46 325Ci ´05

          e30 320i ´86
          e30 316i ´89
          Audi 80 ´87

          Comment

          • JTP
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 506
            • Hpj

            Originally posted by Kaimann View Post
            Kyllä se nyt kuulostaa tuolta bendixlaitteelta. Mistä niitä saa?
            Realoemista löytyy solenoid switch, samako asiako?
            Bendixejä löytyy autotarvikeliikkeistä tai autosähkökorjaamoista.
            Tuo solenoidi on ihan eri komponentti. Bendix on se pienen hammaspyörän ja kitkapinnat sisältävä "paketti" joka pyörittää vauhtipyörää starttauksen aikana. Ajan myötä tuon bendixin sisällä olevat kitkapinnat alkavat luistaa, jolloin startti pyörii tyhjää. Jos startti muuten on kunnossa, niin tuo bendixin vaihto kannattaa, se ei maksa montaa kymppiä. Mutta samalla kun purkaa startin, niin kannattaa myös vaihtaa uudet laakerihelat molempiin päihin. Ja hiiletkin siinä samalla vaihtuu näppärästi.

            Last edited by JTP; 23-05-2011, 10:28.
            e90 330i lci -09
            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              Originally posted by jorda View Post
              paljonko 325 kuuluisi kuluttaa öljyä? oma auto huollettu veholla 10tkm sitten ja nytten syttyi keltanen öljynmerkkivalo mittaristossa, tikusta kattelin niin öljymäärä on aivan alarajan kohdalla ja auto siis on -05 ja ajettu 83tkm :think
              Onko autossa 0w öljyt? Muutamia kokemuksia olen kuullut että 0w öljy maistuu, 5w öljyillä asia korjaantuu. Castrolilla on vähintäänkin hämärä tuo lubricant advisor.
              Katsoin viikko sitten Suomen sivustoa ja ykkösvaihtoehtona oli edge 5w30 ja nyt taas vkl katsoin oli suositukseksi muuttunut joku slx professional 0w..
              Omaani teetän Inspection 2 huollon kesäkuussa ja tilasin Saksasta 2 purkkia Edge 5w30.

              Comment

              • jorda
                BTCF Member
                • Dec 2010
                • 143
                • -

                Originally posted by Antti O View Post
                Onko autossa 0w öljyt? Muutamia kokemuksia olen kuullut että 0w öljy maistuu, 5w öljyillä asia korjaantuu. Castrolilla on vähintäänkin hämärä tuo lubricant advisor.
                Katsoin viikko sitten Suomen sivustoa ja ykkösvaihtoehtona oli edge 5w30 ja nyt taas vkl katsoin oli suositukseksi muuttunut joku slx professional 0w..
                Omaani teetän Inspection 2 huollon kesäkuussa ja tilasin Saksasta 2 purkkia Edge 5w30.
                huoltokirjan mukaan mobil 1 esp 5w/30 siellä olisi... täytyypi lisäillä varmaan tähän hätään sitä ja sitten kun mittari lähestyy huoltoa (nyt näyttää about 15tkm huoltoon) niin laitella sinne jtn muuta öljyä... mitä näissä kannattaa käyttää? tuota edgeä?

                MB GL 450cdi '11
                Nissan Skyline R34 GT-T ´99
                Ex:
                e61LCI Touring 530d '09
                MB Vito 122cdi '11
                e36 318i Touring ´96
                e30 316 ´85
                volvo 940 ´91
                Ibiza Cupra ´08
                e46 325Ci ´05

                e30 320i ´86
                e30 316i ´89
                Audi 80 ´87

                Comment

                • Kaimann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1214
                  • Karigasniemi

                  Originally posted by JTP View Post
                  Bendixejä löytyy autotarvikeliikkeistä tai autosähkökorjaamoista.
                  Tuo solenoidi on ihan eri komponentti. Bendix on se pienen hammaspyörän ja kitkapinnat sisältävä "paketti" joka pyörittää vauhtipyörää starttauksen aikana. Ajan myötä tuon bendixin sisällä olevat kitkapinnat alkavat luistaa, jolloin startti pyörii tyhjää. Jos startti muuten on kunnossa, niin tuo bendixin vaihto kannattaa, se ei maksa montaa kymppiä. Mutta samalla kun purkaa startin, niin kannattaa myös vaihtaa uudet laakerihelat molempiin päihin. Ja hiiletkin siinä samalla vaihtuu näppärästi.

