Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RasvaPatti
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 37
    • nokia

    Porsi autosta vissiin laturi. Laturin valo palaa, välillä saattaa sammua. osaako joku sanoo saako 316i 1.9l e46 laturiin jännitteensäädin/hiilipakettia jostain? Äkkiseltään en ainakaan itse etsien mistään löytänyt. N.100€ sais romarilta koko laturin.

    Comment

    • Jygga
      BTCF Member
      • May 2013
      • 197
      • Oulu / Kainuu

      Mistä halvalla kaikki ohjaustehostajan letkut 320i vm. 99 ?

      Luiruttaa tehostajan öljyjä pihalle semmosta tahtia että kuluu kohta enemmän ku bensaa... Onneksi ei oo tyhjänä ehtiny käymään... Saako muuten tehostajan pumpusta kuulua ääntä kun rattia kääntää tyhjäkäynnillä paikallaan..?

      Onkohan tuossa tehostajahöskässä jotain erityisen heikkoja kohtia..?

      Niin ja kai kai tohon passaa mikä tahansa atf-öljy (korkissa luki että atf only ja vanha oli punaista..) ? Piti ostaa hätäisesti jotain teboilin automaattilaatikkokuraa kun ei muuta löytynyt...
      Last edited by Jygga; 02-10-2013, 17:38. Reason: TYPO

      Comment

      • estervainaa
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 665
        • Kuopio

        M57N manuaaliin perä vastaavasta automaatista?

        Onko kukaan vaihtanut manuaali M57 tai M57N:n automaatin perää? M57N manuaalin perävälitys 2.47, automaatin perässä 2.81. Omassa tällä hetkellä M57 manuaalin perä kiinni 2.28 välityksellä ja tuntuu turhan pitkälle varsinkin kärryä vetäessä. Huipputeho tulee 3500rms:ssa tarkoittaen 6 vaihteella nopeutta 210km/h (en siis kärryä vedä tuota vauhtia). Bmwfansista katselin, vetareiden liitokset samat, kardaanin laipasta en saa selvää. Tuon sivun perusteella muuten ilmeisesti käy, mutta osat 17-21 eri?

        http://bmwfans.info/parts/catalog/E4..._drive_output/
        -89 "m5" rataprojekti
        -02 transporter syncro
        -01 e53 3.0i
        -93 318is rataprojekti nro II

        Comment

        • Sampsaa
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 105
          • Seinäjoki

          Mikä olisi järkevin lämmitin talveksi M57N koneeseen? Auto saapui hetki sitten saksasta ja nyt täytyisi miettiä lämmitintä talveksi. Webasto sen verran kallis että ei ole vaihtoehtona.
          3 x e39
          3 x e46
          E61 530d LCi

          Comment

          • riuska
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1160
            • Lahti

            Originally posted by Sampsaa View Post
            Mikä olisi järkevin lämmitin talveksi M57N koneeseen? Auto saapui hetki sitten saksasta ja nyt täytyisi miettiä lämmitintä talveksi. Webasto sen verran kallis että ei ole vaihtoehtona.
            Eika noihin saa kun säteilylämmittinen :think
            Sitten huohotin ja sen letkut tänne kylmiin oloihin sopiviksi.
            F30 320d
            F30 320i
            E46 320i
            E36 325i
            E30 316

            Comment

            • Sampsaa
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 105
              • Seinäjoki

              Originally posted by riuska View Post
              Eika noihin saa kun säteilylämmittinen :think
              Sitten huohotin ja sen letkut tänne kylmiin oloihin sopiviksi.
              http://www.calix.se/fi/tuotteet/tuot...eId=1975861532 tuossa näyttäisi olevan valmis letkulämppäri. Onko kenelläkään kokemuksia?
              3 x e39
              3 x e46
              E61 530d LCi

              Comment

              • Madduli
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 395
                • -

