Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Benzi87
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1106
    • Oulu

    Originally posted by katajama View Post
    Kertokaas mistä löytyis osanumero osalle kun en toimivaa TISsiä löydä.

    Osa olisi coupen kuskinpuoleisen takavalon "pohja". Eli se mihin polttimot kiinnitetään.
    Vuosimalli ym, ym tiedot ois jees...
    Mut oisko tämä:

    Jos ei niin haeppa ite tuolta autosi tietoilla:

    Comment

    • Jonbeam
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 65
      • Unknown

      Originally posted by Benzi87 View Post
      Huohotin siis todennäköisesti tukossa.


      Ettei vaan ois jääny "kiireessä" jokin liitin tai alipaine letku irti?
      Mitä kaikkia tiivisteitä on uusittu?
      Käy siis niiden likeltä kaikki liittimet läpi mitä on jouduttu purkamaan tiivisteiden vaihdon yhteydessä että on varmasti kaikki paikoillaan niin ku kuuluu.
      Ei välttämättä siis ole kummonen "vika".
      Oire oli jo ennen pajalle vientiä ja oletin sen liittyvän suuttimiin, joita siellä sitten ilmeisesti (jep, ainakin sanottu, takuuseen menee nämä) vaihdeltukin.

      Pitää huomenna käydä vielä läpi kuitenkin nuo. Luulisi, että pajalla ois huomattu vastaavat. Kone kaikenlisäksi vasta käynyt pöydällä ja "kaikki on uutta" - vai onkohan sittenkään.
      e46 320d pre-FL -01 Touring

      Comment

      • Benzi87
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1106
        • Oulu

        Originally posted by Jonbeam View Post
        Oire oli jo ennen pajalle vientiä ja oletin sen liittyvän suuttimiin, joita siellä sitten ilmeisesti (jep, ainakin sanottu, takuuseen menee nämä) vaihdeltukin.

        Pitää huomenna käydä vielä läpi kuitenkin nuo. Luulisi, että pajalla ois huomattu vastaavat. Kone kaikenlisäksi vasta käynyt pöydällä ja "kaikki on uutta" - vai onkohan sittenkään.
        Niin siis tuo mitä aikasemmin kirjoitin niin oli tuohon tyhjäkäynti ongelmaan.

        Mut tuli mieleen että oletko katsonut että onko moottorinkannake kumit ehyet?
        Ne siis jos on revennyt niin täristää autoa ihan pirusti.

        Tuli myös mieleen että omassa 320d:ssä tyhjäkäynnin humpaus kylmänä loppu kun uusin hehkut.
        Eli vois kyllä viitata niihinkin.

        Putken vuodosta sen verran että yleensä menee se haitari osa ensimmäisenä rikki.
        Ja haitari osa menee juurikin rikkinäisten moottorinkannakekumien takia.
        Eli alla haitari tulee katin jälkeen samantien.
        Näkyy kun katsoo auton alta konehuoneeseen päin.
        Hain itselle sillon muistaakseni motonetistä tai biltemasta yleismallin haitari osan ja hitsatin paikoilleen.
        Oli siis juuri saman mittainen ja paksuinen kuin alkuperäinen.
        Alla linkki niin hahmotat ehkä helpommin mihin se haitari tulee vaikka sille ei ole suoraa osanumeroa.


        EDIT: Tuohon jarrupalojen merkkivaloon sen verran että miten ne on todennut vian olevan mittarissa?
        Onko uusittu varoitinjohtoja?
        Muistaakseni e46:sen varoitinjohdot oli sellaset että ei tarvi kovin paljon hinkata levyyn niin on entiset ja yleensä niitä ei älyä kukaan uusi kun vaihtaa uudet palat.
        Veikkaan siis että sulla on joko edessä tai takana ne tunnistin päät entiset tai sitten on jostain johto poikki.
        Ellei ne siis ole jo uusinut niitä varoitinjohtoja?
        Last edited by Benzi87; 04-04-2013, 23:43.

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          Ja vaikka sen varoitusjohdon uusisikin, niin valo ei sammu ilman nollausta. Sen voi nollata ihan itsekin, eli autosta virrat II-asentoon ja odotat 30sek. Jos valo ei sammu niin silloin siellä on vikaa jossain päin.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • Jonbeam
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 65
            • Unknown

            Originally posted by Benzi87 View Post
            Niin siis tuo mitä aikasemmin kirjoitin niin oli tuohon tyhjäkäynti ongelmaan.

