Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne[l
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 861
    • Ylöjärvi

    ootko varma ettei vuoto tuu venttiilikopan välistä ? mulla vuosi se ja ilmastoinnin kompura oli juurikin öljyssä. kannattaa samalla tutkia vuotaako sulla öljynsuodattimen jalan tiiviste, todella yleinen vuotopaikka näissä, tosin tuo jalka vuotaa taas toiselle puolen konetta.
    laturin remmin kiristimessä on ihan oikeankätiset kierteet.
    e46 330i cabriolet
    e91 320d
    e36 328 törpö

    Comment

    • piippu
      Bimmer Rookie
      • Mar 2013
      • 42
      • Pohojammaa

      Juu venttiilikoppaa minkäkin toivoin ja kannentiivistettä pelkäsin, mutta kone ei ole "kuolassa" venttiilikopan eikä kannentiivisteen väleistä, vaan tosiaan siitä jakopään kopan jonkinlaisesta katkoskohdasta. Öljynsuodattimen jalan tiivisteen oli edellinen omista hiljan vaihtanut....ja itseasiassa siksi en ollut niihin pohjamuovin öljyjäämiin aiemmin huomiota kiinnittänytkään, kun myyjä kehui suodattimen jalan vuotaneen, mutta nyt vuodot on tilkitty ja muovissa vain wanhoja jäämiä Eli jos se siitä jalasta on vuotanutkin, niin se ei ole mitään näihin kahteen muuhun verrattuna

      Comment

      • magilainen
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1023
        • Iisalmi

        Iltoo!

        Mistä ja mihin hintaan ootta tilannu puslia/pusla sarjoja?

        Kyseessä -02 320 (2.2) seedani..

        Eestä ois katsastukseen ainaski yks pusla entinen ja takaa tais olla useempikin kun pikaseen kattelin.

        Oisko uretaani puslista mitään?

        EDit: vai sorvuutanko jostain muusta materiaalista?
        Alla perus jousimadallus setti.
        Last edited by magilainen; 27-03-2013, 18:26.
        Bmw e91 330xd -06 msport
        Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
        Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


        Freude am Fahren

        Comment

        • MAKELA
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 497
          • Kymenlaakso

          Sellasta ongelmaa että 316i vm 2005 kuluttaa öljyä n. 1l /1000km, onko jokin yleinenkin ongelma vai mitä kaikkia vaihtoehtoja voisi olla..? Autolla ajettu nyt 120tkm, ostin n. 3kk sitten Autosalvasta ja ongelma ollut siitä asti. Lauantaina vien huoltoon liikkeen piikkiin. Soitin vanhalle omistajalle ja oli tehnyt tätä myös hänellä.

          En edes tiedä mikä moottorimalli tossa on..? Harmittaa kun ekan "kalliimman" auton ostaa ja heti tälläistä, ymmärtäis jos ois joku 500e, mutta..

          Comment

          • BmwGt
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 95
            • Kempele

            Arvon kaverit, vedättekö te kärryä e46 m57 sport asennossa vai iha D:llä
            Ois kelkekkaa tarkotus vettää pari saattaa km.

            Comment

            • Benzi87
              BTCF Member
              • Feb 2011
              • 1106
              • Oulu

              Originally posted by MAKELA View Post
              Sellasta ongelmaa että 316i vm 2005 kuluttaa öljyä n. 1l /1000km, onko jokin yleinenkin ongelma vai mitä kaikkia vaihtoehtoja voisi olla..? Autolla ajettu nyt 120tkm, ostin n. 3kk sitten Autosalvasta ja ongelma ollut siitä asti. Lauantaina vien huoltoon liikkeen piikkiin. Soitin vanhalle omistajalle ja oli tehnyt tätä myös hänellä.

              En edes tiedä mikä moottorimalli tossa on..? Harmittaa kun ekan "kalliimman" auton ostaa ja heti tälläistä, ymmärtäis jos ois joku 500e, mutta..
              Ei kai tuo kovin normaalilta kuulosta. :think
              Oisko kovettunut venttiilinvarrenkumet tai männänrenkaat jumissa?
              Pidähän huoli että auto laitetaan kuntoon!

