Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    Originally posted by beemers View Post
    noin 240tkm ajettu ja ilmeisesti omistaja ajanut liian vähällä öljyllä koska öljynsuodattimen jalan tiiviste holvannu öljyä pirusti ulospäin. Ei tietoa onko palanu öljynpaineen merkkivalo mutta jäljistä päätellen on
    Öljynsuodattimen jalan tiiviste vaimonkin e46:ssa falskasi todella reilusti, sai olla kokoajan lisäämässä öljyä. Onneksi tuli vaihdettua.

    EDIT:

    Näyttäisi motonetistä saavan tuollaisia BOSCH FGR7DQP tulppia. Realoem:n mukaan käyvät m43b19 mottiin, mutta kuinka ronkeli tuo niiden suhteen on?

    EDIT2:

    Näyttäisi myös olevan noita BKR6EK tulppiakin, joten haen niitä. Kiitos kuitenkin kaikille.
    Last edited by McBeast; 01-12-2011, 20:58. Reason: Täydennystä
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • qizmo
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 234

      Originally posted by OneAndOnly View Post
      Mitenkä olisi selvitettävissä kaverin 320d -02 suuttimien korjausarvot.
      Tyhjäkäynnillä näytti 1. ja 2. pytylle n. +- 0.5 ja 3. 4. pytylle 0 eikä hievahtaneetkaan. Sitten kun lähdettiin kiihdyttämään niin 1. 2. ja 4. meni nollaksi ja 3. pytty seilasi kuormituksesta riippuen 0 ja +4,5 välillä. Kiihdytyksestä kun löysäsi niin 3. meni nollaan ja 1. 2. ja joskus 4. antoi n. -0,5 lukemia

      Tasakaasulla ajettaessa taas oli jotkin pytyt nollilla ja joissain ihan pieniä miinuslukemia mut en enää muista missä pytyissä.

      Ilmamassamittari on kuulema äskettäin vaihdettu mutta livedata näytti tyhjäkäynnillä nominaliksi n.320 ja actual oli n.580 kaasuttaessa nominal n.600 ja actual n.1000
      Jossakin oli ollu juttua että pitäisi piuhanpäässä "koodata" uus ilmamassamittari mut pitäneekö paikkaansa?

      Railpressure meni livessä käsikädessä tyhjäkäynnillä n.320 bar ja kiihdytyksessä n.1600 bar

      Toiminallisesti ajaessa ei mitään niin ihmeellistä huomannut.
      Polttoaineen hajua joskus kuulema olisi ollut aistittavissa mutta ei oikein osannut kertoa että mistä se olisi peräisin.

      Tälläisiä ropleemia olisi täällä, kenelläkään ideoita?
      Nojoo kerkesit jo kysäsee.. eli mun auto ja ongelmana puolilämpimänä ku käynnistää niin rynkyttää(välillä vähän ja välillä pitempään) kylmänä käynnistäessä ei juurikaan ryskytä. tyhjäkäynti vähän raskaan oloista. kun antaa kaasua vähän yli 1000pm ja sit vapauttaa niin joskus kone oikein tärähtää.. polttoaine haiskahtaa ja vuotoja en oo huomannu.
      Ilmamäärämittari vaihettu
      vanha: 092 400 468, 13627787076
      uusi: 092 400 527 pitäiskö koodata?

      Comment

      • vitamiini
        Newbiemmer
        • Dec 2008
        • 9

        Originally posted by Bääm View Post
        Vastaus: En tiedä, mutta..
        Laitatko sen takia, ettei auto lämpeä? Termostaatti kokeiltu jo? Uskaltaisin väittää, että pitäisi lämmetä ja lämpöjen pysyä ylhäällä, jos kaikki on kunnossa, vaikka ois enemmänkin pakkasta.
        Kaikki on kunnossa ja auto lämpenee. Ideana lähinnä olisi estää majoneesin muodostumista öljyn sekaan. Auto on lähinnä pätkä ajossa jolloin sitä juuri ilmestyy. Viime vuonna pahvi auttoi asiaa noi lätkät vaan olisi aika paljon siistimpi ratkaisu.

