Auto oli yön lämpimässä hallissa ja siellä lähti tänään aamulla käyntiin kuin palmun alta :think Ajossa toimii niin kuin pitääkin. Ongelma on tyhjäkäynnin kierroshumppa. Käynnistykseen liittyvä vika tuntuu nyt liittyvän kylmään koneeseen.
Pajalla tekivät kaksi kertaa suuttimien ohivuototestin. Ensin ei näkynyt vikaa kun testasivat auton ollessa lämpimänä. Kylmänä ei kuitenkaan käynnistynyt. Uusi testi tehtiin auton ollessa kylmänä ja kahdessa suuttimessa oli ohivuotoa. Uudet osat tilaukseen ja viikon päästä auto toiv. kunnossa 2 alkuperäistä suutinta 950€+työ huoh
Voiko E46:n vetokoukun sähköt vetää perinteisesti takavaloilta ryöstämällä, vai pitääkö asentaa bemarin oma johtosarja peräkoukkumoduuleineen jne. Purkasin pois paskasti asennetun ryöstösarjan ja nyt pelaa taas takavalot, eikä vilkuttele takavalojen merkkivaloja. Auto on -97 318.
Pajalla tekivät kaksi kertaa suuttimien ohivuototestin. Ensin ei näkynyt vikaa kun testasivat auton ollessa lämpimänä. Kylmänä ei kuitenkaan käynnistynyt. Uusi testi tehtiin auton ollessa kylmänä ja kahdessa suuttimessa oli ohivuotoa. Uudet osat tilaukseen ja viikon päästä auto toiv. kunnossa 2 alkuperäistä suutinta 950€+työ huoh
eikös tää suuttimien ohivuoto tarkota sitä että ne O-renkaat vaan kusee ? Ja tuolla suuttimien "huollolla" joka tehään siis suuttimet irrallaan niin mitataan niiden tuotto penkissä, josta tietää onko ne kaput vai ei. Vai oonko nyt ihan pihalla.
eikös tää suuttimien ohivuoto tarkota sitä että ne O-renkaat vaan kusee ? Ja tuolla suuttimien "huollolla" joka tehään siis suuttimet irrallaan niin mitataan niiden tuotto penkissä, josta tietää onko ne kaput vai ei. Vai oonko nyt ihan pihalla.
Tässä puhuttu ohivuoto on suuttimen sisäistä toimintaa, sitä varten siellä on se paluuputki. Jos kupariprikka ja o-rengas vuotaa niin tavaraa tulee koneen päälle.
Huollossa suutin puretaan ja sisäiset tiivisteet vaihdetaan. Kaikki ohivuodot eivät välttämättä korjaannu edes tällä tavoin - jolloin tarvitaan uusi suutin.
On varmaan jossain tullutkin esille, mutta mitä kaikkea tommoseen 2001 vuosimallin 320d:hen voi koodata OBD+pc -yhdistelmällä? Tai ylipäätään. Ois kiva tietää, jos siellä olisi jotain itseä hyödyttäviä, kuten vilkkujen välähdys ovia lukittaessa yms.
Onko riippuvainen varustetasosta tms ylipäätään?
Auto siis tämä "pre-facelift" jossa vilkut alaspäin ja puikulan malliset sumarit.
Jo tiedetyt/epävarmat:
-Saattovalot
-Ovet lukkoon kun auto liikkuu
-Vilkut, kun ovet auki/lukkoon.
Vieläkö näitä on?
Last edited by Jonbeam; 12-03-2013, 09:04.
Reason: lisää tekstiä
Noita on ainakin kymmeniä, ellei satoja. Haulla pitäis löytyä ainakin lista mitä car&key memorissa on koodausvaihtoehtoja, ne on ne yleisimmät. Sitten voi esimerkiksi poistaa polttimoiden palamisilmoitukset, tehdä "jenkkiparkki" valot, valomuistin suomimalliseksi, yms yms. Varustelusta riippuu tosiaan mitä voit tehdä. Monissa yksilöissä ei pysty koodaamaan noita vilkkuja välähtämään ovet lukittaessa.
Suurin osa noista koodausvaihtoehdoista on ihan turhia vaihtoehtoja, eikä varmaan osasta noita kukaan tiedä mihin ne vaikuttaa..
On varmaan jossain tullutkin esille, mutta mitä kaikkea tommoseen 2001 vuosimallin 320d:hen voi koodata OBD+pc -yhdistelmällä? Tai ylipäätään. Ois kiva tietää, jos siellä olisi jotain itseä hyödyttäviä, kuten vilkkujen välähdys ovia lukittaessa yms.