                  http://www.autowiki.fi/index.php/Bendix
                  Onko tuo sitten jokin yleismallinen osa? Realoem ei näyttänyt muuta kuin startin, solenoidin ja torx-pultin.
                  "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                  Comment

                  • krista
                    Newbiemmer
                    • May 2011
                    • 3
                    • sipoo

                    Eroja

                    Originally posted by m1g3 View Post
                    Olen suunnitellut E46 3-sarjan coupe Bemarin hakemista saksasta. Onko kenelläkään tietoa onko saksalaisissa ja suomalaisissä autossa jotain eroa? Esimerkiksi penkinlämmittimien puuttuminen? Lohkolämmittimiä niissä ei ainakaan taida olla..
                    Joo ei oo ainakaan mun 323 i :ssä penkinlämmittimiä (-99) ja sit noiden valojen kaa on ollu joka kerta katsastuksessa "ongelma" eli siihen pitäis vissii vaihtaa ne umpiot kokonaan uudet, mut aina on kuitenki menny läpi. Siitä vaan huomautetaan joka kerta

                    Comment

                    • krista
                      Newbiemmer
                      • May 2011
                      • 3
                      • sipoo

                      E46 (323 i -99) Millaisia tuulilaseja saatavilla?

                      Onko totta, että bemareihin ei saa kaksivärisiä tuulilaseja kuin sillä perusvihreällä? Näin minulle sanottiin yhdestä korjaamosta.

                      Mulla ei oo hajuakaan näistä joten jos joku vois valaista

                      Onko mielipiteitä/ itsellä kokemuksia millainen tuulilasi sopisi tähän autoon. Väri on tummansininen/yönsininen. Haluaisin jonkun muun kuin perustavallisen.

                      Kiitos.

                      Comment

                      • JTP
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 506
                        • Hpj

                        Originally posted by Kaimann View Post
                        Onko tuo sitten jokin yleismallinen osa? Realoem ei näyttänyt muuta kuin startin, solenoidin ja torx-pultin.
                        Ei tuo mikään yleismallinen osa ole, mutta löytyy niitä ainakin tunnetuimpien valmistajien startteihin varaosana tarvikeliikkeistä. Jos ei muuten, niin ainakin tilaamalla. Toki startin valmistaja ja tyyppi on hyvä olla tiedossa, niin sattuu heti oikea osa käteen!
                        Motonetin sivuilla ei näyttänyt olevan erikseen bendixejä myynnissä, mutta vaihtostarttikaan ei maksa siellä kuin 109,90..
                        e90 330i lci -09
                        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                        Comment

                        • NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

                          Originally posted by krista View Post
                          Joo ei oo ainakaan mun 323 i :ssä penkinlämmittimiä (-99) ja sit noiden valojen kaa on ollu joka kerta katsastuksessa "ongelma" eli siihen pitäis vissii vaihtaa ne umpiot kokonaan uudet, mut aina on kuitenki menny läpi. Siitä vaan huomautetaan joka kerta
                          No ei tuo nyt ole mikään yleispätevä ohje että valot on väärät ja lämmittimet puuttuu

                          Mullakin on sakuista tuotu peli ja kyllä siinä vaan on persgrillit sekä valot on ihan oikeat ja hyvässä kunnossa. Mutta lohkolämmittimiä ei juurikaan löydy ja polttoainekäyttöisetkin on bensapeleissä aika harvinaisia. Huohotuksen lämmityksestä on ollut puhetta ja siinäkin on kai poikkeuksia, eli yleisesti ottaen uutena Suomeen myydyistä se löytyy ja tuonneista ei. Mutta molempia variaatioita on kait tullut vastaan, eli tuonneistakin on löytynyt ja Suomalaisista on puuttunut.

                          Mutta mitään mullistavia eroja ei löydy uutena Saksaan myydyistä ja Suomeen myydyistä. Varustelistaa kun koittaa syynätä autoa hankkiessa niin sieltä ne erot löytyy.
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                          Comment

                          • Olapade
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2007
                            • 262
                            • Häslinki

                            Jaapa jaa. Surullisen kuuluisa E46 moottorivalo ilmestyi. Vikakoodit luettu ja seuraavaa faktaa tuli paperille.


