Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    Ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa paisuntasäiliön kunto, siellä voi olla ihan pieni reikä josta tirisee kuumana ulos ja lähes haihtuu samantien, niin ei jää edes länttiä auton alle. Toinen yleinen ongelma on paisuntasäiliön korkki, jos sitä ei ole vuosiin vaihdettu, niin sen toiminta heikkenee aikojen saatossa ja aiheuttaa mm. ensimmäisen kohdan vian. (Tällä korkilla on varmaankin tarkoitettu tuota syylärin korkin tiivistettä? Siihen ei erikseen saa mitään tiivisteitä vaan korkki suosiolla vaihtoon.)
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • Hhenkkka
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 46
      • Espoo

      Paisuntasäiliö on muistaakseni vaihdettu. Pitääpä tästä lähteä samantien motonettiin uutta korkkia hakemaan :P Missä se ilmausruuvi/venttiili sijaitsee tarkalleen? Onko se siinä korkin vieressä muovisen näköinen ristipää-ruuvi?

      Comment

      • VoDevil
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1046
        • Pohojam`maa

        Originally posted by vize View Post
        Noniin hyvät uv:t kaikille, omani alkoi näin.

        Tapaus siis 2001 318i 1.9

        Ajelin tänään uudenvuoden riennoista kotiinpäin ja yhtäkkiä auto herjas jäähdytysnesteen valoa. Noh, ajelin menemään kunnes alko tuleen kylmää ilmaa sisälle ja vetää ikkunoita sinkkiin. Lämmöt kuitenkin mittarin mukaan ihan normaalissa kokoajan. Pääsin huoltsikan pihalle josta sain ostettua nestettä ja matka jatkui, oli paisari ihan kuiva.

        Noh, n.30km jälkeen oli taas paisari kuiva ja ei muutako nestettä täyteen ja kotiin kuitenki pääsin. Lämmöt ok.

        Mitä nyt nopeaa tutkiskelin niin moottorin takaa pukkaa jostaki sen nesteen ulos. Peilin kans yritin kurkkia, enkä ihan tarkkaa suuntaa saanu. Moottorin takana kuitenkin. Pohjamuovi ui nesteessä. Näkyvillä olevat letkut näytti olevan kunnossa. Moottori käy ihan normaalisti.

        Paisarissa ei näkyny öljyä, öljykorkissa ei nestettä ja öljytikussakaan ei mitään ylimäärästä. Pakokaasu suht normaalia. Eli kannen tiivisteen pitäs olla ehjä?

        Onko yhtään tutunkuulosta?

        Hyvinkin tutunkuulosta...

        Kuten tuossa joku jo mainitsi niin osa nro. 1:http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ttached_parts/
        hyvinkin tyypillinen vika m43 moottoris ja samalla kannattaa vaihtaa toinen varma vikapaikka on osa nro. 1 tässäkin kuvassa: http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ounting_parts/

        Vaihdoin kyseiset osat 2viikkoa sitten.. molemmat aika vittumaisis paikois, mutta ton mikä tulee tonne kannen takaosaan vaihtaa pelkän raitisilmansuodatikotelon purkamisella kun taas se lohkon kylkeen tulevaan pitää purkaa imusarja + yms..
        Last edited by VoDevil; 03-01-2013, 13:16.
        -VaasaConnection-

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          Originally posted by VoDevil View Post
          Hyvinkin tutunkuulosta...

