Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BmwGt
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 95
    • Kempele

    Originally posted by huppu View Post
    Ainoa oikea ratkaisu lienee vaihtaa uutta suutinta tilalle. Näin mulle ainaki suositeltiin. Suuttimen korjauksella tuskin saa mitään pidempiaikaista iloa

    Pajalla tekivät suuttimien ohivuotomittauksen, missä todettiin kahden suuttimen vuotavan.

    Uudet suuttimet tilattiin muistaakseni Osaset-liikkeestä ja hinta tais olla 450€/kpl (laatukamaa siis). Koko roskalle tuli hintaa n. 1500€ töineen työ on tehty pajalla, missä tuntiliksa 46€.

    Nyt se käynnistys härö saattoi selvitä, nimen omaan saattoi. Olipa öljyn vaihdossa laitettu yli litra liikaa öljyä! Varmaan uudemman m57n ohjeen mukaan ainakin täsmää.
    Jossain luki että liika öljy pyrkii venttiilinvarren kumeista palotilaan ja tätä myöten käynnistyvyys ogelmia saattaa olla ja nykimistä.
    Saapa nähä paraniko, samalla tuikkasin tankilliseen Valvolinen suutimen puhdistus ainetta.

    Comment

    • huppu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 423
      • Rovaniemi

      Originally posted by BmwGt View Post
      Nyt se käynnistys härö saattoi selvitä, nimen omaan saattoi. Olipa öljyn vaihdossa laitettu yli litra liikaa öljyä! Varmaan uudemman m57n ohjeen mukaan ainakin täsmää.
      Jossain luki että liika öljy pyrkii venttiilinvarren kumeista palotilaan ja tätä myöten käynnistyvyys ogelmia saattaa olla ja nykimistä.
      Saapa nähä paraniko, samalla tuikkasin tankilliseen Valvolinen suutimen puhdistus ainetta.
      Huh itsekö oot laittanu liikaa öljyä? huoltoliikkeissä ei tuommosta saisi ainakaan tapahtua
      BMW E46 318d 10/04

      Comment

      • BmwGt
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 95
        • Kempele

        Ite tullut laitettua.. Tekevälle sattuu vaikkei sais.

        Eikä käynnistys ongelma lakannut.
        Huomenna foorumilaisen katottavaksi.
        Ottaa jonku verran aivoon kun ei kuukautta oo ettei jotaki vikaa ole..

        Comment

        • Järppä
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1108
          • Stadi, ladon takana.

          Onko manuaali ilmastoinnilla varustettuun mahdollista heittämällä vaihtaa automaattinen ilmastointi hankkimalla automaatti ilmastoinnin päätelaitteen vai puuttuuko manuaali versiosta isosti osia.

          Tietäisikö joku mistä johtuu hienoinen hurina vingunta alemmilla kierroslukemilla kun ilmastoinnin kytkee päälle, muuten on ihan turpa kiinni. Varsinkin moottorijarrulla ääni voimistuu.
          Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
          Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
          Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
          If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
          Top Gear review

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            Tuolta löytyy E46 IHKA Retrofit Guide: KLIK. Osanumero 64500029507.

            Eli johtosarja, läppiä, aktuaattoreita ja AUC-ilmaisin plus koodaus päälle.

            Comment

            • _odin
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 184
              • Rovaniemi

              Tere! pitäskö tuon sigun auton kusta allensa ilmastointia käytettäessä märkää länttiä ei asfaltiin jää kun auton/ilmastoinnin sammuttanu e 36 jättää kyllä lammikon joten olisko letku tukossa:think ja missäspäin autoa sijaitsee?
              Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

              Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

              Comment

              • make2929
                Bimmer Rookie
                • Feb 2012
                • 92
                • etelä-pohjanmaa

                Pakko laittaa vielä tänne koska auto ollut kohta 3vkoa käyttökelvoton eli.

                Kirjoitin aikaisemmin:
                Antakaas nyt neuvoja missä vika vois mättää, ahdin pitäisi olla kuulemma kunnossa ahtaa hyvin, vaikka ikkunat kiinni ahtimen vihellys kuuluu sisälle koppiin. Autoon laitettu uusi ohjelma 250hv/520nm, mutta tuntuu ettei vedä todellakaan kuten pitää, eilen vielä toimi moitteetta.
                Päivitetääs hieman, alipaineletkuja vaihdeltu,ahtimelta cooleriin menevä letku vaihdettu ei vaikutusta, pakosarjan tiiviste ainakin ilmeisesti irti.

