Kyllähän sieltä voimasavua kuuluu tuprutella. Uudemmissa kiisseleissä ei niinkään ku on dpf (jos paikallaan) mutta kyllä e46 330D savuttaa lämä lattiassa siinä misä moni muukin diesel. Ja jos lastutettu niin tuprauttaa vielä ihan reilusti
Musta savu hyväksyttävää, valkoinen höyry ei (jäähdytysnestettä) ja sinertävä sauhu myös kiellettyä (moottoriöljyä)
Ei saa erikseen varaosana pelkkää T-kappaletta vaan koko ylivuotolinja on vaihdettava. Se ei paljoa maksakaan (34€ smiidin mukaan) ja on syytä vaihtaa, linja ja T-kappaleet happanevat ajan kanssa. Kannattaa tilata jostain muualta kuin Smiidiltä, vaikka marmorilta.
Kun vaihdat ylivuotolinjan, se liittyy tupla-T-haaralla osaan 1 täältä: KLIK.
Tuon tupla-T:n ohuempi haara on myös helposti hajoava eli sen kanssa on oltava varovainen jottei tarvitse taas odotella viikkoa osan saamiseksi. Sitä tupla-T:täkään ei saa erikseen...
Kiitos, tämä olikin hyvä tieto. KL-varaosasta tilasin linjan, 43e taisi olla siellä.
Toinen kyssäri sit, mistä mahtaa kuulua hirvee vinkuminen kun laittaa ilmastoinnin päälle, onko hihnan kiristin yleinen vika kohde vai voiko olla ilmastoinnin kompuran laakeri?
Kompuran moniurahihna pyörii moottorin mukana, saattaisi olla ennemminkin kompressorin öljyt loppuneet. Milloin on ilmastoinnin huolto tehty viimeksi?
Voihan sen kompuran kiristimen ja moniurahihnan vaihtaa jos ei ole kertaakaan vaihdettu, saa suljettua ainakin sen pois.
Huomasin tossa vähän aikaa sitten tälläistä... Paikallaan ollessa jos vaihde päällä nostaa hitaasti kytkintä niin että kierrokset laskevat ~500 paikkeille alkaa perästä kuulua outoa kolinaa. Yritin tutkia mistä ääni kuuluu mutten saanut varmuutta, mielestäni auton oikealta puolelta takaiskarin ympäriltä. Sama kolina kuuluu myös jos auton rullatessa vaihtaa liian suuren vaihteen että kierrokset laskevat hieman yli 500. Ääni kuitenkin loppuu parin sekuntin jälkeen vaikka antais auton rullata noin pienillä kierroksilla veto päällä.
Ostin auton muutama viikko sitten ja auto oli katsastettu noin viikko ennen myyntiä, joten alustan tulisi olla kunnossa? Mahtaisko olla jokin hieman löysällä ja tärisee? Ääntä on tosi vaikee kuvailla, kuulostaa siltä kun jotain kettinkiä vetäis auton perässä Auto on '98 vm 323 sedani.
E: Lisättäköön vielä että muussa ajossa ei kuulu yhtään mitään ylimääräisiä ääniä ja alusta tuntuu toimivan hyvin, ei vetele yhtään mihinkään, tosi jees ajettava.
Jees yäytyy lyödä auto vielä piuhaan ja katella Tuolta TIS:stä löysin nyt tuon kyseisen ohjeen myös itse, eipä taas tullut jostain syystä mieleen katsoa eka sieltä Johtuu ehkä että mun mielestä toi on tosi sekava softa varsinki noissa vikadiagnooseissa, tais olla saabin vastaava softa kun kertoo noita ohjeita step by step vikakoodin perusteella...:think:
Kun eikös bemarille oo vaan toi TIS?
Jees eli nyt otin vielä viimesen kerran vikakoodit pois tolta sadetunnistimelta ja mielestäni jotenkin nollasinkin sen ja kappas: nyt kun sumuttaa vettä tunnistimelle niin pyyhkii ja kun lopettaa niin ei pyyhi
Tosin nyt tuli sitten joku uusi vikakoodi:
5 wiping sensor defective (no detection)
Mitähän toi tahtoo sanoa noin niinkun käytännössä?
