Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stare
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 7
    • Rauma

    Originally posted by MNi View Post
    ...mutta kun katot konepellin pokkauksia ja valojen alla olevia listoja niin kyse on pre-facelift konepellistä johon on naitettu sedanin facelift-munuaiset. Munuaisten ulkoreunoista näkee ettei ne ihan sovi pre-faceliftin konepelliin.

    Peilit on taas M3-stylingit, joko aidot tai replikat.

    Mitähän pirssissä mahtaa olla muuta säädetty? :think
    Lokasuojat on e46 m3. Valot ja vilkut sedanista. e36 konepellin jatkeeksi hitsattu toi e46 pellin pala. Se on vaikee ruvet arvuuttelee tollast palapelii.
    Mitäs eroo on faceliftin ja pre-faceliftin välillä?

    Comment

    • Jape_
      Newbiemmer
      • May 2007
      • 6
      • Vaasa

      Ehtoota,

      Kysytäänpäs täältä kun ei neuvoa-antava lasi rommiakaan auttanut. :think

      Olisi E46 320i hankinnassa ja päällimmäisinä vaihtoehtoina tällä hetkellä kaksi yksilöä, jotka molemmat ainakin kuvissa perussiistejä, huollettuja, riittävillä varusteilla ja hintaa molemmilla noin 10 000 €

      Eroina sitten:

      1) vm. 2002 automaattiloota, 140tkm, suomipeli, miinuksena kaatuvat takapenkit puuttuu

      2) vm. 2004 manuaaliaskilla, 180tkm ja m-sport-härpäkettä löytyy, joten ulkonäkö kohdallaan.

      Vaihtoehto 2. houkuttaa enemmän, mutta isoin kysymys kai tässä on, että kannattaako noista kilometreistä kymppitonnia maksaa? Lisäksi manuaalilaatikko olisi mieluisampi, mutta kai se automaattikin toisaalta menisi.

      Varsinainen päätös pitää tietenkin tehdä vasta molempien koeajon jälkeen, mutta mielipiteitä olisi mukava kuulla, kun kaikkea ei varmasti itse hoksaa ottaa huomioon.

      kiitos ja anteeksi

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3406
        • Kotka

        E46:en takapäästä kuuluu terävämmissä töyssyissä kolahdus ja vähän napakamman jarrutuksen lopuksi tuntuu usein sellainen jysäys. Mitä puslaa pitäis epäillä? Tukivarren etupäätä?
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • Benzi87
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 1106
          • Oulu

          Originally posted by Jape_ View Post
          Ehtoota,

          Kysytäänpäs täältä kun ei neuvoa-antava lasi rommiakaan auttanut. :think

          Olisi E46 320i hankinnassa ja päällimmäisinä vaihtoehtoina tällä hetkellä kaksi yksilöä, jotka molemmat ainakin kuvissa perussiistejä, huollettuja, riittävillä varusteilla ja hintaa molemmilla noin 10 000 €

          Eroina sitten:

          1) vm. 2002 automaattiloota, 140tkm, suomipeli, miinuksena kaatuvat takapenkit puuttuu

          2) vm. 2004 manuaaliaskilla, 180tkm ja m-sport-härpäkettä löytyy, joten ulkonäkö kohdallaan.

          Vaihtoehto 2. houkuttaa enemmän, mutta isoin kysymys kai tässä on, että kannattaako noista kilometreistä kymppitonnia maksaa? Lisäksi manuaalilaatikko olisi mieluisampi, mutta kai se automaattikin toisaalta menisi.

          Varsinainen päätös pitää tietenkin tehdä vasta molempien koeajon jälkeen, mutta mielipiteitä olisi mukava kuulla, kun kaikkea ei varmasti itse hoksaa ottaa huomioon.

          kiitos ja anteeksi
          Tuohon ei voi kukaan muu tehdä päätöstä kuin sinä itse.
          Herättää varmasti mielipidettä foorumilla tuo aski homma.
          Eli toiset haukkuu automaatin ja toiset tykkää.
          Itse valitsisin automaatin johtuen siitä että on pirun mukava ajaa kaupungissa kun ei tarvi koko ajan sompailla vaihteiden kanssa.

          Comment

          • Jonbeam
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 65
            • Unknown

            Huoh taas. Auto siis 320d.