          Kuten tuossa joku jo mainitsi niin osa nro. 1:http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ttached_parts/
          hyvinkin tyypillinen vika m43 moottoris ja samalla kannattaa vaihtaa toinen varma vikapaikka on osa nro. 1 tässäkin kuvassa: http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ounting_parts/

          Vaihdoin kyseiset osat 2viikkoa sitten.. molemmat aika vittumaisis paikois, mutta ton mikä tulee tonne kannen takaosaan vaihtaa pelkän raitisilmansuodatikotelon purkamisella kun taas se lohkon kylkeen tulevaan pitää purkaa imusarja + yms..
          Tämä koneen taakse menevä letku possahti vaimonkin autosta viime syksynä. Ei mikään kummoinen todellakaan vaihtaa, kun minäkin siihen kykenin ulkoparkkiksella.
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            Originally posted by Hhenkkka View Post
            Paisuntasäiliö on muistaakseni vaihdettu. Pitääpä tästä lähteä samantien motonettiin uutta korkkia hakemaan :P Missä se ilmausruuvi/venttiili sijaitsee tarkalleen? Onko se siinä korkin vieressä muovisen näköinen ristipää-ruuvi?
            Tämähän se taitaa olla. Itsellä ei ole kokemuksia motonetistä ostetuilla paisarin korkeilla, mutta suosittelen tässäkin tapauksessa kääntymään merkkiliikkeen puoleen, niin ei tartte ihmetellä..
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • magilainen
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1023
              • Iisalmi

              -02 prefacelift sedan --> facelift
              mitä osia keulaan tarvii muutokseen?

              -valot
              -lokarit
              -konepelti
              -puskuri?

              Tuli pikku keulapusu joten sama päivittää samalla
              Bmw e91 330xd -06 msport
              Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
              Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


              Freude am Fahren

              Comment

              • McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 2998
                • Tallinn

                Originally posted by magilainen View Post
                -02 prefacelift sedan --> facelift
                mitä osia keulaan tarvii muutokseen?

                -valot
                -lokarit
                -konepelti
                -puskuri?

                Tuli pikku keulapusu joten sama päivittää samalla
                Tuossahan ne suurimat. Sitten tietty valojen alle tulevat listat, vilkut kylkiin ja eteen. Munuaiset.
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  Originally posted by Hhenkkka View Post
                  Paisuntasäiliö on muistaakseni vaihdettu. Pitääpä tästä lähteä samantien motonettiin uutta korkkia hakemaan :P Missä se ilmausruuvi/venttiili sijaitsee tarkalleen? Onko se siinä korkin vieressä muovisen näköinen ristipää-ruuvi?
                  Originally posted by McBeast View Post
                  Tämähän se taitaa olla. Itsellä ei ole kokemuksia motonetistä ostetuilla paisarin korkeilla, mutta suosittelen tässäkin tapauksessa kääntymään merkkiliikkeen puoleen, niin ei tartte ihmetellä..
                  Juurikin se pieni ristipäinen korkki.

                  Merkkiliikkeessä paisarinkorkilla ei hintaa muistaakseni ollut 20e joten ei kannata olla niin juutalainen että säästää tuossakin sen pari euroa hakemalla mätänetin korkin..

                  edit. Niin ja jos se korkki on jätetty vaihtamatta silloin kun paisari on vaihdettu, niin kyllä se paisari voi taas olla halki johtuen juurikin siitä huonosta korkista.
                  Last edited by NokiLeka; 03-01-2013, 15:25.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Paisarin alkuperäinen korkki Smiidillä 16,66€, KL-Varaosista muistaakseni 13€. Ei todellakaan kannata säästää tässä.

                    Comment

                    • niinjoo
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2012
                      • 36
                      • Itä-Suomi

                      Matka-ajosta kun joutuu jarruun koskemaan, tuntuu että polkimessa olisi hieman tyhjää alussa sekä poljin hieman tunnoton ainakin ensimmäisen polkasun, sen jälkeen toimii normalisti kunnes taas ajaa pitemmän matkan koskematta polkimeen. Taajama-ajossa tätä ei tapahdu, yön yli tai pitempään paikallaan parkissa olon jälkeen ei myöskään oireile. Nesteet pysyy lähellä max-rajaa, edellisestä vaihdosta tosin ei varmaa tietoa. Oire tullut nyt joulun kovien pakkasten jälkeen. 320d -02 kyseessä.