Huomasin tossa vähän aikaa sitten tälläistä... Paikallaan ollessa jos vaihde päällä nostaa hitaasti kytkintä niin että kierrokset laskevat ~500 paikkeille alkaa perästä kuulua outoa kolinaa. Yritin tutkia mistä ääni kuuluu mutten saanut varmuutta, mielestäni auton oikealta puolelta takaiskarin ympäriltä. Sama kolina kuuluu myös jos auton rullatessa vaihtaa liian suuren vaihteen että kierrokset laskevat hieman yli 500. Ääni kuitenkin loppuu parin sekuntin jälkeen vaikka antais auton rullata noin pienillä kierroksilla veto päällä.
Ostin auton muutama viikko sitten ja auto oli katsastettu noin viikko ennen myyntiä, joten alustan tulisi olla kunnossa? Mahtaisko olla jokin hieman löysällä ja tärisee? Ääntä on tosi vaikee kuvailla, kuulostaa siltä kun jotain kettinkiä vetäis auton perässä Auto on '98 vm 323 sedani.
E: Lisättäköön vielä että muussa ajossa ei kuulu yhtään mitään ylimääräisiä ääniä ja alusta tuntuu toimivan hyvin, ei vetele yhtään mihinkään, tosi jees ajettava.
Ihan ekana kannattaa kattoa ettei pakoputki ota mihinkään kiinni. Oireet kuulosta kyllä semmoselle....
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Kompuran moniurahihna pyörii moottorin mukana, saattaisi olla ennemminkin kompressorin öljyt loppuneet. Milloin on ilmastoinnin huolto tehty viimeksi?
Voihan sen kompuran kiristimen ja moniurahihnan vaihtaa jos ei ole kertaakaan vaihdettu, saa suljettua ainakin sen pois.
Kyllä noi sivuäänet voivat tosiaan silti tulla siitä kompuran kiristimestä tai sen rullasta, koska ne kuormittuvat eri tavalla ilmastointi kytkettynä vs. magneettikytkin vapaalla.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Olenko laittanut bilstein b12 sarjan B8(?) Tolpan oikeaan kohtaan. Vai pitäisko tulla vielä alemmas? Ei ollu verrattavissa aikaisempaan kun oli ta-technicsin tolpat alla.
Olenko laittanut bilstein b12 sarjan B8(?) Tolpan oikeaan kohtaan. Vai pitäisko tulla vielä alemmas? Ei ollu verrattavissa aikaisempaan kun oli ta-technicsin tolpat alla.
Siinä tolpan kyljessä pitäisi olla 2 nastaa n.3-4cm päässä toisistaan? Ne nastat tulee tuon kiinnityspultin molemmin puolin. Eli kuvasta päätelleen, tolppa ei ole tarpeeksi syvällä. Sanoisin että harmaan tarran alareunan tulisi olla kauluksen kanssa samassa tasossa.
Siinä tolpan kyljessä pitäisi olla 2 nastaa n.3-4cm päässä toisistaan? Ne nastat tulee tuon kiinnityspultin molemmin puolin. Eli kuvasta päätelleen, tolppa ei ole tarpeeksi syvällä. Sanoisin että harmaan tarran alareunan tulisi olla kauluksen kanssa samassa tasossa.
Nastoja ei ollut. Putki aivan tasaisen pyöreä. Mutta järkeenkäyvältä kuullostaa tuo tarran alareuna. Asennusvaiheessa koitin saada putken tuoosta läpi. Paineilmavasaran kanssa leveällä talttapäällä koitin levittää kiinnitystä kiilaamalla taltan tuohon "vakoseen", siinä kuitenkaan onnistumatta. Täytynee ottaa asiakseen kun taas nosturilla tulee käytyä. Tolpat kyllä pysyy kiinni hyvin, ei siinä ihmeempää, olka-akselin iskaritolpan kiinnityspisteen alareunassa on Vain melkoinen kaulus, niin mielesäni saisi levittää aikapaljon?
Comment