            Mut tuli mieleen että oletko katsonut että onko moottorinkannake kumit ehyet?
            Ne siis jos on revennyt niin täristää autoa ihan pirusti.

            Tuli myös mieleen että omassa 320d:ssä tyhjäkäynnin humpaus kylmänä loppu kun uusin hehkut.
            Eli vois kyllä viitata niihinkin.

            Putken vuodosta sen verran että yleensä menee se haitari osa ensimmäisenä rikki.
            Ja haitari osa menee juurikin rikkinäisten moottorinkannakekumien takia.
            Eli alla haitari tulee katin jälkeen samantien.
            Näkyy kun katsoo auton alta konehuoneeseen päin.
            Hain itselle sillon muistaakseni motonetistä tai biltemasta yleismallin haitari osan ja hitsatin paikoilleen.
            Oli siis juuri saman mittainen ja paksuinen kuin alkuperäinen.
            Alla linkki niin hahmotat ehkä helpommin mihin se haitari tulee vaikka sille ei ole suoraa osanumeroa.


            EDIT: Tuohon jarrupalojen merkkivaloon sen verran että miten ne on todennut vian olevan mittarissa?
            Onko uusittu varoitinjohtoja?
            Muistaakseni e46:sen varoitinjohdot oli sellaset että ei tarvi kovin paljon hinkata levyyn niin on entiset ja yleensä niitä ei älyä kukaan uusi kun vaihtaa uudet palat.
            Veikkaan siis että sulla on joko edessä tai takana ne tunnistin päät entiset tai sitten on jostain johto poikki.
            Ellei ne siis ole jo uusinut niitä varoitinjohtoja?

            Moottorin kannatinkumit uusittu, hehkut uusittu ja pakoputki oli korjattu, mutta silti tupruttaa sisälle, onneksi ei niin pahasti. Ei ole ilmeisesti hitsaamalla vaan klemmareilla paikattu..

            Tosta valosta sanoivat kun jarrunestesäiliöstä lähtevästä piuhasta johtuisi ja eivät saaneet poistettua valoa, jarrut käyty läpi muuten juuri, ilmeisesti nuo piuhat tosiaan vaan uusimatta. Kiitokset vastauksesta, pitänee kohta lähteä tutkimaan autoa enemmän
            e46 320d pre-FL -01 Touring

            Comment

            • BmwGt
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 95
              • Kempele

              Hei te 330d ja muidenki välijäähdyttimellä olevien e46 omistajat..
              Suosittelen irroittamaan välijäähdyttimen ja puhdistaa sen ja syylärin välikkö..

              Oli nimittäin aivan täynnä mustaa paskaa ja lehtiä yms. samalla putsaa sen välijäähyn rivat.. Ei ilma kierrä siellä kun ne on tukkeena.

              Mahtaa nyt ahtaa kylmempää ilmaa kun alkaa jäähdyttään kunnolla.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by BmwGt View Post
                Hei te 330d ja muidenki välijäähdyttimellä olevien e46 omistajat..
                Suosittelen irroittamaan välijäähdyttimen ja puhdistaa sen ja syylärin välikkö..

                Oli nimittäin aivan täynnä mustaa paskaa ja lehtiä yms. samalla putsaa sen välijäähyn rivat.. Ei ilma kierrä siellä kun ne on tukkeena.

                Mahtaa nyt ahtaa kylmempää ilmaa kun alkaa jäähdyttään kunnolla.
                Näinhän ne yleensä on. Ohessa 740d välijäähy, ei mennyt mistään ilma läpi kun puhaltelin. Aika pitkään sai liottaa pesunesteessä että liukeni.

                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Pilsneri
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 71
                  • Alavus

                  Moi

                  Toivottavasti nyt joku osais sanoa jotain.
                  Sigun autossa aika-ajoin moottorivalo ja eml valo tuikkii päälle.
                  Kaksi kertaa mennyt suojatilaan muutaman kuukauden aikana.
                  Muuten auto toimii normaalisti.

                  Äskön katoin inpalla vikakoodit, joissa oli viitteitä VVT signaalin häviöön?
                  Myös ilmamäärämittarista oli koodi siellä.
                  Inpalla live data näytti olevan ok, paitsi "Crankshaft adaption inlet bank 1 Grad KW" oli tapissaan.
                  Mihin tuo em. asia viittaa ja pitääkö olla tapissa vai ei?