                      Lähdetäänkö nesteistä ja ilmauksesta liikkeelle vai onko luvassa jotain muuta kivaa, mahdollisesti jotain tämmöstä? Tuo seutu on kyllä purettu pariin otteeseen syksyn aikana ettei siellä ainakaan mitään pusikkoa ole päässyt kertymään tukoksi sekä auto on aina katoksessa parkissa.
                      BMW - korjaamisen iloa...sitäpä juuri prkl..

                      Comment

                      • maverick999
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 919
                        • Rauma

                        Mikä öljy on parasta lastutettuun 330d (M57N). Virallinen suositus on longlife 01-öljyt esim. kallis(!) Castrol 0W-30. Jotenkin tekisi mieli siirtyä halvempaan esim. 5W-40 ja "normaaliin" vuosittaiseen vaihtoväliin. Vaikuttaakohan lastutus öljyn valintaan?
                        Respect your elders

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by maverick999 View Post
                          Mikä öljy on parasta lastutettuun 330d (M57N). Virallinen suositus on longlife 01-öljyt esim. kallis(!) Castrol 0W-30. Jotenkin tekisi mieli siirtyä halvempaan esim. 5W-40 ja "normaaliin" vuosittaiseen vaihtoväliin. Vaikuttaakohan lastutus öljyn valintaan?
                          Hassu kysymys. Halutaan parasta ja sitten samalla halpaa. Ei vaan toimi niin
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • siksta
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 675
                            • Orimattila

                            Originally posted by hakala- View Post
                            Onkos kellään kokemusta kun mittaristo väittää että kuskinpuolen takavaloissa häikkää vaikka kaikki palaa ja tarkistin niin mitään maa/oikosulkuja ei kyllä mielestäni löytynyt..?
                            Taannoin ihmettelin samaa omassa.
                            Lopulta vaihdoin palaneet rekisterikilvenvalon polttimot uusiin, ni hävis mittaristosta ylimääräset valot.

                            Jos on vaan toinen kilvenvalo palanut, niin silloin ei mittaristo vielä herjaa.
                            F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9138
                              • Oulu

                              Originally posted by maverick999 View Post
                              Mikä öljy on parasta lastutettuun 330d (M57N). Virallinen suositus on longlife 01-öljyt esim. kallis(!) Castrol 0W-30. Jotenkin tekisi mieli siirtyä halvempaan esim. 5W-40 ja "normaaliin" vuosittaiseen vaihtoväliin. Vaikuttaakohan lastutus öljyn valintaan?
                              Itse olen käyttänyt Teboil Diamond Diesel 5W-40, ei ole hinnan kiroissa. KLIK Täyttää BMW Longlife 04 vaatimukset. KLIK Voihan nuo vaihtaa joka tapauksessa vuoden välein.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • JMTN
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2010
                                • 338
                                • Haukipudas

                                Originally posted by maverick999 View Post
                                Mikä öljy on parasta lastutettuun 330d (M57N). Virallinen suositus on longlife 01-öljyt esim. kallis(!) Castrol 0W-30. Jotenkin tekisi mieli siirtyä halvempaan esim. 5W-40 ja "normaaliin" vuosittaiseen vaihtoväliin. Vaikuttaakohan lastutus öljyn valintaan?
                                Ei kuulu kyllä samaan kategoriaan paras ja halpa.
                                Itse käyttänyt 5w-30 Castrolia ja 10 - 12tkm vaihtoväli. Miettinyt, jos vaihtas 10w-60 kesä ajaksi, ei kylläkään tuolla 5w-30 öljylläkään ollut ongelmia.

                                Tiedän, että pitempäänkin vois tuolla 5w-30 ajaa, mutta auton ohjelmoinnin jälkeen ruvennut vaihtaan tiheämpää.
                                BMW e91 320d -08
                                ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                                ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                                ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                                Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