                            F E H L E R S P E I C H E R L E S E N ---------------------------------------

                            Datum: 05/22/11 14:33:54 ECU: MS420DS0 JobStatus: OKAY
                            Variante: MS420DS0 -------------------------------------------------------------
                            ERGEBNIS: 3 Fehler im Fehlerspeicher ! -------------------------------------------------------------


                            18 Signal Nockenwellengeber Auslass
                            Fehlerhäufigkeit: 255
                            Logistikzähler: 40
                            Motordrehzahl 736.00 1/min
                            Motorbetriebszustand = Leerlauf 4.00 --
                            Temperatur Motoroel 80.97 Grad C
                            Batteriespannung 12.95 V
                            aufgetreten vor (rel. BZ) 13.10 h

                            kein Signal
                            CARB-Fehler
                            Fehler nach Entprellung gespeichert
                            Fehler momentan vorhanden
                            sporadischer Fehler
                            Fehlercode: 12 F4 FF 28 17 04 A2 7F 79 93 -------------------------------------------------------------


                            227 Lambdareglerabweichung Bank 1 zu gross
                            Fehlerhäufigkeit: 4
                            Logistikzähler: 40
                            Motordrehzahl 800.00 1/min
                            Last 103.49 mg/Hub
                            Temperatur Kuehlwasser 40.50 Grad C
                            Lambdareglerabweichung Bank 1 21.48 %
                            aufgetreten vor (rel. BZ) 12.90 h

                            Abweichung fett
                            CARB-Fehler
                            Fehler nach Entprellung gespeichert
                            Fehler momentan vorhanden
                            sporadischer Fehler
                            Fehlercode: E3 F1 04 28 19 13 76 B7 79 95 -------------------------------------------------------------


                            228 Lambdareglerabweichung Bank 2 zu gross
                            Fehlerhäufigkeit: 3
                            Logistikzähler: 40
                            Motordrehzahl 768.00 1/min
                            Last 98.05 mg/Hub
                            Temperatur Kuehlwasser 42.75 Grad C
                            Lambdareglerabweichung Bank 2 22.65 %
                            aufgetreten vor (rel. BZ) 12.90 h

                            Abweichung fett
                            CARB-Fehler
                            Fehler nach Entprellung gespeichert
                            Fehler momentan vorhanden
                            sporadischer Fehler
                            Fehlercode: E4 F1 03 28 18 12 79 BA 79 95 ================================================== ===========

                            Itse en noista tajua hölkäsen pöläystäkään, nokka-akselin asentotunnistin ja lambat=käynyt liian laihalla? Tunnistin vaihtoon ja toivotaan parasta, vai lambdoissa kenties jotain häikkää? Auto muuten toimii kohtuu normaalisti, ehkä tehoja uupuu (luumu anyways), kierrokset välillä seilaa. Kertokaahan viisaammat. Tarjoan pullakahvit.
                            M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

                            Comment

                            • BigBoi83
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2011
                              • 45
                              • Turku

                              Ongelma seuraava e46 touring : etupään jousien ja iskarien vaihdon jälkeen nyt viikko mennyt niin paikalla tai hiljaa kääntäessä edessä paukahtaa jotain aika kovaa. Otin auton ylös ja tarkistin kaikki pultit mitä mulla oli ko. projektissa auki mutta kaikki olivat kyllä visusti kiinni eli onko jollain jotain hajua mistä mahtaa johtua/kuulua tuo ääni. Oma pieni veikkaus on että kuuluu koiranluusta koska oli mielestäni hieman liian pieni tuohon iskarin ja vakaajan reikään kun sitä asentelin.
                              E46 320D Touring M-Sport II

                              Comment

                              • NokiLeka
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2341
                                • Eurajoki

                                Originally posted by BigBoi83 View Post
                                Ongelma seuraava e46 touring : etupään jousien ja iskarien vaihdon jälkeen nyt viikko mennyt niin paikalla tai hiljaa kääntäessä edessä paukahtaa jotain aika kovaa. Otin auton ylös ja tarkistin kaikki pultit mitä mulla oli ko. projektissa auki mutta kaikki olivat kyllä visusti kiinni eli onko jollain jotain hajua mistä mahtaa johtua/kuulua tuo ääni. Oma pieni veikkaus on että kuuluu koiranluusta koska oli mielestäni hieman liian pieni tuohon iskarin ja vakaajan reikään kun sitä asentelin.
                                Onko iskarin ylätukilaakerin ympärillä kaikki prikat paikoillaan tai oliko se ylätukilaakeri vielä iskussa kun alustan vaihdoit? Jos laakeri ei pääse vapaasti pyörimään käännettäessä niin paukahtelee ja jos se on mennyt paskaksi niin sama juttu. Koiranluu on toinen vaihtoehto, se pitää kiristää pitämällä vastaan nivelen edestä samalla kun mutterin vetää tiukkaan, muistaakseni 15mm avaimella.
                                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