              Originally posted by BmwGt View Post
              Arvon kaverit, vedättekö te kärryä e46 m57 sport asennossa vai iha D:llä
              Ois kelkekkaa tarkotus vettää pari saattaa km.
              Itse kun ajalen kärry perässä niin tasaisilla alueilla D asennossa mut jos on vähänkään mäkisempää niin laitan suosiolla sportille.
              Kaupungissa kun tulee kärryä revittyä niin pidän silloin aina sportin päällä.
              Eli ei siitä haittaa ole vaikka sportti päällä ajelet kärry perässä.
              Last edited by Benzi87; 28-03-2013, 08:22.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                Originally posted by MAKELA View Post
                Sellasta ongelmaa että 316i vm 2005 kuluttaa öljyä n. 1l /1000km, onko jokin yleinenkin ongelma vai mitä kaikkia vaihtoehtoja voisi olla..? Autolla ajettu nyt 120tkm, ostin n. 3kk sitten Autosalvasta ja ongelma ollut siitä asti. Lauantaina vien huoltoon liikkeen piikkiin. Soitin vanhalle omistajalle ja oli tehnyt tätä myös hänellä.

                En edes tiedä mikä moottorimalli tossa on..? Harmittaa kun ekan "kalliimman" auton ostaa ja heti tälläistä, ymmärtäis jos ois joku 500e, mutta..
                Huohotin!
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • MAKELA
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 497
                  • Kymenlaakso

                  Originally posted by Rahu View Post
                  Huohotin!
                  Voisitko valaista lisää..?

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17509
                    • Turku

                    Originally posted by Benzi87 View Post
                    Itse kun ajalen kärry perässä niin tasaisilla alueilla D asennossa mut jos on vähänkään mäkisempää niin laitan suosiolla sportille.
                    Kaupungissa kun tulee kärryä revittyä niin pidän silloin aina sportin päällä.
                    Eli ei siitä haittaa ole vaikka sportti päällä ajelet kärry perässä.
                    Ei tuolla asennolla juuri merkitystä ole. Kun on rajusti kuormaa kärryssä, osaa laatikko D-asennollakin kierrättää korkeammille kierroksille ennen vaihtoa. Siksi olen itse ajanut ylikuormatkini D-asennolla.
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • McBeast
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 2998
                      • Tallinn

                      Originally posted by Laku View Post
                      Ei tuolla asennolla juuri merkitystä ole. Kun on rajusti kuormaa kärryssä, osaa laatikko D-asennollakin kierrättää korkeammille kierroksille ennen vaihtoa. Siksi olen itse ajanut ylikuormatkini D-asennolla.
                      Eikös tuo laatikko lähde normaalisti aina 2:lla eteenpäin ja Sportissa 1:llä? Voisi kuvitella kulumisen kannalta olevan viisaampaa lähteä sportilla?

                      Ja mielipiteeni eivät perustu mihinkään faktoihin, vaan täysin omiin ajatuksiin.
                      Last edited by McBeast; 28-03-2013, 10:26.
                      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17509
                        • Turku

                        Originally posted by McBeast View Post
                        Eikös tuo laatikko lähde normaalisti aina 2:lla eteenpäin ja Sportissa 1:llä? Voisi kuvitella kulumisen kannalta olevan viisaampaa lähteä sportilla?
                        Jos näin on, kannattaa kyllä lähteä Sportilla, vaikka dieselvääntökone olisikin :think. Hyvä pointti. Joku viisaampi kommentoikoon, millä lähtee liikenteeseen?
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Kyllä se viimeistään lähdössä pitäisi vaihtaa ykköselle takaisin jos huomaa ettei mitään tapahdu.
                          Uskoisin kyllä laatikon tunnistavan kärryn ja käyttävän muutenkin ykköstä, kokeilemalla selviää?
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Benzi87
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1106
                            • Oulu

                            Originally posted by McBeast View Post
                            Eikös tuo laatikko lähde normaalisti aina 2:lla eteenpäin ja Sportissa 1:llä? Voisi kuvitella kulumisen kannalta olevan viisaampaa lähteä sportilla?

                            Ja mielipiteeni eivät perustu mihinkään faktoihin, vaan täysin omiin ajatuksiin.
                            Kyllä pitäis lähteä D-asennossa 1 vaihteella normi ajossa.

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17509
                              • Turku

                              Originally posted by Supa View Post
                              Kyllä se viimeistään lähdössä pitäisi vaihtaa ykköselle takaisin jos huomaa ettei mitään tapahdu.
                              Uskoisin kyllä laatikon tunnistavan kärryn ja käyttävän muutenkin ykköstä, kokeilemalla selviää?
                              Kokemuksieni mukaan laatikko tunnistaa kärryn kuorman ja mitä painavampi kuorma, sen enemmän kierrättää moottoria.
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Ei mitään merkitystä kummalla lähtee, "luisto" tapahtuu turbiinissa joka ei siitä kulu, öljy vain lämpeää mutta sitähän jäähdytellään
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