                Sitten päivitystä.
                Jumalattoman ahtoäänen syy löytyi pakoputki vuotaa, mutta tehot vielä hukassa, ahtovuotoa ei löydy turbo ja pakosarja tarkistettu ei vikaa, Katit tosiaan poistettu joita tuskin tarvii ohjelmoida pois käytöstä kuten hiukkaussuodatinta vai olenko nyt ihan väärässä ?

                Oikeasti alkaa sulake palamaan kun vikaa ei löydy millään, ahtaa kyllä hyvin mutta tehot vaan on hukassa.

                Auto siis e46 330d vm 01
                Last edited by make2929; 19-06-2013, 20:00.

                Comment

                • TheKnight
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 538
                  • Tuusula

                  Originally posted by _odin View Post
                  Tere! pitäskö tuon sigun auton kusta allensa ilmastointia käytettäessä märkää länttiä ei asfaltiin jää kun auton/ilmastoinnin sammuttanu e 36 jättää kyllä lammikon joten olisko letku tukossa:think ja missäspäin autoa sijaitsee?
                  Kyllä sen pitäisi jättää. Ilmastointi toimii varmasti? Tuntuuko lattiamatto märältä tai lasit on huurussa sisältä?
                  Timo Puustinen, Tuusula, Finland
                  -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
                  -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

                  Oma Connection
                  Kaide Motorsport

                  Comment

                  • BmwGt
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 95
                    • Kempele

                    Originally posted by BmwGt View Post
                    Ite tullut laitettua.. Tekevälle sattuu vaikkei sais.

                    Eikä käynnistys ongelma lakannut.
                    Huomenna foorumilaisen katottavaksi.
                    Ottaa jonku verran aivoon kun ei kuukautta oo ettei jotaki vikaa ole..

                    Auto nyt kunnossa, 2 sylinterin suuttimessa reilua ohivuotoa.
                    Kiitos nim. Clavourion:lle!

                    Comment

                    • Noppu
                      Newbiemmer
                      • May 2013
                      • 10
                      • Espoo

                      mahtaakohan esim tämä puskuri http://www.umnitza.com/e46-mtech-2-s...an-p-1132.html
                      sopia e46 330ci (2002 saksasta), auton puskuri mallia http://imgur.com/vUdgKN0 atm. Jos sopii niin tartteeko sumuvaloja vaihtaa?

                      Comment

                      • emmiz
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 103
                        • Rajamäki

                        Originally posted by make2929 View Post
                        Pakko laittaa vielä tänne koska auto ollut kohta 3vkoa käyttökelvoton eli.

                        Kirjoitin aikaisemmin:
                        Antakaas nyt neuvoja missä vika vois mättää, ahdin pitäisi olla kuulemma kunnossa ahtaa hyvin, vaikka ikkunat kiinni ahtimen vihellys kuuluu sisälle koppiin. Autoon laitettu uusi ohjelma 250hv/520nm, mutta tuntuu ettei vedä todellakaan kuten pitää, eilen vielä toimi moitteetta.
                        Päivitetääs hieman, alipaineletkuja vaihdeltu,ahtimelta cooleriin menevä letku vaihdettu ei vaikutusta, pakosarjan tiiviste ainakin ilmeisesti irti.

                        Sitten päivitystä.
                        Jumalattoman ahtoäänen syy löytyi pakoputki vuotaa, mutta tehot vielä hukassa, ahtovuotoa ei löydy turbo ja pakosarja tarkistettu ei vikaa, Katit tosiaan poistettu joita tuskin tarvii ohjelmoida pois käytöstä kuten hiukkaussuodatinta vai olenko nyt ihan väärässä ?

                        Oikeasti alkaa sulake palamaan kun vikaa ei löydy millään, ahtaa kyllä hyvin mutta tehot vaan on hukassa.

                        Auto siis e46 330d vm 01
                        Olethan tarkistanu, että ahtopainesolenoidi toimii? Tai ettei siihen menevät piuhat ole poikki tai muuten vaan ottanu damagea? Itsellä oli ihan siitä liittimen juuresta piuhat miltei poikki ja egr:n putken kohdalta sulanu.