        Comment

        • Bääm
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 401
          • Pori

          Originally posted by vitamiini View Post
          Kaikki on kunnossa ja auto lämpenee. Ideana lähinnä olisi estää majoneesin muodostumista öljyn sekaan. Auto on lähinnä pätkä ajossa jolloin sitä juuri ilmestyy. Viime vuonna pahvi auttoi asiaa noi lätkät vaan olisi aika paljon siistimpi ratkaisu.
          Aa.. nut ma jummarran. Sedanin munuaisethan on eri kokoset kun coupessa, niin eipä ne taida ainakaan suoraan sopia. Helpoin ratkaisuhan on ku välillä käy heittää sen vähän pidemmän lenkin. Eikä sekään mikään pitkä tartte olla..

          Edit. kurkkasinpa ebayn kiehtovaan maailmaan ja siellä oli ainakin joku tämmönen

          Teksti on jotain koodausta, mutta siellä on coupestakin jotain mainintaa, niin kannattaahan se kysästä.
          Last edited by Bääm; 02-12-2011, 09:31.
          330d -03 M57N

          Comment

          • Timbe]
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2007
            • 522
            • K-S

            onkohan miten yleinen vika näissä e46 korisissa tuo hammastanko? tuli vaan sellainen huomautus että hammastangossa on pysty suunnassa välystä.

            uusihan maksaa mansikoita ja ulkomailta saa toki halvemmalla

            Comment

            • Enliz
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 1503
              • Espoo

              Originally posted by beemers View Post
              noin 240tkm ajettu ja ilmeisesti omistaja ajanut liian vähällä öljyllä koska öljynsuodattimen jalan tiiviste holvannu öljyä pirusti ulospäin. Ei tietoa onko palanu öljynpaineen merkkivalo mutta jäljistä päätellen on
              Originally posted by McBeast View Post
              Öljynsuodattimen jalan tiiviste vaimonkin e46:ssa falskasi todella reilusti, sai olla kokoajan lisäämässä öljyä. Onneksi tuli vaihdettua.
              Mäkin vaihdoin entisessä e39:ssä tuon tiivisteen, vuoti ku seula. Se oli ainakin ihan korppua koko tiiviste, ja vaihdon jälkeen ei tarvinnu lisäöljyjä autossa pitää
              mikä lie, kun joillain vuotaa joillain ei saman ikäisissä..
              now: Mercedes Benz 350e AMG
              ex: f30 320i M-Sport
              ex: e46 320i M-Sport II
              ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
              ex: e36 316i Compact
              ex: e39 530i M-Sport
              ex: e46 320Cd M-Sport II

              Comment

              • Kaarle22
                Newbiemmer
                • Jul 2011
                • 8
                • helsinki

                Hei! Olis sellasta kysyttävää että tietääkö joku sopiiko e39 523i -98 ilmamassa mittari e46 323ci -99? samat 2.5 litraset vanos koneet kumminki ja se 170 hp ilmotettu teho molemmissa

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  Tuolta katsomaan varaosanumeroiden perusteella sopiiko vai ei: http://bmwfans.info/
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • vitamiini
                    Newbiemmer
                    • Dec 2008
                    • 9

                    Originally posted by Bääm View Post
                    Aa.. nut ma jummarran. Sedanin munuaisethan on eri kokoset kun coupessa, niin eipä ne taida ainakaan suoraan sopia. Helpoin ratkaisuhan on ku välillä käy heittää sen vähän pidemmän lenkin. Eikä sekään mikään pitkä tartte olla..

                    Edit. kurkkasinpa ebayn kiehtovaan maailmaan ja siellä oli ainakin joku tämmönen

                    Teksti on jotain koodausta, mutta siellä on coupestakin jotain mainintaa, niin kannattaahan se kysästä.
                    Niin siis noi lätkät ei tule munuaisten tilalle vaan niiden takana oleviin melkein saman muotoisiin reikiin. Noi lätkät on kyllä niin halvat että vois tilata sopii tai ei.

                    Comment

                    • markkos
                      Newbiemmer
                      • Dec 2010
                      • 3
                      • Helsinki

                      Morjens! Pari kysymystä olisi nyt esitettävä.

                      Ensinnäkin mitä kaikkea pitää ottaa akun vaihdossa huomioon? Oon lukenu tässä tarinoita että mittariin on tullut 200'000km lisää ja power management on menny sekasin akun vaihdosta. Onko 2001-mallisessa m47N - e46:sessa mitä kaikkia hienoja systeemejä jotka voi mennä sekasin jos irrottaa akun? Miten voi ehkäistä ongelmat?