Onko riippuvainen varustetasosta tms ylipäätään?
Auto siis tämä "pre-facelift" jossa vilkut alaspäin ja puikulan malliset sumarit.
Jo tiedetyt/epävarmat:
-Saattovalot
-Ovet lukkoon kun auto liikkuu
-Vilkut, kun ovet auki/lukkoon.
Vieläkö näitä on?
-Saattovalothan on jo valmiiks
- saa koodattua
- saa koodattua
Onnistuu ainakin NCSExpertillä ja BMW Scannerilla, Progmanilla ja vanhemmalla DIS
Kattele oman alueen vikakoodin luku topikki ja huutele siellä:think
Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu. INPA, BMW Scanner 1.4.0
Mitä hintaluokkaa (tai vähintään arvio työtuntimäärästä ammatinharjoittajan käsissä, esim. 70e/h) tulisi maksamaan koko remontti, jos itse hankkisin osat kotimaasta ja teettäisin homma jollain korjaamolla:
-Molemmat etualatukivarret (Esim Meyle., vai järkevämpää laadun puolesta mennä originaaleilla?)
-Molemmat etualatukivarsien isot puslat (kannattaako näihin nyt vaihdattaa ne poverflexin sisuskalut?)
-Perän apurungon puslat, olikos 4kpl (alkuperäiset, ettei repee korin kiinnityskohdat?)
-Kallistuksenvakaajien tukitangot (koiranluut) molemmin puolin - eteen ja taakse
-Ohjaus-/aurauskulmien säätö
Kannattaako säätötoimenpiteet tehdä noiden osien vaihdon jälkeen vai olenko missannut jotain oleellista?
Ei käynnisty ei!!
Kukuneuvona E46 koppainen 330D -01 facelift,M57 koneella.
Aamu 1: Eberi lämmittänyt auton->useita starttauksia mutta ei suostu lähtemään käymään.Akku hiipui,kottero jäi työpaikan pihalle
Aamu2: Laitettu illalla akkul atautumaan,eberi 45min ennen töistä lähtöä puhisemaan ja wtf! Lämppäri sammunut ja auto täysin jäässä.
Kokeiltu laittaa eberi uudelleen lämmittämään,hetken pöhisi ja taas sammui.
No toiveikkaana kuitenkin hehkuttamaan ja startti pyöritti iloisesti mutta ei edes luvannut.kunnes akku taas hiipui.
Ed.viikolla vikakoodit luettu ja herjasi rail-paineta sekä hehkuja.
Kuittauksen jälkeen jäi ainoastaan herja hehkuista,jotka tilattu ja asennetaan pikimmiten kunhan saapuvat.
Polttoaine pumppu(t) ei hehkutuksen aikana pitänyt mitään ääntä,olisiko sulake/rele vika? Mikä nro sulake ja mistä löytyy p-a rele?
Polttoaine pumppu vaihdettu 7/12,nokan asentotunnistin 5/11.
Jätetty aamulla laturin nokkaan->
vielä kokeillaan jäänestoa tankkiin,jos ei auta niin hinurilla pajalle sulamaan.
Onneksi työkaverilla on varmatoiminen Pösö,jota saanut lainata.
Edit.
Vikakodit olivat seuraavat:
3505 Glow-plug system
1A04 Electric auxiliary heater
09F6 Rail-pressure monitoring on engine start
1260 Pre-supply pressure monitoring
Last edited by Fribo-71; 13-03-2013, 23:19.
Reason: Vikakoodit
Terve kaikille tasapuolisesti!
Autona 316ti compact -03. Auton alta suunnilleen bensatankin kohdalta kuuluu välillä outoa ääntä. Ääni kuullostaa ohiajavalta kilpa-autolta kuunneltuna kilometrin päästä.. Auto ollut minulla 3kk ja totuin ääneen sen verran että joskus starttauksen jälkeen kuului kerran vaimea "voouuum", eli ei siis ajossa. Tänään töistä lähtiessä ääni alkoi kuulua jatkuvasti. Onkohan bensapumppu menossa vai onko näillä tietämillä jotain muita vian ilmestyessä meteliä pitäviä laitteita? Kone käy nätisti, kulkupuolella ei huomaa mitään erityistä ja vikavaloja ei pala.
Tarkastaisin diagnistiikan mutta ongelmia DIS:in ja bluetooth OBD lukijan yhteyttämisessä..
Comment