                        EGR:n ohjauksessa on samanlainen solenoidi ja ne voi vaihtaa päittäin, jos siitä olisi apua.

                        Comment

                        • Järppä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1108
                          • Stadi, ladon takana.

                          Originally posted by MNi View Post
                          Tuolta löytyy E46 IHKA Retrofit Guide: KLIK. Osanumero 64500029507.

                          Eli johtosarja, läppiä, aktuaattoreita ja AUC-ilmaisin plus koodaus päälle.
                          Iso kiitos, näin vähän ounastelinkin.
                          Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                          Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                          Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                          If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                          Top Gear review

                          Comment

                          • make2929
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2012
                            • 92
                            • etelä-pohjanmaa

                            Originally posted by emmiz View Post
                            Olethan tarkistanu, että ahtopainesolenoidi toimii? Tai ettei siihen menevät piuhat ole poikki tai muuten vaan ottanu damagea? Itsellä oli ihan siitä liittimen juuresta piuhat miltei poikki ja egr:n putken kohdalta sulanu.

                            EGR:n ohjauksessa on samanlainen solenoidi ja ne voi vaihtaa päittäin, jos siitä olisi apua.
                            Jaa a enpä tiedä onko katottu, koska huollossa auto tällä hetkellä, alipaine/ahtoletkuja vaihdeltu, turbo ahtaa 1,4bar kuten pitää, egr tukittu, ilmamassamittari kunnossa, ahtovuotoja ei löydy ja ahdinkin pitäisi olla kunnossa.
                            Typerä kysymys mutta mistä tämän ahtopaine solenoidin löytää ja pitääkö pahasti purkaa että pääsee näkemään?

                            Aivan pihalla näistä jutuista

                            Comment

                            • emmiz
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2009
                              • 103
                              • Rajamäki

                              Originally posted by make2929 View Post
                              Jaa a enpä tiedä onko katottu, koska huollossa auto tällä hetkellä, alipaine/ahtoletkuja vaihdeltu, turbo ahtaa 1,4bar kuten pitää, egr tukittu, ilmamassamittari kunnossa, ahtovuotoja ei löydy ja ahdinkin pitäisi olla kunnossa.
                              Typerä kysymys mutta mistä tämän ahtopaine solenoidin löytää ja pitääkö pahasti purkaa että pääsee näkemään?

                              Aivan pihalla näistä jutuista
                              Tuosta osa nro 1: http://www.realoem.com/bmw/showparts...38&hg=11&fg=45

                              En osaa sanoa tuosta M57 koneesta, mut M47 pitää ainakin maffilta turbolle menevä putki ottaa pois, että tuon saa näkyviin. Pitäisi olla siinä turbon vieressä.

                              Onko auto siis koko kierrosalueen laiska vai tuleeko jotain tehopiikkejä tms?

                              Comment

                              • make2929
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2012
                                • 92
                                • etelä-pohjanmaa

                                Originally posted by emmiz View Post
                                Tuosta osa nro 1: http://www.realoem.com/bmw/showparts...38&hg=11&fg=45

                                En osaa sanoa tuosta M57 koneesta, mut M47 pitää ainakin maffilta turbolle menevä putki ottaa pois, että tuon saa näkyviin. Pitäisi olla siinä turbon vieressä.

                                Onko auto siis koko kierrosalueen laiska vai tuleeko jotain tehopiikkejä tms?
                                Kyllä se laiska on kierros alueesta riippumatta, kyllä tuo nyt jotenki kulkee mutta osa voimasta on kadoksissa.

                                Voiko pitää paikkaansa että kun katit nypätään pois niin ne pitäis jotenki ohjelmoida pois käytöstä kuten hiukkassuodatin, näin huollossa sanoivat kuulostaa kyllä oudolta ?

                                Tuo vika alkoi vuorokausi kattien poiston jälkee kun auto sai kunnolla kenkää, ja unohtui mainita että lähinpänä pakosarjaa oleva katti on vielä toistaiseksi siis kiinni. Sellaista olen huomannut että esim kun 100kmh ajaa niin siitä eteenpäin tuntuisi 5vaihteella kiihtyvän paremmin kuin 4 vaihteella.
                                Last edited by make2929; 20-06-2013, 12:26.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