Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne[l
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 861
    • Ylöjärvi

    Originally posted by Moelanen View Post
    moottori on m52/tu, luetutin tuossa vikakoodit kun sytty airbagin valo palamaan ja samalla katottiin muutkin koodit ja siellä oli ilmoitus jumittuneesta pakonokan tunnistimesta ja se nollattiin pois myös. Nollauksen jälkeen mitään eroa en kyllä ole hoksannut mutta kysymys kuuluu että kuuluuko kyseisessä moottorissa olla ns.piikkiä tuossa 4000rpm kohdalla? mitä nyt oon kuukauden verran ajanut niin moottori vetää tasaisesti aina punarajalle saakka ja mitään "veto piikkiä" en ole hoksannut....moottori käy muuten nätisti ja tyhjäkäyntikin on tasainen. Vikakoodeja ei ole tullut kyllä luettua kyseisen nollauksen jälkeen.
    luultavasti repsikan penkistä menossa tunnistinmatto rikki, tai penkin alla liittimissä kontaktihäikkää, josta tuo airbagin vika tulee. omassa 330ci:ssä ainakin tuntuu että meno paranee juuri tuon 4000 kierroksen jälkeen.
    e46 330i cabriolet
    e91 320d
    e36 328 törpö

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

      Kaveri osti imolarotin E46 M-sport 2 faceliftin, ja nyt pitäs umpioihin saada tommoset umnitzan predador enkelivalot.

      Onko vaikea asentaa itse? Miten umpiot saa auki?

      Tack.

      Comment

      • väiski525
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2010
        • 2572
        • Vantaa

        Originally posted by rizzo View Post
        Kaveri osti imolarotin E46 M-sport 2 faceliftin, ja nyt pitäs umpioihin saada tommoset umnitzan predador enkelivalot.

        Onko vaikea asentaa itse? Miten umpiot saa auki?

        Tack.
        asennuksesta en osaa sanoa mutta umpiot lähtee auki niinkuin kaikki muutkin umpiot, eli uuniin tai kuumailmapuhaltimella yms lämpöhoitoa
        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

        - MB s205 220cdi -15
        - Volvo s80 2.5t -07
        - mb s211 280cdi -08
        - e46 320i -03
        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
        - e46 320d Individual "m-sport" -04
        - e39 525i -01

        Comment

        • Guest's Avatar

          Herran rauhaa!!!

          Ei välttämättä ihan oikea paikka, mutta kertokaas mulle tarvitsevat asiat ennen kun lähden o/katsomaan 320d toukka.Siis lähinnä toi pikku kiisselikiinnostaa, korithan nyt on ihan normi settiä kaikissa autoissa. Mutta tuo pikku tiiseli,mitä pitää tarkistaa, minkälaisia nuo on kestoltaan, pumppu ongelmia(Imuistanko väärin).Jos väliä niin facelift hakusessa.

          Kiitos ja rauhaa....

          Comment

          • BMW
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 3822
            • California

            Originally posted by Terno View Post
            Herran rauhaa!!!

            Ei välttämättä ihan oikea paikka, mutta kertokaas mulle tarvitsevat asiat ennen kun lähden o/katsomaan 320d toukka.Siis lähinnä toi pikku kiisselikiinnostaa, korithan nyt on ihan normi settiä kaikissa autoissa. Mutta tuo pikku tiiseli,mitä pitää tarkistaa, minkälaisia nuo on kestoltaan, pumppu ongelmia(Imuistanko väärin).Jos väliä niin facelift hakusessa.

            Kiitos ja rauhaa....
            Mua kiinnostais itsekin että kuinka nuo pikkudieselit kestää ja millaisia kulutuslukemia tulee. Onko paljonkin huonompi kone kuin uudempi 163hv nelosdiesel mitä ei saanu E46:seen?
            P
            R
            N
            D

            Comment

            • mixxis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2009
              • 1877
              • Jyväskylä / Uurainen

              Originally posted by BMW View Post
              Mua kiinnostais itsekin että kuinka nuo pikkudieselit kestää ja millaisia kulutuslukemia tulee. Onko paljonkin huonompi kone kuin uudempi 163hv nelosdiesel mitä ei saanu E46:seen?
              itse en välttämäti sekaantuis niihin pre-facelift 2.0d koneisiin (pumppuvikoja juurikin?), mutta eiköhän uudempi 150hv versio ole jo ok?

              ja 20tkm ajokokemuksena tuo 150hv versio oli hyvä, ei se kovin laiskalta vaikuttanut vaikka vähän tuntuikin että kierroksia sai antaa.. manuaali lootalla.
              ___________________________________
              __________________________________________________
              At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



              [ Focus stw ]
              [ A6 C7 3.0tdi Q ]

              Comment

              • Krynx
                BTCF Member
                • Sep 2006
                • 908
                • á la Temmes

                Originally posted by mixxis View Post
                itse en välttämäti sekaantuis niihin pre-facelift 2.0d koneisiin (pumppuvikoja juurikin?), mutta eiköhän uudempi 150hv versio ole jo ok?

                ja 20tkm ajokokemuksena tuo 150hv versio oli hyvä, ei se kovin laiskalta vaikuttanut vaikka vähän tuntuikin että kierroksia sai antaa.. manuaali lootalla.
                Itse en taas tunkisi sorkkiani niihin facelifteihin Pre-faceliftilla takana parivuotta ja n.55tkm. Vaihtoon mennyt koneen puolesta startti,laturi,pari murtunutta löpölinjaa jotka rikkoi sen vanhan laturin, EGR termari. mittarissa 335tkm. Syöttöpumppuna on juuri se kuuluisa vp44 josta saattaa "aivoboksista" vähän jotakin kärvähtää mutta suomessakin löytyy jo ihmisiä jotka niitä onnistuneesti korjaa.
                E39 525d -00
                E39 523i-96
                E30 316 -86

                Comment

                • mixxis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2009
                  • 1877
                  • Jyväskylä / Uurainen

                  Originally posted by Krynx View Post
                  Itse en taas tunkisi sorkkiani niihin facelifteihin Pre-faceliftilla takana parivuotta ja n.55tkm. Vaihtoon mennyt koneen puolesta startti,laturi,pari murtunutta löpölinjaa jotka rikkoi sen vanhan laturin, EGR termari. mittarissa 335tkm. Syöttöpumppuna on juuri se kuuluisa vp44 josta saattaa "aivoboksista" vähän jotakin kärvähtää mutta suomessakin löytyy jo ihmisiä jotka niitä onnistuneesti korjaa.
                  niin ei nuo ihan paskoja voi olla kun niillä silti niin paljon ajetaan

                  itsellänihän on vain kuulopuhetietoa noista vanhemmista.

                  Voi kun 330d:ssäkin olis tullut faceliftin yhteydessä jo tuo moottorimuutos...
                  ___________________________________
                  __________________________________________________
                  At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                  [ Focus stw ]
                  [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                  Comment

                  • alpine3
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2010
                    • 1265
                    • Kajjjaani

                    Originally posted by rizzo View Post
                    Kaveri osti imolarotin E46 M-sport 2 faceliftin, ja nyt pitäs umpioihin saada tommoset umnitzan predador enkelivalot.

                    Onko vaikea asentaa itse? Miten umpiot saa auki?

                    Tack.
                    Tuolla -> http://www.fastm.com/m3/angeleyes_chromium.html on hyvät ohjeet, ei ole paha rasti.
                    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      Originally posted by mixxis View Post
                      Voi kun 330d:ssäkin olis tullut faceliftin yhteydessä jo tuo moottorimuutos...
                      Eihän tuossa m57 > m57n nyt niin radikaalia muutosta ollut...
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • mixxis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2009
                        • 1877
                        • Jyväskylä / Uurainen

                        Originally posted by Esal View Post
                        Eihän tuossa m57 > m57n nyt niin radikaalia muutosta ollut...
                        no eeei. Vähän voimaa ja potentiaalia.



                        Mitenkähän, ei mahda e39 530d:stä mennä moottorin kumityynyt e46 330d:hen? RealOEM antaa eri numerot ainakin.. e39:ssä näyttäs olevan vasen ja oikea eri numeroilla kun taas e46:ssa sama molemmille puolille.
                        ___________________________________
                        __________________________________________________
                        At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                        [ Focus stw ]
                        [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                        Comment

                        • k0rppi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 784
                          • Varkaus

                          Originally posted by mixxis View Post
                          no eeei. Vähän voimaa ja potentiaalia.



                          Mitenkähän, ei mahda e39 530d:stä mennä moottorin kumityynyt e46 330d:hen? RealOEM antaa eri numerot ainakin.. e39:ssä näyttäs olevan vasen ja oikea eri numeroilla kun taas e46:ssa sama molemmille puolille.

                          niillä ei oo mitään muuta yhteistä kun tuotenimike

                          Comment

                          • mixxis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2009
                            • 1877
                            • Jyväskylä / Uurainen

                            Originally posted by k0rppi View Post
                            niillä ei oo mitään muuta yhteistä kun tuotenimike
                            no se ...
                            ___________________________________
                            __________________________________________________
                            At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                            [ Focus stw ]
                            [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                            Comment

                            • Moelanen
                              Newbiemmer
                              • Aug 2009
                              • 24
                              • kainuu

                              Originally posted by janne[l View Post
                              luultavasti repsikan penkistä menossa tunnistinmatto rikki, tai penkin alla liittimissä kontaktihäikkää, josta tuo airbagin vika tulee. omassa 330ci:ssä ainakin tuntuu että meno paranee juuri tuon 4000 kierroksen jälkeen.
                              Vikakoodiksi antoi repsikan turvavyön kiristimen, laittoin sinne penkin alle uudet liittimet jossa on tina ja kutistesukka samassa ja puhistelin sitä kiristimen liitintä myös ja laitoin sinne jotain sähkö osille tarkoitettua rasvaa. Oli niitä johtosarjoja joku muukin sorkkinut aikasemminkin.
                              F10 530da M-sport
                              E46 320cia M-Sport II
                              ex.
                              E61 530da m-sport
                              E30 316i
                              E46 328i touring
                              E39 523i

                              Comment

                              • jrr
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2010
                                • 104
                                • Riihimäki

                                Katsuri käski vaihtaa tuulilasin ja varustelistalla on raksittu sadetunnistin... Mitä sanoo lompakko? Missä tuommoinen tunnistin yleensäkin on?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