            Rouva soitteli ja kertoi, että jäähdytinnesteen merkkivalo palaa. Autoon tehty painetesti jossa kaikki oli ok. Alle ei siia tule. Vielä viikolla kaikki oli normaalidsa tasossa, eikä vuotoja näy kuulemma nytkään. Harvakseltaan lämmöt nousee karvan verran yli puolen.

            Vesipumppu vaihtoon? En tiedä liittyneekö tähän, mutta puhaltimen moottori vinkuu joskus kierrosten mukana kasvavasti?

            Itse olen duunissa ja rouva ei näistä oikeastaan mitään tajua, pitää kun tääktä pääsen niin tutkia tarkemmin.. Auto ollut taloudessa helmikuusta ja tästä kk ajan korjattavana, piti olla hyvä ja läpikäyty vehje. Liikkeestä siis ostettu. Vai onko nämä nii. Paskoja vihanneksia?

            Liikkeen takuuseen taas kaikki, jos en peru kauppoja joka varmaan alkaa olla perusteltua jo pikkuhiljaa. Siis jos isonpia vikoja vielä löytyy.

            Sori typot, android vaan käytössä nyt.
            Last edited by Jonbeam; 14-04-2013, 12:37.
            e46 320d pre-FL -01 Touring

            Comment

            • piippu
              Bimmer Rookie
              • Mar 2013
              • 42
              • Pohojammaa

              Voimia Jonbeam:ille Ei ole ruusuisesti alkanut täälläkään taival bmw:n kanssa, sillä erolla että minä ostin yksityiseltä "huippukuntoisen" ja nyt sitä on tämän vajaan kuukauden aikana korjattu huomattavasti enemmän kuin ajettu, eikä meinaa päästä niskanpäälle autosta millään....kun ei edes tiedä mistä korjata Jos olisin ostanut tuon autoliikkeestä, niin olisin jo keskustelemassa tiukalla ilmeellä kaupan purusta, tai ainakin hinnan alennuksesta....tai auto niin kauan korjaamolla että varmasti toimii ja sijaisauto tilalla, vaikka menisi vuosi remonttiin:think

              Sitten tuohon omaan murheeseen....mikä hitto se vie uuden katin? Vaikka millä testerillä katsoo, niin ainut vika on "katalysaattorin teho riittämätön" mutta vika ei ikinä aktiivisena. Lambdat ok, eikä jäännöshappeakaan ole imuvuotoa ajatellen. Kulutus ~9l/100km ja kuumana tyhjäkäynti meleko alhaalla (onneksi automaatti pelastaa, ettei sammu joka risteykseen & valoihin)
              Auto siis edelleen -00 E46 M43b19 koneella

              Comment

              • janne[l
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 861
                • Ylöjärvi

                siis onko sulle vaihdettu sinne alkuperänen katti vai tarvike ? Ja onko tossa koneessa sulla kaks kattia vai yks ?
                e46 330i cabriolet
                e91 320d
                e36 328 törpö

                Comment

                • piippu
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2013
                  • 42
                  • Pohojammaa

                  Aika paha...en tiedä mikä katti on alkujaan, kun edellinen omistaja oli sen juuri vaihtanut ja ainakin sen puheista sai kuvan että kallis oli ollut...
                  Yhtä putkea pakosarjalta takimmaiselle vaimentajalle asti, eikä mikään välille katkottu&heppailtu biltemaversio, jos siitä voi jotain päätellä. Ja yksi katti siellä on...pitäiskö olla kaksi?

                  Comment

                  • Tomuzki
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 75
                    • Finland

                    Tietääkös joku paljon m54b22 maffista pitää tulla jännitettä ulos täyskaasulla. Tuloksiksi sain 2. ja 3. vaihteilla 4.5volts.

                    Ja jos jollain on ulkomuistista pikaohjeet siihen salavalikko testiin ja tulokseen mitä tuollaisella koneella tulisi saada.

                    Comment

                    • McBeast
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 2998
                      • Tallinn

                      Originally posted by piippu View Post

                      Sitten tuohon omaan murheeseen....mikä hitto se vie uuden katin? Vaikka millä testerillä katsoo, niin ainut vika on "katalysaattorin teho riittämätön" mutta vika ei ikinä aktiivisena. Lambdat ok, eikä jäännöshappeakaan ole imuvuotoa ajatellen. Kulutus ~9l/100km ja kuumana tyhjäkäynti meleko alhaalla (onneksi automaatti pelastaa, ettei sammu joka risteykseen & valoihin)
                      Auto siis edelleen -00 E46 M43b19 koneella
                      Tuota kattiputkea saa tarvikkeena mm. Schmiedmannin kautta. Maksaa jotain rapiat 300€ muistaakseni.