                  Tuossa konetyypissä N42B20A on ilmeisesti ongelmia ketjun kanssa, onko se tulossa nyt tiensä päähän?
                  E46 318i Touring '03
                  Ex: E36 328I M-Sport '97
                  Ex: E36 318Is '92
                  Toisen sukupolven Bemaristi.

                  Comment

                  • ntjt
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 166
                    • Jyväskylä

                    Osaisko joku sanoa, mitä vikaa tuossa kuskin vyösoljessa on, kun ei meinaa millään jäädä lukkoon kiinni. Pitää hirveän renksuttamisen kanssa se aina laittaa. Ei myöskään ilmoita valolla, ettei vyö ole kiinni äänimerkistä puhumattakaan. Kaverin koodinlukijalla joskus sain äänimerkin ja valon ohjelmoitua päälle, mutta kun virrat katkaisee, menee ohjelma takaisin edelliseen tilaan. Herjasi myös vikakoodia kuskin vyön lukosta.

                    Kyseessä 320D -00.
                    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Originally posted by riippis View Post
                      Minkäs merkkisiä jarrulevyjä suosittelette sigun autoon? Ebaysta katselin, saksasta.
                      Zimmermannin levyt ovat olleet erittäin kelvolliset.

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by ntjt View Post
                        Osaisko joku sanoa, mitä vikaa tuossa kuskin vyösoljessa on, kun ei meinaa millään jäädä lukkoon kiinni. Pitää hirveän renksuttamisen kanssa se aina laittaa. Ei myöskään ilmoita valolla, ettei vyö ole kiinni äänimerkistä puhumattakaan. Kaverin koodinlukijalla joskus sain äänimerkin ja valon ohjelmoitua päälle, mutta kun virrat katkaisee, menee ohjelma takaisin edelliseen tilaan. Herjasi myös vikakoodia kuskin vyön lukosta.

                        Kyseessä 320D -00.
                        Tuolta voi katsoa mitä seat belt lock - driver's side -virhekoodin kans toimitaan: KLIK.

                        Voi olla pelkkä kaapelivikakin: KLIK.

                        Lukituskappale (osa #2 täällä) maksaa uutena vyönkiristimen kanssa satkun Schmiedmannilta, purkaamoilta saanee puoleen hintaan.

                        Comment

                        • Jonbeam
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 65
                          • Unknown

                          Originally posted by MNi View Post
                          Tuolta voi katsoa mitä seat belt lock - driver's side -virhekoodin kans toimitaan: KLIK.

                          Voi olla pelkkä kaapelivikakin: KLIK.

                          Lukituskappale (osa #2 täällä) maksaa uutena vyönkiristimen kanssa satkun Schmiedmannilta, purkaamoilta saanee puoleen hintaan.

                          Kuuluuko näiden vilkkua/huutaa jos vyö ei ole paikallaan?

                          Mulla ei herjaa ainakaan, mittaristossa kyllä palaa se punainen vyön merkkivalo kun virrat laittaa.
                          e46 320d pre-FL -01 Touring

                          Comment

                          • huppu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 423
                            • Rovaniemi

                            E46 sedan, takakontin luukun säätö?

                            Olen miettinyt, voiko takakontti autossani aiheuttaa kolinaa ajossa. Ainakaan mitään ääntä ei kuulu jos kiinni olevaa luukkua painaa. Ymmärsin että luukussa on jotkin stopparit, joita voi säätää? :think Onko oikea osa linkissä näkyvä nro. 7? voiko tuota pyörittämällä säätää kontin kireyttä?

                            BMW E46 318d 10/04

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              mulla loppu vyön ja bägi valojen vilkkuminen ku otin penkin irti ja suihkin jokaseen liittimeen kontaktisprayta. Ei oo 2 vuoden aikana vilkahtanu sen jälkeen.
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • emmiz
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2009
                                • 103
                                • Rajamäki

                                Originally posted by BmwGt View Post
                                Hei te 330d ja muidenki välijäähdyttimellä olevien e46 omistajat..
                                Suosittelen irroittamaan välijäähdyttimen ja puhdistaa sen ja syylärin välikkö..

                                Oli nimittäin aivan täynnä mustaa paskaa ja lehtiä yms. samalla putsaa sen välijäähyn rivat.. Ei ilma kierrä siellä kun ne on tukkeena.

                                Mahtaa nyt ahtaa kylmempää ilmaa kun alkaa jäähdyttään kunnolla.

                                Millanen homma on irrottaa toi välijäähy?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