                Originally posted by Sampsaa View Post
                http://www.calix.se/fi/tuotteet/tuot...eId=1975861532 tuossa näyttäisi olevan valmis letkulämppäri. Onko kenelläkään kokemuksia?
                Kannattaa tsekata noi eberit ja webastot käytettyinäkin esim http://www.huuto.net/hakutulos?words...rch-button=Hae täältä. Iteltä löytyy 5kw eber ja oli käyttämättömänä ollut kauan, hehkun ja liekkivahdin vaihdon jälkeen alko toimimaan kuin uusi
                E46 316 -99
                Ex:
                E39 523iA -98
                E46 316 -99
                E46 318 -99

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Ehottomasti webasto tai eberi! Ite just asentelin bensawebaston thermotop c 5kw ja kaikkinensa tuli maksamaan jotain 400e (käytetty weba hiluineen 125e, ohjainkortti viallisen tilalle 80e, yleismallin asennussarja 200e asennus 0e) speciaali kiitokset nimimerkki EMP häneltä ostin webaston ja kortti oli paskana. Kaveri ei asiasta tiennyt mutta palautti osan maksusta hyvityksenä takasin! Erinomaista kaupankäyntiä.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    Originally posted by estervainaa View Post
                    Onko kukaan vaihtanut manuaali M57 tai M57N:n automaatin perää? M57N manuaalin perävälitys 2.47, automaatin perässä 2.81. Omassa tällä hetkellä M57 manuaalin perä kiinni 2.28 välityksellä ja tuntuu turhan pitkälle varsinkin kärryä vetäessä. Huipputeho tulee 3500rms:ssa tarkoittaen 6 vaihteella nopeutta 210km/h (en siis kärryä vedä tuota vauhtia). Bmwfansista katselin, vetareiden liitokset samat, kardaanin laipasta en saa selvää. Tuon sivun perusteella muuten ilmeisesti käy, mutta osat 17-21 eri?

                    http://bmwfans.info/parts/catalog/E4..._drive_output/
                    Paras vääntö alkaa m57n koneella jo 1500rpm ja m57 koneellakin 1750rpm. Ainakin oman kokemuksen mukaan kärryä vetäessä taloudellisinta on ollut käyttää 4.vaihdetta (auto on 5.vaihteinen) jolloin 90km/h vauhdissa kierroksia n.2100-2300rpm jolloin auto on koko ajan parhaalla vääntöalueella.
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • Tapzu
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2011
                      • 133
                      • Porvoo

                      Ostin heinäkuussa saksasta uitetun 330xi:n. Tarviiko kyseiseen peliin vaihtaa separaattori talvea varten? Kun separaattori saman näköinen kuin kaverin suomiautossa:think Eli onko niissä jotain eroa? Tiedän että sitä separaattoria saa myös lämpövuorattuna "talvimallina" mutta kaverilla ainakin tuo ilman normi malli toiminut hyvin. Mitäs mieltä viisaammat on?
                      E46 325i M-sport touring ´02, Kawasaki Z750
                      Ex:E90 LCI 325D M-sport´09, E39 530D´99, E30 327´88, E46 320D M-sport touring´01, E46 330xi M-sport touring´03, E36 318is coupe´92

                      Comment

                      • Jygga
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 197
                        • Oulu / Kainuu

                        Ostin heinäkuussa saksasta uitetun 330xi:n. Tarviiko kyseiseen peliin vaihtaa separaattori talvea varten? Kun separaattori saman näköinen kuin kaverin suomiautossa:think Eli onko niissä jotain eroa? Tiedän että sitä separaattoria saa myös lämpövuorattuna "talvimallina" mutta kaverilla ainakin tuo ilman normi malli toiminut hyvin. Mitäs mieltä viisaammat on?
                        Lyhyt vastaus : kannattaa. Ainakin jos puhut siis kampikammion huohotinventtiilistä. Omassa saksasta tuodussa ( 320i ) oli tuhannen topolina.
                        Pakkasella eristämätön särkyy käytännössä aina, tai sitten on hannu hanhen vikaa. Ja kun huohotus ei pelaa niin pahimmassa tapauksessa kone leipasee. Tekee usein myös paineen koneeeseen, kuten myös omassani.

                        Mutta vastauksia tuohon edelliseen kysymykseeni..?

                        Mistä halvalla kaikki ohjaustehostajan letkut 320i vm. 99 ?

                        Luiruttaa tehostajan öljyjä pihalle semmosta tahtia että kuluu kohta enemmän ku bensaa... Onneksi ei oo tyhjänä ehtiny käymään... Saako muuten tehostajan pumpusta kuulua ääntä kun rattia kääntää tyhjäkäynnillä paikallaan..?

                        Onkohan tuossa tehostajahöskässä jotain erityisen heikkoja kohtia..?

                        Niin ja kai kai tohon passaa mikä tahansa atf-öljy (korkissa luki että atf only ja vanha oli punaista..) ? Piti ostaa hätäisesti jotain teboilin automaattilaatikkokuraa kun ei muuta löytynyt...
                        Last edited by Jygga; 03-10-2013, 18:47.

                        Comment

                        • estervainaa
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 665
                          • Kuopio

                          Originally posted by NokiLeka View Post
                          Paras vääntö alkaa m57n koneella jo 1500rpm ja m57 koneellakin 1750rpm. Ainakin oman kokemuksen mukaan kärryä vetäessä taloudellisinta on ollut käyttää 4.vaihdetta (auto on 5.vaihteinen) jolloin 90km/h vauhdissa kierroksia n.2100-2300rpm jolloin auto on koko ajan parhaalla vääntöalueella.
                          Kyllä. Omassa vääntö +475nm 2100-3750rpm. Mutta silti tuo aavikkovälitys tuntuu turhan pitkälle, joten edelleen olisin tuon tiheämmän välityksen omaavan automaatin perän sopivuudesta kiinnostunut
                          -89 "m5" rataprojekti
                          -02 transporter syncro
                          -01 e53 3.0i
                          -93 318is rataprojekti nro II

                          Comment

                          • Tapzu
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2011
                            • 133
                            • Porvoo

                            Onko noissa suomiautoissa yleensä toi talvimallin separaattori/kampikammionhuohotin valmiina?
                            E46 325i M-sport touring ´02, Kawasaki Z750
                            Ex:E90 LCI 325D M-sport´09, E39 530D´99, E30 327´88, E46 320D M-sport touring´01, E46 330xi M-sport touring´03, E36 318is coupe´92

                            Comment

                            • riippis
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 200
                              • Laukaa

                              Tuossa imusarjan läppien poiston yhteydessä pisti merkille että huohottimessa ei ollut ollenkaan suodatinta? Kiireesti hommattava?
                              E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

                              Comment

                              • Jygga
                                BTCF Member
                                • May 2013
                                • 197
                                • Oulu / Kainuu

                                Alkuperäisissä "suomimalleissa" talvimallin huohotin ainakin pitäisi olla. Sen erottaa päälleppäin siitä että myös huohotinventtiilliin menevät letkut on eristettyjä. Tai siis tehdään nyt vielä sekavammaksi sanomalla että nekin letkut _pitäisi_ olla eristettyjä...

                                Ja ilmeisesti tuo erillinen suodatin on vain dieselkoneissa..? Olettaisin kyllä että se pitää olla mutta varmistakaa vielä.

                                Ja huohottimen puhdistus&tarkistus/vaihtohan on osa inspection 2:sta muutenkin, kyllä nuokin talvimallin huohottimet tuppaa ennen pitkää hajoamaan... Ja vaikkei hajoaisi niin sinne kertyy sellaista tahmeaa sinapinväristä schaibaa...

                                EDIT: niin ja itse talvimallin huohotin eroaa ulkonäöltään tavallisesta siten että tavallinen on semmonen littana ja kaikki muovit näkyvillä, kun talvimallissa päälleppäin näkyy vain eristekerros, ei muovia.. Näin ainakin 320i:ssä, nuo kun vaihtelee eri malleissa vielä..

                                esim. 320i:
                                talvi: http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...1-61-7-533-400
                                kesä: http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...te=11617501566

                                Huomioikaa tosiaan että diesel ja bensa erilaisia ja myös eri mallien kesken. Oikeanlaiset letkut on kans veemäinen löytää, nimim. toiset tilaamani letkut passasivat.
                                Last edited by Jygga; 03-10-2013, 19:04.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