                      Vaimon 318i -98 vastaavalla myllyllä ja tällä hetkellä keskikulutus kaupunkipainoitteisessa ajossa 9.2l / 100km. Maantiellä menee 2-3l pienemmällä.

                      Täristääkö koria tyhjäkäynnillä, kun käy huonosti? Onko MAF:n kunnosta tietoa?
                      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                      Comment

                      • piippu
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2013
                        • 42
                        • Pohojammaa

                        Jep...Kiitos! Tuota kattiputkea pitää alata miettimään, kunhan ensin saa syyt selville miksi se kypsyy ennen aikojaan. Kulutuskin näyttää sitten olevan ihan järkevissä rajoissa....

                        Ei hytkytä/täristä koria tuon alhaisen tyhjäkäynnin aikana mitenkään huomattavasti, mutta toki siinä eroa on siihen verratuna kun käy normaalisti. Pystyykö MAF:in kunnon todeta jotenkin muuten kuin vaihtamalla uuteen ja siitä vertaamalla oliko vanhassa vikaa?

                        Comment

                        • Jonbeam
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 65
                          • Unknown

                          Originally posted by Jonbeam View Post
                          Huoh taas. Auto siis 320d.


                          Rouva soitteli ja kertoi, että jäähdytinnesteen merkkivalo palaa. Autoon tehty painetesti jossa kaikki oli ok. Alle ei siia tule. Vielä viikolla kaikki oli normaalidsa tasossa, eikä vuotoja näy kuulemma nytkään. Harvakseltaan lämmöt nousee karvan verran yli puolen.

                          Vesipumppu vaihtoon? En tiedä liittyneekö tähän, mutta puhaltimen moottori vinkuu joskus kierrosten mukana kasvavasti?

                          Itse olen duunissa ja rouva ei näistä oikeastaan mitään tajua, pitää kun tääktä pääsen niin tutkia tarkemmin.. Auto ollut taloudessa helmikuusta ja tästä kk ajan korjattavana, piti olla hyvä ja läpikäyty vehje. Liikkeestä siis ostettu. Vai onko nämä nii. Paskoja vihanneksia?

                          Liikkeen takuuseen taas kaikki, jos en peru kauppoja joka varmaan alkaa olla perusteltua jo pikkuhiljaa. Siis jos isonpia vikoja vielä löytyy.

                          Sori typot, android vaan käytössä nyt.

                          Ja lähemmin tutkittuani en huomannut silmämääräisesti vuotoja, paisarissakaan ei mittatikku noussut.

                          Tämmöinen pisti silmään ja RealOemista en oikein löytänyt vastaavaa, eli mikähän tässä kuvassa tuo ylempi, ilmeisesti paluu?letku, kun nuoli on keulaa kohden. Paisuntasäiliön vieressä, hieman huono kuva tosin. Tuossa oli tuommoinen muovinen joku klipsi tms. tuon letkuun prässätyn osan päässä, joka liikkui edestakaisin n. 0,5cm + itse letku liikkui saman verran ja alempi letku ei tätä tehnyt. Kaikenlisäksi tuohon oli kertynyt saissea aika hyvä mälli. Osaisiko joku sanoa mikä tuo nyt on ja voiko tuo aiheuttaa suhteellisen hitaan vuodon? Itse kyllä epäilen, ettei tuo ole tuohon mitenkään liittyvä.