                      Sitten vielä semmonen että saako hehkujen ohjausyksikön kyseisessä autossa kuinka helposti vaihdettua? TIS puhuu jotain underbody protectionista, muut puhuu imusarjan irroittamisesta?

                      Köyhä opiskelija yrittää nyt kaikin voimin säästää rahojaan...

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1321
                        • Tornio

                        hehkurele!

                        Originally posted by markkos View Post
                        Morjens! Pari kysymystä olisi nyt esitettävä.

                        Ensinnäkin mitä kaikkea pitää ottaa akun vaihdossa huomioon? Oon lukenu tässä tarinoita että mittariin on tullut 200'000km lisää ja power management on menny sekasin akun vaihdosta. Onko 2001-mallisessa m47N - e46:sessa mitä kaikkia hienoja systeemejä jotka voi mennä sekasin jos irrottaa akun? Miten voi ehkäistä ongelmat?

                        Sitten vielä semmonen että saako hehkujen ohjausyksikön kyseisessä autossa kuinka helposti vaihdettua? TIS puhuu jotain underbody protectionista, muut puhuu imusarjan irroittamisesta?

                        Köyhä opiskelija yrittää nyt kaikin voimin säästää rahojaan...
                        hienoista systeemeistä en tiedä kun en niitä ao värkistä vielä ole löytänyt.
                        ei muutakuin akun kengät irti JOS tarvetta. Kellon aikaan takaisin saaminen todennäköisesti SUURIN tapahtuma ao. irroituksen jälkeen. loput ongelmat legendaa/esson baari tarinoita.

                        just äsken ao hehkureleen irroitaneena onnistuu KAIKISTA helpoiten ala kautta juurikin tuon
                        alumiinisen suojapellin irroittamisella + ensin suojamuovit pois tieltä (16mm hylsyn tarviit alumiinisen suojapellin irroitukseen).
                        ja hehkurele löytyy vasemmalta puolen konetta startin kupeesta.

                        mitäs tuolla irroittamisella haet ?
                        ja jos hehkut ovat rikki niin ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ SORRU BOSCH VALMISTEISIIN !!!!!!!!!!!
                        BERU GE 102 sinne kuuluu ainoa joka todistetusti kestää. ainoa huono puoli on että maksavat 22€/kpl. versus bosch 12€/kpl
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • markkos
                          Newbiemmer
                          • Dec 2010
                          • 3
                          • Helsinki

                          Kiitoksia tuhannesti nopeasta vastauksesta! Tosiaan kylmäkäynnistyvyys oli viime talvena omaa luokkaansa ja nyt pitäis saada siihen parannusta. Ei lähteny kertaakaan ilman lohkolämmitintä käyntiin. Akku on tod.näk. sama mikä tehtaalla siihen aikoinaan heitettiin eli kymmenen vuotta vanha, sen kans on ollu vähän välii ongelmii.. Väliaikaisratkasuna on ollu entisestä Ford Sierrasta jäljelle jääny akku ja kaapelit tarvittaessa, mutta olis kiva saada pysyvämpää ratkasua.

                          Hehkut vaihdettiin vuos sitten mutta vikakoodi ja käynnistymisongelma jatkoi esiintymistään joten ohjausyksikössä se ongelma varmaan on... Kesällä kun hehkujen rooli oli minimaalinen ni jätin ongelman odottamaan mutta nyt kun alkaa pakkasia esiintyä niin vois hiljalleen laittaa kuntoon.

                          Oon sen verran epävarma näissä moottoriasioissa etten uskalla mennä suojamuovien, pulttien ja liitinten irrottamista pitemmälle, ja jossain joku oli maininnut että imusarja täytyis irrottaa et pääsis hehkujen ohjausyksikköön käsiks. Jos kyseinen operaatio olis pitäny tehdä, olis saanu joku muu hoitaa homman, mutta nyt kun ei tarvitse muuta kuin muoveja ja peltejä irrotella niin kyllä semmonen meikältä onnistuu.

                          Nyt kun nuo saa kuntoon niin pystyy ajamaan niin kauan kunnes öljyä tihkuava turbo poksahtaa... :S

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1321
                            • Tornio

                            suojapelti

                            Originally posted by markkos View Post
                            Kiitoksia tuhannesti nopeasta vastauksesta! Tosiaan kylmäkäynnistyvyys oli viime talvena omaa luokkaansa ja nyt pitäis saada siihen parannusta. Ei lähteny kertaakaan ilman lohkolämmitintä käyntiin. Akku on tod.näk. sama mikä tehtaalla siihen aikoinaan heitettiin eli kymmenen vuotta vanha, sen kans on ollu vähän välii ongelmii.. Väliaikaisratkasuna on ollu entisestä Ford Sierrasta jäljelle jääny akku ja kaapelit tarvittaessa, mutta olis kiva saada pysyvämpää ratkasua.

                            Hehkut vaihdettiin vuos sitten mutta vikakoodi ja käynnistymisongelma jatkoi esiintymistään joten ohjausyksikössä se ongelma varmaan on... Kesällä kun hehkujen rooli oli minimaalinen ni jätin ongelman odottamaan mutta nyt kun alkaa pakkasia esiintyä niin vois hiljalleen laittaa kuntoon.

                            Oon sen verran epävarma näissä moottoriasioissa etten uskalla mennä suojamuovien, pulttien ja liitinten irrottamista pitemmälle, ja jossain joku oli maininnut että imusarja täytyis irrottaa et pääsis hehkujen ohjausyksikköön käsiks. Jos kyseinen operaatio olis pitäny tehdä, olis saanu joku muu hoitaa homman, mutta nyt kun ei tarvitse muuta kuin muoveja ja peltejä irrotella niin kyllä semmonen meikältä onnistuu.

                            Nyt kun nuo saa kuntoon niin pystyy ajamaan niin kauan kunnes öljyä tihkuava turbo poksahtaa... :S
                            Jos autosta löytyy Webasto niin AGM 90Ah akku todistetusti TOIMII!!
                            sielä on tehtaan jäljiltä 80Ah normi akku. tilalle menee 100Ah akku kun poistaa akku kotelon pohjalta valkoisen muovipalikan.

                            siinä suojapellin irroituksessa on sitten pari kikkaa JOS joku Suomalainen mekaanikko ei ole ehtinyt kykyjään näyttää ja hajoittaa kaikkia kiinnikkeitä. Eli vasemmalla puolen etuakselin takana oleva suojamuovi on kiinni suojapellin vaihdelaatikon kohdalla suojapellin yläpuolella. Muoviniitillä josta vedetään sivareilla keskinasta ensin ulos.
                            suojapellin oikealla puolen noin Turbon kohdalla on 8mm kannalla peltiruuvilla lämpösuojapelti
                            kiinni nämä kun muistat myös irroittaa niin loput kyllä selviää kunhan tarkkaille purkaessa ympäristöään.

                            hehkureleen kuntoa voi sitten testata yleismittarin DIODI testauksella.
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            • _Wraith_
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 156
                              • Oulu

                              Osaako viisaammat vastata kysymykseen, mitäköhän eroa on E46 sedanin takavaloissa, jos rinnakkain on pre-faceliftin "facelift-look" mallin valot ja oikeat facelift mallin valot? Onko nuo valon kuoret samanlaiset molemmissa vai onko myös kiinnityksessä eroja? Hehkupohjat ja liittimethän nuissa eroaa toisistaan, mutta passaako esim tuo "facelift-look" mallin kuori yhteen oikean faceliftin pohjan kanssa ja istuuko tuo kuori autoon yhtä hyvin? Hankalasti muotoiltu aihe, mutta kun pientä päätä askarruttaa niin kovasti
                              Last edited by _Wraith_; 03-12-2011, 08:55. Reason: tarkennusta
                              Vikakoodinlukua Oulun alueella E- ja F-sarjalaisiin
                              -14 Volvo V60 Plug-in Hybrid
                              EX -10 E70 X5
                              EX -12 MB W212 E300 Bluetec Hybrid
                              EX -13 F25 X3
                              EX -12 F11 520D
                              EX -05 E53 X5
                              EX -06 E61 520D
                              EX -04 E60 525iA
                              EX -04 MB C180 KOMPRESSOR
                              EX -02 E46 316
                              EX -98 E46 318

                              Comment

                              • arben
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1119
                                • suomi

                                moottorina n42 ilmastoinnilla.

                                ongelma ettei tyhjäkäynnillä tule lämmintä,1000rpm johan tulee jo kuumaa.

                                nestepinta täysi ja ilmattu.ei muita ongelmia.

                                vesipumppu?kiertovesipumppua en löytänyt?sisäkenno tukossa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