                          ja tässä linkki kun en tähän osannut kuvaa laittaa
                          Last edited by Jonbeam; 14-04-2013, 20:40.
                          e46 320d pre-FL -01 Touring

                          Comment

                          • janne[l
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 861
                            • Ylöjärvi

                            Originally posted by piippu View Post
                            Aika paha...en tiedä mikä katti on alkujaan, kun edellinen omistaja oli sen juuri vaihtanut ja ainakin sen puheista sai kuvan että kallis oli ollut...
                            Yhtä putkea pakosarjalta takimmaiselle vaimentajalle asti, eikä mikään välille katkottu&heppailtu biltemaversio, jos siitä voi jotain päätellä. Ja yksi katti siellä on...pitäiskö olla kaksi?
                            musta tossa on kolme järkevää aiheuttajaa vialle, jotka oon todennu omassa autossa ja jotka on korjattu..
                            1. Lambdan lämmitys alkaa oleen rikki,säätää seokset vasta korkeemmilla kierroksilla oikeiks. tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla käy juuri sen verran rikkaalla ettei katti tätä enään suodata tarpeeks, jollon kakkos lambda laittaa vikavalon päälle
                            2. Pakosarja vuotaa. Kuuluuko säksätystä kun ajat seinän vieressä ? Tollain on se hyvä todeta.
                            3. Siä on joku tarvike katti esim 200cell joka ei suodata tarpeeks.
                            e46 330i cabriolet
                            e91 320d
                            e36 328 törpö

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              Originally posted by Jonbeam View Post
                              Ja lähemmin tutkittuani en huomannut silmämääräisesti vuotoja, paisarissakaan ei mittatikku noussut.

                              Tämmöinen pisti silmään ja RealOemista en oikein löytänyt vastaavaa, eli mikähän tässä kuvassa tuo ylempi, ilmeisesti paluu?letku, kun nuoli on keulaa kohden. Paisuntasäiliön vieressä, hieman huono kuva tosin. Tuossa oli tuommoinen muovinen joku klipsi tms. tuon letkuun prässätyn osan päässä, joka liikkui edestakaisin n. 0,5cm + itse letku liikkui saman verran ja alempi letku ei tätä tehnyt. Kaikenlisäksi tuohon oli kertynyt saissea aika hyvä mälli. Osaisiko joku sanoa mikä tuo nyt on ja voiko tuo aiheuttaa suhteellisen hitaan vuodon? Itse kyllä epäilen, ettei tuo ole tuohon mitenkään liittyvä.

                              ja tässä linkki kun en tähän osannut kuvaa laittaa
                              se on ohjaustehostin paluuletku säiliölle. Taitaa kaikissa 46:ssa valskata tuo liitos ja kusta öljyä pihalle.. Juuri vaihdoin omani tuon letkun ja tuli jämäkäks.
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by Jonbeam View Post
                                Huoh taas. Auto siis 320d.

                                Rouva soitteli ja kertoi, että jäähdytinnesteen merkkivalo palaa. Autoon tehty painetesti jossa kaikki oli ok. Alle ei siia tule. Vielä viikolla kaikki oli normaalidsa tasossa, eikä vuotoja näy kuulemma nytkään. Harvakseltaan lämmöt nousee karvan verran yli puolen.

                                Vesipumppu vaihtoon? En tiedä liittyneekö tähän, mutta puhaltimen moottori vinkuu joskus kierrosten mukana kasvavasti?

                                Itse olen duunissa ja rouva ei näistä oikeastaan mitään tajua, pitää kun tääktä pääsen niin tutkia tarkemmin.. Auto ollut taloudessa helmikuusta ja tästä kk ajan korjattavana, piti olla hyvä ja läpikäyty vehje. Liikkeestä siis ostettu. Vai onko nämä nii. Paskoja vihanneksia?

                                Liikkeen takuuseen taas kaikki, jos en peru kauppoja joka varmaan alkaa olla perusteltua jo pikkuhiljaa. Siis jos isonpia vikoja vielä löytyy.

                                Sori typot, android vaan käytössä nyt.
                                Olisko jäähdytinnesteitä vaihdettu viime aikoina? Jos on, niin kenties jonnekin on jäänyt ilmatasku ja nesteiden asetuttua paikoilleen on paisarin pinta laskenut.

                                Paisarista olisi hyvä vilkaista nesteen väri, taskulampun kanssa nesteen pitäisi olla sinistä, ehkä sinivihreää ja kirkasta. Lisätään jäähdytinnestettä (orkkiskamaa mieluiten, ei maksa kuin 10€/1,5l pänikkä). Seurataan väheneekö.

                                Jos öljyn määrä näyttää lisääntyvän niin saattaa jäähdytinnestettä vuotaa jostain öljyn sekaan.

                                Jos on EGR toiminnassa ja pirssissä on EGR-jäähdytin niin se voi vuotaa jäähdytinnestettä imusarjan puolelle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